dragonfly 14.974 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 @BMWMB Bedankt om je ervaringen te delen want onze AM tesla boy moet het weer helemaal om zeep helpen met onwaarheden. Ik kan nu ook maar 350km rijden en dat is zeer vervelend maar ik ben uiteraard op 5min terug volgetankt. Maar voor jou zal het inderdaad de beste keuze geweest zijn naast de rest. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Zandvoort - Fribourg = 890 km18.15 - 1.20u = 5uDat is gemiddeld net geen 180 km/u...Euh ??????????????? 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Je moet wel een bepaalde vijs los hebben om om 18u in Zandvoort te vertrekken om de dag erop om 8u in een vergadering te zitten in Zwitserland.Dat viel wel mee. Play hard, work hard. Sommige mensen zien alleen de play natuurlijk Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Wooter serieus je bent niet te doen als fanboy. Je maakt veronderstellingen die gewoon niet kunnen. Je haalt die trip nooit in 10u. Ik herhaal : heb in Zandvoort geen laadpaal gezien, om te beginnen. Om die 125 gemiddeld te halen moet je overal waar er geen speedlimit is 200 rijden. Heb ook nog 35 min file gehad allemaal dingen die niet in je vgl zitten.......Ik zeg u dat ik op die trip overal waar het mocht + 200 reed. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Als je op reis gaat met het ding moet je niet elke keer een uur laden. Het advies van Tesla is om ‘S morgens volgeladen te vertrekken en dan kan je 400km rijden tot aan de eerste supercharger die je navigatie aanwijst. Daar zal je voor een half uur of korter laden en 50% geladen hebben en zet de navigatie je terug op de baan om 250km verder te rijden tot de volgende supercharger, om daar weer max. een half uur te laden voor 250km. Die eerste 50% kan je namelijk aan vol vermogen laden; daarna valt het vermogen langzaam terug om de batterij te sparen. En als je eens langer dan een half uur staat te laden omdat je aan het eten bent, vergroot je range ook en kan je na het eten eens 350km doen. Ga er vanuit dat je op 5 uur rijden er een half uur aan laden bij moet doen, en bij 10 uur rijden 2 uren. En ik rij in Duitsland probleemloos 150 km/u op autopilot. Sneller gaat ook, maar niet op autopilot en je vraagt wel heel wat energie.Jij doet precies altijd of die superchargers altijd gewoon perfect op je weg liggen?? De tijd die je verliest voor er naar toe te rijden vergeet je gemakkelijkshalve ff he. En altijd een half u tot 3 kwart daar staan om gewoon dan tot de volgende supercharger te geraken dus NIET je bestemming tja leuk.. chance dat jij altijd grote honger hebt of uitgenreid naar het toilet moet etc.. maar ik tank op 3 min 900 km bij. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Je probeert Tesla zo ongeloofelijk hard te promoten en te verheerlijken dat iedereen er een degout krijgt. Waarom verkas je niet naar een Teslaforum waar het vol met gelijkgezinde fanboys zit? Must be heaven (voor iedereen soms) Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Davy je moet ook redelijk zijn; met je gezin aan boord, op weg naar de vakantie, rij je nooit die 900km in 1 ruk uit. Ik heb eigenlijk in mijn leven maar 1 keer een diesel vol tot leeg gereden zonder te stoppen. Met een benzine stond ik sowieso zelf al elke 350-400km aan een tankstation, en met m'n gezin aan boord is 200km zonder stoppen al ver. En tuurlijk is een 20 minuten langer dan 5 minuten, maar met een gezin ben je niet op 5 minuten bijgetankt en iedereen z'n benen gestrekt en naar het toilet geweest. Van de 5 stops richting Oostenrijk waren er 2 waar ik me van herinner dat ik een kwartier heb moeten wachten; de andere stops stond de auto langer te laden dan nodig. Maar bovenal... dat zijn de consequenties van rijden met een Model X. Dat zijn de beperkingen waarvan ik wist dat die bestonden, en dat zijn beperkingen die voor mij acceptabel zijn. Want in ruil voor die beperkingen krijg ik naar mijn gevoel ook mogelijkheden die ik bij de concurrentie niet kan vinden. Ik wil niks promoten en verheerlijken. Ik zeg enkel dat ik vind dat het tijdsverlies voor mij meevalt, het gevoel van tijdsverlies voor mij heel goed meevalt. En ja, je kan auto's kopen die 900km op een tank kunnen, maar dan zit je met een diesel te rijden en dat wil ik niet meer. Lijkt me toch niks mis mee? En als jij diesel wil rijden, of in 1 ruk een tank leeg rijden, moet je dat vooral doen. Maar dit is het Tesla Lovers topic, niet het diesel lovers topic of ik rij mijn tank in 1 ruk uit topic. Ik zou verwachten dat je in het Tesla Lovers topic net de gelijkgezinde fanboys zou vinden. Daarentegen zit het vol met tesla haters. Misschien zelf een topic starten? Of wat is je insteek? Ben je een Tesla Lover maar geloof je niet in omrijden naar een supercharger? geloof je niet in autopilot? Geloof je niet in elektrisch rijden? Dan ben je toch geen Tesla lover? Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Het verschil met de Tesla Lovers hier en de mensen op het Tesla Forum is dat die laatsten wel goed genoeg op de hoogte zijn om deze aparte interpretatie van het nieuws van vorige week te kunnen plaatsen: https://www.ad.nl/auto/kwart-orders-tesla-model-3-geannuleerd~a27acf00/ In de prullenmand. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Davy je moet ook redelijk zijn; met je gezin aan boord, op weg naar de vakantie, rij je nooit die 900km in 1 ruk uit. Ik heb eigenlijk in mijn leven maar 1 keer een diesel vol tot leeg gereden zonder te stoppen. Met een benzine stond ik sowieso zelf al elke 350-400km aan een tankstation, en met m'n gezin aan boord is 200km zonder stoppen al ver. En tuurlijk is een 20 minuten langer dan 5 minuten, maar met een gezin ben je niet op 5 minuten bijgetankt en iedereen z'n benen gestrekt en naar het toilet geweest. Van de 5 stops richting Oostenrijk waren er 2 waar ik me van herinner dat ik een kwartier heb moeten wachten; de andere stops stond de auto langer te laden dan nodig. Maar bovenal... dat zijn de consequenties van rijden met een Model X. Dat zijn de beperkingen waarvan ik wist dat die bestonden, en dat zijn beperkingen die voor mij acceptabel zijn. Want in ruil voor die beperkingen krijg ik naar mijn gevoel ook mogelijkheden die ik bij de concurrentie niet kan vinden. Ik wil niks promoten en verheerlijken. Ik zeg enkel dat ik vind dat het tijdsverlies voor mij meevalt, het gevoel van tijdsverlies voor mij heel goed meevalt. En ja, je kan auto's kopen die 900km op een tank kunnen, maar dan zit je met een diesel te rijden en dat wil ik niet meer. Lijkt me toch niks mis mee? En als jij diesel wil rijden, of in 1 ruk een tank leeg rijden, moet je dat vooral doen. Maar dit is het Tesla Lovers topic, niet het diesel lovers topic of ik rij mijn tank in 1 ruk uit topic. Ik zou verwachten dat je in het Tesla Lovers topic net de gelijkgezinde fanboys zou vinden. Daarentegen zit het vol met tesla haters. Misschien zelf een topic starten? Of wat is je insteek? Ben je een Tesla Lover maar geloof je niet in omrijden naar een supercharger? geloof je niet in autopilot? Geloof je niet in elektrisch rijden? Dan ben je toch geen Tesla lover?Wring je niet In 1000 bochten. Een Tesla is helemaal nog niet “de vooruitgang” die jij het wil toedichten. Kijk Ik ben een simpele ziel en rijd van A naar B en regelmatig vrij lange afstanden. Dat gaat met een Tesla pakken trager, je parkeert niet waar je wil (steeds zoeken of ver van je bestemming), je vrijheid wordt beknot en het is gewoon niet praktisch.Op andere vlakken (woon werk verkeer etc) heeft dat zeker zijn genot. Maar bij veel mensen is het onderaan de streep gewoon nog een achteruitgang ipv vooruitgang.Dat is gewoon zo. Dat jij daar compleet blind voor lijkt en met compleet van de pot gerukte redeneringen probeert te ontkennen maakt je een extreme fanboy. Spijtig genoeg voor het topic. Quote
Joske 922 Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Ik ben gisteren nog een beperking van een model X tegen gekomen. Bestuurder dacht dat als hij een klein beetje op zij zo schuiven op een klein boerebaantje we wel langs elkaar door zouden passen. Da gaat nie met behulp traktor op da punt en ook nie met ne model X [emoji23][emoji23][emoji23] Nee, Da ging nie, ik kan aan de andere kant nie van de asfalt want ik heb geen meter bodemvrijheid. Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Neenee, ik wou laten zien dat ik van goeie wil was, maar de waarheid is dat je hebt VERLOREN [emoji8] Quote
Joske 922 Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Verloren? Ik had honger en ik had plaats om aan de kant te gaan zodat uw slagschip door kon en ik naar de frituur. [emoji23][emoji23][emoji23] Quote
iceblue 51 Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 3 uren geleden, Jokke_vlo zei: Wring je niet In 1000 bochten. Een Tesla is helemaal nog niet “de vooruitgang” die jij het wil toedichten. Kijk Ik ben een simpele ziel en rijd van A naar B en regelmatig vrij lange afstanden. Dat gaat met een Tesla pakken trager, je parkeert niet waar je wil (steeds zoeken of ver van je bestemming), je vrijheid wordt beknot en het is gewoon niet praktisch. Als je inderdaad regelmatig +600km doet per dag en je wilt dit in zo een kort mogelijke tijdspanne doen. Over hoeveel % van de automobilisten speek je dan? 2%? Op andere vlakken (woon werk verkeer etc) heeft dat zeker zijn genot. Maar bij veel mensen is het onderaan de streep gewoon nog een achteruitgang ipv vooruitgang. Stel nu 75% van de bevolking rijdt niet zoals jou en maakt veel minder km's en al zeker bijna nooit verre verplaatsingen. Dus 75% van de bevolking (waarschijnlijk meer) kan er op voorruit gaan en dagelijks meer comfort ervaren door elektrisch te rijden. Dan kan je toch stellen dat veel mensen er een voordeel mee kunnen doen door elektrisch te rijden? Dat is gewoon zo. Dat jij daar compleet blind voor lijkt en met compleet van de pot gerukte redeneringen probeert te ontkennen maakt je een extreme fanboy. Spijtig genoeg voor het topic. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 75% van de bevolking heeft meer dan voldoende aan een Leaf. Een Tesla is dan al overkill. Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 4 minuten geleden, Tjeu zei: 75% van de bevolking heeft meer dan voldoende aan een Leaf. Een Tesla is dan al overkill. Hoeveel % daarvan kan een Leaf betalen? Sowieso de way to go, probleem is momenteel de kostprijs. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 15 minuten geleden, Tjeu zei: 75% van de bevolking heeft meer dan voldoende aan een Leaf. Een Tesla is dan al overkill. ik zie mij toch niet met een leaf naar het zuiden van spanje rijden. allez met een tesla eigenlijk ook niet. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Allemaal met het vliegtuig. Want je stoot met je auto niets uit, kan je dat compenseren e Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Ik reis ook regelmatig met het vliegtuig. We zijn nu een project in Zwitserland bezig, en ben nog maar 1x met de auto gegaan. Met het vliegtuig kan ik in 1 dag heen en terug, en het is veel minder vermoeiend dan met de auto. Quote
iceblue 51 Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Hoeveel % daarvan kan een Leaf betalen? Sowieso de way to go, probleem is momenteel de kostprijs. Veel mensen kijken ook enkel naar de aanschafprijs en niet naar de prijs die de auto kost op 5 jaar. Het grootste probleem op dit moment is dat er nog te weinig keus is.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Wring je niet In 1000 bochten. Een Tesla is helemaal nog niet “de vooruitgang” die jij het wil toedichten. Kijk Ik ben een simpele ziel en rijd van A naar B en regelmatig vrij lange afstanden. Dat gaat met een Tesla pakken trager, je parkeert niet waar je wil (steeds zoeken of ver van je bestemming), je vrijheid wordt beknot en het is gewoon niet praktisch.Op andere vlakken (woon werk verkeer etc) heeft dat zeker zijn genot. Maar bij veel mensen is het onderaan de streep gewoon nog een achteruitgang ipv vooruitgang.Dat is gewoon zo. Dat jij daar compleet blind voor lijkt en met compleet van de pot gerukte redeneringen probeert te ontkennen maakt je een extreme fanboy. Spijtig genoeg voor het topic. Ik wring me niet in 1000 bochten en Tesla is met een range van 350km en meer, en snelladers tot 120kW zeker een vooruitgang. Als je elke dag 100km rijdt is een Tesla zeker ‘onnodig’ maar dat is een Porsche op de openbare weg ook.Feit blijft dat mijn auto voor mij werkt, en ik niet het gevoel heb, noch dat het uit cijfers blijkt, dat ik daar erg veel tijd mee kwijt ben. We spreken hier niet over 12 laadbeurten en 24 uren onderweg naar het zuiden van Frankrijk, maar 5 laadbeurten en 12 uur onderweg. En bij normaal dagelijks gebruik kan ik probleemloos 150km enkele richting rijden (@BMWMB met zijn Model S zelfs 225km) en met 3 fase 16A de ochtend erop genoeg geladen hebben om hetzelfde te doen.En als dat niet voor jou voldoende is, dan koop je inderdaad toch gewoon een auto die bij je past?Het enige wat Tesla doet, is ervoor zorgen dat de concurrentie in actie schiet en de technologie kan evolueren naar een situatie waarbij het misschien ooit ook voor jou kan werken. Daar kan je toch niks op tegen hebben?Ik begrijp niet waarom jij niet kan inleven dat ik vind dat een Model X voor mij een vooruitgang is. Tenslotte zit je in jouw markt toch ook met een disruptie? Is een elektrische fiets een achteruitgang omdat er nu ook mensen kunnen fietsen die niet zo goed te been zijn, maar die na 50 kilometer zonder stroom vallen? Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Ik vind het zonde dat een persoon van 160km/u of filefilterend door het verkeer laveren ineens kan gaan naar "127km/u is meer als genoeg...", "Als ik links rij en ze duwen moeten ze maar langs rechts voorbij rijden...", "Als je 160km/u gereden hebt moet je na een rit een half uur fysiek uitrusten in de zetel" en "Ik heb net een dutje kunnen doen terwijl m'n auto op AP reed". En dat die persoon dan ook de nood heeft om dit op verschillende kanalen te gaan verkondigen en niet enkel in dit topic. "Amai het is hier stil, maja iedereen is aan het rijden en die kunnen niet tegelijk berichten sturen. Ik wel hihihi". 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 1 uur terug, gewoon ik zei: Allemaal met het vliegtuig. Want je stoot met je auto niets uit, kan je dat compenseren e eens nagekeken dit jaar. 1300€ voor 4 man, en dan moet je ginds nog een wagen huren. dan rij ik liever naar ginds. Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Het is pagina 147 en al mijn argumenten heb ik al een keer of 10 gezegd. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Het is pagina 147 en al mijn argumenten heb ik al een keer of 10 gezegd.Tijd om te zwijgen als de argumenten op zijn ! 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.