Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Believers- non-believers verhaal hierboven. Dat is oneindig. De toekomst brengt uitsluitsel. Feit blijft dat Musk voor het huidig kwartaal winstcijfers heeft beloofd..... ik ben benieuwd. 9% van uw personneel buitengooien en dat zien als een faits d'hivers, stel u dat eens voor in de West-Europese arbeidsmarkt? 

Soit.

ALS Tesla zonder overname overleeft blijft de vraag wat ze gaan doen eens de EV markt echt openbreekt......... als ze hun platform, laadpalen, niet gaan delen met de andere constructeurs, gaat de community dan groot genoeg zijn/blijven om te concurreren? En al zeker op de Europese markt. 

Gast wooter
Geplaatst:

Even corrigeren... Hij heeft gezegd het 3e kwartaal winst te willen maken. We zitten zover ik nog weet nog maar in het 2e kwartaal.

En Tesla hoeft nergens hun superchargers open te stellen voor andere merken. Er is sprake van geweest dat ze dat aanboden, maar dat doen ze natuurlijk niet gratis.

Ik denk dat het open stellen van de Tesla Superchargers aan de concurrentie absoluut geen voordeel geeft aan Tesla eigenaars.

De concurrentie hoopt erop dat andere partijen dergelijke laadnetwerken ontwikkelen, maar dat gebeurt maar beperkt. Daarom dat een aantal grote merken hun schouders onder Ionity gezet hebben.

Vergeet niet dat Tesla eigenaars nu ook al aan publieke palen kunnen laden.

Geplaatst:
Je hebt wel kritiek op de persoon maar je hebt geen argumenten over wat ie beweert.

Ben jij ook zo een zuurpruim die voor elektrische voertuigen is, zolang ze niet voor de premium markt zijn en niet geleid worden door een excentrieke CEO?
Als ik nood heb aan subjectieve pulp over Tesla te lezen, dan lees ik gewoon jouw posten. Geen goesting in zogezegde waarheden van spirituele mediums.
  • Vind ik leuk 7
Geplaatst:
9 minuten geleden, Tjeu zei:
1 uur terug, wooter zei:
Je hebt wel kritiek op de persoon maar je hebt geen argumenten over wat ie beweert.

Ben jij ook zo een zuurpruim die voor elektrische voertuigen is, zolang ze niet voor de premium markt zijn en niet geleid worden door een excentrieke CEO?

Als ik nood heb aan subjectieve pulp over Tesla te lezen, dan lees ik gewoon jouw posten. Geen goesting in zogezegde waarheden van spirituele mediums.

Lol ik heb geprobeerd dat artikel te lezen............. het is me niet gelukt het uit te lezen. Ik werd echt ongemakkelijk van het "sekte" gehalte van dit soort, ik vind geen ander woord, pulp. Waarheden, onwaarheden, semi waarheden, helderziendheid alles door mekaar waarbij waarheden gebruikt worden als cliffhanger om u de rest ook te laten slikken. 

Geplaatst:

Dat artikel valt gewoon niet te 'lezen' 

I write about the future. Fascinated by self-driving cars, the cosmic mystery, and the evolution of human consciousness as it transcends its biological limits.

Ok..  doe maar.. ?

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

ALS Tesla zonder overname overleeft blijft de vraag wat ze gaan doen eens de EV markt echt openbreekt......... als ze hun platform, laadpalen, niet gaan delen met de andere constructeurs, gaat de community dan groot genoeg zijn/blijven om te concurreren? En al zeker op de Europese markt. 

denk dat dat net het sterke punt van tesla is, en net volk aantrekt. tesla eigenaars kunnen hoe je het ook draait of keert "overal"  "gratis" laden, terwijl andere merken u naar publieke en dus betalende laadpalen duwt. denk dat dat het laatste is wat tesla gaat doen (zijn laadpalen openstellen) omgekeerd gaat de ballon ook op natuurlijk, had tesla geen laadpalen gezet er zou bijlange zoveel succes niet zijn. maar het is een slimme zet geweest.

Geplaatst:
denk dat dat net het sterke punt van tesla is, en net volk aantrekt. tesla eigenaars kunnen hoe je het ook draait of keert "overal"  "gratis" laden, terwijl andere merken u naar publieke en dus betalende laadpalen duwt. denk dat dat het laatste is wat tesla gaat doen (zijn laadpalen openstellen) omgekeerd gaat de ballon ook op natuurlijk, had tesla geen laadpalen gezet er zou bijlange zoveel succes niet zijn. maar het is een slimme zet geweest.
Dat onbepert gratis laden is nu ook niet meer e. Je krijgt wel nog een bepaald aantal kWh, maar steeds minder. Dat was een incentive voor de vroege vogels.
Gast wooter
Geplaatst:

Zonder die superchargers had ik nooit een elektrische auto gekocht. Zie ook BMW i3.

Geplaatst:
Dat onbepert gratis laden is nu ook niet meer e. Je krijgt wel nog een bepaald aantal kWh, maar steeds minder. Dat was een incentive voor de vroege vogels.

Het gratis/fiscaal verhaal .... dat is idd herkenbaar in heel het Tesla verhaal.
Gast wooter
Geplaatst:

En ik en @BMWMB weten wat er van die gratis kWh's en jij blijkbaar niet @Tjeu.

Dat incentive is er nog altijd, maar als je een Model 3 bestelt, of je bestelt een Model S of X en gaat niet bij een eigenaar om zijn referral code vragen, dan krijg je genoeg kWh voor 1400km per jaar, en kost je daaropvolgende kWh's zo een 0,25€ per kWh. Dit in tegenstelling tot de huidige laadwerken die probleemloos 0,6€ durven vragen voor "snelladers" aan 50kWh, en Porsche die ook al heeft verklaard om het spel niet goedkoper dan benzine te maken.

Denk erbij dat als je nu benzine tankt, je stevig wat accijnzen betaalt. Als je morgen bij Porsche kWh's zit te laden, zitten daar nauwelijks taksen op.

Bij Tesla is dat niet een gratis verhaal, maar een eerlijke prijs. Inkoop van elektriciteit is zo een 0,03€/kWh en een supercharger met 8 laadpalen kost 200.000€. Een tankstation kost 2 miljoen en dan heb je na afloop nog niks gesaneerd.

Geplaatst:
6 hours ago, Waky said:

Dat artikel valt gewoon niet te 'lezen' 

Ok..  doe maar.. ?

https://medium.com/@trenteady/i-want-elon-musk-to-know-about-self-compassion-a77c71c6223e

https://medium.com/@trenteady/research-on-shame-vs-guilt-and-self-compassion-can-help-tesla-and-spacex-53db2092a8b0

Gebruik van "Elon Musk" puur als click bait. Dan weet je genoeg ...

Wat een clown ?

Nog een parel:

https://medium.com/waveform/the-emergent-god-4ce26da67e40

Ja zo iemand lijkt me pakken objectiever dan al die #fakenews websites :lolz: 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
On 6/12/2018 at 10:08 PM, Tjeu said:

Ah, ok. Aangekondigd. Dan is het allemaal niet erg. En natuurlijk ook niets aan de financiële hand. 

Als het jouw bedrijf was zou je iedereen in dienst houden. Goed bezig. 

1. Zoiets was te verwachten 2. Je kunt als bedrijf niet steeds blijven groeien of mensen aannemen.

En wat heb je liever, dat het compleet fout gaat en het failliet gaat? 

Geplaatst:
1 uur geleden, Timo zei:

Als het jouw bedrijf was zou je iedereen in dienst houden. Goed bezig. 

1. Zoiets was te verwachten 2. Je kunt als bedrijf niet steeds blijven groeien of mensen aannemen.

En wat heb je liever, dat het compleet fout gaat en het failliet gaat? 

Het gaat mij over de tegenstrijdigheid dat er steeds wordt geroepen dat er geen vuiltje aan de lucht is. Dat Elon het zelf compleet overbodig vindt om op vragen rond de gezondheid van zijn bedrijf te antwoorden. Maar dat er aan de andere kant dan wel zomaar een hoop mensen aan de deur wordt gezet. 

Duurzaamheid, een begrip dat zo belangrijk is voor Tesla, is een veel omvattend begrip. Het gaat niet enkel over de impact op de natuur, maar ook over de impact op de maatschappij. Duurzame tewerkstelling is daar evenzeer een deel van. Niet alleen in de mijnen waar de grondstoffen vandaan komen, maar ook binnen de eigen bedrijfsmuren. Mensen zijn geen speelpoppen om jouw dromen waar te maken. Ook die werknemers hebben dromen en noden. 

Al eens gekeken waar die gigafabriek van Tesla ligt? Die ligt gewoon in het midden van niets. Wie bij Tesla werkt, is naar daar moeten verhuizen. Mensen hebben alles achtergelaten om daar te gaan werken en worden nu terug aan de deur gezet. Die gigafactory heeft een hele economie met zich mee gebracht. Veel jobs in de bouw, makelaars, extra winkels, tuinaannemers, alles. Die impact van zo projecten is enorm. Maar wanneer je dan 9% van de jobs in de fabriek weg neemt, dan zal er ook een kleine 10% van die 'nieuwe stad' weer moeten verdwijnen. En dat valt niet onder duurzaam ondernemen of duurzame tewerkstelling. 

image.thumb.png.21a66894b7d95831f7b372fa23595ee1.png

Af en toe moet je pure cijfers opzij durven zetten en nadenken over wat je van je mensen verwacht en hoe je er mee omgaat. Een job verliezen heeft een even grote psychologische impact op mensen als een naast familielid verliezen.  En zeker als je daar dan in het hol van pluto staat. 
Daar hadden ze op voorhand rekening mee moeten houden. Het doorheen het proces wat gematigder aandoen, in plaats van altijd zo een grote mond op te zetten en dan alle ethiek over boord moeten gooien om toch maar iets of wat van die grote beloftes waar te kunnen maken. 

Ik ben van in het begin omvergeblazen geweest door Musk zijn marketing. Maar zijn wijze van handelen, daar is niets aan om trots op te zijn. Dat is geen leiderschap die hoort bij een bedrijf dat de wereld vooruit wil helpen. Dit sluit meer aan bij een ego dat zelf vooruit wil. Kost wat kost. 

Edit zegt dat de gewone fabriek wel beter is gelegen, maar ook daar geldt eenzelfde punt. De meesten die daar werken zijn naar daar 'gelokt'. En staan daar nu schoon met hun molentjes.... 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 minutes ago, Tjeu said:

Maar zijn wijze van handelen, daar is niets aan om trots op te zijn. Dat is geen leiderschap die hoort bij een bedrijf dat de wereld vooruit wil helpen. Dit sluit meer aan bij een ego dat zelf vooruit wil. Kost wat kost. 

Zoals Steve Jobs

Zoals Bill Gates

Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Zoals Steve Jobs

Zoals Bill Gates

Goh, vele 'geniën' hadden/hebben niet de beste reputatie. Over bovenstaande twee spreek ik me niet uit, die heb ik niet echt gevolg. Maar het is al altijd zo geweest. Einstein was ook een 'eikel' van een kerel. 

Boven alles wilde Einstein dat zijn vrouw zijn werkster was, zonder dat ze liefde of waardering hiervoor terug mocht verwachten.

Haar taak was om 3 maaltijden per dag te koken en te zorgen voor de dagelijkse huishoudtaken.

Hij was ook de baas. Als hij eiste dat ze de kamer verliet of ophield met praten, dan moest ze hem gehoorzamen.  

De Volledige Lijst

-Het huis alleen schoonmaken

-Breng elke dag 3 zelfgemaakte maaltijden aan zijn bureau

-Maak zijn kantoor schoon, maar gebruik zijn bureau nooit

-Was en vouw de kleren op

-Vraag en verwacht nooit van hem dat hij tijd met haar doorbrengt

-Ze moest "afstand doen van alle persoonlijke relaties met mij"

-Meteen stil zijn als hij dit eiste

-Hem nooit bekritiseren of in twijfel trekken

-De kamer verlaten zodra hij haar niet meer wilde zien

-Ze moest hem nooit "kleineren" om zijn reputatie bij zijn kinderen te schaden

Een tijdje terug hebben ze daar op Radio 1 (ik dacht in Interne Keuken) nog een deel uitzending aan geweid. Dat was ge-wel-dig en onwaarschijnlijk. Maar goed. 'visionair' en 'onmens' gaan dus vaak hand in hand. 

Geplaatst:
Just now, Tjeu said:

Goh, vele 'geniën' hadden/hebben niet de beste reputatie. Over bovenstaande twee spreek ik me niet uit, die heb ik niet echt gevolg. Maar het is al altijd zo geweest. Einstein was ook een 'eikel' van een kerel.

Een kennis van me heeft in de jaren 90 nog bij Microsoft gewerkt (voor de nerds: o.a. aan de networking stack van Windows NT). Die heeft me toch een paar mooie anecdotes kunnen vertellen :lol: 

Gast wooter
Geplaatst:
15 minutes ago, Tjeu said:

Het gaat mij over de tegenstrijdigheid dat er steeds wordt geroepen dat er geen vuiltje aan de lucht is. Dat Elon het zelf compleet overbodig vindt om op vragen rond de gezondheid van zijn bedrijf te antwoorden. Maar dat er aan de andere kant dan wel zomaar een hoop mensen aan de deur wordt gezet. 

Tjeu, dat is niet van niet willen antwoorden, maar dat je niet wil luisteren.

Als je het hebt over het negeren van de twee 'analisten' in de vorige conf call bij de kwartaalresultaten, was dat omdat die mensen net dezelfde vraag stelden als dat tevoren werd gesteld, en al beantwoord was in de investors brief.

Best even deze podcast doornemen om de achtergrond ervan te kennen, en ook om alle cijfers te analyseren: http://theteslashow.com/episodes/92-q1-2018

Het is niet omdat je blijft beweren dat Elon niet zou antwoorden op zo een vragen, dat dat ook de waarheid is. Hier laat je je ofwel een rad draaien door de media, ofwel verzwijg je dat je die kennis hebt.

Duurzaamheid, een begrip dat zo belangrijk is voor Tesla, is een veel omvattend begrip. Het gaat niet enkel over de impact op de natuur, maar ook over de impact op de maatschappij. Duurzame tewerkstelling is daar evenzeer een deel van. Niet alleen in de mijnen waar de grondstoffen vandaan komen, maar ook binnen de eigen bedrijfsmuren. Mensen zijn geen speelpoppen om jouw dromen waar te maken. Ook die werknemers hebben dromen en noden. 

Al eens gekeken waar die gigafabriek van Tesla ligt? Die ligt gewoon in het midden van niets. Wie bij Tesla werkt, is naar daar moeten verhuizen. Mensen hebben alles achtergelaten om daar te gaan werken en worden nu terug aan de deur gezet. Die gigafactory heeft een hele economie met zich mee gebracht. Veel jobs in de bouw, makelaars, extra winkels, tuinaannemers, alles. Die impact van zo projecten is enorm. Maar wanneer je dan 9% van de jobs in de fabriek weg neemt, dan zal er ook een kleine 10% van die 'nieuwe stad' weer moeten verdwijnen. En dat valt niet onder duurzaam ondernemen of duurzame tewerkstelling. 

image.thumb.png.21a66894b7d95831f7b372fa23595ee1.png

En je enige bewijs van je stelling is een screenshot van je eigen PC?

Even je historiek opfrissen waarom die fabriek daar staat:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gigafactory_1

En die 9% komt niet allemaal uit die Gigafactory. Die komt uit alle lagen van het bedrijf, na een analyse over de managementstructuur en contractors. Dat was ook helemaal geen verrassing, want ook vermeld in diezelfde conference call die je klaarblijkelijk niet geluisterd hebt.

https://electrek.co/2018/05/14/tesla-restructuration-elon-musk-reorganization/

https://electrek.co/2018/05/06/tesla-brutal-review-contractors-firing-vouching-employee/

https://electrek.co/2018/06/12/tesla-layoffs-workforce-restructure/

Af en toe moet je pure cijfers opzij durven zetten en nadenken over wat je van je mensen verwacht en hoe je er mee omgaat. Een job verliezen heeft een even grote psychologische impact op mensen als een naast familielid verliezen.  En zeker als je daar dan in het hol van pluto staat. 
Daar hadden ze op voorhand rekening mee moeten houden. Het doorheen het proces wat gematigder aandoen, in plaats van altijd zo een grote mond op te zetten en dan alle ethiek over boord moeten gooien om toch maar iets of wat van die grote beloftes waar te kunnen maken. 

Ik ben van in het begin omvergeblazen geweest door Musk zijn marketing. Maar zijn wijze van handelen, daar is niets aan om trots op te zijn. Dat is geen leiderschap die hoort bij een bedrijf dat de wereld vooruit wil helpen. Dit sluit meer aan bij een ego dat zelf vooruit wil. Kost wat kost. 

Edit zegt dat de gewone fabriek wel beter is gelegen, maar ook daar geldt eenzelfde punt. De meesten die daar werken zijn naar daar 'gelokt'. En staan daar nu schoon met hun molentjes.... 

Het lijkt me eerder dat je de typisch Amerikaanse manier van zakendoen niet gewoon bent. Musk is absoluut geen Europese bedrijfsvoerder, net zoals de rest van de VS niet geleid wordt door Europese zachte eitjes.

Niet dat ik iets tegen de Europese menselijkere manier van doen heb, maar ik denk dat je hier Elon iets te makkelijk voorstelt als een egomaniak en zijn collega's van andere autobedrijven vlotjes negeert toen Chrysler, GM en Ford in moeilijkheden zaten. Of ben je de sluiting van Renault, Opel en Ford in België al vergeten?

Geplaatst:

en de banken, die kantoor na kantoor sluiten ;)

toch is de werkloosheid laag tegenwoordig.

Geplaatst:

Leg eens de voorwaarden die de werknemers van de Belgische fabrieken gehad hebben naast die van Tesla... En het is niet omdat het in Amerika de gewoonte is van iedereen zomaar op straat te zetten, dat dit ook een aanvaarde werkwijze mag zijn. Als Tesla zich wil afzetten tegen wat normaal vinden en daarvoor een alternatief wil brengen dat de wereld beter moet maken, dan vind ik dat dit het minste punt is om die lijn door te trekken. 

Zoals gezegd : af en toe wat gematigd zijn is geen slechte zaak. En dat helpt om zo zaken te voorkomen.  

En het niet antwoorden op vragen : zolang je met geld van anderen 'speelt', mogen die vragen stellen. En ze ook nog eens opnieuw stellen. Hij mag hetzelfde antwoord geven en verwijzen naar eerdere malen en bij de zoveelste herhaling parafraseren. Maar als iemand u een vraag stelt, dan geef je antwoord. En dat doe je met uw totte in beeld, niet via een telefoontje. Niet wanneer het over zoveel geld gaat en er zoveel mensen in verwikkeld zitten. Hij heeft zichzelf ook als gezicht vooraan op het schip gebonden, dan moet hij ook de taken vervullen die daar bijhoren. Hij had even goed kunnen kiezen om meer op de achtergrond te blijven en een woordvoerder te nemen. 

Geplaatst:

Ge zijt geen visionair als je naar de anderen moet wijzen en zeggen : "jamaar, die doen dat toch ook?!"

Geplaatst:
8 minutes ago, Tjeu said:

Leg eens de voorwaarden die de werknemers van de Belgische fabrieken gehad hebben naast die van Tesla... En het is niet omdat het in Amerika de gewoonte is van iedereen zomaar op straat te zetten, dat dit ook een aanvaarde werkwijze mag zijn. Als Tesla zich wil afzetten tegen wat normaal vinden en daarvoor een alternatief wil brengen dat de wereld beter moet maken, dan vind ik dat dit het minste punt is om die lijn door te trekken. 

Dat is zoals Apple die zich op de borst klopt dat ze een of andere "eco" prijs gewonnen hebben in de VS, terwijl ze nougaballen doen om hun toestellen langer in leven te houden (door bv battery swaps gemakkelijker te maken, of ervoor te zorgen dat hun laptops wat makkelijker gerepareerd kunnen worden).

Geplaatst:
en de banken, die kantoor na kantoor sluiten [emoji6]
toch is de werkloosheid laag tegenwoordig.

Hoe moeten we hier verbanden zien. Gisteren is mijn broer vermoord. Toch zijn de moordcijfers laag?

Of

Hey gasten Ik ga ulle buitenflikkeren maar big smile he de werkloosheld is laag.
Gast wooter
Geplaatst:
wow zo'n Tesla moet echt eens iets doen aan dat probleem:
https://www.autojunk.nl/2018/06/tesla-model-s-in-de-fik-221622

Ja, inderdaad, wat is dat, de 5e Tesla die in brand vliegt? Op wat, 200000 gebouwde Tesla’s?

Tot 2007 vlogen er 270000 auto’s in brand in de VS alleen, per jaar. Komt erop neer dat je in een gewone auto 5 keer meer kans hebt op een brand. Maar Tesla heeft een probleem?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid