Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
16 hours ago, dragonfly said:

Ik kan nu ook maar 350km rijden en dat is zeer vervelend 

Ik zou wat minder in de file staan. :lolz: 

Of tank je met nog 100km range? 

Geplaatst:
2 uren geleden, iceblue zei:

Veel mensen kijken ook enkel naar de aanschafprijs en niet naar de prijs die de auto kost op 5 jaar. Het grootste probleem op dit moment is dat er nog te weinig keus is.

ik zou graag eens de gemiddelde aanschafprijs van een particulier weten voor een wagen. Als ik kijk naar mijn kennissen die in de middenklasse zitten, dan is dat niet het budget van een Leaf. De pure elektische alternatieven zijn inderdaad beperkt en veel duurder dan een gelijkaardig model op benzine/diesel. De verminderde kosten over 5 jaar overbruggen dat verschil niet volgens mij.

Gast wooter
Geplaatst:
17 minutes ago, Dawud said:

ik zou graag eens de gemiddelde aanschafprijs van een particulier weten voor een wagen. Als ik kijk naar mijn kennissen die in de middenklasse zitten, dan is dat niet het budget van een Leaf. De pure elektische alternatieven zijn inderdaad beperkt en veel duurder dan een gelijkaardig model op benzine/diesel. De verminderde kosten over 5 jaar overbruggen dat verschil niet volgens mij.

Dat klopt momenteel nog wel, omdat de meeste modellen momenteel nog van een eerste generatie zijn. Zelfs de tweede generatie zie ik niet aanzienlijk in prijs dalen, omdat daar nog eerst in range wordt geinvesteerd en de auto dus even duur blijft, maar de batterij dubbel tot driedubbel zo groot is.

Pas bij de derde generatie zie ik een prijsdaling gebeuren, zoals dat nu de Model 3 is, tov de generatie 2 Model S en Model X.

Geplaatst:
29 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik zou wat minder in de file staan. :lolz: 

Of tank je met nog 100km range? 

Toch meestal op 60-70km zodat ik zonder omrijden thuis-brussel-thuis kan doen.

Geplaatst:
46 minutes ago, dragonfly said:

Toch meestal op 60-70km zodat ik zonder omrijden thuis-brussel-thuis kan doen.

Ik rijd dat ding altijd tot single digits leeg, maar idd, als het telkens een groot traject is moet je plannen :) 

Geplaatst:

Tesla, a way of life. [emoji7]

Geplaatst:

Hoe kan je nu slapen als AP na 2 minuten al verplicht om het stuur terug vast te nemen?

Geplaatst:

Zelfs dat niet.

Gast wooter
Geplaatst:

Microslaapje, 2 minuten dat ie je laat rijden + 30 seconden dat de waarschuwing visueel op het dashboard is alvorens een geluidssignaal klinkt?

Geplaatst:
Zelfs dat niet.
Maar alle, laat jij jou daar nu echt door vangen? Is gewoon fake news dat de draak steekt met Eline Musk zijn tweet over het autonoom rijden van afrit naar afrit.
Geplaatst:

Wooter, je schreef ergens iets over het steeds superchargen, dat het niet aan te raden was of wat was er nu weer mee? Kom het niet meer tegen daarmee de vraag. Was het nu aan te raden of kon het geen kwaad,  ( beter van gewoon te laden ipv steeds te superchargen. 

Gast wooter
Geplaatst:
28 minutes ago, tuscani said:

Wooter, je schreef ergens iets over het steeds superchargen, dat het niet aan te raden was of wat was er nu weer mee? Kom het niet meer tegen daarmee de vraag. Was het nu aan te raden of kon het geen kwaad,  ( beter van gewoon te laden ipv steeds te superchargen. 

Na een 300 tal supercharging sessies zou Tesla het maximum laadvermogen van een Tesla verlagen tot 90 kW terwijl dat onbeperkt rond de 112 kW hangt.

Je zou dus in praktijk 22 kW aan vermogen kwijt spelen, maar enkel zolang je batterij nog niet voor 50% geladen is want dan wordt sowieso het vermogen degressief beperkt, omdat batterijen zo werken.

In jouw geval met je hybride kom je nog niet eens aan snelladen. Als je al een CCS-aansluiting hebt, ben je beperkt door het feit dat alle publieke snelladers in België beperkt zijn tot 50kW. Dat is trouwens waar vroege I-Pace eigenaars mee geconfronteerd zullen worden wanneer ze op reis willen gaan: van de beloofde "drie kwartier uur tot 80%" zullen ze in realiteit anderhalf uur moeten laden omdat ze geen 100kW krijgen maar maar 50kW.

Gast wooter
Geplaatst:
On 6/9/2018 at 7:46 AM, wooter said:

DfNj3mWVMAAwDQP?format=jpg&name=large

Ik heb de nieuwe firmware sinds maandagochtend, en wat me opvalt is dat ie nu ook meld wanneer iemand uit een zijstraat komt en niet lijkt te stoppen. Ik weet dat ie al op let op kruisend verkeer, maar nu gaf ie al een attentiesignaal wanneer iemand uit een zijstraat vlot arriveerde en ikzelf twijfelde of ie wel zou stoppen.

Het lijkt er al geruime tijd op dat de auto veel meer ziet dan dat ie laat schijnen, maar dat dat nu met nieuwe updates aan de oppervlakte komt.

En dan was er nieuws over versie 9.0 van de software, voor deze zomer, met de eerste Full Self Driving functies....

https://electrek.co/2018/06/10/tesla-version-9-software-update-fully-self-driving-features-elon-musk/

Geplaatst:

300 tal supercharging sessies. Maakt dat iets uit of je telkens heel veel laadt, of eerder telkens een korte laadbeurt doet.

Gast wooter
Geplaatst:
Just now, BMWMB said:

300 tal supercharging sessies. Maakt dat iets uit of je telkens heel veel laadt, of eerder telkens een korte laadbeurt.

Daar heb ik geen info van. Het is allemaal officieuze info.

Geplaatst:
8 uren geleden, wooter zei:

Na een 300 tal supercharging sessies zou Tesla het maximum laadvermogen van een Tesla verlagen tot 90 kW terwijl dat onbeperkt rond de 112 kW hangt.

Je zou dus in praktijk 22 kW aan vermogen kwijt spelen, maar enkel zolang je batterij nog niet voor 50% geladen is want dan wordt sowieso het vermogen degressief beperkt, omdat batterijen zo werken.

In jouw geval met je hybride kom je nog niet eens aan snelladen. Als je al een CCS-aansluiting hebt, ben je beperkt door het feit dat alle publieke snelladers in België beperkt zijn tot 50kW. Dat is trouwens waar vroege I-Pace eigenaars mee geconfronteerd zullen worden wanneer ze op reis willen gaan: van de beloofde "drie kwartier uur tot 80%" zullen ze in realiteit anderhalf uur moeten laden omdat ze geen 100kW krijgen maar maar 50kW.

Ik spreek toch nergens over mijn hybride? ?

was een serieuze vraag, omdat ik iemand ken, en die gaat continue naar de snellader zegt hij, want hij woont er een 5min van. Heeft zijn tesla dus ik dacht nog geen enkele ( of tzal toch niet veel zijn en ergens anders) gewoon thuis opgeladen. Hij vond dat heel positief ,want had dus nog geen enkele keer voor zijn laden betaald. Maar ik dacht dus dat er idd iets was als je continue snellaad. 

Gast wooter
Geplaatst:

Toevallig iemand met 2 pikzwarte Model X'en in Aalst? :P

Hij mag dat inderdaad doen :). Is dus wel iemand waar de kW's duurder zijn dan wat zijn tijd kost om aan de supercharger te wachten.

Geplaatst:
40 minuten geleden, wooter zei:

Toevallig iemand met 2 pikzwarte Model X'en in Aalst? :P

Hij mag dat inderdaad doen :). Is dus wel iemand waar de kW's duurder zijn dan wat zijn tijd kost om aan de supercharger te wachten.

neen iemand met een model S die op bijna 500m van de ibis woont. eigenlijk ook de hoofdreden dat ze eentje gekocht hebben. zou bij mij zeker ook een doorslag gegeven hebben. maar vroeg me dus af, of dat niet schadelijk gaat zijn na een tijd

Geplaatst:
Dit weekend een hybride gekocht voor 5000 euro. In elk budget vind je eco oplossingen, of redelijk eco [emoji3]
Geplaatst:
1 minuut geleden, josenjef zei:

Dit weekend een hybride gekocht voor 5000 euro.

Benieuwd! :D

Geplaatst:

Maar zelfs al nog wordt je snelheid gereduceerd na xx oplaadbeurten bij de snelladers, dan ben je toch nog steeds sneller dan elk ander laadpunt, niet echt een probleem buiten dat je na verloop van tijd iets langer gaat moeten wachten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid