Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik vind het verontrustend dat een auto van 2015, amper 3 jaar geleden, niet voldoende remt. But that's just me.

Zeker aangezien die dan toch op de software van 2018 zou moeten draaien volgens de legende :D

Geplaatst:
Zojuist, Lotuzzz zei:

Zeker aangezien die dan toch op de software van 2018 zou moeten draaien volgens de legende :D

jamajamajama we kennen de testomstandigheden niet. Wie weet was het wel een micrograad te warm ofzo he! 

Gast wooter
Geplaatst:
Ik vind het verontrustend dat een auto van 2015, amper 3 jaar geleden, niet voldoende remt. But that's just me.

Niet voldoende remt op Automatic Emergency Braking. Een functie die in de handleiding zelf zegt dat ze niet volledig 100% betrouwbaar is.

Dat is die functie waardoor je auto ook onnodig remt voor geparkeerde voertuigen.

Afijn, ik ben benieuwd wat het excuus is. Ik weet dat mijn auto met vorige versies nogal euh laat was om in te grijpen bij stilstaande auto’s, maar ik ga natuurlijk ook niet wachten tot de AEB aan schiet.

Feit is wel dat de Model S in de VS door de IIHS de rating “superior” kreeg voor AEB. Dus wat is er hier aan de hand?
Geplaatst:

Either way een slecht artikel.

Precies voor het jeugdjournaal of zo.

Gast Dirk75
Geplaatst:
2 uren geleden, wooter zei:

Hij remde wel, maar niet voldoende.

En verontrustend? Een Model S van 2015 en het is niet gekend wat de testomstandigheden waren.

Is via updates toch evenwaardig aan het huidige model?

Gast wooter
Geplaatst:
6 minutes ago, Dirk75 said:

Is via updates toch evenwaardig aan het huidige model?

Nee, dat klopt niet.

Als dit model van 2015 autopilot heeft, heeft het de hardware suite en software van MobilEye. Sinds oktober 2016 is Tesla overgeschakeld op hun eigen hardware suite en software. De eerste versie van MobilEye had enkel 1 camera in de voorruit en een radar in de bumper, die van Tesla heeft 8 camera's rondom en een radar in de bumper.

Ik heb recent met een Model S gereden met Autopilot 1.0 (de MobilEye versie) en er zijn toch grote verschillen in gedrag tussen de 2 systemen. Beiden kunnen perfect een rijstrook volgen, maar ik merk dat de autopilot in mijn Model X met autopilot hardware versie 2.0 beter binnen de lijnen blijft rijden. Ook leek het erop dat de autopilot v1.0 minder ver keek, en sneller over schakelde op gewoon de voorligger volgen. Als de voorligger dan afsloeg, wou mijn auto mee afslaan.

Al bij al is AP2 beter dan AP1.

Geplaatst:

Dus Tesla dat verhaaltje van altijd de laatste updates bij een Tesla klopt ook niet helemaal.

Gast Dirk75
Geplaatst:
1 uur geleden, Polygoon zei:

Aan die kist heeft Elon serieus wat verlies gemaakt :D 

Of het zat al in de prijs verrekend, en maken ze gewoon extra winst op de anderen...

Die batterijen die ze er uit halen, refurbushen ze wel... krijg je trouwens een nieuwe onder garantie? Of een niet defecte vervanger?

Geplaatst:

A mai, wat een artikel :lolz:

Musk's comments could dissuade shoppers from buying a Tesla, said Rebecca Lindland, an analyst with Kelly Blue Book

Musk is "not showing the kind of discipline of someone going to manufacture hundreds of thousands of cars," said Brian Tierney, CEO of Brian Communications.

. But accusing someone of pedophilia "seems over the top, even for him," said Bryan Reber, head of the department of advertising and public relations at the University of Georgia's communications school.

"We think a time of quiet and peace is what is needed to work through these [production] issues," James Anderson, a partner at Tesla's fourth largest investor, Baillie Gifford & Co., said in a Bloomberg Television interview on Wednesday.

Ronn Torossian, CEO of the public relations agency 5WPR, thinks the controversy will blow over.

WTF man, hoeveel man heb je nodig voor 1 onnozel artikel :lolz: 

Gast wooter
Geplaatst:

En weeral meld niemand de originele commentaren van de Britse speleoloog die in Thailand woont.

Vernon Unsworth zei:

“He can stick his submarine where it hurts. It wouldn’t have made the first 50 meters into the cave from the dive start point. Just a PR stunt,” 

Unsworth is overigens niet een van de redders, maar kent de grotten wel als hobby-speleoloog. Hij raadde de autoriteiten aan om duikers van wereldklasse in te zetten, waaronder Richard Stanton en John Volanthen. Het was Stanton die contact had met Musk om de duikboot als een noodoplossing te bouwen, omdat men nog meer water verwachtte en niet verwachtte dat men op tijd de kinderen zou kunnen redden. Net nadat de trainer gered was als laatste, ging overigens een pomp kapot en steeg het water weer.

https://edition.cnn.com/2018/07/13/uk/thai-cave-rescue-british-divers-intl/index.html?iid=EL

Dhv9BppUwAArP8X.jpg

Gast wooter
Geplaatst:

Oh en pedo is idd over the top, maar het was eerder een gevalletje van modder naar mekaar gooien.

Ik heb het vroeger ook meegemaakt... In een noodsituatie de brandweer gebeld als extra ondersteuning om een persoon uit een gebouw te halen, en later stevige kritiek gekregen dat ik de brandweer had mee opgeroepen hoewel we zelf de persoon dan toch via de trap hadden ontzet. Dat lijkt me dan makkelijke kritiek zolang je eerste plannetje succesvol is...

Geplaatst:

Dat was dan het prima moment geweest voor hem om te laten zien dat hij een leider was ipv iemand publiek een pedofiel te noemen ... ja toch?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gast wooter
Geplaatst:
49 minutes ago, Cat7even said:

Dat was dan het prima moment geweest voor hem om te laten zien dat hij een leider was ipv iemand publiek een pedofiel te noemen ... ja toch?

Klopt. Maar zoals gezegd negeerde de media vrolijk de informatie die Musk had, en gingen ze vrolijk verder met straffe quotes bij criticasters halen.

Gast wooter
Geplaatst:

Hier ook overigens. Iedereen mist vrolijk dat een taxibedrijf een auto meer dan 600000km heeft gedraaid en de onderhoudskost een factor 4-5 minder is dan de concurrentie. Als je dan ook nog de brandstof/stroom vergelijkt zit je met een factor 2-3 goedkoper als ze al betaalden voor stroom, en niet gratis konden superchargen.

Hetzelfde ziet men in Schiphol met de Tesla taxi's daar, en men heeft de vloot uitgebreid met zwarte Model X'en.

Over the past 3 years and through 400,000 miles on the road, eHawk has accumulated roughly $19,000 worth of maintenance costs, equating to about $0.05 per miles. This cost is broken down to $6,700 for general vehicle repairs and $12,200 for regularly scheduled maintenance. According to the company’s estimates, a Lincoln Town Car or a Mercedes-Benz GLS class would have accumulated maintenance costs of $88,500 ($0.22/mile) and $98,900 ($0.25/mile), respectively, had the vehicles been in service for 400,000 miles.

Using Google's quick "24 mpg" and "22 mpg" highway for each car, LTC and GLS respectively, and a national average of $2.90 cost per gallon of fuel:

LTC: 400,000 / 24 = 16,666 gallons x $2.90 = $48,333

GLS: 400,000 / 22 = 18,181 gallons x $2.90 = $52,727

The Model S 90D has a 90kWh battery and estimated 294 miles of range (going by reported numbers not actual) so 400,000 miles / 294 = 1,360.5 full charges x 90 kWh = 122,449 kWh used in total. Multiplied by $0.20 supercharger cost if used 100% of the time is $24,489.

So assuming 100% supercharger use, still half the fuel cost. Clearly they didn't, so we can figure it's probably closer to an average of $0.15 / kWh so 18 grand-ish.

Gast wooter
Geplaatst:

Tesloop heeft ook een Model X 90D met 500000km op de klok, met 10% aan verlies in de batterij, met nog de originele batterij en aandrijfeenheid.

Gast wooter
Geplaatst:
52 minutes ago, wooter said:

Klopt. Maar zoals gezegd negeerde de media vrolijk de informatie die Musk had, en gingen ze vrolijk verder met straffe quotes bij criticasters halen.

Als je het hele verhaal chronologisch wilt:

https://www.quora.com/Whats-the-full-story-behind-Elon-Musks-involvement-with-the-Thai-cave-rescue-effort

In het kort:

• 23/6 de kinderen geraken vermist
  • 4/7 iemand tweet naar Elon dat hij misschien kan helpen, hij antwoord met "I suspect that the Thai govt has this under control, but I’m happy to help if there is a way to do so".
  • 6/7 waren enkele Boring/SpaceX ingenieurs onderweg om ondersteuning te verlenen
  • 8/7 was ie duidelijk positief over het duikersteam en verwees hij complimenten voor zijn inzet af
  • 10/7 bericht de media dat de Thaise overheid negatief was over de inzet van SpaceX. Elon verwees naar zijn communicatie met Richard Stanton, een van de duikers
  • 12/7 krijgt Elon's team van de Thaise zeemacht positieve feedback
  • 13/7 speleoloog zegt in videointerview dat Musk zijn duikboot in zijn reet kan steken. Elon flipt. Hij linkt een gescheiden Brit die hij niet heeft gezien aan wonen in Thailand, en maakt deze conclusie: https://www.thethailandlife.com/pattaya-pedophile-problem

Geplaatst:
1 uur geleden, wooter zei:

Tesloop heeft ook een Model X 90D met 500000km op de klok, met 10% aan verlies in de batterij, met nog de originele batterij en aandrijfeenheid.

Sterk.

Gast Dirk75
Geplaatst: (aangepast)

https://www.hln.be/auto/1-249-081-km-op-de-teller-dat-willen-ze-zelfs-bij-mercedes-eens-zien~add9c320/

Ik denk dat elektrische auto's gemakkelijk 2000000km moeten aankunnen. De motor zeker.

De batterijen van samsung worden op 980000km geschat met 20% verlies.

Tesla geeft zelf aan dat de batterijen het langer zouden moeten volhouden, anders zouden ze geen garantie geven. Toch nog werk aan de winkel.

aangepast door Dirk75
Gast Dirk75
Geplaatst:
1 uur geleden, wooter zei:

Dit zijn waarden die iedere tesla zou moeten halen.

Geplaatst:
Elon flipt. Hij linkt een gescheiden Brit die hij niet heeft gezien aan wonen in Thailand, en maakt deze conclusie: https://www.thethailandlife.com/pattaya-pedophile-problem  

Maakt weinig uit wat er voordien gebeurd is ... Hij FLIPT, linkt iemand die hij niet gezien heeft aan een probleem in het land waar die man woont en zegt dan publiek dat het een pedofiel is !?!? Hoofd zijn van een bedrijf/organisatie zou moeten inhouden dat je je boven kinderachtigheden kunt houden, 10 keer nadenkt, vooral niet flipt en geen conclusies trekt die je dan op sociale media openbaar maakt ... lijkt wel of hij bij de een of andere president in de leer geweest is ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Geplaatst:
17 uren geleden, wooter zei:

En weeral meld niemand de originele commentaren van de Britse speleoloog die in Thailand woont.

Vernon Unsworth zei:

Unsworth is overigens niet een van de redders, maar kent de grotten wel als hobby-speleoloog. Hij raadde de autoriteiten aan om duikers van wereldklasse in te zetten, waaronder Richard Stanton en John Volanthen. Het was Stanton die contact had met Musk om de duikboot als een noodoplossing te bouwen, omdat men nog meer water verwachtte en niet verwachtte dat men op tijd de kinderen zou kunnen redden. Net nadat de trainer gered was als laatste, ging overigens een pomp kapot en steeg het water weer.

https://edition.cnn.com/2018/07/13/uk/thai-cave-rescue-british-divers-intl/index.html?iid=EL

Dhv9BppUwAArP8X.jpg

Kan je voortaan aub wat meer aandacht besteden aan het correct vervoegen van werkwoorden? Je maakt er héél veel fouten tegen.

Bedankt

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid