Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 hours ago, dragonfly said:

Wel handig tijdens een achtervolging, je rijdt ff 200km/h en ze moeten lossen om de batterij te sparen :D 

Batterij sparen? Hoe bedoel je?

Geplaatst:

Eigenlijk zijn dat maar zwakke excuses die niet on topic zijn...

Wat je ziet is vermoedelijk de dieselgenerator die heel wat bedrijven voorzien om te draaien bij stroomonderbrekingen. Het lijkt me redelijk dat iets belangrijks als een politiezone zich belangrijk genoeg acht om ook te kunnen blijven functioneren bij een stroomstoring, net zoals talloze datacenters, ASTRID antennemasten en ziekenhuizen.

Waar staat zo een generator vaak? Vlak bij de rest van de elektrische installatie van het gebouw.

En wat plaats je best bij de elektrische installatie van een gebouw? Een laadpaal.

Daarom dus dat er een laadpaal staat vlak bij die generator.

Of je kan inderdaad argumenteren dat dit politiekorps een dieselgenerator heeft voorzien om hun Tesla’s te laden. Ja, dat klinkt logischer.

Geplaatst:
[emoji1751]‍[emoji3603]

Ik begrijp dat het aanvoelt alsof het onzin is, maar als je zoals mij thuis kan laden, of op Road trip aan een supercharger kan laden en dan een ontbijt eten, dan is het concept van naar een tankstation te rijden om daar 5 minuten in de kou en benzinewalmen te staan echt wel irritant. Want ik spendeer nog geen 10 seconden aan die stekker insteken...
Geplaatst:

Je kan net zo goed een filmpje posten van iemand met een EV die aan een volledig bezette supercharger komt, of bij eentje om 2u 's nachts met gesloten eetgelegenheden, of tientallen andere redenen. Fact of the matter is dat die kerel op 2min voltankt terwijl jij er minstens een half uur over doet, best case.

Als je nog niet eens kan zien dat dat een geweldig subjectief filmpje is (dat gesnuffel aan die handen ?), dan begrijp je toch wel dat er met jou over het concept niet op een normale manier te praten valt?

We hadden @BMWMB nodig om ook de negatieve kanten überhaupt zelfs maar te willen zien.

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Het is idd waar dat je met een diesel of benzine veel sneller getankt hebt, dan met een Tesla aan een supercharger.

Maar... Ik heb met mijn tesla ondertussen 8000km gereden, en heb nog maar 1x aan een supercharger gestaan omdat het echt nodig was, en die keer heb ik dat gecombineerd met een lunch (Kortrijk/MacDonalds), en heeft me dat dus geen tijd gekost. Eigenlijk heb ik, sinds ik de Tesla heb, nog geen minuut verloren aan 'tanken'. Alle andere laadbeurten deed ik aan de firma, en 2x kort ook thuis. Als ik aan de firma stop, heb ik mijn vaste parkeerplaats, en telkens ik aankom plug ik 'm in wat maar 2 seconden tijd vergt. Piece of cake. Met de C450 had ik al 16x aan een tankstation gestaan...

Het is maar hoe je het bekijkt. 

Geplaatst:

Dank u Lefty, ik dacht net hetzelfde maar heb er geen zin meer in. Als ze met zo'n filmpjes mensen willen overtuigen hebben ze nog veel werk :lolz: 

Geplaatst:
Dank u Lefty, ik dacht net hetzelfde maar heb er geen zin meer in. Als ze met zo'n filmpjes mensen willen overtuigen hebben ze nog veel werk :lolz: 

Inderdaad.. anderzijds als je (bijna) nooit 300km / dag doet en je simpelweg thuis kan pluggen dan houdt het wel steek. Dan hoef je nooit meer tijd te verliezen met te tanken
Geplaatst:

Zeg maar 450km per dag...

Geplaatst:

Dat is het net... ja, als je lange afstanden doet kan je wel eens pech hebben maar dat is me nog maar 1 keer overkomen dat ik niet het volle vermogen kreeg en ik 30 minuten moest wachten i.p.v. 20 minuten. Maar ik heb ook al 10000km zonder supercharger gedaan en dus kunnen laden zonder dat ik er op zat te wachten.

Daarom; gevoelsmatig denken jullie dat elektrisch laden tijdverlies is, maar ik heb het gevoel dat dat niet zo is.

Ik ben weer op roadtrip en heb weer nergens op laden gewacht. Ik heb wel gewacht op het boarden van de Eurotunnel, ontbijt gehad en kunnen shoppen, en gestopt aan een snelweg service station voor een sanitaire stop. Ja, in tussentijd heeft mijn auto geladen, maar daar heb ik niet op gewacht; ik heb dat gedaan terwijl ik op andere dingen wachtte. Met een benzine auto had ik in tussentijd ook nog 3 keer moeten tanken...

Geplaatst:
Dat klopt, maar dan nog is dat filmpje nonsens he.

Het filmpje is grappig bedoelt. Maar ook volkomen waar in dagelijks gebruik.
Geplaatst:

We komen op het niveau dat ‘we’ niemand willen overtuigen, maar eerder lachen met mensen die koppig willen blijven tanken.
Geplaatst:
1 uur geleden, Germinal zei:

Inderdaad.. anderzijds als je (bijna) nooit 300km / dag doet en je simpelweg thuis kan pluggen dan houdt het wel steek. Dan hoef je nooit meer tijd te verliezen met te tanken

47 minuten geleden, wooter zei:

We komen op het niveau dat ‘we’ niemand willen overtuigen, maar eerder lachen met mensen die koppig willen blijven tanken.

Lol, dat is helemaal geen tijdverlies. Op 2-3min ben je volgetankt. Als ik op een dag een EV koop is het niet omdat ik dan niet meer moet gaan tanken hoor ;) 

Geplaatst:
Zeg maar 450km per dag...

Misschien bij deze temperaturen wel.

Je weet dat ik op het punt sta zelf een model s te kopen maar toch is er altijd iets dat mij op het laatste moment ervan weerhoud.

Nu zat ik weer te lezen dat je eigenlijk uw range best tussen de 90% en 20% dient te houden.

Dat tegenwind en koude killing zijn voor de range. Ik lees verhalen op het tesla forum van 320wh op snelwegritten tegen 130.

Als je zo begint te rekenen dan wil ik die 450km nog zien.

Pas op, ik weet dat 450km haalbaar is he maar dat lijkt zowat best case scenario te zijn. 20 graden, zonnetje, 127 AP en range charge.

Worst case schiet daar bij normale charge (90%) maar 250-270km van over als je aan 127 rijdt met tegenwind, vrieskoude en regen.

Laat staan dat je in die omstandigheden 140-150 zou rijden.

Misschien zoek ik redenen om redenen te zoeken, maar uit de lucht gegrepen is het toch niet.

Met mijn pana doe ik nu 40-45km op een lading maar in de winter een aantal korte ritjes en ik kom amper aan 15km, als het al zoveel is.

Wanneer je je tesla in de winter kan preheaten wanneer hij nog aan de stroom hangt valt er waarschijnlijk al een grote energievreter weg

Geplaatst:

Hoe veel dagen vriest het in belgie? Is op die dagen een vermindere range zo’n probleem? Als het vriest, vrees ik meer voor ellenlange files omdat er op een gladde plek er een paar op elkaar zijn geknald. 

Geplaatst:

Ik heb in de winter gewoon doorgereden hoor. De eerste 40km zie je wat meerverbruik maar dat betekende bij mij 300Wh i.p.v. 250Wh/km met mijn Model X. In een Model S kijk je dan naar 250Wh van onder de 200Wh wat betekent dat je met een Model S 100D van 90% naar 20% 70kWh verbruikt aan een maximum van 250Wh/km. Reken maar uit: minimum 280km. Maar dan heb je nog minimum 80km range over. Ik heb mijn X al verschillende keren onder de 10% gereden en dat gaat probleemloos.

Conclusie: zelfs in de winter met telkens ritjes van maximum 40km en telkens niet bijladen kan je rekenen op een range van 360km.

Geplaatst:

320Wh/km aan 130 heb ik nog nooit gezien in mijn Model X; in Nederland rij ik 134km/u op AP.

Ik zie 300Wh/km in Duitsland aan 150km/u op AP...

Geplaatst:

Daarstraks een paarse Roadster gezien. Moest ik wat geld en garageruimte teveel hebben zou ik er graag eentje hebben, maar qua interieur en handigheid is zo een Roadster echt iets van het verleden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid