Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Eigenlijk zijn dat maar zwakke excuses die niet on topic zijn...

Wat je ziet is vermoedelijk de dieselgenerator die heel wat bedrijven voorzien om te draaien bij stroomonderbrekingen. Het lijkt me redelijk dat iets belangrijks als een politiezone zich belangrijk genoeg acht om ook te kunnen blijven functioneren bij een stroomstoring, net zoals talloze datacenters, ASTRID antennemasten en ziekenhuizen.

Waar staat zo een generator vaak? Vlak bij de rest van de elektrische installatie van het gebouw.

En wat plaats je best bij de elektrische installatie van een gebouw? Een laadpaal.

Daarom dus dat er een laadpaal staat vlak bij die generator.

Of je kan inderdaad argumenteren dat dit politiekorps een dieselgenerator heeft voorzien om hun Tesla’s te laden. Ja, dat klinkt logischer.

...
Geplaatst:
9 uren geleden, wooter zei:

We komen op het niveau dat ‘we’ niemand willen overtuigen, maar eerder lachen met mensen die koppig willen blijven tanken.

Dus lachen met mensen die geen €800000 aan een auto kunnen uitgeven. Want de goedkopere zijn niet leverbaar, en onpraktisch.  

Geplaatst:
Hmm, volgens de milieudienst dient hij wel om op te laden:
Milieudienst Zaventem Dit is even een nood-tussenoplossing Jana. De bouw van het politiecommissariaat start binnenkort. Van zodra dat klaar is zullen de wagens kunnen opladen met groene stroom afkomstig van de zonnepanelen op het dak.
https://www.facebook.com/milieudienstzaventem/posts/1893905037580117

Zelfs voor een tussenoplossing zou het er los over zijn.. kijk we rijden elektrisch met onze dieselgenerator ! Lollol.

Ze hebben vlakbij een Suc
Geplaatst:
Dus lachen met mensen die geen €800000 aan een auto kunnen uitgeven. Want de goedkopere zijn niet leverbaar, en onpraktisch.  

Achthonderdduizend? Is de mijne zoveel waard?
Geplaatst:
38 minutes ago, Mbman said:

Hmm, volgens de milieudienst dient hij wel om op te laden:

Milieudienst Zaventem Dit is even een nood-tussenoplossing Jana. De bouw van het politiecommissariaat start binnenkort. Van zodra dat klaar is zullen de wagens kunnen opladen met groene stroom afkomstig van de zonnepanelen op het dak.

https://www.facebook.com/milieudienstzaventem/posts/1893905037580117

Knettergek als dat klopt... Ik laad de mijne verdorie aan een stopcontact... Niemand had daar een stuk verlengdraad om die laadpaal aan een stopcontact te verbinden? Ja, beperkt tot 3,5kW, maar dat lijkt me toch nog altijd beter dan een tijdelijke oplossing met gebruik van een dieselgenerator... :facepalm:

Geplaatst:

Zou een geweldige Belgenmop zijn..

Dat tesla op hun Belgische website naast hun auto’s dieselgeneratoren verkopen [emoji23]

Geplaatst:

Tesla België is niet betrokken. PZ Zaventem wou bepantserde deuren en Tesla levert dat niet. Nikola Brussels heeft hen geholpen. Daarom dat je promo foto's ziet van op de terreinen van Nikola :)

Geplaatst: (aangepast)
6 uren geleden, wooter zei:

Achthonderdduizend? Is de mijne zoveel waard?

€80000 typo

leedvermaak is nooit goed.

aangepast door Dirk75
Geplaatst:
6 uren geleden, Germinal zei:

Zou een geweldige Belgenmop zijn..

Dat tesla op hun Belgische website naast hun auto’s dieselgeneratoren verkopen emoji23.png

Ze hadden nog 10000l begroot, en die moest eerst nog op... ?

Geplaatst:

Innovaties duren altijd een tijd alvorens ze afzakken naar producten voor het grote publiek.

En de goedkopen niet leverbaar? Ik dacht dat niemand een EV wou hebben?

Heb je al gevolgd wat de Hyundai Kona kan? Goed, niet zo compleet uitgerust, maar wel mooi redelijk van prijs en een range vergelijkbaar met een Model X.

Geplaatst: (aangepast)
7 minuten geleden, wooter zei:

Innovaties duren altijd een tijd alvorens ze afzakken naar producten voor het grote publiek.

En de goedkopen niet leverbaar? Ik dacht dat niemand een EV wou hebben?

Heb je al gevolgd wat de Hyundai Kona kan? Goed, niet zo compleet uitgerust, maar wel mooi redelijk van prijs en een range vergelijkbaar met een Model X.

Heb jij al eens gezien wie daar reageert? Ik ben al lang verkocht... Alleen is er nog niets bestelbaar. Zijn er leverproblemen. Laden ze niet goed, allemaal volgens ene Wooter. ?

aangepast door Dirk75
Geplaatst:
18 uren geleden, wooter zei:

Knettergek als dat klopt... Ik laad de mijne verdorie aan een stopcontact... Niemand had daar een stuk verlengdraad om die laadpaal aan een stopcontact te verbinden? Ja, beperkt tot 3,5kW, maar dat lijkt me toch nog altijd beter dan een tijdelijke oplossing met gebruik van een dieselgenerator... :facepalm:

Heb je het gezien pol

Geplaatst:
Dat is het net... ja, als je lange afstanden doet kan je wel eens pech hebben maar dat is me nog maar 1 keer overkomen dat ik niet het volle vermogen kreeg en ik 30 minuten moest wachten i.p.v. 20 minuten. Maar ik heb ook al 10000km zonder supercharger gedaan en dus kunnen laden zonder dat ik er op zat te wachten.

Daarom; gevoelsmatig denken jullie dat elektrisch laden tijdverlies is, maar ik heb het gevoel dat dat niet zo is.

Ik ben weer op roadtrip en heb weer nergens op laden gewacht. Ik heb wel gewacht op het boarden van de Eurotunnel, ontbijt gehad en kunnen shoppen, en gestopt aan een snelweg service station voor een sanitaire stop. Ja, in tussentijd heeft mijn auto geladen, maar daar heb ik niet op gewacht; ik heb dat gedaan terwijl ik op andere dingen wachtte. Met een benzine auto had ik in tussentijd ook nog 3 keer moeten tanken...

Dus ga jij volgend jaar De Ardennenrit rijden met je Tesla en bewijzen dat je geen tijd verliest?
Geplaatst:

Volgend jaar hoop ik de Model 3 te hebben, maar nog geen idee of ik het dan met de Model 3 of Model X ga doen.

Maar jij verwacht een roadtrip met een rondrit in het stuk België waar geen superchargers zijn. Dat is zoals een rondrit gaan doen waar geen tankstations zijn, dat lukt jou ook niet eenvoudig.

Geplaatst:

Waarmee je het punt van “geen tijd verliezen” net maakt. In dit geval zeg je zelfs: het is quasi onmogelijk.

We kennen het grote nadeel en dat is het tijdverlies indien je moet tanken tijdens bepaalde trips. Indien je deze niet doet stelt het probleem zich niet.

Niet altijd maar veel voorkomend:

1. Route aanpassen met (al dan niet) extra tijdverlies

2. Geconditioneerd eten en sanitaire stops

3. Tijdverlies door duur tankbeurt

4. Bepaalde trips niet kunnen doen door gebrek aan chargers

Wat jij weer eens probeert zijn de nadelen ontkennen.

Er zijn genoeg voordelen om enthousiast te zijn voor de aanhangers. Oa het niet moeten tanken op woon werk verkeer of 80% van een gemiddelde weggebruiker zijn ritten.

Geplaatst:
11 uren geleden, wooter zei:

Volgend jaar hoop ik de Model 3 te hebben, maar nog geen idee of ik het dan met de Model 3 of Model X ga doen.

Maar jij verwacht een roadtrip met een rondrit in het stuk België waar geen superchargers zijn. Dat is zoals een rondrit gaan doen waar geen tankstations zijn, dat lukt jou ook niet eenvoudig.

Maar in elk hol van pluto is er wel ergens een tankstation te vinden itt superchargers.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

heel deze discussie is tijdverlies. 

Geplaatst:

Maar in elk hol van pluto is er wel ergens een tankstation te vinden itt superchargers.

En 100 jaar geleden was dat niet...

10 jaar geleden had je nauwelijks EV’s...

En Tesla plant tegen eind 2019 6 nieuwe superchargers in Wallonië.

Geplaatst:
3 uren geleden, wooter zei:

En 100 jaar geleden was dat niet...

10 jaar geleden had je nauwelijks EV’s...

En Tesla plant tegen eind 2019 6 nieuwe superchargers in Wallonië.

100 jaar geleden was ent de oorlog gedaan. Er was niets meer in bepaalde zaken.

maar je weet toch ook dat er 100 jaar geleden ook elektrische auto's rondreden. En dat die verdwenen zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid