Gast wooter Geplaatst: 10 oktober 2018 Geplaatst: 10 oktober 2018 Klopt. Maar de Model 3 is de 5de best verkochte auto van het derde kwartaal in de VS, achter twee Toyota’s en twee Honda’s.https://www.greencarreports.com/news/1119113_tesla-model-3-is-fifth-bestselling-car-in-u-s-production-still-short-of-profitability-goal Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 10 oktober 2018 Geplaatst: 10 oktober 2018 6 minuten geleden, wooter zei: Klopt. Maar de Model 3 is de 5de best verkochte auto van het derde kwartaal in de VS, achter twee Toyota’s en twee Honda’s.https://www.greencarreports.com/news/1119113_tesla-model-3-is-fifth-bestselling-car-in-u-s-production-still-short-of-profitability-goal Dat is heel wat anders dan dit: 15 uren geleden, wooter zei: Nog straffer zijn de verkoopscijfers van Tesla vs de andere merken. Enkel BMW verkoopt nipt meer auto’s dan Tesla; de anderen zien hun verkoop dalen onder de aantallen van Tesla. En nu graag een reactie die deze bewering staaft: 25 minuten geleden, wooter zei: Beweer je nu echt dat Tesla maar 17000 wagens per maand verkocht ‘gedurende eerste 9 maanden’? 1 Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 10 oktober 2018 Geplaatst: 10 oktober 2018 Hebben we het enkel over hybride/ EV? Want alleen al van de Ford F zijn er inde VS in Q3 een dikke 220k verkocht. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 oktober 2018 Geplaatst: 10 oktober 2018 Ze noemen dat segment “personenwagens”. Ik denk dat de Ford Escape daar ook nog bij behoort, maar de F150 e.d. op ladderchassis staan en dan andere regels hebben en niet bij personenwagens geteld worden. Nu kan je juichen over Ford maar ze gaan 20000 mensen ontslaan omdat de marges onder druk staan en de verkoop van hun andere modellen tegenvalt. Ik weet dat als je een bepaalde filter toepast, je probleemloos kan zeggen dat de Model 3 verkoop niets voorstelt, maar de waarheid is dat het op afstand de best verkopende hybride/BEV is, en kort bij de meest verkopende personenwagens zit. Ik denk overigens niet dat je zomaar kan stellen dat ‘de F’ de facto beter verkoopt dan pakweg de Toyota Corolla. ‘De F’ is namelijk ook een hele reeks van verschillende types voertuigen, gaande van de F150 pick-up tot de F250 en groter commerciële voertuigen. De F150 heeft overigens een jaarproductie van 500000 stuks geproduceerd in 2 fabrieken in de VS. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 10 oktober 2018 Geplaatst: 10 oktober 2018 Van januari tot september zijn er 679018 F-Series verkocht. En 424403 Silverado's. En 375583 RAM Trucks. En 152242 GMC Sierra's. Mid-Size? 183909 Tacoma's, 104838 Colorado's en 59574 Nissan Frontiers. Maar het telt allemaal niet mee, hoewel je net zo goed als ik weet dat 90% van de Ami's die dingen gewoon voor personenvervoer gebruikt. 3 Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 oktober 2018 Geplaatst: 10 oktober 2018 Telt niet mee in hun statistieken "personenwagens" hoewel ik natuurlijk weet dat de F150 een zeer populair voertuig is dat gebruikt wordt voor personenvervoer. Maar het marktsegment "camionette" kennen ze daar ook maar nauwelijks: daar rijdt elke aannemer ook met een pickup ipv een Renault Kangoo. Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 10 oktober 2018 Geplaatst: 10 oktober 2018 Categorieën herverdelen om de conclusie te sturen? Doet me denken aan dit: 4 Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 oktober 2018 Geplaatst: 10 oktober 2018 Klopt, maar het is niet Tesla die die categorieën heeft bedacht. Qua totale verkopen in de VS zitten ze boven Mercedes-Benz en onder BMW. Qua verkopen Model 3 zitten ze achter 2 Toyota (Camry, Corolla) en 2 Honda personenwagens. Maar op het einde van de rit zit je nog maar aan 1% van het aantal totale verkopen van voertuigen natuurlijk. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 oktober 2018 Geplaatst: 10 oktober 2018 Tesla heeft nl. enkel gesproken over het aantal geproduceerde en verkochte wagens. Het zijn de andere media die dit zijn gaan vergelijken per klasse en merk. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 10 oktober 2018 Geplaatst: 10 oktober 2018 Tesla is een groeiende community, dat is gewoon een feit. Persoonlijk maakt het succes in verkoop van het type wagen dat ik koop me eigenlijk geen "reet" uit, ik snap dat dat bij anderen het een soort succes status moet toevoegen in hun beleving. Zie je ook redelijk wat fans van bv het merk BMW, dat leeft daar ook heel sterk voornamelijk het succes afwegen tov Audi en Mercedes. Mij boeit het als koper van een van die merken helemaal niet of ze nu meer of minder verkopen dan hun concurrent. Als zaakvoerder van mijn bedrijf ligt dat enigszins anders Een ander voorbeeld: het succes van de 1 reek zou bv wel eens kunnen toenemen doordat het overschakelen naar fwd door de grote meerderheid als een pluspunt gezien wordt. De meeste mensen op dit forum zien dat wel even anders. Het feit dat een minder leuk product beter voorkoopt zou mij daarom ook geen "goed" gevoel geven. Nu goed ik heb relatief weinig merkbeleving in automotive, ik sta op een 24u van Spa eigenlijk niet te supporteren voor een "merk". Of ik ben ook niet iemand die fier is dat hij tot de "Porsche" clan behoort, of de "Lotus" clan enz....... 1 Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 10 oktober 2018 Geplaatst: 10 oktober 2018 36 minuten geleden, wooter zei: Tesla heeft nl. enkel gesproken over het aantal geproduceerde en verkochte wagens. Het zijn de andere media die dit zijn gaan vergelijken per klasse en merk. En hoeveel waren dat er per maand van januari tot september? Quote
Logic 538 Geplaatst: 10 oktober 2018 Geplaatst: 10 oktober 2018 3 uren geleden, Jokke_vlo zei: Tesla is een groeiende community, dat is gewoon een feit. Persoonlijk maakt het succes in verkoop van het type wagen dat ik koop me eigenlijk geen "reet" uit, ik snap dat dat bij anderen het een soort succes status moet toevoegen in hun beleving. Ik denk dat de Tesla meute ook wel constant zoekt naar validatie. Ze zijn overgestapt op iets nieuws en er hangt een vleugje spanning (phun intended) aan. Om van een soort pioneer rol over te gaan naar een situatie waarbij je 'gelijk' krijgt en alsmaar meer mensen je volgen... is gewoon prettig nieuws. En ook al ben ik niet de grootste fan, die omschakeling is boeiend om te volgen. Deze cijfers zijn geen verrassing, met een backlog van >500.000 orders... De productie kwam wat traag op gang, maar ze gaan nu wel alle aandacht naar zich toetrekken wanneer ze ineens heel veel wagens kunnen produceren. Verder stoort het mij net dat de Duitse 3 zich op verkoopcijfers zijn gaan focussen, want 't is al bewezen dat ze zich ermee verloochenen. 1 Quote
Marvin 250 Geplaatst: 12 oktober 2018 Geplaatst: 12 oktober 2018 Waarom shorten niet slecht is. Kan nuttig zijn voor mensen die gebrainwasht zijn door propaganda die zegt dat shorten per definitie iets "slecht" is in de morele zin van het woord. https://www.economist.com/finance-and-economics/2018/10/13/short-sellers-are-good-for-markets Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 oktober 2018 Geplaatst: 12 oktober 2018 Ik lees het artikel maar kan nog altijd niet lezen waarom shorten niet slecht zou zijn. Sowieso zijn shorters niet gehinderd door allerlei regels, en kunnen ze liegen en bedriegen om de koers te beinvloeden. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 12 oktober 2018 Geplaatst: 12 oktober 2018 https://www.autoblog.nl/nieuws/is-teslas-autopilot-wel-het-beste-zelfrijdende-systeem-115828 Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 oktober 2018 Geplaatst: 12 oktober 2018 Hebben we al enkele weken geleden over gehad: Quote Het onderzoek van de publicatie kijkt vooral naar de mate waarin de semi-autonome systemen de bestuurders betrekken bij het rijden en in hoeverre de auto’s zichzelf kunnen redden, wanneer nodig. En voila: Autopilot van Tesla is meest capabel, makkelijkst te gebruiken, maar zorgt er niet voor dat de bestuurder actief blijft. Het systeem van Cadillac krijgt goeie punten omdat het de bestuurder actief houdt, en het enkel werkt op plaatsen waar Cadillac vind dat het veilig is. In de praktijk enkel op stukken snelweg die Cadillac zelf eerst heeft verkend. Quote
Fille 798 Geplaatst: 12 oktober 2018 Geplaatst: 12 oktober 2018 Ben eens benieuwd, volgende week vrijdag samen met mijn pa testrit met een Tesla Model S. Hij heeft nu een diesel, maar doet minder als 20k km's per jaar, Model 3 is wel interessant voor hem eigenlijk, enkel jammer dat er nog niets van prijzen beschikbaar is. Thuis zonnepanelen, komen Tesla superchargers in Turnhout, ... Benieuwd naar volgende week vrijdag. Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 12 oktober 2018 Geplaatst: 12 oktober 2018 Ik snap wat er niet "ease of use" is aan het volvo systeem. Veel makkelijker dan op 1 knop te duwen kan het toch niet worden lijkt me? Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 https://electrek.co/2018/10/15/tesla-new-autopilot-neural-net-v9/ Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 Wie wil nu een elektrische auto... Verkopen van Mercedes zakken 40% in Noorwegen. Het zal wel aan de taksen liggen. Quote
Quill 189 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Daar hebben ze natuurlijk ook best veel elektriciteit. Quote
Gast wooter Geplaatst: 17 oktober 2018 Geplaatst: 17 oktober 2018 23 hours ago, Quill said: Daar hebben ze natuurlijk ook best veel elektriciteit. Nog meer gasvoorraden... Quote
Gast wooter Geplaatst: 17 oktober 2018 Geplaatst: 17 oktober 2018 Dat was Noorwegen. Nu vanuit de VS: https://seekingalpha.com/article/4211882-tesla-sales-soaring-competition-failing Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.