Gast wooter Geplaatst: 19 oktober 2018 Geplaatst: 19 oktober 2018 1 hour ago, BMWMB said: Het is dus niet perfect. Niet perfect? In maar 2 van de scenario's komt een bestuurder tussen om te ontwijken nadat de auto een alarmsignaal geeft en zelf remt, en ik ben heel benieuwd wat er zou gebeuren moest de bestuurder helemaal niet tussenkomen. Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 20 oktober 2018 Geplaatst: 20 oktober 2018 Als je dit topic een aantal pagina's leest is het precies Wooter vs de rest 1 Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 Hebben we al enkele weken geleden over gehad: Het onderzoek van de publicatie kijkt vooral naar de mate waarin de semi-autonome systemen de bestuurders betrekken bij het rijden en in hoeverre de auto’s zichzelf kunnen redden, wanneer nodig. En voila: Autopilot van Tesla is meest capabel, makkelijkst te gebruiken, maar zorgt er niet voor dat de bestuurder actief blijft. Het systeem van Cadillac krijgt goeie punten omdat het de bestuurder actief houdt, en het enkel werkt op plaatsen waar Cadillac vind dat het veilig is. In de praktijk enkel op stukken snelweg die Cadillac zelf eerst heeft verkend. Waar is dat van Mercedes? Aangezien er nu iemand objectief bij zit met een Tesla (Germinal) denk ik dat dat haast niets zal schelen met dat van Tesla. Ervoor toen ik wooter bezig hoorde dacht k dat dat van Tesla superieur was maar blijkbaar toch niet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 Wel, vorig jaar was Tesla's systeem beter dan dat van Mercedes, en @BMWMB heeft nog een Mercedes getest alvorens z'n Tesla te kopen. Sindsdien zijn er elke maand updates geweest, en is er recent ook versie 9 uit, dat nog beter is. Hoe denk je dat Mercedes dit kan volgen zonder software updates? Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 Voert Mercedes ook geen updates uit?(ik weet het niet)Al hetgeen ik lees over wat Tesla kan mijn E ook. Net zoals hetgeen nu blijkbaar toch niet zo goed lukt bij een Tesla, ook niet zo goed lukt bij MB. Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 Je hebt een E. Hoeveel updates heb je al gehad? En merk je dan ook dat ie beter wordt?Wisselt je E ook van rijstrook? Kan je die langer dan een minuut laten rijden zonder het stuur aan te raken? Kan ie ook op gewone wegen rijden? Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 Je hebt een E. Hoeveel updates heb je al gehad? En merk je dan ook dat ie beter wordt? Wisselt je E ook van rijstrook? Kan je die langer dan een minuut laten rijden zonder het stuur aan te raken? Kan ie ook op gewone wegen rijden? Geen idee, waar zie je dat? Ja wooter hij wisselt ook van rijstrook. Een minuut niet denk ik nog niet getimed. En ja hij kan ook op gewone wegen rijden met dezelfde beperkingen van Tesla. Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 Ik stel voor dat je net zoals @BMWMB eens een testrit gaat doen. Dan kan je vergelijken, in plaats van losweg te verkondigen dat het wel hetzelfde zal zijn hoewel media en gebruikers een verschil aangeven in het voordeel van Tesla. Quote
teus_ 245 Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 4 hours ago, wooter said: Wel, vorig jaar was Tesla's systeem beter dan dat van Mercedes, en @BMWMB heeft nog een Mercedes getest alvorens z'n Tesla te kopen. Sindsdien zijn er elke maand updates geweest, en is er recent ook versie 9 uit, dat nog beter is. Hoe denk je dat Mercedes dit kan volgen zonder software updates? ganse punt van Tesla is dat ze als eerste de markt innemen en een voorsprong hebben qua technologie en userbase. ik eet mijn schoenen op, als een fabrikant uit het niets een autopilot maakt die beter is. Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 Oh en als je je afvraagt waarom Tesla zo een horde fanboys met zich meetrekt... De NPS score van Tesla is 96. Dat is qua automotive de hoogste score. Zelfs Apple haalt maar een NPS van 72. Wat wilt dat zeggen? De NPS score is een ranking van 0 tot 10, waarbij mensen die een dienst of product een ranking van 0 tot 6 op 10 geven, als "detractors" ervaren worden; mensen die je product of dienst absoluut niet aan aanraden maar eerder zullen afraden bij hun vrienden, kennissen en collega's. Mensen die je dienst of product een 7 of 8 geven worden beschouwd als "passief"; mensen die je product of dienst niet zullen aanraden maar ook niet afraden. Enkel mensen die je product een 9 of 10 geven zijn actieve "promotors" van je dienst of product. Met een NPS score van 96% wilt dit zeggen dat 96% van de mensen die gevraagd worden om een score van 0 tot 10 te geven op hun ervaring met Tesla, de dienst en het product een 9 of 10 geven. NPS Company Industry Country 96 Tesla Automotive United States 84 Porsche Automotive United States 77 Audi Automotive United States 76 Toyota Automotive United States 76 Subaru Automotive United States 72 BMW Automotive United States 71 MINI Automotive United States 70 Kia Automotive United States 70 Ram Trucks Automotive US 69 Mercedes-Benz Automotive United States 69 Volvo Automotive Sweden Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 (aangepast) 1 uur terug, teus_ zei: ganse punt van Tesla is dat ze als eerste de markt innemen en een voorsprong hebben qua technologie en userbase. ik eet mijn schoenen op, als een fabrikant uit het niets een autopilot maakt die beter is. Smakelijk, america first..... in alles de beste zijn... dieselgate initiëren, tesla op de markt zetten, import Europese wagens boycotten,... dit gaat veel verder dan tesla... Dit is het succes van vele trumpjes... aanhangers en aanhangers... als het hier toch meer een niet autominded forum is... Dit is indoctrinatie.... 21 oktober 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 Wat?! Dieselgate is echt wel door VAG zelf bedacht hoor... Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 5 uren geleden, wooter zei: Wat?! Dieselgate is echt wel door VAG zelf bedacht hoor... Filter jij alleen dat ene zinnetje er uit? Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Nee. Elon Musk is ook niet Trump's vriend en vice versa, en Trump en de GOP subsidiëren sterk de kolen- en olie industrie en proberen wetten erdoor te halen op federaal niveau om de voordelen voor elektrisch rijden af te schaffen, uitstootnormen te versoepelen en staten te verbieden om strengere uitstootnormen toe te passen. Oh en vergeet de importtarieven niet die Trump stevig heeft verhoogd voor producten uit China, waardoor China op hun beurt de importtarieven voor producten uit de VS heeft verhoogd en Tesla's in het enige land waar constructeurs verplicht zijn om EV's te verkopen nu 20% duurder zijn. Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Vandaag ook kennis gemaakt met het sociaal karakter van de autopilot. 45 min filerijden met de motor (langs Sterrebeek naar Antwerpen) En 1 jawel 1 brave man die absoluut niet opzij ging..... een hard werkende man op de tablet met autopilot aan. Absoluut niet mogelijk om even de aandacht te krijgen en anticiperend gedrag uit te lokken Gezien het topic ging het om de AP van bovenstaand merk voor alle duidelijkheid Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 En waar was het niet breed genoeg dat je met je motorfiets niet door kon? Lijkt me dat je met 6 cilinders wel de aandacht kunt trekken? Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 AP rijdt ook steeds netjes midden tussen de lijnen.Een rijvak is 3,5 meter breed, dus heb je zeker 75cm aan iedere kant vrij. Is 1,5m niet breed genoeg? Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Ik geraakte er niet tussen vond de AP toch eerder rechts aan houden binnen de rijstrook.... zal aan de motorijder liggen. Feit is dat de aandacht voor wat er zich om hem heen afspeelde volledig weg was. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 AP rijdt ook steeds netjes midden tussen de lijnen.Een rijvak is 3,5 meter breed, dus heb je zeker 75cm aan iedere kant vrij. Is 1,5m niet breed genoeg?Heb jij de AP van Mercedes getest in de E? Wat zijn de verschillen nu? Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 AP rijdt ook steeds netjes midden tussen de lijnen.Een rijvak is 3,5 meter breed, dus heb je zeker 75cm aan iedere kant vrij. Is 1,5m niet breed genoeg? Gij hebt duidelijk nooit met een moto gereden ..... Ik wens u veel Succes met vrachtwagens op de rechtse rijstrook..... Btw reactie van een hoofdmechanieker bij Tesla “Tesla rijdt op autopilot ALTIJD bijna op de lijn rechts” Maar het zal dus aan mij liggen 1.5 meter it will be. Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 2 minutes ago, Jokke_vlo said: Ik geraakte er niet tussen vond de AP toch eerder rechts aan houden binnen de rijstrook.... zal aan de motorijder liggen. Feit is dat de aandacht voor wat er zich om hem heen afspeelde volledig weg was. Op de E34 is het krap met een GT, op de E40 thv Sterrebeek is het heel ruim, op de buitenring is het OK... Dus het hangt er vanaf waar je reed en hoe zeker je over jezelf bent. Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 4 minutes ago, Jokke_vlo said: Gij hebt duidelijk nooit met een moto gereden ..... Ik wens u veel Succes met vrachtwagens op de rechtse rijstrook..... Die vrachtwagenchauffeurs zijn doorgaans wel aandachtig en geven je ruimte. Quote
Capitol 630 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Op de E34 is het krap met een GT, op de E40 thv Sterrebeek is het heel ruim, op de buitenring is het OK... Dus het hangt er vanaf waar je reed en hoe zeker je over jezelf bent.Neen daar hangt het dus niet (alleen) vanaf. Het hangt er dikwijls vanaf hoe aandachtig de andere chauffeurs zijn en hoeveel ruimte die laten! En mensen die met andere dingen bezig zijn dan autoRIJDEN, die zijn dan inderdaad niet altijd even aandachtig.Maar natuurlijk ligt het ook hier aan Jokke, want alles aan Tesla is oppermachtig en volledig foutloos [emoji51] Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.