Gast wooter Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Gast ik heb zelf een K1600GT en heb 300000km gependeld met motorfietsen met zijkoffers. Ik heb nog nooit last gehad van een Tesla die in het midden van zijn rijstrook bleef rijden... Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Weet je wat een pest is in files als motorrijder? De mensen die onaandachtig op hun smartphone bezig zijn, in een auto zonder adaptieve cruise control of autopilot, die grote gaten laten vallen, waarbij andere weggebruikers dan plots willen induiken en van rijstrook wisselen voor je neus. Qua automobilisten ga ik er nl. vanuit dat niemand mij ziet naderen. Alleen zijn diegenen die op hun GSM bezig zijn niet van het type dat ook snel van rijstrook gaat wisselen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 1 hour ago, BMWMB said: AP rijdt ook steeds netjes midden tussen de lijnen. Een rijvak is 3,5 meter breed, dus heb je zeker 75cm aan iedere kant vrij. Is 1,5m niet breed genoeg? Allez ze https://forums.tesla.com/forum/forums/autopilot-biased-right-side-lane Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Gast ik heb zelf een K1600GT en heb 300000km gependeld met motorfietsen met zijkoffers. Ik heb nog nooit last gehad van een Tesla die in het midden van zijn rijstrook bleef rijden...Ik na 5 jaar 100 km en had al prijs :) Trouwens je ziet Idd wel wat Tesla’s rijden s morgens In de file. Daarvoor zal het Idd een fijn cocon zijn. Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 2 minutes ago, ir_fuel said: Allez ze https://forums.tesla.com/forum/forums/autopilot-biased-right-side-lane De mijne rijdt dead center. Ik had ook graag gehad dat ie op het linkervak linkser reed, maar bon... Als oplossing rij ik op de E40 op het derde van de 4 rijvakken. Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Allez ze https://forums.tesla.com/forum/forums/autopilot-biased-right-side-lane Rofl. Gelukkig bestaan er nog eerlijke mensen of Ik was weer “anti” of zo. Misschien zag Ik het dan toch juist? Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 De mijne rijdt steeds mooi in het midden. This his has been discussed before and the consensus seems to be that most drivers actually drive left of center by default - take a look at other cars on the road and you will notice this. The Tesla on the other hands drives at the true center, but it feels too far to the right since you're used to driving off-center to the left. Maar dat de aandacht minder is, en al zeker als je met een laptop op je schoot zit, dat is zeker juist. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Vandaag de eerste keer met AP op de snelweg zelf moeten ingrijpen. Een camionette ( hoe kan het ook anders ) smeet zich plots voor mij om een vrachtwagen voorbij te steken en de AP greep niet in. Ik vond het te close en heb maar zelf bruusk geremd.Het voelde alleszins alsof er zonder mijn ingreep een aanrijding zou hebben plaatsgevonden.Of er uiteindelijk toch nog een veilige ingreep vanAP was geweest... Joost zal het weten.niet perfect dus Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Er komt nu een software update waarbij je de functie 'ramp on - ramp of' hebt, en je dus autonoom kan rijden van oprit tot afrit op de snelweg, dus bijvoorbeeld van Genk tot Kortrijk. Ik geloof nooit dat 'm dat kan... Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 1 hour ago, BMWMB said: Er komt nu een software update waarbij je de functie 'ramp on - ramp of' hebt, en je dus autonoom kan rijden van oprit tot afrit op de snelweg, dus bijvoorbeeld van Genk tot Kortrijk. Ik geloof nooit dat 'm dat kan... Er zijn toch al filmpjes van een Belg die dat op zijn Model X had geactiveerd gekregen, en ermee reed :). Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Op 6min20 een auto gemist precies linksachter want hij schiet terug naar rechts, hetgeen ik ook al eens was tegengekomen met een tesla-rijder alleen schoot die harder terug naar rechts. En vanaf 8min20 zit hij precies wat te prutsen om de afrit al dan niet te nemen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 24 minutes ago, wooter said: Er zijn toch al filmpjes van een Belg die dat op zijn Model X had geactiveerd gekregen, en ermee reed :). Ik klik op play en wat hoor ik: "Zal hij de camion inhalen met nog 1.1km te gaan? Ik persoonlijk zou het niet doen" Ja, voor dat soort mensen is autopilot ideaal Quote
Capitol 630 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Gast ik heb zelf een K1600GT en heb 300000km gependeld met motorfietsen met zijkoffers. Ik heb nog nooit last gehad van een Tesla die in het midden van zijn rijstrook bleef rijden...Toen bestonden er waarschijnlijk nog geen Tesla’s [emoji6] Gast dat jij nog nooit iets “negatief” voorgehad hebt met een Tesla, dat wist iedereen hier al hoor. En als jij het niet voorgehad hebt, dan bestaat het niet hoor. Jokke liegt immers weer [emoji85] Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 7 minutes ago, ir_fuel said: Ik klik op play en wat hoor ik: "Zal hij de camion inhalen met nog 1.1km te gaan? Ik persoonlijk zou het niet doen" Ja, voor dat soort mensen is autopilot ideaal Als je aan 160 arriveert kan je je probleemloos nog de laatste 400 meter inprikken, maar ik heb gemerkt dat ik aan 127 op het linkervak met nog 400km over eigenlijk niet veel meer over heb... Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 2 minutes ago, Capitol said: Toen bestonden er waarschijnlijk nog geen Tesla’s Gast dat jij nog nooit iets “negatief” voorgehad hebt met een Tesla, dat wist iedereen hier al hoor. En als jij het niet voorgehad hebt, dan bestaat het niet hoor. Jokke liegt immers weer Tuurlijk heb ik al wat negatief voorgehad, maar wat is negatief. Zelfs negatief is nog altijd beter dan de concurrentie... Allez nu, "hij rijdt nogal dicht tegen de borduur op autopilot doorheen een asverschuiving"... Er is gewoon geen concurrentie die dat kan. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Tesla kan dat ook niet.. En anders graag een filmpje waarin JIJ hem dat laat doen zonder op de borduur te knallen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Huh ik heb 'm net op terugweg dat 3 keer laten doen. Zeg je dat je E dat niet kan? Want ik zei enkel dat mijn Tesla nogal dicht tegen de borduur rijdt. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 2 uren geleden, Davy_ zei: Tesla kan dat ook niet.. En anders graag een filmpje waarin JIJ hem dat laat doen zonder op de borduur te knallen. Dat kan de Tesla, maar soms is het toch nipt met de borduren. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 5 uren geleden, BMWMB zei: Er komt nu een software update waarbij je de functie 'ramp on - ramp of' hebt, en je dus autonoom kan rijden van oprit tot afrit op de snelweg, dus bijvoorbeeld van Genk tot Kortrijk. Ik geloof nooit dat 'm dat kan... Tuurlijk kan em dat niet want die functie hebben ze eruit gehaald Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 @dragonfly ik ken je echt wel als een slimme kerel, dus waarom je hier dan onzin komt verkopen ontgaat me echt... Hier, van de CEO zelf: Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Ze hebben die off-on toch uit de v9 update gehaald of ben ik features door elkaar aan het halen? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 https://www.theverge.com/2018/10/20/18000884/tesla-full-self-driving-option-gone-musk-autopilot Quote Tesla has pulled a long-standing promise of a “Full Self-Driving” option for its cars from the order page on the company’s website. Elon Musk, Tesla’s CEO, said on Twitter that the option will be temporarily available “off menu,” much like Animal Style fries at an In-N-Out burger joint. It will quickly leave the secret menu, though, and won’t come back until the company is ready to roll it out. The Full Self-Driving option was “causing too much confusion” for customers to justify keeping it front and center, he said. The company declined to comment. But when version 9.0 was released earlier this month, Navigate on Autopilot was absent. Tesla said it still needed a few weeks of validation, and that in the meantime, cars equipped with version 9.0 would collect data to help make the feature more accurate out the gate when it is eventually released. Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 1 minute ago, dragonfly said: that the option will be temporarily available “off menu,” Het gaat hier om de Fully Self Driving optie, die nog altijd vaporware is want je moet nog altijd sturen op heel wat binnenwegen :). Onramp to offramp is iets anders. Nu niet getreurd, ik heb FSD wel al op mijn auto, wat betekent dat als ze hun nieuwe computer klaar hebben en FSD wel kunnen aanbieden, ik het gratis erbij krijg :). Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 https://electrek.co/2018/10/19/tesla-removes-full-self-driving-capability-package-confusion/ De verwarring is dat ze dat optiepakket al 2 jaar aanboden, en het eigenlijk vaporware is. Het vreemde is dat net nu de eerste functies die op FSD lijken uitkomen, men dat optiepakket weg haalt. Ik vermoed dat als ze hun nieuwe computer hebben die 10 keer zo snel is, ze realtime FSD wel kunnen en dan gaan ze dat niet verkopen aan 3K per auto, maar lekker aan een leuke premium. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 oktober 2018 Geplaatst: 23 oktober 2018 5 hours ago, wooter said: @dragonfly ik ken je echt wel als een slimme kerel, dus waarom je hier dan onzin komt verkopen ontgaat me echt... Hier, van de CEO zelf: Hup: is met nav on autopilot. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.