Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
7 hours ago, wooter said:

Hup:

is met nav on autopilot.

jup

"soon"

Geplaatst:

Zotte resultaten voor Tesla. Mooi. Mijn scepsis is even weg :) ik moet toegeven: well played. Ze hebben genoeg cash om hun schulden af te betalen en dat is toch een belangrijke ?

Geplaatst:

Proof of the pudding is in the eating heb ik gezegd. Musk verklaarde bij Q2 dat hij in Q3, en zeker Q4 winst wou maken.

Geplaatst:
4 minutes ago, wooter said:

Musk verklaarde bij Q2 dat hij in Q3, en zeker Q4 winst wou maken.

Moh how jong, en al die keren dat zijn beloftes niet uitkwamen, vergeten we gewoon.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

:roll:

De truuk met Elon Musk is niet of hij beloftes nakomt, maar wanneer hij zijn beloftes nakomt.

Maar dit was geen verrassing. Dit is de cashflow van Tesla over de Model S, Model X en in aanloop van de Model 3:

tesla-cash-flow-ars-colors.png&f=1

Geplaatst:
8 minutes ago, wooter said:

De truuk met Elon Musk is niet of hij beloftes nakomt, maar wanneer hij zijn beloftes nakomt.

Euh?

Geplaatst:
Just now, ICM said:

Euh?

Geef maar eens een lijst je van beloftes die ie nog niet heeft nagekomen, tezamen met een verwachte implementatiedatum van Musk.

En dan gaan we gewoon wachten.

Musk zijn reële implementatietijd is vaak zijn implementatietijd x 2. Dus als ie zegt "binnen 2 jaar" is het 4 jaar, en als ie zegt "binnen 2 maanden" is het 4 maanden.

Geplaatst:
7 minutes ago, wooter said:

Musk zijn reële implementatietijd is vaak zijn implementatietijd x 2. Dus als ie zegt "binnen 2 jaar" is het 4 jaar, en als ie zegt "binnen 2 maanden" is het 4 maanden.

En dat is voor jou het nakomen van beloften?

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst: (aangepast)
10 minutes ago, wooter said:

Dat neemt niet weg dat we kritiek mogen hebben op het feit dat hij zijn beloftes niet kan nakomen binnen de aangekondigde termijn. Het ondermijnt zijn geloofwaardigheid.

Het is zijn geluk dat er zo veel believers zijn die altijd maar blijven wachten na niet nagekomen beloftes. Mij zou het dus niet lukken. Daarom ben ik ook geen investeerder van Tesla. De resultaten en het gedrag van de CEO zijn mij net iets te volatiel. De technologie daarentegen is natuurlijk fantastisch. Het is een kwestie van afwegen en we hebben allemaal onze eigen criteria. Ik ben bijvoorbeeld ook geen fan van het businessmodel (de manier van geld ophalen door beloftes, bijvoorbeeld, of de CEO als centerpunt van een bedrijf maken - die moet tot op een zeker niveau eigenlijk vrij inwisselbaar zijn). Misschien ben ik te conservatief - toch als er geld mee gemoeid is.

aangepast door Marvin
Geplaatst:

Als jullie nu eens even verontwaardigd zouden zijn over de vertragingen bij Jaguar of Audi, dat zou wat zijn, niet?

En qua beloftes niet nakomen... De Model 3 zit voor op het originele schema. Leveringen zouden in het eerste publieke plan pas starten eind 2018. Daarna heeft Musk dat een jaar vervroegd, en dat kon ie dan niet nakomen.

En wat heb je liever? Porsche die in 2015 een concept uitbrengt en dan zegt dat ze tegen 2020 in productie gaan, of Tesla dat in 2016 een concept uitbrengt en die in 2018 in productie brengt?

Geplaatst:

Ik heb de indruk dat de Traditionele merken daar veel minder open over communiceren en veel vager overblijven ( over data ) dan tesla...

Bij Porsche weten ze bv nog niet wanneer de mission e configureerbaar, bestelbaar of leverbaar wordt !

Geplaatst:

Als je geen beloftes doet naar het publiek toe, hoef je je ook geen zorgen te maken over het overschrijden van de termijn of het nakomen van de beloftes.

De andere merken zijn heel braaf in hun modellen niet "tesla killers" te noemen, en het enthousiaste toontje van Porsche in 2015 dat hun Mission E zonder vermogensverlies continu rondjes op circuit zou kunnen rijden, in tegenstelling tot de Model S, is ook al afgezwakt. Net zoals het snelladen ook al van 8 minuten naar 15 minuten is gezakt...

Net zoals Jaguar beloofde dat de I-Pace aan 100kW zou kunnen laden. Hij haalt nu 81kW. Het maximum uit een Supercharger is 120kW en ik heb 120kW al eens op mijn display zien verschijnen, en dat normaliseert tussen de 114 en 118kW.

Het is niet wat je belooft, dat telt, maar wat je effectief kan leveren. En dat zit met Tesla vrij goed.

Geplaatst:

En heb je last van enthousiaste Tesla lovers? NPS score van Tesla is 96, dat krijg je niet door enkel te beloven en niet te leveren. Of zoals BMW dealers doen: erna een mailtje met de vraag toch zeker een score van 10 te geven op de volgende survey.

Geplaatst:
47 minuten geleden, ICM zei:

En dat is voor jou het nakomen van beloften?

Ja maar: “ Het is niet wat je belooft, dat telt, maar wat je effectief kan leveren” :lolz:

Nogmaals bewijs dat je kar alle richtingen draait, zolang het maar de richting van tesla is. @wooter

Als ik u zeg dat ik u een woning kan verkopen en dat je er binnen de 6maanden in kan, maar dat worden er uiteindelijk 12. Ga je die stelling dan ook gebruiken? Of dan plots niet, omdat het niets met Tesla te maken heeft?

Geplaatst:

Oh shocker, is Tesla het enige bedrijf waar projecten langer duren dan begroot!

Ik denk dat je eens met wat mensen uit de IT moet praten...

Maar goed, het is weer selectieve verontwaardiging...

Geplaatst:

En laten we eerlijk zijn: het is niet alsof jullie persoonlijk benadeeld worden door Musk's foute inschattingen. Of hebben jullie allemaal een reservatie voor een Model 3 staan en zijn jullie lastig dat het niet einde 2018 zal zijn dat jullie 'm kunnen ontvangen?

Nee, de enige irritatie die jullie hebben is dat klanten van Tesla uitermate tevreden zijn, ondanks de overschattingen van Musk. En zoals ik al zei: ook al overschat Musk zijn bedrijf, toch slagen ze erin om het werk wat de andere autoconstructeurs doen op de helft van de tijd te doen, en een auto af te leveren met een technologie die 5 tot 7 jaar voor op de concurrentie is.

But boohoo, het interieur is niet op niveau van een Audi, en er zit geen echt leder in! En je kan er niet continu aan vol vermogen over een circuit mee denderen!

Geplaatst:

https://seekingalpha.com/article/4214138-tesla-inc-tsla-ceo-elon-musk-q3-2018-results-earnings-call-transcript

We achieved GAAP net income of over $300 million, increased cash and equivalents by $731 million and achieved a greater than 20% gross margin for Model 3. And moreover, we expect to again have positive net income and cash flow in Q4. And I believe our aspirations I think it will be for all quarters going forward. I think we can actually be positive cash flow and profitable for all quarters going forward, leaving aside quarters where we may need to do a significant repayment, for example in Q1 next year. But I think even in Q1, I think we can be approximately flat in cash flow by end of quarter.

Geplaatst:
Huh ik heb 'm net op terugweg dat 3 keer laten doen. Zeg je dat je E dat niet kan? Want ik zei enkel dat mijn Tesla nogal dicht tegen de borduur rijdt.
Ik weet het niet, ik durf het niet goed proberen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid