BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 november 2018 Geplaatst: 12 november 2018 26 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Is dat dan beter? Is een GT3 beter om te trackdays te doen dan een BMW 530d, of een Mercedes € 350d? Wat een vraag... Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 12 november 2018 Geplaatst: 12 november 2018 2 uren geleden, saabi zei: Als je goed leest stel ik dat een elektrische wagen een mooie oplossing kan zijn voor het dagelijks verkeer. Dus velen zullen geen meerwaarde zoeken, en terecht. Ik vermoed dat velen in de lease-auto's ook geen petrolhead-meerwaarde zoeken in het dagdagelijks gebruik, behalve dat het fiscaal aantrekkelijk is en dan nog eens goed staat voor de buren, wat op zich uiteraard ook meerwaardes zijn. Ikzelf probeer echter van iedere rit die ik met de wagen doe, daily or not, met volle teugen te genieten van wat bochtenwerk, wat klank in de oren, etc....(ik kies vaak B-wegen ipv autosnelwegen om mij te verplaatsen) dat is wat autoliefhebbers doen. En de meeste leden van autominded schat ik in als autoliefhebbers Vergeet daarbij niet dat de meerderheid geen budget heeft om meerdere wagens te hebben. Ook een vaststelling: alle Tesla rijders hier hebben of ambiëren een 'archaïsche' auto met verbrandingsmotor (Porsche, BMW M,...), toeval? ik durf te stellen van niet. Kennelijk wordt dan toch door Tesla-rijders een meerwaarde gezocht. (Ik meen dat Germinal dit met zoveel woorden ook zegt) In het Tesla-lovers forum overvalt mij telkens een spontaan gevoel van 'ik wil de grootste zijn'. Dat is niet nodig hé, en dat lokt enkel afwijzende reacties uit. Ik heb ook nooit anders beweerd. Ik heb inderdaad het geluk dat ik zowel een auto kan kopen voor mijn zakelijke verplaatsingen, en een funauto voor in mijn vrije tijd. Moest ik dat niet kunnen, dan zou ik ook een 'compromis' gekocht hebben. Een compromis, want dan zou ik bij momenten het comfort missen, en op andere momenten het sportievere rijplezier. Wij willen niet de grootste zijn, maar als we eens iets posten waarin we beter zijn, dan wordt er steeds onmiddellijk in de tegenaanval gegaan. Het is net daarom dat ik dit post. In mijn topic post ik mijn ervaringen zoals ze zijn, heel objectief, niet minder, en ook niet meer. 2 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 12 november 2018 Geplaatst: 12 november 2018 1 uur terug, kefkie zei: Tja, je wilde hier niet blijven hé Idd, dan kon ik misschien wel BMWMB z'n GT3 overkopen 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 12 november 2018 Geplaatst: 12 november 2018 3 uren geleden, BMWMB zei: Enkel spijtig dat jij vindt dat wij met een zielige Tesla rijden, tegen 90 op het eerste rijvak, met 0,0 rijplezier. Ik had het dan ook niet tegen jou, gelukkig hebben we jou en Germinal nog om wat tegengas te geven. De rest van je antwoorden negeer ik best even 2 Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 12 november 2018 Geplaatst: 12 november 2018 4 minuten geleden, dragonfly zei: Ik had het dan ook niet tegen jou, gelukkig hebben we jou en Germinal nog om wat tegengas te geven. De rest van je antwoorden negeer ik best even I see what you did there Quote
stijn82 117 Geplaatst: 12 november 2018 Geplaatst: 12 november 2018 komkom, braaf nu allemaal of ge krijgt den elektrische stoel. 1 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 12 november 2018 Geplaatst: 12 november 2018 Oh maar ik zeg nergens dat de Model X een sportwagen is. Maar het zou wel passender zijn moesten de auto's die er uit zagen als sportwagens, met allerlei ronkende namen zoals "Lamborghini", "AMG" en "Sport SVR" in iets doms als een rechtelijns dragrace niet absoluut verslagen worden door een 2,3 ton elektrische people carrier.Dat is de kracht van een elektromotor natuurlijk.. alsof het niets is wordt dat vermogen naar de wielen gestuurd zonder turbo, versnellingen, zuigers, ontploffingen en benzine nodig te hebben.Maar ik rijd wel liever op de autobahn in een urus rond dan een model x.. Om in het Belgisch verkeer in de file te staan dan liever de x 1 Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 12 november 2018 Geplaatst: 12 november 2018 Moest ik het kunnen, ik zou direct een Model S kopen. Maar dan moet er ook nog genoeg geld zijn om iets voor in het weekend te kopen, een Nissan GTR bijvoorbeeld of een Ford Mustang Shelby of ... Quote
Germinal 464 Geplaatst: 12 november 2018 Geplaatst: 12 november 2018 Ik weet dat het hier het tesla lovers topic is.. maar ik zit nu al anderhalve maand te wachten op nieuwe schokdempers vooraan.. eerst zou het volgens het service center 2 weken duren.. nu was het.. ja soms duurt dat 2-3 maanden vooraleer dergelijke onderdelen binnen zijn... ?? Ik rijd dus al 2 maanden met een auto waarvan tesla zelf zegt dat er “iets” mankeert aan de voorste schokdempers. Als je dan vraagt wat juist, kan er geen antwoord gegeven worden. Je zou toch denken dat een schokdemper nogal cruciaal is voor de veiligheid ?? Misschien moet ik ze eens een mailtje sturen dat ik weiger verder te rijden met mijn auto tot het is opgelost ? Zou het dan sneller gaan ? Zeer bizar in elk geval. Anderzijds blijf ik erbij dat voor dagelijkse verplaatsingen ik eigenlijk niets anders meer wil dan een elektrische aandrijflijn maar ben er zeker van dat de volgende GEEN Tesla zal zijn. Ik beschouw mezelf niet als een lover of een hater maar het zou wel eens een korte affaire kunnen worden. En B wegen kiezen op plezier te hebben ? Geen idee waar je woont maar hier hangt het vol met camera’s, andere auto’s, stoplichten en trajectcontroles.. veel plezier is hier niet te vinden. Antwerpen is geen Eifel [emoji24] En@wooter : een x kan dan mss in aankoop duurder zijn dan sommige 911’s.. onder de streep en na een paar jaar gebruik kost de x nog niet de helft van een 911 Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 november 2018 Geplaatst: 12 november 2018 1 hour ago, Germinal said: Ik weet dat het hier het tesla lovers topic is.. maar ik zit nu al anderhalve maand te wachten op nieuwe schokdempers vooraan.. eerst zou het volgens het service center 2 weken duren.. nu was het.. ja soms duurt dat 2-3 maanden vooraleer dergelijke onderdelen binnen zijn... ?? Ik rijd dus al 2 maanden met een auto waarvan tesla zelf zegt dat er “iets” mankeert aan de voorste schokdempers. Als je dan vraagt wat juist, kan er geen antwoord gegeven worden. Je zou toch denken dat een schokdemper nogal cruciaal is voor de veiligheid ?? Misschien moet ik ze eens een mailtje sturen dat ik weiger verder te rijden met mijn auto tot het is opgelost ? Zou het dan sneller gaan ? Zeer bizar in elk geval. Je krijgt dat enkel bij hogere snelheden? +180? En zoals altijd en overal: een beller is sneller. Quote
saabi 4.075 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 8 uren geleden, Germinal zei: En B wegen kiezen op plezier te hebben ? Geen idee waar je woont maar hier hangt het vol met camera’s, andere auto’s, stoplichten en trajectcontroles.. veel plezier is hier niet te vinden. Antwerpen is geen Eifel Welkom in West-Vlaanderen, parel aan de Noordzee Richting Gent en erover is het inderdaad een andere koek. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 Je krijgt dat enkel bij hogere snelheden? +180? En zoals altijd en overal: een beller is sneller.Neen, dat geluid aan de ophanging is enkel bij lage snelheid, en bij kleine oneffenheden, zoals kasseien. Als je over een drempel rijdt, hoor je het niet. Alle facelift Tesla’s Model S met luchtvering hebben dit probleem, en dat zijn er wereldwijd dus heel wat. Het is daarom onbegrijpelijk dat er na 2 jaar nog steeds geen oplossing is. De fout zit bij de leverancier bij de schokdemper, maar ik begrijp niet dat Elon zijn leverancier niet verplicht om hier snel een oplossing voor te vinden. Ik denk wel niet dat ‘onveilig’ is. Net zoals Germinal, ben ik dus ook wachtende op andere schokdempers vooraan. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 Een filmpje maken zoals bij je Mercedes, Of mag dat niet van tesla bij je Mercedes moesten we naar onhoorbare rammels luisteren op filmpjes, en nu heb je blijkbaar dezelfde problemen met je tesla? 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 Dezelfde? Bijlange niet! Awel, ik zal dat doen, een filmpje opnemen over dezelfde plaats als ik toen heb gereden met de C, en ik zal ze hier allebei posten. Jullie mogen dan zelf oordelen... Het interieur van mijn Tesla rammelt niks.Het grappige is dat de ophanging van Mercedes is. [emoji23] Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 21 uren geleden, BMWMB zei: En ook tot 200 zijn ze snel, of van 100 tot 160. Als ze over de eindmeet gaan, heeft de Tesla 180 op de klok staan, en zijn ze nog steeds ver achter. Samengevat: ze zijn onwaarschijnlijk afgedroogd. Kijk eens naar die herneming... dat ding schiet als een pijl uit de boog weg. Zalig! Op de openbare weg, aan wettelijke snelheid, is de P100d door geen enkele andere auto te kloppen, niet bij acceleraties, en al helemaal niet bij hernemingen. Zelfs mijn ‘gewone ‘100d is al sneller dan 95% van wat er rondrijdt. http://www.zeperfs.com/en/duel6495-7098.htm Tot daar het superieure. Lijkt me anders niet echt zo superieur of verpletterend, wetende dat die prestaties dan nog geen constante vormen. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 Neen, dat geluid aan de ophanging is enkel bij lage snelheid, en bij kleine oneffenheden, zoals kasseien. Als je over een drempel rijdt, hoor je het niet. Alle facelift Tesla’s Model S met luchtvering hebben dit probleem, en dat zijn er wereldwijd dus heel wat. Het is daarom onbegrijpelijk dat er na 2 jaar nog steeds geen oplossing is. De fout zit bij de leverancier bij de schokdemper, maar ik begrijp niet dat Elon zijn leverancier niet verplicht om hier snel een oplossing voor te vinden. Ik denk wel niet dat ‘onveilig’ is. Net zoals Germinal, ben ik dus ook wachtende op andere schokdempers vooraan. Maar jij hebt wel niet die nerveuze voortrein ? Ik heb met een loaner gereden en die reed veel stabieler boven de 160, zoals het zou moeten. Bij mij lijkt het alsof de wielen wat gedisconnecteerd worden/zijn van het stuurwiel aan hogere snelheden en ik dacht dat de oorzaak bij de schokdempers te zoeken is. Maar goed, als BMWMB dit niet heeft [emoji849][emoji17][emoji848][emoji24] en die mannen van tesla gaan natuurlijk niet 160-180 rijden met mijn auto om het vast te stellen ! Ik zit dus vast. En als ik BMWMB moet geloven zullen mijn nieuwe schokdempers binnen een jaar nog altijd in bestelling staan. Mmm Zal eens langs tesla gaan en melden als het niet opgelost raaks binnen zeer korte termijn ze hemMaar moeten terugnemen. Ach ja, die mannen zullen er is goed mee lachen waarschijnlijk. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 Dezelfde? Bijlange niet! Awel, ik zal dat doen, een filmpje opnemen over dezelfde plaats als ik toen heb gereden met de C, en ik zal ze hier allebei posten. Jullie mogen dan zelf oordelen... Het interieur van mijn Tesla rammelt niks.Het grappige is dat de ophanging van Mercedes is. [emoji23]Interieursgewijs rammelt er bij mij ook minder dan de panamera. Quote
ICM 24.883 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 9 minutes ago, Jokke_vlo said: http://www.zeperfs.com/en/duel6495-7098.htm Tot daar het superieure. Lijkt me anders niet echt zo superieur of verpletterend, wetende dat die prestaties dan nog geen constante vormen. Ja, maar hoeveel dinosaurussen heeft die Cayenne dan wel niet verbrand? En hij is wel een jaar recenter hé. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 http://www.zeperfs.com/en/duel6495-7098.htm Tot daar het superieure. Lijkt me anders niet echt zo superieur of verpletterend, wetende dat die prestaties dan nog geen constante vormen. Ik vind het een onwaarschijnlijke prestatie van een merk dat 10jr geleden nog niet bestond, nu vergeleken kan worden met de snelste SUV van een merk dat al 50 jaar de referentie is van sportwagens wereldwijd. Chapeau Tesla! Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 Ik denk dat er aan Jokke zijn ogen iets scheelt want de zePervs index is hoger voor de Model X P100D dan voor de Cayenne Turbo. Enkel in remafstand en 2 van de geteste acceleraties (de meest extreme) is de Cayenne beter. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 10 minutes ago, wooter said: Ik denk dat er aan Jokke zijn ogen iets scheelt want de zePervs index is hoger voor de Model X P100D dan voor de Cayenne Turbo. Enkel in remafstand en 2 van de geteste acceleraties (de meest extreme) is de Cayenne beter. Punt is dat de prestaties gelijklopend zijn in dit geval. Niet superieur. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat de Model X P100D geen raket is, want dat is hij wel. Ik vind een Lambo Urus ook een compleet nutteloze oefening. BTW die video, dat was de wansmaak-meeting ofzo? Wat waren dat allemaal voor voetballer/arabieren-bakken bij mekaar zeg. Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 52 minuten geleden, BMWMB zei: Ik vind het een onwaarschijnlijke prestatie van een merk dat 10jr geleden nog niet bestond, nu vergeleken kan worden met de snelste SUV van een merk dat al 50 jaar de referentie is van sportwagens wereldwijd. Chapeau Tesla! Dat is waar, zoals steeds in jullie wereldje van 0-100. Maar ik ga niet beweren dat Tesla op elk vlak slecht bezig is of minderwaardig aan andere oplossingen/auto's. En ik ga zeker niet doen alsof ik de man ben omdat ik met een Panamera rijd, of een 991, noch heb ik de nood om daar elke dag over te schrijven in een soort zelfbevestiging/bevrediging Trouwens DE leukst rijdende auto is een Lotus Exige (en die heb ik niet meer, ik kan echter wel toegeven dat dat zo is). (hier staat een lachje) 23 minuten geleden, wooter zei: Ik denk dat er aan Jokke zijn ogen iets scheelt want de zePervs index is hoger voor de Model X P100D dan voor de Cayenne Turbo. Enkel in remafstand en 2 van de geteste acceleraties (de meest extreme) is de Cayenne beter. ROFL bij deze bevestig je je complete brainwash. Ik zie geen superieure wagen, dat zeg ik. WETENDE dat 0-200 (zoals ik al zei) en de hernemingen in de 100-x range het verhaal over is. We hebben het dan nog niet gehad over de baanligging van beide mastadonten. Wetende ook dat die Cayenne dat herneming na herneming in hetzelfde ritme kan blijven doen, wat bij een Tesla niet kan. Soit, ik herhaal, spijtig dat ik zo dikwijls tegengas MOET geven zou liever met andere dingen bezig zijn op een autoforum. Maar tegen onzin kan ik niet zo goed 1 Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 59 minuten geleden, Germinal zei: Interieursgewijs rammelt er bij mij ook minder dan de panamera. Ik zoek naar rammels bij mij, het enige dat ik heb is mijn doosje frisk muntjes dat rammelt. En ik zou eerlijk zijn mocht ik rammels hebben (geen nood aan mijn auto=beste auto verhaal) 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.