Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, BMWMB zei:

Dezelfde? Bijlange niet! Awel, ik zal dat doen, een filmpje opnemen over dezelfde plaats als ik toen heb gereden met de C, en ik zal ze hier allebei posten. Jullie mogen dan zelf oordelen... Het interieur van mijn Tesla rammelt niks.

Het grappige is dat de ophanging van Mercedes is. emoji23.png

ik zou precies liever hebben dat mijn interieur begint te rammelen ipv mijn ophanging. ?

allez liever geen één van de twee natuurlijk :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mijn hobby: doosjes Frisk verstoppen in de meest ontoegankelijke hoeken van iemands auto.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
 Ik zoek naar rammels bij mij, het enige dat ik heb is mijn doosje frisk muntjes dat rammelt. En ik zou eerlijk zijn mocht ik rammels hebben (geen nood aan mijn auto=beste auto verhaal)

Geloof ik best...
Geplaatst:

Supercharger Badhoevedorp bij Amsterdam is online. Is aan hotel Corendon Village Amsterdam vlakbij Schiphol, met 20 laadplekken.

https://www.elektrischeauto.nl/nieuws/tesla-opent-zeventiende-superchargerstation-badhoevedorp/

Ideaal als je over Rotterdam naar België rijdt. Voor degenen die zoals mij naar Limburg rijden, is eind mei ook Breukelen langs de A2 geopend. Die telt 28 laders. De supercharger aan de Tesla Store nabij de ArenA is sinds een brand enkele maanden geleden gesloten.

Geplaatst:

Een Tesla batterij bestaat dus effectief ook uit (in dit geval 888) batterijen die op het type 18650 lijken of zelfs zijn. En dan in serie en parallel gesoldeerd.

Zoals alle accupacks in auto's denk ik.

Geplaatst:
10 uren geleden, Greg zei:

Een Tesla batterij bestaat dus effectief ook uit (in dit geval 888) batterijen die op het type 18650 lijken of zelfs zijn. En dan in serie en parallel gesoldeerd.

Zoals alle accupacks in auto's denk ik.

Moh, zo vet :lol: :inlove: 

Dat zijn exact dezelfde accu'tjes die ik dus in mijn mtb-verlichting heb steken. :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
9 uren geleden, gTa zei:

Dat zijn exact dezelfde accu'tjes die ik dus in mijn mtb-verlichting heb steken. :D 

Klopt, in mijn duiklamp ook. Heb eens zo'n 18650 batterijen gehad van Aliexpress aan 2 of 3€/stuk. Lamp (9 leds) ging toen maar 30min mee. De investering gedaan van hier in België online dezelfde 18650 batterijen te kopen, maar dan wel aan *slik* 15€/stuk. Lamp gaat nu 90min mee.

Als er ook zo'n verschillen zitten bij accupacks voor auto's ?

Geplaatst:
14 hours ago, gTa said:

ja tuurlijk. laptopbatterijen meestal ook. ik heb een hoop cellen van iemand die laptopbatterijen sloopt, in een bedrijf vervangen ze sowieso elke 2 jaar alle batterijen. ergens 1 euro per cel, ongetest. ergens 3/4 cellen hebben meer dan dan 2000mAh en zijn zeer bruikbaar

4 hours ago, Greg said:

Klopt, in mijn duiklamp ook. Heb eens zo'n 18650 batterijen gehad van Aliexpress aan 2 of 3€/stuk. Lamp (9 leds) ging toen maar 30min mee. De investering gedaan van hier in België online dezelfde 18650 batterijen te kopen, maar dan wel aan *slik* 15€/stuk. Lamp gaat nu 90min mee.

Als er ook zo'n verschillen zitten bij accupacks voor auto's ?

aliexpress batterijen zijn vaak rommel. gerecupereerde cellen, soms kleinere cellen verpakt in een grotere behuizing. mijn Trustfire 18650's zijn rond de 500mAh, is gewoon geld op straat. voor 4 euro heb ik nu 3 cellen die meer dan 2000mAh hebben. eender welke afgedankte laptopbatterij waar ik beslag op kan leggen, die sloop ik ook.

op aliexpress zijn dan DIY powerbanks te krijgen waar je zelf je cellen in kunt klikken. zo kun je voor 10-15 euro zelf een powerbank bouwen voor geen geld. powerbanks met quickcharge en extra features kosten wel meer.
http://www.dx.com/p/DIY-18650-Case-Power-Bank-Shell-Case-Portable-External-18650-Battery-Box-Charger-with-LCD-Display-for-Cell-Phone-Green-916489967

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

10pm. Waar willen die mensen nog naartoe rijden die dag? Dat ze ‘m toch gewoon thuis inpluggen... Maar ja, dat kost geld, en superchargen is gratis. Als ik Elon was, dan zou ik superchargen voor iedereen betalend maken. Ik zou er alvast geen problemen mee hebben.

Geplaatst:
1 minuut geleden, BMWMB zei:

10pm. Waar willen die mensen nog naartoe rijden die dag? Dat ze ‘m toch gewoon thuis inpluggen... Maar ja, dat kost geld, en superchargen is gratis. Als ik Elon was, dan zou ik superchargen voor iedereen betalend maken. Ik zou er alvast geen problemen mee hebben.

Jij kent Amerika duidelijk niet zo goed. Er zijn daar veel mensen die op een appartement wonen of thuis zelfs geen parkeerplaats hebben.

Die zijn dus verplicht om te gaan chargen. En ook veel verkeer op baan met Halloween. Dan leggen die lange afstanden af om familie te bezoeken en is het nadeel van een EV uiteraard meteen duidelijk.

Geplaatst:

Natuurlijk geen foto van de Kettleman City supercharger.

Omdat die niet overbezet was.

Elke zomer kan ik ook foto’s plaatsen van Duitse tankstations waar wachtrijen zijn. Is dat een basis om te beweren dat diesel en benzine gedoemd zijn?

Er komen superchargers bij, en bestaande worden uitgebreid. Ook in België heb je locaties die zeer druk zijn (die van Diegem is altijd een risico met maar 8 stalls en het risico van ICEing) en dat heeft veel te maken met de weinige laadmogelijkheden in België. Los dat op, en dat probleem stelt zich veel minder.

Geplaatst:
24 minuten geleden, wooter zei:

Elke zomer kan ik ook foto’s plaatsen van Duitse tankstations waar wachtrijen zijn. Is dat een basis om te beweren dat diesel en benzine gedoemd zijn?

Zeker maar die moeten geen 40 minuten of langer wachten om te kunnen tanken.

En als het hun beurt is zijn ze 5 minuten later alweer weg terwijl die Tesla dan nog 30-40-50 minuten moet laden :) 

Heb bewust het artikel genomen van Electrek want die zijn EV minded met een open blik :D 

En probleem zal alleen maar erger worden als de Model 3 vlot geleverd wordt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het probleem zal inderdaad enkel maar erger worden, omdat iedereen blijft denken dat iemand anders het maar moet oplossen. En dan blijft enkel Tesla over die het voor Tesla oplost.

Dit is het aanbod van +100kW snelladers in België voor andere dan Tesla:

1548760435_Screenshot2018-11-25at12_11_52.png.0e29b2f61f90f7c6b03ae61bfe41ca63.png

Wat zou helpen is een heel aantal van gewone Type 2 laders met laag vermogen, waar je tijdens het normale parkeren je auto kan laden.

Dit is vlakbij het Leidseplein in Nederland, op een oppervlakte van nog geen km2:

image.png.cf541351b9e9380f07dff202bcb406e7.png

Brussel? Ik moet al uitzoomen tot de gehele vijfhoek om een iets of wat adequaat overzicht te geven:

image.png.4e7ff0151b3a9f7e08840eb8a354b63c.png

Vanaf die hoogte telt ChargeMap zelfs niet meer de individuele laadpalen in Amsterdam:

image.png.4c356a3ad5216cd60400defcfe0ca1af.png

En ook per locatie is het gene zever in Nederland. Je moet in België al geluk hebben om meer dan 2 parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen te vinden, terwijl het in Nederland vrij courant is om 6 en meer plekken te vinden waar je kan laden met je elektrische auto.

En ik vergelijk dan nog niet eens met wat je in Noorwegen, GB of Frankrijk kan zien.

Het is nogal makkelijk om EV's als een inadequate oplossing neer te zetten, als je ook niet de infrastructuur voorziet en soms zelfs tegenwerkt.

Geplaatst:

In Belgë is er niet eens een wettelijk kader om op de openbare weg te kunnen laden. Laadpaal installeren op trottoir of openbare weg mag niet, kabel over trotter leggen ook niet. 

Enkel in parkings (eigendom van privé bedrijven, gelijk interparking) kan het wel vrij makkelijk. 

Publieke laadpunten op straat zou elektrisch rijden een heel pak toegankelijker maken.

Geplaatst:

Publieke laadpunten zijn er maar komen maar mondjesmaat bij. Dat is heel anders dan in NL waar de gemeente verplicht is om binnen 200m een laadpaal te laten voorzien als je een EV koopt en niet thuis kan laden.

Hier kan je momenteel rekenen op 1 laadpaal met 2 stekkers per gemeente.

Geplaatst:

Ik heb een vraag over thuisladen...
Ik woon in een residentie met 4 blokken, ongeveer 240 appartementen. Ik heb een garagebox met aparte teller voor elektriciteit, mijn gebuur in de garagebox ernaast laadt regelmatig zijn BMW I3 in de box naast mij in een gewoon stopcontact,

Ik stel mij de vraag, ik ben niet geschoold op vlak van electriciteit, maar ik dacht dat er een vijftal boxen aangesloten zijn op 1 circuit , elke box 2 stopcontacten en verlichting.

Is er geen gevaar dat de bekabeling te licht is ? Zal bv als ik mijn wagen wil stofzuigen tijdens het laden van de I3 niet overbelast geraken of als er nog andere elektrische wagens zouden bijkomen?

Zijn er al artikels hieromtrent die duidelijkheid scheppen want tijdens de jaarlijkse vergadering gaf dit onderwerp toch heel wat beroering, en eigenlijk omdat de BMW eigenaar zich persoonlijk wou voorstellen als alleenstaande,strategisch manager en jurist [emoji16], en ik zag enkel een bekakte, latente homofiel die zo pretentieus was tot in Tokio?…enfin, dat laatste doet nu niet terzake..

Zijn er hier mensen die daar meer kunnen over vertellen....
In het verleden werden LPG wagens ook geweerd in parkings, het zou mij niet verwonderen dat er bvb eerst een keuring moet gebeuren ofzo om vast te stellen welke mogelijkheden er zijn of niet zijn.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid