Gast wooter Geplaatst: 26 december 2018 Geplaatst: 26 december 2018 19 minutes ago, Germinal said: De tijd die ik nodig had om dit bericht te typen heeft 20% batterij opgeleverd Dat stoort me eigenlijk aan al dat gezever over dat je lang zou moeten wachten bij superchargen, en dat die superchargers in België en Nederland allemaal nabij hotels zijn... Op de tijd dat het kost om je batterij te laden heb je niet veel meer productief gedaan dan even naar toilet gaan en een koffie pikken. En de Hotels in NL beseffen dat ook want daar staat vaak een 'Tesla' menuoptie die snel opgediend kan worden want de tijd dat het kost om fatsoenlijk te tafelen, staat je Tesla al even in de weg op de supercharger. Nu, ik kan het wel begrijpen, want liever een proper toilet met handdoeken om je handen te drogen, dan 50 cent moeten betalen om in een truckerstoilet je gevoeg te doen. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 @wooter : die SuC in Brussel is wel zeer zeer druk seg. Is dat de drukste van België ?Toen ik er stond ( 25 minuten ) zeker een 5-10 die vertrokken aankwamen.Ps kon je na de laatste update via de app de toestand van de SuC’s zien ? Quote
iceblue 51 Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 De laatste 2 keer dat ik in Lummen was was het ook Full house. En dan duurt het laden dubbel zo lang. Als je hier geen rekening mee houdt zoals ik dan is dit niet zo aangenaam. Nu de model 3 erbij komt moeten ze zeker de Superchargers gaan uitbreiden of het komt niet goed. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 De laatste 2 keer dat ik in Lummen was was het ook Full house. En dan duurt het laden dubbel zo lang. Als je hier geen rekening mee houdt zoals ik dan is dit niet zo aangenaam. Nu de model 3 erbij komt moeten ze zeker de Superchargers gaan uitbreiden of het komt niet goed. Snel gaan ze die niet uitbreiden vrees ik.. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 In de interparking centraal station antwerpen zijn er sinds kort veel meer laadpunten (vroeger 2, nu zeker 10). Mijn verbazing was groot toen deze bijna allemaal in gebruik waren toen ik vorige week daar kwam, o.a. een paar nederlandse Tesla’s. Ze zullen er mogen blijven bijplaatsen... Quote
Cyrano.ak 2.635 Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 Tesla CEO Elon Musk tweeted on Saturday that his company would cover any lost tax credit that a customer might incur if Tesla is late to deliver a promised vehicle. https://arstechnica.com/cars/2018/12/tesla-to-pay-tax-credit-difference-on-cars-that-miss-year-end-delivery/ Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 26 minutes ago, stijn82 said: In de interparking centraal station antwerpen zijn er sinds kort veel meer laadpunten (vroeger 2, nu zeker 10). Mijn verbazing was groot toen deze bijna allemaal in gebruik waren toen ik vorige week daar kwam, o.a. een paar nederlandse Tesla’s. Ze zullen er mogen blijven bijplaatsen... Dat gaat sowieso op een gegeven moment stoppen he. Als in 2019 ons land overspoeld wordt door Model 3's, denk je echt dat een Interparking op zijn kosten iedereen van stroom gaat voorzien? Dat gaat op een gegeven moment tegen zijn limieten aanlopen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 4 hours ago, Germinal said: @wooter : die SuC in Brussel is wel zeer zeer druk seg. Is dat de drukste van België ? Toen ik er stond ( 25 minuten ) zeker een 5-10 die vertrokken aankwamen. Ps kon je na de laatste update via de app de toestand van de SuC’s zien ? De drukste van België weet ik niet, maar met maar 8 stalls komt het inderdaad niet toe in de avondspits. Ik ben er al eens gearriveerd met maar 1 stall vrij, en dan heb je echt wel maar het overschot en duurt het laden des te langer. Omdat de superchargers in Wavre en Leuven er nog niet zijn is die van Diegem ook zowat erg centraal gelegen om naar Wallonië en Luxemburg te rijden. En omdat het aantal laadplekken bij kantoren ook tegenvalt zie je daar dus heel wat mensen die daar komen laden na een werkdag... Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 6 minutes ago, ir_fuel said: Dat gaat sowieso op een gegeven moment stoppen he. Als in 2019 ons land overspoeld wordt door Model 3's, denk je echt dat een Interparking op zijn kosten iedereen van stroom gaat voorzien? Dat gaat op een gegeven moment tegen zijn limieten aanlopen. Ik zie dat enkel uitbreiden, want die laders zijn voor mij het argument om bij Interparking te parkeren en niet bij de nabijgelegen Q-Park die geen laders heeft. Misschien dat ze met die P-card de regels aanpassen en dat ze daarmee met gratis laden stoppen, maar dan nog heeft een parking met betalende laders een voordeel tov een parking zonder laders. Die laders bij Interparking zijn overigens ook beschikbaar voor mensen zonder P-card maar met een andere netwerkkaart zoals NewMotion, maar dan betaal je 35 cent per kWh. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 Just now, wooter said: Ik zie dat enkel uitbreiden, want die laders zijn voor mij het argument om bij Interparking te parkeren en niet bij de nabijgelegen Q-Park die geen laders heeft. Ja en ze gaan dat er echt uit halen door een gans verdiep van laadpalen te voorzien en iedereen gratis te laten laden. En zodra je moet betalen aan een tarief hoger dan thuis is het voordeel ook weg voor veel mensen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 19 minutes ago, Cyrano.ak said: Tesla CEO Elon Musk tweeted on Saturday that his company would cover any lost tax credit that a customer might incur if Tesla is late to deliver a promised vehicle. https://arstechnica.com/cars/2018/12/tesla-to-pay-tax-credit-difference-on-cars-that-miss-year-end-delivery/ 11 minutes ago, Polygoon said: Zot wel Zou Jaguar dat doen voor de nog 2600 uit te leveren I-Pace's in Nederland voor 1 januari? Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 Just now, ir_fuel said: Ja en ze gaan dat er echt uit halen door een gans verdiep van laadpalen te voorzien en iedereen gratis te laten laden. En zodra je moet betalen aan een tarief hoger dan thuis is het voordeel ook weg voor veel mensen. Ik denk dat in 1910 er ook mensen waren die dachten dat het onnozel ging zijn dat mensen overal tankstations gingen bouwen voor auto's. Een hele parking vol met laders hangen is nog altijd goedkoper dan 1 tankstation. En er zijn genoeg mensen die op de buiten geen probleem hebben om ietsje meer te betalen dan thuis. 35 cent per kWh is bij benadering 10c duurder dan bij de goedkoopste stroomleverancier thuis, maar je moet dan een keer minder passeren bij een snellader (die voor Model 3 eigenaars ook niet gratis is). Interparking kan die stroom inkopen aan groothandelsprijzen en zit dus stevig onder de 25c/kWh. Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 Ik was een paar dagen terug eens op de Tesla website aan het kijken, wanneer je een tweedehands Tesla koopt kan je blijkbaar wel nog altijd gratis blijven laden aan de superchargers, maar wanneer je een nieuwe koopt is het 6 maanden gratis en daarna betalen (tegen welke prijs vind ik niet direct terug). Quote
Germinal 464 Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 Ik was een paar dagen terug eens op de Tesla website aan het kijken, wanneer je een tweedehands Tesla koopt kan je blijkbaar wel nog altijd gratis blijven laden aan de superchargers, maar wanneer je een nieuwe koopt is het 6 maanden gratis en daarna betalen (tegen welke prijs vind ik niet direct terug).Dat gratis / niet gratis laden is eigenlijk een non issue...Heb 12.000 km gedaan en 2 maal aan een SuC gestaan. Maakt dus 20 eurokes verschil! Dacht dat ik dat veel meer ging gebruiken.Daar zou ik dus niet naar zien. Prijs 0,20 euro / kw dacht ik Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 https://electrek.co/2018/12/27/tesla-autopilot-hardware-3-employee-vehicles/ Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 Gaan wij deze ook krijgen? Quote
jvc 543 Geplaatst: 28 december 2018 Geplaatst: 28 december 2018 https://seekingalpha.com/article/4230459-tesla-40-percent-norways-q4-63-percent-explained-jaguar Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 december 2018 Geplaatst: 28 december 2018 9 hours ago, BMWMB said: Gaan wij deze ook krijgen? Als je Fully Self Driving hebt gekocht toen het nog beschikbaar was, dan is de bedoeling dat je die nieuwe computer inderdaad gratis krijgt. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 28 december 2018 Geplaatst: 28 december 2018 Ik heb die optie niet genomen, dus zal ik moeten betalen. Maar, het gaat toch nageplaatst kunnen worden? Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 december 2018 Geplaatst: 28 december 2018 Just now, BMWMB said: Ik heb die optie niet genomen, dus zal ik moeten betalen. Maar, het gaat toch nageplaatst kunnen worden? Ja dat kan nageplaatst worden. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 28 december 2018 Geplaatst: 28 december 2018 https://seekingalpha.com/article/4230459-tesla-40-percent-norways-q4-63-percent-explained-jaguarAls alle traditionele merken met een elektrische auto gaan komen, dan gaat Tesla het hier in Europa moeilijk krijgen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 december 2018 Geplaatst: 28 december 2018 15 minutes ago, BMWMB said: Als alle traditionele merken met een elektrische auto gaan komen, dan gaat Tesla het hier in Europa moeilijk krijgen. Ik kan enkel hopen dat dat Tesla aan zet om nog beter te doen qua kwaliteit en interieuropties, en het niveau van Tesla de andere merken aanzet om ook beter te doen qua software en mogelijkheden. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 28 december 2018 Geplaatst: 28 december 2018 2 uren geleden, wooter zei: Ik kan enkel hopen dat dat Tesla aan zet om nog beter te doen qua kwaliteit en interieuropties Ik hoop het ook. Zou leuk zijn als ze bvb BMW kunnen evenaren qua personalisatie, iets wat ik toch wel verwacht voor karren van +100k. Het zal wel een fameuze inspanning vragen want met extra personalisatie zakt de productie capaciteit en de afwerkingsgraad indien men niet oplet. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.