Germinal 464 Geplaatst: 1 januari 2019 Geplaatst: 1 januari 2019 Zou dan de Grootste SuC van België zijn met op enkele km’s afstand de SuC van Aartselaar.. veel model 3’s verkocht in t Antwerpse ? [emoji848] Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 januari 2019 Geplaatst: 1 januari 2019 Misschien is het ook om Diegem te ontlasten, voor het verkeer tussen Antwerpen en Brussel die niet langs de A12 willen rijden? Als dan ook nog Leuven en Wavre erbij komen, kan dat ook nog verkeer spreiden. Alles staat of valt ook een beetje met de bereikbaarheid. Zo zal mijn navigatie me nog maar zelden langs Aalst sturen als ik naar Calais rij, simpelweg omdat de route om vanuit de supercharger in Aalst terug naar de snelweg te rijden langer is dan het stukje in Brugge. Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 1 januari 2019 Geplaatst: 1 januari 2019 Het zal hier waarschijnlijk wel al eens gepost zijn, maar ga de vraag toch nog even stellen. Hoe vaak moet zo een Tesla nu eigenlijk op onderhoud? En wat zijn de zaken die dan gedaan worden? Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 1 januari 2019 Geplaatst: 1 januari 2019 Dat weet ik zelfs niet als Tesla-rijder. [emoji12] Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 januari 2019 Geplaatst: 1 januari 2019 Novotel in Wavre kondigde ook een supercharger aan. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 1 januari 2019 Geplaatst: 1 januari 2019 Ik ben nu in Maastricht en zie dat Qpark met Newmotion werkt. Zo’n laadpas ga ik mij ook bestellen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 januari 2019 Geplaatst: 1 januari 2019 3 hours ago, knight-rider said: Het zal hier waarschijnlijk wel al eens gepost zijn, maar ga de vraag toch nog even stellen. Hoe vaak moet zo een Tesla nu eigenlijk op onderhoud? En wat zijn de zaken die dan gedaan worden? Tesla heeft voor de Model S en Model X maintenance plans om de 20000km of elk jaar, en daar zit in: ruitenwissers batterijen van de afstandsbediening wisselen En verder natuurlijk dingen zoals bandendruk, kijken of de remblokken en remschijven nog voldoende zijn, de banden niet kaal zijn, ... Om de 40000km of 2 jaar komt daarbij: carbon luchtfilter remvloeistof Om de 80000km of elke 4 jaar: koelvloeistof batterij Er zijn natuurlijk mensen die maar om de 40000km of 80000km gaan, en dingen zelf in het oog houden. Vroeger hield Tesla ook hogere intervallen aan, en voor de Model 3 spreekt de handleiding zelfs niet over een specifieke interval, enkel om de 10000km de banden nakijken. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 1 januari 2019 Geplaatst: 1 januari 2019 Moeten we dan zelf naar Tesla bellen, of contacteren zij ons? Want ik heb al +20k km en de auto geeft geen melding van onderhoud. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 januari 2019 Geplaatst: 1 januari 2019 9 minutes ago, BMWMB said: Moeten we dan zelf naar Tesla bellen, of contacteren zij ons? Want ik heb al +20k km en de auto geeft geen melding van onderhoud. De auto geeft inderdaad geen indicatie dat onderhoud nodig is. Je moet zelf bellen :). Binnenkort kan je via de app een onderhoudsafspraak plannen :). Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 1 januari 2019 Geplaatst: 1 januari 2019 Had het ondertussen ook al terug gevonden via google. Blijkbaar is er ook een onderhoudscontract mogelijk. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 https://electrek.co/2019/01/02/tesla-record-deliveries-production-q4/ Quote In Q4, Tesla’s deliveries per model added up to: 63,150 Model 3 13,500 Model S 4,050 Model X 13% meer Model 3's dan Q3. In totaal 8% meer dan topkwartaal Q3. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Vandaag eens in de model 3 gezeten.. kleine(re) auto.. maar toch zou ik durven overwegen de model s weg te doen voor de model 3 performance.. 1 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 3 hours ago, wooter said: https://electrek.co/2019/01/02/tesla-record-deliveries-production-q4/ 13% meer Model 3's dan Q3. In totaal 8% meer dan topkwartaal Q3. Maar blijkbaar nooit genoeg? Koers -9%. https://www.cnbc.com/2018/12/31/tesla-4q-2018-production-and-delivery-numbers.html Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Maar blijkbaar nooit genoeg? Koers -9%.https://www.cnbc.com/2018/12/31/tesla-4q-2018-production-and-delivery-numbers.html Ze haalden hun eigen verwachtingen maar media rapporteren dat ze Wall Street verwachtingen niet haalden. Maar niemand kan die voorspellingen achterhalen .Het is echt begonnen met wat negatieve tweets dat ze verwachtingen niet inlosten en de media heeft dat domweg overgenomen.Ach, nog een kans om te kopen? Quote
stijn82 117 Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Overdreven reactie idd, zoals meestal op de beurs Quote
de messias 884 Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Is dit niet de voornaamste aanleiding voor de koersval? Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Ze hebben aangekondigd om hun auto’s 2000$ goedkoper te maken. Ik weet niet wat daar afgrijselijk aan is. Het zorgt dat de twijfelaars die toch niet eentje hebben gekocht een extra duwtje krijgen, omdat ze met het halveren van de tax credit natuurlijk een dip verwachten. Zo zal Tesla en Jaguar in Q1 in Nederland ook dippen door de hogere bijtelling, nadat in december 2018 1/3e van alle in Nederland geleverde auto’s elektrisch waren... Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Overigens niet vergeten dat heel de beurs bloedrood kleurde voor 2018 en alle automerken stevig gedaald zijn, behalve Tesla. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Wanneer gaan ze naar een productie van 10.000 model 3 per week? Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Geen idee. Ik zie dat niet gebeuren zonder extra productielijn. Quote
jvc 543 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 19 uren geleden, wooter zei: https://electrek.co/2019/01/02/tesla-record-deliveries-production-q4/ 13% meer Model 3's dan Q3. In totaal 8% meer dan topkwartaal Q3. Nog altijd geen 5000/week. Is wel bizar dat een merk de prijs verlaagt met 2000$ van hun wagens terwijl de vraag groter is dan de productie Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 6 minutes ago, jvc said: Nog altijd geen 5000/week. Klopt. Bottleneck blijft de paint shop waardoor alle Tesla's, ook S en X, door moeten. Maar het kan ook zijn dat de Gigafactory aan maximum capaciteit zit dat het niet loont om een extra paint shop te bouwen. Ruimte in Fremont is er ook niet meer om daar uit te breiden. 6 minutes ago, jvc said: Is wel bizar dat een merk de prijs verlaagt met 2000$ van hun wagens terwijl de vraag groter is dan de productie Ja en nee... Met het halveren van de tax credits verwacht Tesla natuurlijk een dip in januari. Door de prijs wat te compenseren zorg je ervoor dat mensen toch nog blijven kopen? Ik verwacht dat die korting van 2000$ tegen de zomer weer dichtgefietst is. Sowieso is 2000$ een druppel op een hete plaat. Ga jij panikeren omdat je dealer 3% korting geeft? Quote
stijn82 117 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 Tesla Model 3: Elon Musk has ‘zero doubt’ about 10,000 units per week in 2018, corrects reservation tally https://electrek.co/2017/08/03/tesla-model-3-elon-musk-production-reservations/ Ik had eigenlijk gedacht en gehoopt dat de productielijn die momenteel in een tent staat, het totale productievolume (ruim) boven de 5.000 per week zou tillen. niet dus... ben benieuwd wanneer het er dan wel komt, ik hoor er de laatste tijd weinig van... Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 Een nieuwsbericht uit augustus... Onder die tent is enkel final assembly, net zoals er in het gebouw een final assembly lijn is. De final assembly omvat het inbouwen van alle onderdelen in een lege, gelaste en geverfde koets. Batterypack, aandrijflijn, Interieur, zetels, dashboard en van die dingen. Het battery pack en de aandrijving worden in de Gigafactory gebouwd. De koets wordt in Fremont geperst en gelakt. Van wat ik lees zijn de bottlenecks de paint shop waar de gelaste koets gelakt wordt, en de battery pack assemblage waar er moeite is om de nodige cellen te bouwen en de cellen automatisch in een pack te assembleren. En de vraag is: welke van de twee ga je eerst oplossen, en aan welke kost? Tegelijk wil Tesla uitbreiden naar China en Europa. In China is het terrein al aangekocht en het terrein al voorbereid. https://en.wikipedia.org/wiki/Gigafactory_3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.