BMWMB 12.351 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 19 minuten geleden, dragonfly zei: Dat bedoelde ik met rammelt langs alle kanten om Elektrisch rijden er goed te laten uitkomen. Ik kijk naar mijn situatie met 35.000km per jaar, waarvan veel lange afstanden naar mijn klanten. Ik heb gerekend dat ik 25% van mijn km's elektrisch kan rijden, en de andere aan een verbruik van 8 liter. Wat rammelt er daaraan? Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 9 minuten geleden, stijn82 zei: Nen 330e is nu ook ni bepaald traag en weegt 200 kg minder dan nen model 3 (hoezo verbrandingsmotor meesleuren?). Pasop ik heb een ferme boon voor de model 3... maar rationeel gezien valt een 330e ook best te overwegen. De ICE is nog niet (helemaal) dood. Je moet het anders bekijken, dat de verbrandingsmotor altijd het gewicht van de batterijen moet meesleuren, en dat weegt door in het verbruik als je zoals mij veel lange ritten doet over de snelweg. Ook heb ik niet de kost geteld van het elektrische laden van de 330e wat ook niet gratis is. Als ik snel reken: 35.000 x 25% x 0,3kWh x € 0,23 x 4 jaren = € 2.415,- extra kost voor de 330e. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 Dat niet iedereen thuis zonnepanelen heeft (die trouwens ook niet gratis zijn) en dat de Model 3 niet gratis kan laden aan de superchargers. En dat je die 330e misschien wel altijd elektrisch zal rijden. Ik doe bv. 30km enkele rit en dan staat die wagen heel de dag stil Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 39 minuten geleden, dragonfly zei: Maar goed, zelfs 10k verschil op 4 jaar is per jaar +2.500 EURO om meer PKs te hebben met de 330e en geen stress te hebben rond het laden. Dan zou de keuze snel gemaakt zijn. En ik gun je nog een voordeel van 10k zoals eerder gezegd. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 9 minuten geleden, dragonfly zei: Ik heb weekend met een 330e gereden en reed wel goed. Als je dat overweegt moet je met beiden gaan rijden en vergelijken. Een goede vriend van mij heeft ook een 330e gehad, en ik vond dat vreselijk slecht rijden, met die trage overgang naar de benzinemotor, de batterij die al na minder dan 20km plat is, en waarbij je heel traag kan optrekken. En als de benzine in gang schiet, blijft het een slome wagen tov een Tesla, en met daarbij een vreselijk klinkende 4 cilinder. Als we seffes een 345e kunnen hebben, dan zou ik deze eerder durven vergelijken met een Model 3 P, maar in het geval 330e en Model 3 gaat mijn keuze zonder enige twijfel naar de Model 3. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 3 minuten geleden, dragonfly zei: Dat niet iedereen thuis zonnepanelen heeft (die trouwens ook niet gratis zijn) en dat de Model 3 niet gratis kan laden aan de superchargers. En dat je die 330e misschien wel altijd elektrisch zal rijden. Ik doe bv. 30km enkele rit en dan staat die wagen heel de dag stil 30km taffelen zal je bedoelen, want je hebt zeer weinig vermogen. Als je toch zo weinig km's doet, dan zou ik net eerder een Model 3 kiezen, want de batterijcapaciteit is dan al helemaal geen issue. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 3 minuten geleden, BMWMB zei: Een goede vriend van mij heeft ook een 330e gehad, en ik vond dat vreselijk slecht rijden, met die trage overgang naar de benzinemotor, de batterij die al na minder dan 20km plat is, en waarbij je heel traag kan optrekken. En als de benzine in gang schiet, blijft het een slome wagen tov een Tesla, en met daarbij een vreselijk klinkende 4 cilinder. Model 3 heb je zelf nog niet gereden dus vergelijken heeft weinig zin. Interieur speelt uiteraard ook een rol. Die 330e vond ik echt niet traag, denk dat we beiden met een andere wagen gereden hebben Batterij is klein ja maar de benzinemotor zorgt ervoor dat je nog 160 kan rijden zonder zorgen over je range... Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 330e is idd niet traag. Ik heb het er dinsdag nog over gehad op de zaak. Mijn volgende kar komt binnen 2 jaar. Ik zie mezelf absoluut met een model 3 rijden, maar ik ben heel bang dat dat een straatje is waar je nimeer uit geraakt. Momenteel liggen er 3 opties op tafel: - M3 met buitenlandse platen (10% kans) - nieuwe 330e of equivalent in 5 serie (30 % kans) - Tesla (60% kans) ik ben echt oprecht bang dat als ik nu al overstap naar volelectrisch, ik nooit meer terugkan. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 330e is idd niet traag. Ik heb het er dinsdag nog over gehad. Mijn volgende kar komt binnen 2 jaar. Ik zie mezelf absoluut met een model 3 rijden, maar ik ben heel ban dat dat een straatje is waar je nimeer uit geraakt. Momenteel liggen er 3 opties op tafel: - M3 met buitenlandse platen (10% kans) - nieuwe 330e of equivalent in 5 serie (30 % kans) - Tesla (60% kans) ik ben echt oprecht bang dat als ik nu al overstap naar volelectrisch, ik nooit meer terugkan. [emoji20]Toch wel, met een Porsche voor in het weekend. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 Just now, Tjeu said: 1 minute ago, DDke said: 330e is idd niet traag. Ik heb het er dinsdag nog over gehad. Mijn volgende kar komt binnen 2 jaar. Ik zie mezelf absoluut met een model 3 rijden, maar ik ben heel ban dat dat een straatje is waar je nimeer uit geraakt. Momenteel liggen er 3 opties op tafel: - M3 met buitenlandse platen (10% kans) - nieuwe 330e of equivalent in 5 serie (30 % kans) - Tesla (60% kans) ik ben echt oprecht bang dat als ik nu al overstap naar volelectrisch, ik nooit meer terugkan. Toch wel, met een Porsche voor in het weekend. Dat kan mijnen bruine niet trekken ze.. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 19 minuten geleden, dragonfly zei: Model 3 heb je zelf nog niet gereden dus vergelijken heeft weinig zin. Interieur speelt uiteraard ook een rol. Die 330e vond ik echt niet traag, denk dat we beiden met een andere wagen gereden hebben Batterij is klein ja maar de benzinemotor zorgt ervoor dat je nog 160 kan rijden zonder zorgen over je range... Heb jij al eens met een Tesla gereden? Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 12 minuten geleden, DDke zei: 330e is idd niet traag. Ik heb het er dinsdag nog over gehad op de zaak. Mijn volgende kar komt binnen 2 jaar. Ik zie mezelf absoluut met een model 3 rijden, maar ik ben heel bang dat dat een straatje is waar je nimeer uit geraakt. Momenteel liggen er 3 opties op tafel: - M3 met buitenlandse platen (10% kans) - nieuwe 330e of equivalent in 5 serie (30 % kans) - Tesla (60% kans) ik ben echt oprecht bang dat als ik nu al overstap naar volelectrisch, ik nooit meer terugkan. Waarom zou je nog terug willen? Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 2 minutes ago, BMWMB said: Waarom zou je nog terug willen? Om dezelfde reden dat jij niet exclusief Tesla wil rijden? 1 Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 15 minuten geleden, Tjeu zei: 16 minuten geleden, DDke zei: 330e is idd niet traag. Ik heb het er dinsdag nog over gehad. Mijn volgende kar komt binnen 2 jaar. Ik zie mezelf absoluut met een model 3 rijden, maar ik ben heel ban dat dat een straatje is waar je nimeer uit geraakt. Momenteel liggen er 3 opties op tafel: - M3 met buitenlandse platen (10% kans) - nieuwe 330e of equivalent in 5 serie (30 % kans) - Tesla (60% kans) ik ben echt oprecht bang dat als ik nu al overstap naar volelectrisch, ik nooit meer terugkan. Meer tonen Toch wel, met een Porsche voor in het weekend. Hier heb je een punt. Als je idd nog graag een snelle benzine wil voor in de vrije tijd, en er geen middelen zijn voor een 2de wagen, dan moet je idd een compromis zoeken in de enige wagen die je hebt. In dat geval begrijp ik wel dat je niet voor een Model 3 wil gaan, maar ik begrijp dan ook niet dat je voor een 330e wil gaan, want dat biedt imo niet meer sportief rijplezier dan een Model 3. Als je daarentegen voor een tweedehands M340i of M3 gaat, dan begrijp ik die keuze om niet elektrisch te gaan wel. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 1 minute ago, BMWMB said: Hier heb je een punt. Als je idd nog graag een snelle benzine wil voor in de vrije tijd, en er geen middelen zijn voor een 2de wagen, dan moet je idd een compromis zoeken in de enige wagen die je hebt. In dat geval begrijp ik wel dat je niet voor een Model 3 wil gaan, maar ik begrijp dan ook niet dat je voor een 330e wil gaan, want dat biedt imo niet meer sportief rijplezier dan een Model 3. Als je daarentegen voor een tweedehands M340i of M3 gaat, dan begrijp ik die keuze om niet elektrisch te gaan. Ik wil er wel graag eens mee rijden met de model 3. Ik wil echt wel eens weten of dat idd kan tippen aan een 330e. En da’s idd geen sportwagen, maar wel een zeer leuke daily firmawagen. Net zoals een model 3 denk ik. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 8 minuten geleden, BMWMB zei: Heb jij al eens met een Tesla gereden? Neen en dat spartaans interieur zou me toch niet kunnen bekoren voor dat geld. Ik zou er wel eens willen mee rijden maar ik ga die verkoper zijn tijd niet verdoen. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 4 minuten geleden, stijn82 zei: FWIW. BS video waar YouTube vol mee staat. Deze persoon vat het beter samen Quote No offense to you, but the Model 3 interior & build quality is frankly a joke. I cannot justify how anyone can look at a Model 3 next to a 330e and not say the BMW feels significantly more substantial in terms of materials & design. Having sat in both cars, I would have a hard time convincing myself that the Model 3 is worth more than $40k tops. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 beiden zijn even subjectief. k heb zelf nen F30 gehad, vond dat daar te veel mis mee was voor de prijs. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 Dat je het ontwerp van het interieur van de Tesla minder mooi vindt dan van een BMW 3, daar kan ik inkomen. Qua materiaalkeuze is een BMW ook maar volledig plastiek, en qua afwerkingskwaliteit kan ik niet oordelen over de Model 3, maar mijn Tesla moet niet onderdoen voor de BMW 5 die ik had, om van mijn C450 maar te zwijgen. Op elk niveau is de Model 3 de betere auto dan de 330e. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 1 minute ago, BMWMB said: Op elk niveau is de Model 3 de betere auto dan de 330e. Bwa. Ik vind mijn F30 met zijn Mpack, mooie velgen en leuke kleur toch knapper om te zien dan een model 3 aan de buitenkant. Ik zit nu trouwens aan de zee voor 4 dagen. Mijn kar kan hier niet laden, en staat op een openbare parking. Ik rij normaal gezien over doornik, en ik neem aan dat daar wel ergens een supercharger te vinden zal zijn. Maar hoe doe je dat dan lokaal tijdens 4 dagen of een week of zo? Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 26 minuten geleden, DDke zei: Bwa. Ik vind mijn F30 met zijn Mpack, mooie velgen en leuke kleur toch knapper om te zien dan een model 3 aan de buitenkant. Ik zit nu trouwens aan de zee voor 4 dagen. Mijn kar kan hier niet laden, en staat op een openbare parking. Ik rij normaal gezien over doornik, en ik neem aan dat daar wel ergens een supercharger te vinden zal zijn. Maar hoe doe je dat dan lokaal tijdens 4 dagen of een week of zo? Waar ben je vertrokken? Waar ben je aan zee? Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 1 minute ago, BMWMB said: Waar ben je vertrokken? Waar ben je aan zee? Charleroi - st idesbalt (of oostduinkerke) Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 Ik zie dat het 195km enkel is, dus heen en terug wordt nipt. Ziehier de kaart met de route die je normaal rijdt, en die zelfs langs 3 superchargers passeert. Als je enkel heen en terug moet rijden, en aan de kust 4 dagen niet rijdt, dan hoef je maar 1x een kwartier te superchargen om terug thuis te geraken. Deze laadbeurt zal u dan nog geen €10,- kosten. Gaat dus perfect! En als je over Doornik rijdt, dan kan je laden in Kortrijk. Gaat dus ook perfect. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 Just now, BMWMB said: Ik zie dat het 195km enkel is, dus heen en terug wordt nipt. Ziehier de kaart met de route die je normaal rijdt, en die zelfs langs 3 superchargers passeert. Als je enkel een en terug moet rijden, en aan de kust 4 dagen niet rijdt, dan hoeg je maar 1x een kwartier te superchargen om terug thuis te geraken. Deze laadbeurt zal u dan nog een €10,- kosten. Gaat dus perfect! Dat bedoel ik dus. Wat met lokaal verkeer. Maar ik heb wel niet gekeken waar die SC’s staan. Als ik bvb hier aan de zee kan aankomen met 300km autonomie, dan is er idd niks aan de hand. En nu is niet kunnen laden ook echt een uitzondering. Maar ik ga bvb naar italie deze zomer, naar een vakantiedorp en heb geen idee of je daar kan laden. Toen ik 2 jaar geleden in FR was, toen heb ik daar een kabel naar de keuken mogen leggen. Maar als dat niet kan, en je rijdt vol elektrisch, dan zou het zomaar kunnen dat je om lokaal te rijden af en toe 2 uur moet omrijden. Maar ik denk dat dat wel deel uitmaakt van het « avontuur ». Als ik volelektrisch zou gaan, dan wel helemaal. Ttz: met autopilot die gebruikt zou worden, dus gedaan met limiter op 164, en idd zonder weekendkar. Ik kan mezelf niet zover krijgen om te gaan betalen voor het gebruik van een privé wagen als er een firmawagen voor de deur staat. Tenzij je natuurlijk centen genoeg hebt en 1 of andere superkar voor de deur kan zetten. Maar dan zou ik het weer stom vinden om die niet elke dag te gebruiken... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.