Jump to content
Sign in to follow this  
Lotuzzz

DTM

Recommended Posts

korneeldebruyn    376
korneeldebruyn

Ik heb DTM tot nu toe nooit echt goed gevolgd en keek vooral GT3-races. Maar vanaf vandaag gaat daar toch verandering in komen Heb de race op Zolder zitten volgen via YouTube. Toffe race, al ben ik nog niet meteen overtuigd of Zolder wel het geschikte circuit is hiervoor. Langs de andere kant wel lekker old school heden ten dage in vergelijking met de “grote ciruits”.

En die wagens, man man, echt bruut

Ook leuk dat het Belgische team RBM in Race 1 al de eerste 2 plekjes kon verzilveren!

Lotuzzz    9,094
Lotuzzz

Vond Zolder ook wel tof in beeld gebracht. Oldskool asfaltlint tussen de bomen :inlove:

Twee weken geleden was het op Hockenheim, en enkel die 500m in het stadion heeft nog charme.

• Like 1

korneeldebruyn    376
korneeldebruyn

Het Belgische team van Bart Mampaey (RBM) blijft het goed doen. Voor de qualify van vandaag reed rookie Sheldon Van der Linde naar P1. Philippe Eng, winnaar van gisteren start P3. Robin Frijns (Nederlander die al heel z’n leven in België woont) start vanaf P4 Ben benieuwd!

Oh ja, de race is ook te volgen op Sporza. Met commentaar van o.a. Bert Longin. De race start om 13u30

5dd8e1451fe9f32d31a13fc345f94ddd.jpg5dd8e1451fe9f32d31a13fc345f94ddd.jpg

Waky    799
Waky

Wat een autosport weekend 😍 helaas niet alles kunnen volgen, maar het aanbod publieke live streams is echt wel ferm tegenwoordig. 

Zwaar onder de indruk van het tempo van die DTM machines wtf 1.21 èn zonder coupure van de Villeneuve! 🤩  😨

Waky    799
Waky

@PJH 

Op 18/5/2019 om 21:46, Lotuzzz zei:

Vond Zolder ook wel tof in beeld gebracht. Oldskool asfaltlint tussen de bomen :inlove:

Twee weken geleden was het op Hockenheim, en enkel die 500m in het stadion heeft nog charme.

+10000 goeie ouwe race tracks met grindbakken en vangrails op 2m  :inlove:

zwoemba    665
zwoemba

Lang geleden dat ik nog eens een 'wow' moment had op het circuit. Even staan kijken bij het uitkomen van de kanaalbocht, die dingen pakken daar serieus wat snelheid mee... 😲

Lotuzzz    9,094
Lotuzzz

Race 2 was echt wel mooi. Ik vind koude banden bij wissel een zeer tof idee, zo heb je bij een pitstop niet automatisch the undercut, maar eventueel net track position voordeel voor piloten die later pitten. Maar die zijn dan wel net kwetsbaar in hun eerste ronde. Ook de Indy-style herstart na safety car is geweldig.

Mocht ook allemaal wel na een paar magere jaren.

Lotuzzz    9,094
Lotuzzz
2 minuten geleden, zwoemba zei:

Lang geleden dat ik nog eens een 'wow' moment had op het circuit. Even staan kijken bij het uitkomen van de kanaalbocht, die dingen pakken daar serieus wat snelheid mee... 😲

Of bedoel je de Bianchi? Op onboardbeelden gezien dat die niet onder de 160 gingen :tct:

zwoemba    665
zwoemba
Zojuist, Lotuzzz zei:

Of bedoel je de Bianchi? Op onboardbeelden gezien dat die niet onder de 160 gingen :tct:

Excusi, Bianchi idd. Echt impressive om te zien :)

ir_fuel    32,358
ir_fuel
On 5/18/2019 at 3:42 PM, korneeldebruyn said:

Toffe race, al ben ik nog niet meteen overtuigd of Zolder wel het geschikte circuit is hiervoor

Alle wedstrijden zijn op van die "kleine" circuits.

In Nederland rijden ze in Zandvoort en niet in Assen bv.

Lotuzzz    9,094
Lotuzzz
14 minuten geleden, Lotuzzz zei:

• Like 1

Maxime S    1,151
Maxime S
Op 18/5/2019 om 12:28, Lotuzzz zei:

Eerste jaar met viercilinders turbo. Die dingen trillen zo hard dat er op de onboardbeelden soms niet veel te zien is :lol:

Bij sporza gisteren wisten ze dat niet. Volgens hen wordt er nog met V8 gereden :D

Desalniettemin stond ik wel met open mond te kijken toen er plots live DTM te zien was op Eén ! 

• Like 1

Rabbit    1,283
Rabbit
38 minuten geleden, Polygoon zei:

@Rabbit hoe was het? :) 

Cool :) Ben met @zwoemba geweest.

Ik wilde altijd al eens DTM zien, en dus waren uw kaarten welgekomen. Ook goeie plaatsen en vooral overdekt 😂 handig naar de avond toe. En zoals Zwoemba zegt: die DTM's zijn echt jawdropping snel. En die DTM classics vond ik ook cool. Het deed je oprecht denken hoe we er binnen hier en 15 jaar gaan voorstaan :( Weg sound, weg gevoel, ... 

Bouncing Bullet    1,901
Bouncing Bullet
11 uren geleden, Maxime S zei:

Bij sporza gisteren wisten ze dat niet. Volgens hen wordt er nog met V8 gereden :D

Desalniettemin stond ik wel met open mond te kijken toen er plots live DTM te zien was op Eén ! 

Met een v8 :lolz: Vorig jaar was het nog met v8'en en dat was het dubbele aan volume en sound. 't is zelfde stap terug als de F1 destijds :noparty:

ir_fuel    32,358
ir_fuel
5 minutes ago, Bouncing Bullet said:

Met een v8 :lolz: Vorig jaar was het nog met v8'en en dat was het dubbele aan volume en sound. 't is zelfde stap terug als de F1 destijds :noparty:

Dit jaar hebben ze eigenlijk allemaal dezelfde auto.

Bouncing Bullet    1,901
Bouncing Bullet
40 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dit jaar hebben ze eigenlijk allemaal dezelfde auto.

ja en nee. Om kosten te sparen hebben ze veel voorgeschreven, maar dan kost het ook meer om het "systeem" te optimaliseren.

Lotuzzz    9,094
Lotuzzz

Op de Norisring dit weekend. Nostalgie, dit circuit herinner ik me nog het best van toen ik als pagadder keek ten tijde van de Calibra, Alfa,...

janvkn    1,447
janvkn
On 5/18/2019 at 9:46 PM, Lotuzzz said:

Jef, ga in 't magazijn eens ne rol asfaltlint halen om tussen die bomen te hangen.

brjefs    11,175
brjefs
5 uren geleden, janvkn zei:

Jef, ga in 't magazijn eens ne rol asfaltlint halen om tussen die bomen te hangen.

Da’s goe Jan, ik zal er sebiet eens aan beginnen

Lotuzzz    9,094
Lotuzzz

In de regen in Assen. Start achter de SC voorlopig, maar het belooft wel...!

ir_fuel    32,358
ir_fuel

Ferme race!

Voor wie wil, binnen 10 minuten begint de truck race op de Nuerburgring :lol: 

gTa    16,393
gTa

Ferme race :inlove: 

Zot om te zien hoe lang het duurt eer die banden "switched on" zijn, nochtans komen die toch uit blankets? Müller komt uit de pits met 3-4 seconden voorsprong maar moet eigenlik 3 ronden wachten eer ze echt okay zijn, ondertussen 2-3 seconden per ronde verliezend. :shock: