Ga naar inhoud

2013 Dodge Viper


William Blake

Aanbevolen berichten

Ik zie er veel italiaanse trekken in... Niettemin vind ik hem op het eerste zicht wel knap!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stevige gewichtsvermindering (niet dat dat nodig was maar altijd leuk meegenomen) en nu ook (verplicht van de Amerikaanse wet) TRC en ESP.

Blijkbaar ook adaptieve ophanging. Heeft ook dezelfde versnellingsbak als in de ZR1, dus ook vmax in 6de versnelling.

Voor de rest nog altijd hetzelfde recept. Interieur zou spectaculair verbeterd zijn (was ook niet moeilijk). Ik ben eens benieuwd naar de eerste reviews.

Ik vind hem qua looks fantastisch, alleen de neus moet ik nog een beetje aan wennen. Voor de rest is het een echt typisch Viper.

aangepast door William Blake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben ze nu ook dat onderstel van de SLS gebruikt? Of weer een ander ontwikkeld?

Doorontwikkeling van het oude chassis. Tot 50% stijver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie er veel italiaanse trekken in... Niettemin vind ik hem op het eerste zicht wel knap!!

Idd lol, net 't zelfde bordeaux als van de 8c en die neus is ook wel Ita-achtig, maar wel een machtige kar.. nog steeds!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijkste zaken:

- geschatte 640 pk en 813 Nm (zo goed als identieke specs als een Corvette ZR1)

- nog steeds V10

- nog steeds 8,4 liter groot

Mijn dag is goed :D

Ik vind het wel mooi.

En die specs :up: Zalig gewoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

295 breed vooraan

355 breed achteraan

nice :D

Megabrede sloffen. :D

Dik ding met ondertussen ook al wel wat cultstatus, maar ook niet echt m'n ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm .. toch eerst eens in het echt zien. Knap dat de grove lijnen zijn behouden, maar met name de neus spreekt me (op foto) niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ook dezelfde versnellingsbak als in de ZR1, dus ook vmax in 6de versnelling.

zouden ze die geen andere eindoverbrenging gegeven hebben? kwestie van OF sneller te zijn naar 200, OF sneller te zijn op topspeed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vulgair tot in het kwadraat.

Da's waar, maar ze worden er niet knapper op en dat is gewoon jammer. 't Is stylistisch gezien bijna meer een karikatuur van de 1998 GTS dan iets anders.

Vulgair en Amerikaans, maar puur:

Dodge_Viper_GTS.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van interieurs ontwerpen kunnen ze daar in de US toch nog altijd wat leren hoor... Hoewel het al een serieuze vooruitgang is moet ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interieur vind ik echt enorm goed meevallen! Ge moet dat natuurlijk altijd wat in zijn context zien.

zouden ze die geen andere eindoverbrenging gegeven hebben? kwestie van OF sneller te zijn naar 200, OF sneller te zijn op topspeed?

ja, dat ook uiteraard om die 6de versnelling nog meer nut te geven

vroeger had je altijd een 5+1 bak, topsnelheid werd altijd behaald in 5de en de 6de was een extreem lange overdrive.

Da's waar, maar ze worden er niet knapper op en dat is gewoon jammer. 't Is stylistisch gezien bijna meer een karikatuur van de 1998 GTS dan iets anders.

Vulgair en Amerikaans, maar puur:

Thumb resize.

't is der idd wat over soms, maar dat mag :D ergens doet deze nieuwe Viper mij denken aan de nieuwe M6, die vond ik er ook wat 'over' :)

toch vind ik het design een goeie mix van de 2 generaties Viper, vooral de stance en in profiel is hij machtig

maar 'mooi' zal zo'n auto nooit zijn, is ook totaal niet de bedoeling :) Ik vind een Corvette ZR1 ook niet echt mooi, gewoon achterlijk bruut en vet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid