Ga naar inhoud

E90/91 PFL Alpina D3 of FL BMW 320d


B3noît

Aanbevolen berichten

²²²

Wat boeit dat nu dat de de FL 320d 5% beter is dan een PFL.. Die Alpina is 80% zeldzamer, en dat is wat telt voor mij..

²²²

Niks aan toe te voegen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop je nu een mooi uitgeruste 320d en wacht totdat je een ECHTE Alpina kunt kopen;)

Sorry, maar dat zijn zo van die argumenten die op weinig slaan.

Mini Cooper SD is geen echte Mini Cooper S

BMW M550d is geen echte BMW M

Alpina D3 is geen echte Alpina

Ford Mondeo ST TDCi is geen echte ST

Als de wagen door de constructeur ontwikkeld is en zo op de markt gebracht wordt met de specifieke onderdelen/details/badges dan is het toch gewoon een echte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je er serieus van kan verschieten wat Alpina met haar D3 E90 heeft gedaan tov een gewone E90 ;)

Alpina kennende gaat dat een pàk verder dan enkel wat badges..

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn E36 kreeg ik mijn koersfiets, in mijn E46 nu ook. Kan me moeilijk voorstellen dat dat in de E90 niet zou gaan;) Voor- en achterwiel wel uithalen..

Hmja, voorwiel heb ik geen probleem mee om iedere keer af te doen (doe ik nu ook zo met de gti, weliswaar met bank plat). Echter iedere keer je achterwiel ook er af en de ketting er terug opleggen met vet aan je handen zie ik minder zitten. Geen idee of je die met achterwiel erin zou krijgen?

Sorry, maar dat zijn zo van die argumenten die op weinig slaan.

Mini Cooper SD is geen echte Mini Cooper S

BMW M550d is geen echte BMW M

Alpina D3 is geen echte Alpina

Ford Mondeo ST TDCi is geen echte ST

Als de wagen door de constructeur ontwikkeld is en zo op de markt gebracht wordt met de specifieke onderdelen/details/badges dan is het toch gewoon een echte?

Trust me, ik ben de laatste die zich daar zou van aantrekken... Het gaat om de wagen zelf en hoe die is aangepakt, niet om de badges imho

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn E36 kreeg ik mijn koersfiets, in mijn E46 nu ook. Kan me moeilijk voorstellen dat dat in de E90 niet zou gaan;) Voor- en achterwiel wel uithalen..

Voorwiel alleen zelfs in een E92.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze pa stond voor praktisch hetzelfde dilemma een paar maand geleden.

Laat je zeker niet misleiden dat de alpina zomaar een gechipte 320d zou zijn met wat uiterlijke opsmuk. Alles gaat veel verder. Ophanging en motor componenten + afstelling zijn compleet geredesigned en dat voel je als je ermee rijdt.

Back-to-back hebben we ze testgereden en je voelt gewoon dat de alpina verfijnder is. Zelfs wat afgesteld als een benzine wagen met koppel onderin.

In volgende review is het geheel zeer goed verwoord imo:

http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/201941/bmw_alpina_d3.html

aangepast door ///NFSThunder
Link naar reactie
Delen op andere sites

320d FL.

de E90 FL is zooo veel mooier en beter geworden dan de préfacelift dat zelfs een ALPINA er niet tegenop kan vind ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

FL is iets mooier, de Alpina exclusiever. Met andere woorden: Ga testrijden met beide en kijk dan om wat je het meest geeft.

Een iets andere vorm van een achterlicht of het specialere gevoel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees uw mails eens :D

Interne HD enkel als je navi pro(609) hebt vanaf de FL

Aux in standaard

USB standaard vanaf navi pro, maar das een USB in handschoenkastje, puur om muziekoverdracht te doen. Optionele USB (6FL) zit in middenarmsteun.

Elektrische trekhaak op E91, ja, MAAR icm M pack is het een semi-elektrische (nog steeds manuele interactie vereist! Tuur Bo heeft die op zijn E91 E.S.). En da,s over de FL dat ik spreek. Pre-LCI is weer anders!

Nageplaatste trekhaak, afneembaar, is op een E91 545 EUR ex BTW

Ik voel me een nerd :?

Moh, geen mail gezien hier?

MErci voor de propere antwoorden! Verre van nerdish; gewoon zoals ik het wil beantwoord zien :)

Interne HD dus altijd 12 gb? Eventueel mogelijk om uit te breiden?

Aux-in zit dat dan ook in handschoenkastje of niet? Maw ik heb zo'n USB/AUX in kabel voor in de E60 middenarmsteun waardoor iphone gemakkelijk te besturen valt via idrive en degelijke weergave van afspeellijsten,... Of is dat dan bij de LCI anders?

Semi-elektrische trekhaak check; idem als bij de E60 hier dus.

Thx!

@NFSThunder: Hoe ervaart je vader de overstap van de 535d naar de D3 biturbo?

@ST TDCI: LCI is meer dan enkel ander achterlichten hoor; zie beginpost ;) Maar ik snap dat je duidelijk voor het meer exclusieve karakter gaat :)

@Anderen: merci! de meningen blijven gelijk wat verdeeld :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had t op t mailtje v deze week, had toch gezegd dat HD enkel vanaf navi pro was? Kan me vergissen .. :)

HD is niet uit te breiden, ook niet met externe hd of zo :)

Aux is altijd in de middenarmsteun. Als je die kabel dus wilt gebruiken zul je eentje met 6FL moeten zoeken.

Let op met Duitse wagens, een Belgische auto met ZB4 zal altijd de suppl. Usb hebben terwijl dat in duitsland niet in de pakketten zit ... Duitse auto's met extra usb zijn veel moeilijker te vinden! Dus: chassis opvragen en laten checken bij BMW of ie m heeft :)

Hmmm 3d geleden had ik je die vraag verstuurd, maar in die tijd niets meer ontvangen (eerder deze week hadden we het over chassisnr etc)

En bedankt! Zal ik zeker doen als het zover is... Eerst zien of ik een koper vind voor de gti

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur ter info; bij een x-drive 320d, voor wat dient die middelste knop?

$(KGrHqN,!iUE9k8tVW79BPg9bm(KC!~~_27.JPG

Kun je de X-drive uitschakelen mss? Of is dat om de vooras hoger te leggen ofzo aangezien er ook een andere as vooraan ligt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hill descent control als ik mij niet vergis

FWD kan je uitschakelen bij de xDrive's, je moet een bepaalde zekering uit trekken ofzoiets

hoogteregeling heb je niet op de E9x 3-reeks

edit: voor mij de Alpina, zonder enige twijfel!

aangepast door William Blake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hill descent control als ik mij niet vergis

FWD kan je uitschakelen bij de xDrive's, je moet een bepaalde zekering uit trekken ofzoiets

hoogteregeling heb je niet op de E9x 3-reeks

edit: voor mij de Alpina, zonder enige twijfel!

Just! Hadden we ook op de 525xi... Was ik helemaal vergeten. Is dat trouwens wel gezond zo'n zekering uittrekken? Heeft dat geen repercusies op het rijgedrag?

320d FL vanuit beginpost verkocht :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er geen ervaring mee dus ik kan dat niet zeggen. Bij de PDK Porsche's werkt dat ook, met de handrem 1 klikje naar boven te zetten. Zou geen problemen geven maar veel meer weet ik er ook niet van, 'k zou het eens moeten opzoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

@NFSThunder: Hoe ervaart je vader de overstap van de 535d naar de D3 biturbo?

Voor alle duidelijkheid, mijn vader heeft de pfl e90 D3 gekocht, en niet de biturbo.

En hiermee is ie meer dan tevreden. Hij zou op dit moment eigenlijk geen 5 meer willen, heeft ie al gezegd. De 3-serie/alpina is een totaler pakket voor hem. De 5 is een ongelovelijk leuke spurtbom om heel wat sportwagens te doen blozen maar blijft daarnaast voornamelijk een autobahn-cruizer. Onze pa leeft nu terug helemaal herop qua rijplezier in de 3-serie/D3 dat natuurlijk een stuk agieler en sportiever op de baan ligt dan eender welke standaard 5-serie(m buiten beschouwing). Ook miste hij het handschakelen bij het rijden met de 535d. En de Alpina is ideaal omdat alles net dat tikkeltje specialer is dan een 320d en alles net iets anders is afgesteld. Als het past moet je maar eens (mee)rijden. PM me dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle duidelijkheid, mijn vader heeft de pfl e90 D3 gekocht, en niet de biturbo.

En hiermee is ie meer dan tevreden. Hij zou op dit moment eigenlijk geen 5 meer willen, heeft ie al gezegd. De 3-serie/alpina is een totaler pakket voor hem. De 5 is een ongelovelijk leuke spurtbom om heel wat sportwagens te doen blozen maar blijft daarnaast voornamelijk een autobahn-cruizer. Onze pa leeft nu terug helemaal herop qua rijplezier in de 3-serie/D3 dat natuurlijk een stuk agieler en sportiever op de baan ligt dan eender welke standaard 5-serie(m buiten beschouwing). Ook miste hij het handschakelen bij het rijden met de 535d. En de Alpina is ideaal omdat alles net dat tikkeltje specialer is dan een 320d en alles net iets anders is afgesteld. Als het past moet je maar eens (mee)rijden. PM me dan maar.

Als dat mogelijk is met veel plezier! Deze week spreek ik nog af met iemand die recent een E91 FL 320d heeft gekocht dus dat ware ideaal om eens te kunnen vergelijken! Vriendelijk bedankt alvast voor het voorstel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de link! Doch als ik het vergelijk met de voorgestelde alpina in de openingspost zou ik toch wel weten welkene te verkiezen :)

Dat lemon/oyster interieur op een zwarte vind ik een schitterende combinatie. Helaas antwoordt die kerel op geen enkel van z'n e-mails sedert 1 week.

EDIT: blijkbaar ook verkocht en de andere 320d antwoordde ook met een e-mail dat ie gisteren verkocht is :(

aangepast door B3noît
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle duidelijkheid, mijn vader heeft de pfl e90 D3 gekocht, en niet de biturbo.

En hiermee is ie meer dan tevreden. Hij zou op dit moment eigenlijk geen 5 meer willen, heeft ie al gezegd. De 3-serie/alpina is een totaler pakket voor hem. De 5 is een ongelovelijk leuke spurtbom om heel wat sportwagens te doen blozen maar blijft daarnaast voornamelijk een autobahn-cruizer. Onze pa leeft nu terug helemaal herop qua rijplezier in de 3-serie/D3 dat natuurlijk een stuk agieler en sportiever op de baan ligt dan eender welke standaard 5-serie(m buiten beschouwing)

Herkenbaar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar :)

Van een 5-reeks naar een alpina D3 of naar een M3 is wel nog wat anders denk'k. :D

Wat de keuze Alpina/320d betreft: ik zou sowieso voor de facelift gaan.

Over de rijeigenschappen van beiden kan ik mij niet uitspreken. Ze zullen beiden wel zeer goed rijden, al zul je bij de alpina het gevoel hebben met iets exlusief te rijden.

Een alpina is en blijft iets speciaal, maar zolang het een prefacelift is, zou het voor mij een no-go zijn.

In deze poll kies ik dus voor de facelift 320d.

aangepast door Baiden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan in elk geval zeggen dat zo'n alpina zeker niet het gevoel geeft van met een 2 litertje onderweg te zijn.

Ik vind nochtans van wel, zou niet weten waarom niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind nochtans van wel, zou niet weten waarom niet :)

Sinds ik een akrapovic heb heb ik ook t gevoel met een 4.2 onderweg te zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid