Ga naar inhoud

E90/91 PFL Alpina D3 of FL BMW 320d


B3noît

Aanbevolen berichten

Sinds ik een akrapovic heb heb ik ook t gevoel met een 4.2 onderweg te zijn...

Dat kan ik geloven, kijk eens naar dit koppel op lage toeren !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de kans gehad om met een E91 FL 320d te rijden en te keuren, had nog maar 3500 km:

2m83w5u.jpg

1 woord; heerlijke wagen, vooral hoe hij ook uitgerust was: edition sport, performance pookje, alcantara zetels,...

Volgende week probeer ik wat tijd vrij te maken om eens met de alpina van ///NFSThunder te gaan rijden, maar ik moet zeggen dat ik al aangenaam verrast ben van de finesse van de 320d, vooral in combinatie met de manuele bak. Neem daarbij de schitterende looks van de facelift... Ik denk dat ik eigenlijk al vrij overtuigd ben van m'n keuze :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het simpel. Je wil een Alpina omdat het toch enigsinds specialer is, maar je verkiest de uitstraling van een facelift.

Dus wat moet je dan hebben?

33w4ftg.jpg

Eventueel een gewone budgetvriendelijke diesel kopen en nog een tijdje verder sparen en dan echt je goesting kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het simpel. Je wil een Alpina omdat het toch enigsinds specialer is, maar je verkiest de uitstraling van een facelift.

Dus wat moet je dan hebben?

Eventueel een gewone budgetvriendelijke diesel kopen en nog een tijdje verder sparen en dan echt je goesting kopen?

Je zegt het alsof ik de 320 enkel zou kiezen omdat het een facelift is, maar die is meer dan dat hoor. Het is en blijft een topwagen hé, vooral in combo met sportpack. Het gaat hem hier alleen over het wat en waarom de ene boven de ander te verkiezen valt.

Dus kortom zoals m'n vorige post; totaalpakket van de 320d gaat me nu eenmaal boven die alpina momenteel.

En voila je laatste zin slaat de nagel op de kop, vandaar de keuze momenteel voor de 320d, omdat ik anders te veel spijt zou hebben mocht ik dan met een prefacelift rondrijden terwijl ik weet dat een FL ook tot de mogelijkheden behoorde met oa ook nieuwe interface,...

Er is echter nog genoeg tijd om dromen waar te maken hé.

En daarenboven staat een 3 reeks FL (touring) al lang op m'n wishlist (zie desbetreffende topics hier).

Dus waarom nog twijfelen?

Nu dus alleen nog de juiste vinden :)

aangepast door B3noît
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beslissing is gevallen. Zaterdag gaan we er om...

Nu nog enkele vraagjes:

- Hoe zit dat precies met exportplaten? Hoe vraag je die aan of hoe gaat dat in zijn werk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt het alsof ik de 320 enkel zou kiezen omdat het een facelift is, maar die is meer dan dat hoor. Het is en blijft een topwagen hé, vooral in combo met sportpack.

Dat weet ik wel. Maar ik bedoelde het volgende: Stel je hebt de keuze uit een FL 320d met M-pakket of een FL Alpina D3.

Ik neem aan dat je dan toch wel de Alpina zou kiezen? Dat is wat ik bedoelde met je "echte goesting" kiezen.

Maar soit, ik zie dat de beslissing gevallen is. Ik ben benieuwd :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beslissing is gevallen. Zaterdag gaan we er om...

Nu nog enkele vraagjes:

- Hoe zit dat precies met exportplaten? Hoe vraag je die aan of hoe gaat dat in zijn werk?

Denk dat je dat kan vragen aan de handelaar waar je hem koopt; ofwel hoe dat jij dat kan doen, maar ik dacht dat hij dat ook kon...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handelaar waar je koopt moet dat maar regelen voor je!

Denk je dat dit nog mogelijk is als ik morgen bel?

Voor hoelang doe je dat best?

Anders nog dingen die ik moet regelen tegen dan?

Mag ik mss eventueel vnvd es bellen? ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagje aan de experts van de exportplaten:

Is het mogelijk om die de dag zelf nog te gaan aanvragen ter plaatse? Want ik wil natuurlijk eerst de wagen bezichtigen/testrijden en dan pas beslissen of ik hem effectief koop. Aangezien ik lees dat exportplaten 90 euro-150 euro kosten en als ik dan de wagen niet koop, zit die verkoper er ook maar mee...

Edit:

Mogelijks zal ik die nog niet onmiddellijk inschrijven, wat lijkt jullie dan het interessantst?

Is het dan bv niet interessanter om eigen platen af te draaien en een verzekering te voorzien voor 1 dag bij je verzekeringsmakelaar? Als je hiervoor kiest, zijn er dan nog dingen die in orde moeten gedaan worden?

Hoe zit het met douane dan?

(momenteel ook het topic op AF aan het doorlezen, maar graag specifiek antwoord op bovenstaande vragen indien mogelijk)

aangepast door B3noît
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een telefoon gehad van de baas van het bedrijf (vriendelijken type): Exportplaten met rode band (Zollkennzeichen) zullen geen optie zijn als ik de wagen dan effectief zou meenemen... Die bureau's zijn daar namelijk niet open op zaterdag.

Hij kan er wel voorzien met een gele band op zijn naam en ze zouden geldig zijn in de ganse europese unie?

Al herinner ik me vaag dat die in België ofzo problemen kunnen geven? Of hoe zit dat dan juist?

Welke optie lijkt jullie het interessantst? Gele band of verzekeren op eigen platen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammergenoeg geen CC-lid.

Wat moet je hiervoor doen?

Edit: Martini Racing heeft het me net uitgelgd, waarvoor nog eens dank ;).

aangepast door Ritsuke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem hier, zit hier al een eeuw, maar cc is er niet bij.

Als je hier al een eeuw zit, dan post je maar elke goeie 3 jaar 1 berichtje...

Dat is niet wat wij verstaan onder een actief lid :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn, zo'n vette kar!

(Op het eerste zicht) juiste opties, perfecte interieurkleur,...

Gezond jaloers! Een welgemeende proficiat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid