Ga naar inhoud

F10 ///M5 vs. ///M550d


Sega

Aanbevolen berichten

Hoog tijd om een poll tussen deze vind ik...

Ze zijn nu beiden verkrijgbraar... De eerst ///M uit de Motorsportafdeling die draait op mazout...!

Welke zou je kiezen?! en vooral... Waarom zou je specifiek die of dat kiezen !!! Moest je voor iets anders kiezen (nieuw, zelfde segment) wat zou het dan zijn? Imo is er geen concurentie voor de M550d momenteel. Of ben ik mis?! Ik volg de autoscene niet meer tot op de voet zoals vroeger.

Specs kunnen misschien de doorslag geven?

BMW F10 M5:

V8, M TwinPower Turbo technology met TwinScroll Twin Turbo, cross-bank exhaust manifold, High Precision Injection direct injection and VALVETRONIC variable valve control.

Displacement: 4,395 cc, output: 412 kW/560 hp at 6000–7000 rpm,

max. torque: 680 Nm (502 lb-ft) at 1,500 – 5,750 rpm.

Acceleration 0 – 100 km/h (62 mph): 4.4 seconds,

acceleration 0 – 200 km/h (124 mph): 13.0 seconds,

top speed: 250 km/h / 155 mph (305 km/h / 190 mph with M Driver’s Package).

Average fuel consumption: 9.9 litres/100 kilometres (28.5 mpg imp),

BMW F10 M550d

Six-cylinder in-line diesel engine with M Performance TwinPower Turbo technology, aluminium crankcase, three turbochargers (high-pressure, with variable turbine geometry), common-rail direct injection with piezo injectors, maximum injection pressure: 2,200 bar.

Displacement: 2,993 cc, output: 280 kW/381 hp @ 4000-4400 rpm

max torque: 740 Nm (545 lb.ft) @ 2000-3000 rpm

Acceleration 0 – 100 km/h (62 mph): 4.7 seconds,

acceleration 0 – 200 km/h (124 mph): 19.0 seconds,

top speed: 250 km/h 155 mph

Average fuel consumption: 6.3 litres/100 kilometres

Het is dus kiezen tussen een geblazen V8 of een 6 in lijn Twinturbo met 3 turbochargers... :P

Op koppel wint de M550d met meer dan 700Nm (740Nm!! :o ) ter beschikking... De M5 haalt net geen 700Nm maar hij haalt zijn koppel wel al laag in toeren... :)

De M5 blijft doorgaan tot 305km/uur ! :P Bij 250 stopt het wel bij de M550d...

Beiden hebben imo voor en nadelen... Ik ben benieuwd wie er als winnaar gaat uitkomen! Stemmen maar sta je stem enige uitleg bij aub! :)

aangepast door Sega
Link naar reactie
Delen op andere sites

De M550d is volgens Chris Harris ook geen M. Gewoon een zeer snelle diesel waar je niks in voelt behalve stabiliteit en wat comfort aan 250km/h autobahn cruise-snelheden. De M5 is helemaal niet te vergelijken met de 550d. Ze hadden die M eigenlijk gewoon beter weggelaten.

De M5 dus als je echt een pure sports sedan wilt. De M550d als het wat braver mag en het verbruik/de taxen toch nog een beetje een rol spelen.

Een M550d zou ik debadged kopen. Als geld geen zak uitmaakt dan ga je sowieso voor de M5 gaan, komt er rationaliteit bij te pas dan maakt de 550d kans, hangt dus af van je portemonnee vooral :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even duur zijn ze wel niet hé Sega'ke. M 550d kost 83k, terwijl de M5 108k kost.

Nog een verschil is dat de 550d een xDrive is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het filmpje waar ik 't trouwens over heb hierboven

Dus ja heb "iets anders" gevote, omdat het te veel van je financiële situatie afhangt, de wagens zijn niet echt te vergelijken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even duur zijn ze wel niet hé Sega'ke. M 550d kost 83k, terwijl de M5 108k kost.

Nog een verschil is dat de 550d een xDrive is.

Serieus?! Dan ben ik wel een beetje verkeerd geïnformeerd... Dacht dat ze veeel dichter bijelkaar hingen. My bad! :)

en inderdaad... De M550d is xDrive.

aangepast door Sega
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al bij al vind ik de E60 M5 eigenlijk veel vetter, echt een hooligan kar dat met die huilende V10.

Eigenlijk als geld geen zak uitmaakt en je zoekt een supersedan, een jonge tweedehands S65 AMG, hell yes, en als ik in dit segment moet blijven een E63 AMG dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit dat eigenlijk nu met die krachtige xDrive's? Kan dat makkelijk driften? Kan er een sper op zo'n bakken? Niet mogelijk met de 4 wielaandrijving zeker?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofwel ga ik voor elegantie en sleeperlooks, met een 550i zonder M-pakket.

Ofwel gewoon volle bak een dikke M5 met blauwe klauwtjes op de oprit.

M550d is toch een beetje een halfbakken oplossing imho :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen BMW zou ik voor de M5 gaan. Hoe goed die M550d ook mag zijn, het is en blijft een diesel.

Binnen het segment waar de M5 in zit zou ik echter meteen naar Mercedes gaan voor een E63. Die is toch net dat tikkeltje uitbundiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eigenlijk bij de huidige performante versies altijd voor een AMG kiezen boven een M :$

Een E63 AMG heeft net dat tikkeltje meer dan een F10 M5, en bij de M3 en C63 is de C63 voor mij toch echt wel de topper. De huidige BMW's zijn mij allemaal te glad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als money absoluut geen probleem vormt uiteraard de M5. Briljante auto, RWD, exclusief, snel, mooi...

Maar om dagelijks mee te rijden (30-40k km per jaar) met een normaal budget de diesel.

Ik kies in de poll dus voor de M5, maar ik acht de kans veel groter ooit 550d te rijden. Want wat een auto is dat uiteindelijk ook :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de 0 - 200 tijd precies toch een beetje teleurstellend? Toch echt een groot verschil met de M5, zelfs met een 550i (+/- 16,5 sec)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij keuze tussen deze 2 toch de M5 wegens exclusiever...

Maar eerlijk zou ik liever dan een 550d kopen voor mijn kilometers te doen en iets naft erbij voor de plezier km's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid