Ga naar inhoud

F10 ///M5 vs. ///M550d


Sega

Aanbevolen berichten

Voor mij de Diesel. Limit 250 eraf en gaan!

M5 is een auto die ik mij enkel zie kopen in E34 of E39 (maar de kans is zéér klein).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de Diesel. Limit 250 eraf en gaan!

M5 is een auto die ik mij enkel zie kopen in E34 of E39 (maar de kans is zéér klein).

En richting St. Tropez ben je wschl sneller omwille van het rijbereik

Link naar reactie
Delen op andere sites

En richting St. Tropez ben je wschl sneller omwille van het rijbereik

Idd. Op zo'n afstanden ligt het voornamelijk aan hoe snel je bereidt bent te rijden en hoe lang je door kan gaan (zowel rijbereik als fysieke paraatheid).

Ik heb met mijn 190D de rit Turnhout - Barcelona afgehandeld op 10u 30min. Ik denk dat er met een M550d niet veel tijd af zou gaan, gezien je zowieso met verkeer etc zit. Ik persoonlijk kan uren aan een stuk tussen de 160 en 180 rijden zonder (merkbaar) moe te worden. Eenmaal boven de 200, en zeker boven de 250 word ik véél sneller moe. (hoewel ik best geloof dat daar gewenning kan optreden ook).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. Op zo'n afstanden ligt het voornamelijk aan hoe snel je bereidt bent te rijden en hoe lang je door kan gaan (zowel rijbereik als fysieke paraatheid).

Ik heb met mijn 190D de rit Turnhout - Barcelona afgehandeld op 10u 30min. Ik denk dat er met een M550d niet veel tijd af zou gaan, gezien je zowieso met verkeer etc zit. Ik persoonlijk kan uren aan een stuk tussen de 160 en 180 rijden zonder (merkbaar) moe te worden. Eenmaal boven de 200, en zeker boven de 250 word ik véél sneller moe. (hoewel ik best geloof dat daar gewenning kan optreden ook).

True. In dagelijks gebruik levert een 550D je niets op boven een 520D.

Maar ja, dat is te rationeel gedacht natuurlijk :-)

Als ik het me zou kunnen veroorloven zou mijn keuze uitgaan naar de M5, obviously

Link naar reactie
Delen op andere sites

als geld dan toch geen rol speelt, een M5

En als het even kan een F11 versie uitbrengen

Ik zou er wel 60.000 per jaar mee doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

550i, zelfde prijscategorie. Dik koppel & sound ipv enkel dik koppel.

True, heerlijke auto's. Betere sound ook dan M5 met een paar mods.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofwel ga ik voor elegantie en sleeperlooks, met een 550i zonder M-pakket.

Ofwel gewoon volle bak een dikke M5 met blauwe klauwtjes op de oprit.

M550d is toch een beetje een halfbakken oplossing imho :oops:

550i, zelfde prijscategorie. Dik koppel & sound ipv enkel dik koppel.

Great minds think alike voor mij ook een 550i.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als geld dan toch geen rol speelt, een M5

Wie zegt dat geld geen rol speelt? Voor hoeveel mensen hier op het forum speelt geld geen rol? Iedereen onder de 17 jaar niet meegerekent. :) Die denken namelijk dat het leven gratis is eenmaal je aan het werk bent. Voor al de rest dus wel. Zonder uitzondering.

Hoe zit het dan met de kosten? Je begint al met een handicap van wat-was-het 25.000 euro? Niet te vergeten dus. What about BIV, VAA, verbruikskost, verzekering, ...? Zal wel oplopen vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat geld geen rol speelt? Voor hoeveel mensen hier op het forum speelt geld geen rol? Iedereen onder de 17 jaar niet meegerekent. :) Die denken namelijk dat het leven gratis is eenmaal je aan het werk bent. Voor al de rest dus wel. Zonder uitzondering.

Hoe zit het dan met de kosten? Je begint al met een handicap van wat-was-het 25.000 euro? Niet te vergeten dus. What about BIV, VAA, verbruikskost, verzekering, ...? Zal wel oplopen vermoed ik.

Het gaat over de keuze maken tussen de 2, voor de rest wordt er niks gezegd over de kosten erna.

Het blijft voor mij sowieso een utopische keuze.

Al denk ik bij mezelf, als je in zo'n prijscategorie gaat shoppen, je nu ook geen sukkelaar bent.

Als je dan moet beginnen uitrekenen wat er het goedkoopst is...

Maar goed, er zullen er zijn eh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat over de keuze maken tussen de 2, voor de rest wordt er niks gezegd over de kosten erna.

Het blijft voor mij sowieso een utopische keuze.

Al denk ik bij mezelf, als je in zo'n prijscategorie gaat shoppen, je nu ook geen sukkelaar bent.

Als je dan moet beginnen uitrekenen wat er het goedkoopst is...

Maar goed, er zullen er zijn eh.

Het is niet zo dat wanneer je een kar van €75k wil/kan betalen, dan je dat ook volgt bij een kar van €100k hé. Die grenzen blijven opschuiven, net zoals bij 'middenklasse' wagens.

Anders zou iedere Insignia rijder met een BMW rijden, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo dat wanneer je een kar van €75k wil/kan betalen, dan je dat ook volgt bij een kar van €100k hé. Die grenzen blijven opschuiven, net zoals bij 'middenklasse' wagens.

Anders zou iedere Insignia rijder met een BMW rijden, toch?

Dat is waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo dat wanneer je een kar van €75k wil/kan betalen, dan je dat ook volgt bij een kar van €100k hé. Die grenzen blijven opschuiven, net zoals bij 'middenklasse' wagens.

Wel, de gebruikskost ligt wel lichtelijk anders eens je naar meer performante wagens gaat. Als ik het prijsverschil bij gelijke uitrusting bekijk tussen een S500 of S450 CDi en een S63, dan is dat niet gigantisch. Eens je benzine en vooral wisselstukken (die remmen... :? ) erbijtelt, dan zit er plots wel een categorie verschil tussen kwa kost.

Dat gezegd zijnde, eens je een S500 of een M5 gaat kopen, dan zit je doorgaans met zoveel geld dat dit niet echt een verschil meer maakt. Het is eerder wat je WIL betalen dan wat je KAN betalen.

Een 550d zie ik nog gekocht worden door een goedverdienend zelfstandige, executive, huisarts, advocaat, etc. Een M5 komt direct wel een serieus categorietje hoger uit.

Anders zou iedere Insignia rijder met een BMW rijden, toch?

Misschien hecht niet iedereen belang aan dat logo en kopen mensen liever meer auto voor hetzelfde geld ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, de gebruikskost ligt wel lichtelijk anders eens je naar meer performante wagens gaat. Als ik het prijsverschil bij gelijke uitrusting bekijk tussen een S500 of S450 CDi en een S63, dan is dat niet gigantisch. Eens je benzine en vooral wisselstukken (die remmen... :? ) erbijtelt, dan zit er plots wel een categorie verschil tussen kwa kost.

Dat gezegd zijnde, eens je een S500 of een M5 gaat kopen, dan zit je doorgaans met zoveel geld dat dit niet echt een verschil meer maakt. Het is eerder wat je WIL betalen dan wat je KAN betalen.

Een 550d zie ik nog gekocht worden door een goedverdienend zelfstandige, executive, huisarts, advocaat, etc. Een M5 komt direct wel een serieus categorietje hoger uit.

Dus? Zei ik iets anders?

Misschien hecht niet iedereen belang aan dat logo en kopen mensen liever meer auto voor hetzelfde geld ?

Was sarcasme, Zweed. Sarcasme.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap die discussie tussen benzine of diesel niet. Voor mij de M5. En als ik die niet kan betalen door het meerverbruik van naft en andere zaken, neem ik wel genoegen met het vorige model. Of met een e39. En dan kan ik met het verschil in aankoopprijs vele liters benzine kopen.

Als je geen f10 M5 kunt betalen, en "genoegen" moet nemen met de dies0l variant, dan neem ik wel genoegen met de oudere, benzine variant.

Liever een ouder model op naft, dan een nieuw model op diesel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was sarcasme, Zweed. Sarcasme.

Voor u wel, voor de BMW rijder niet ;):D

Ik moet hierbij wel zeggen dat ik echt aangenaam ben verrast door het geluid van die nieuwe M5. Die ouwe klonk als een emmer met nagels erin en de X5M klinkt ook niet bijster bij vrijloop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, de gebruikskost ligt wel lichtelijk anders eens je naar meer performante wagens gaat. Als ik het prijsverschil bij gelijke uitrusting bekijk tussen een S500 of S450 CDi en een S63, dan is dat niet gigantisch. Eens je benzine en vooral wisselstukken (die remmen... :? ) erbijtelt, dan zit er plots wel een categorie verschil tussen kwa kost.

Dat gezegd zijnde, eens je een S500 of een M5 gaat kopen, dan zit je doorgaans met zoveel geld dat dit niet echt een verschil meer maakt. Het is eerder wat je WIL betalen dan wat je KAN betalen.

Een 550d zie ik nog gekocht worden door een goedverdienend zelfstandige, executive, huisarts, advocaat, etc. Een M5 komt direct wel een serieus categorietje hoger uit.

Volledig akkoord, net hetzelfde met die VAA.

Velen (natuurlijk niet iedereen) kunnen dat uit eigen zak betalen, maar willen het simpelweg niet.

Voor mij bij carte blanche sowieso de M5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid