Ga naar inhoud

Saab lovers


walter

Aanbevolen berichten

Heb ook gekeken en meteen AutoScout24 afgeschuimd.
Heb Saab altijd een leuk merk gevonden en mijn schoonbroer destijds overtuigd er ene te kopen ipv de zoveelste 3 serie.
Ze gaan allemaal nog veel geld heb ik gemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Gixxer zei:

Heb ook gekeken en meteen AutoScout24 afgeschuimd.
Heb Saab altijd een leuk merk gevonden en mijn schoonbroer destijds overtuigd er ene te kopen ipv de zoveelste 3 serie.
Ze gaan allemaal nog veel geld heb ik gemerkt.

de cabrio in het rood is toch ook echt mooi. misschien moet ik de mijne wel laten wrappen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

de cabrio in het rood is toch ook echt mooi. misschien moet ik de mijne wel laten wrappen.

Wat is de Hirsh versie eigenlijk?

Is dat origineel fabriek af of later getuned.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/saab-9-3-2-0-turbo-aero-aut-hirsch-performance-benzine-zwart-59c56cb1-4090-3d7c-e053-0100007f05e7?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

 

Verkoopprijs: € 22.900,-

Kilometerstand: 95.000 km

Bouwjaar: 03/2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

die is knap maar toch wel zeer optimistisch geprijsd.

Hirsch was de officiële tuner van Saab. Tuning gebeurde bij de dealers zelf.  Mijn 9-5 tid had ook de Hirsch software.

Af fabriek, t'is te zeggen vóór de eerste levering - want de tuning gebeurde in Zwitserland - heb ik enkel weet van de Troll en de Troll r versies van de 9.5  en later volgens mij ook de Hirsch versies van de 9-5 ng, maar dan enkel softwarematig tijdens de productie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/11/2020 om 11:04, Gixxer zei:

Ok, bedankt.

Tja, hij staat heel proper maar ook een pak duurder dan de anderen.

Je had 2 grote tuners voor Saab destijds. Hirsch, die inderdaad de officiële tuner was van Saab. Er was ook nog Maptun :inlove: , leverden vergelijkbare software updates voor de motor, al was die van Maptun iets agressiever. Maar van beide nooit negatieve zaken vernomen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/11/2020 om 09:33, Gixxer zei:

Wat is de Hirsh versie eigenlijk?

Is dat origineel fabriek af of later getuned.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/saab-9-3-2-0-turbo-aero-aut-hirsch-performance-benzine-zwart-59c56cb1-4090-3d7c-e053-0100007f05e7?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

 

Verkoopprijs: € 22.900,-

Kilometerstand: 95.000 km

Bouwjaar: 03/2008

Zonder die Hirsch software had de motor 210pk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, walter zei:

Je had 2 grote tuners voor Saab destijds. Hirsch, die inderdaad de officiële tuner was van Saab. Er was ook nog Maptun :inlove: , leverden vergelijkbare software updates voor de motor, al was die van Maptun iets agressiever. Maar van beide nooit negatieve zaken vernomen.

Maptun is idd 🥰. Mijn cabrio heeft de stage 1. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, walter zei:

@Jochen hoe noemt die gast nu weer uit Houthalen? waar je terecht kon voor een Maptun upgrade.

Toni van A&P Cars :)

Heet nu A&P Technics dacht ik, en klust nog wat in zijn garage. Werkt nu bij Mercedes en geeft avondles automechaniek. Topkerel :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Jochen zei:

Toni van A&P Cars :)

Heet nu A&P Technics dacht ik, en klust nog wat in zijn garage. Werkt nu bij Mercedes en geeft avondles automechaniek. Topkerel :inlove:

Een beetje ne speciale wel. Enfin wie niet 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, walter zei:

Een beetje ne speciale wel. Enfin wie niet 😅

Dat kan je wel zeggen ja. Is ooit zelfs naar Maptun Zweden gereden voor een custom map op zijn cabrio :lolz:

Een heel goeie mechanieker en elektronicus wel.  Je moest wel wat geduld hebben om daar iets gedaan te krijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Jochen zei:

 

Een heel goeie mechanieker en elektronicus wel.  

 

Dat zeker, merkte je meteen dat hij wist waarmee hij bezig was, in tegenstelling tot die ploerten van Saabsupply.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 3 maanden later...

Iemand hier interesse in een donkergroene Saab 900 van 1993, met aero pakket en assymetrico velgen, 2.0i met 215 000 km, draait nog als een zonnetje. Wat krasjes hier en daar, loskomende bekleding in koffer en aan linker deurpaneel. Roestvlekjes op beide hoekjes van de motorkap (ongeveer boven de wielen).

Indien interesse, privéberichtje graag.

Saab900_OB.jpg.384d187f5f0e602891df8671f7adbda1.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Bompa zei:

Iemand hier interesse in een donkergroene Saab 900 van 1993, met aero pakket en assymetrico velgen, 2.0i met 215 000 km, draait nog als een zonnetje. Wat krasjes hier en daar, loskomende bekleding in koffer en aan linker deurpaneel. Roestvlekjes op beide hoekjes van de motorkap (ongeveer boven de wielen).

Indien interesse, privéberichtje graag.

Saab900_OB.jpg.384d187f5f0e602891df8671f7adbda1.jpg

 

Computer says 'NO' - The Frenchie Mummy | Funny fitness motivation, Fitness  motivation quotes funny, Workout quotes funny

 

image.png.2ff604c9d83f5483c72f9de7df66f6c1.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid