Ga naar inhoud

F31: 320i vs 320d


Tomski

Aanbevolen berichten

Wat zouden jullie kiezen?

4 pitter benzine of het dieseltje..

beide 184 pk, manueel.

Op papier lijkt me de 320i extreem zuinig om te gaan met de duurdere brandstof... maar spritmonitor laat andere verhalen zien (tot meer dan 10 liter per honderd gemiddeld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de d pakken, want ik ben fan van 'd's!

ik hou wel van 'i's maar niet van hun verbruik :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De i gaat niet zoveel beter dan de d klinken, dus ik zou 't eerder kosten/baten bekijken. :)

zelfs een 1300 naft klinkt beter dan een 320d :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

320d soundje

328i (vermoedelijk quasi zelfde sound, aangezien het ook een 2 litertje is)

toch een voorkeur voor de nafte :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

320i klinkt helemaal niet zoals een 328i.

En da's dan nog per model. 320i is eigenlijk stil terwijl dezelfde motor in de E89 wel lawaai maakt.

Bon.

Verbruik moet je echt richting de 10 liter zoeken als je wat vooruit wilt gaan. Ik deed na 2 maanden sportief rijden - maar niks te gek - in de E89 ongeveer 9,2 liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

I must agree.

Ofwel minstens 328i, ofwel 320d.

maar 320i is wel (marginaal weliswaar) sneller dan de 320d

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar 320i is wel (marginaal weliswaar) sneller dan de 320d

Waarom zou je dan toch de benzine nemen?

De tijd die je verliest met tanken win je op de baan tov de andere nooit terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je dan toch de benzine nemen?

De tijd die je verliest met tanken win je op de baan tov de andere nooit terug.

:lolz:

aankoopprijs speelt wel een kleine rol... (pauper you know :D ). In basisprijs een 3K goedkoper en "op papier" best een zuinige benzinenipper..

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:

aankoopprijs speelt wel een kleine rol... (pauper you know :D ). In basisprijs een 3K goedkoper en "op papier" best een zuinige benzinenipper..

En de inruilwaarde na 6 maand afschrijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij is niet zuinig.

En hij is op papier sneller, doch voelt niet zo aan. Ik ben niet eeeeecht fan van die motorisatie.

En een 320d rijd je op 5,5 liter met de vingers in de neus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de inruilwaarde na 6 maand afschrijven?

ik ben BMWMB niet,

groeten

BMWMB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij is niet zuinig.

En hij is op papier sneller, doch voelt niet zo aan. Ik ben niet eeeeecht fan van die motorisatie.

En een 320d rijd je op 5,5 liter met de vingers in de neus.

de leugenaars :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er toch volledig vanaf hoeveel kms je plant te doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de d nemen.

Al is het maar voor het koppel.

Als je ziet bij Benz (ik weet het, het is geen BMW) rij ik écht niet graag met die benzine 4-pitters. Liever een diesel 4-pitter, daar zit tenminste nog wat koppel in.

Als je met een diesel wat sportiever rijdt dan de eurocyclus is het verbruik marginaal hoger. Doe dat met een benzine (je moet wel, want je zit in die hoge toeren als je wat snelheid wilt maken) beginnen die dingen te zuipen als een 6-pitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfs een 1300 naft klinkt beter dan een 320d :D

Moet wel lukken. Gisteren zie ik een buur van iets verder in de straat waarvan ik wist dat hij een 320 ging kopen. Heeft hem nu blijkbaar al van begin april (en nog geen 700km...:shock:) Hij ging net wegrijden dus stond stationair te draaien... en ik wist gebot niet of het nu een 320i of een 320d was. Laat ons zeggen dat het niet klonk als een naft... als ik de 520d van de overbuur hoor is het een heel ander verhaal, die diesel klinkt als een naft... De 320i (wat het blijkbaar was) klonk eerder als een diesel... of misschien zat er veel prut in m'n oren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar 320i is wel (marginaal weliswaar) sneller dan de 320d

0.2 sec :D

Snelheid wordt niet bepaald door 0-100 tijd, zeker niet als het om 0.2 sec gaat. Het verschil moet jij in de bochten gaan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid