Tomski 5.334 Geplaatst: 24 mei 2012 Delen Geplaatst: 24 mei 2012 Wat zouden jullie kiezen? 4 pitter benzine of het dieseltje.. beide 184 pk, manueel. Op papier lijkt me de 320i extreem zuinig om te gaan met de duurdere brandstof... maar spritmonitor laat andere verhalen zien (tot meer dan 10 liter per honderd gemiddeld) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DenDuvel 4.594 Geplaatst: 24 mei 2012 Delen Geplaatst: 24 mei 2012 Waarom neem je nu die goedkope motoren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tomski 5.334 Geplaatst: 24 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2012 Waarom neem je nu die goedkope motoren? Omdat ik een pauper ben Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DenDuvel 4.594 Geplaatst: 24 mei 2012 Delen Geplaatst: 24 mei 2012 Ik zou de d pakken, want ik ben fan van 'd's! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tomski 5.334 Geplaatst: 24 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2012 Ik zou de d pakken, want ik ben fan van 'd's! ik hou wel van 'i's maar niet van hun verbruik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
whispy 158 Geplaatst: 24 mei 2012 Delen Geplaatst: 24 mei 2012 De i gaat niet zoveel beter dan de d klinken, dus ik zou 't eerder kosten/baten bekijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tomski 5.334 Geplaatst: 24 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2012 De i gaat niet zoveel beter dan de d klinken, dus ik zou 't eerder kosten/baten bekijken. zelfs een 1300 naft klinkt beter dan een 320d Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tomski 5.334 Geplaatst: 24 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2012 320d soundje 328i (vermoedelijk quasi zelfde sound, aangezien het ook een 2 litertje is) toch een voorkeur voor de nafte Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.514 Geplaatst: 24 mei 2012 Delen Geplaatst: 24 mei 2012 320i klinkt helemaal niet zoals een 328i. En da's dan nog per model. 320i is eigenlijk stil terwijl dezelfde motor in de E89 wel lawaai maakt. Bon. Verbruik moet je echt richting de 10 liter zoeken als je wat vooruit wilt gaan. Ik deed na 2 maanden sportief rijden - maar niks te gek - in de E89 ongeveer 9,2 liter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.307 Geplaatst: 24 mei 2012 Delen Geplaatst: 24 mei 2012 Zolang je niet kan knallen met een bom van een nafte: diesel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.514 Geplaatst: 24 mei 2012 Delen Geplaatst: 24 mei 2012 I must agree. Ofwel minstens 328i, ofwel 320d. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tomski 5.334 Geplaatst: 24 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2012 I must agree.Ofwel minstens 328i, ofwel 320d. maar 320i is wel (marginaal weliswaar) sneller dan de 320d Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.307 Geplaatst: 24 mei 2012 Delen Geplaatst: 24 mei 2012 maar 320i is wel (marginaal weliswaar) sneller dan de 320d Ik ben niet aan marginaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DenDuvel 4.594 Geplaatst: 24 mei 2012 Delen Geplaatst: 24 mei 2012 maar 320i is wel (marginaal weliswaar) sneller dan de 320d Waarom zou je dan toch de benzine nemen? De tijd die je verliest met tanken win je op de baan tov de andere nooit terug. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tomski 5.334 Geplaatst: 24 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2012 Waarom zou je dan toch de benzine nemen? De tijd die je verliest met tanken win je op de baan tov de andere nooit terug. aankoopprijs speelt wel een kleine rol... (pauper you know ). In basisprijs een 3K goedkoper en "op papier" best een zuinige benzinenipper.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DenDuvel 4.594 Geplaatst: 24 mei 2012 Delen Geplaatst: 24 mei 2012 aankoopprijs speelt wel een kleine rol... (pauper you know ). In basisprijs een 3K goedkoper en "op papier" best een zuinige benzinenipper.. En de inruilwaarde na 6 maand afschrijven? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.514 Geplaatst: 24 mei 2012 Delen Geplaatst: 24 mei 2012 Maar hij is niet zuinig. En hij is op papier sneller, doch voelt niet zo aan. Ik ben niet eeeeecht fan van die motorisatie. En een 320d rijd je op 5,5 liter met de vingers in de neus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tomski 5.334 Geplaatst: 24 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2012 En de inruilwaarde na 6 maand afschrijven? ik ben BMWMB niet, groeten BMWMB Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tomski 5.334 Geplaatst: 24 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2012 Maar hij is niet zuinig.En hij is op papier sneller, doch voelt niet zo aan. Ik ben niet eeeeecht fan van die motorisatie. En een 320d rijd je op 5,5 liter met de vingers in de neus. de leugenaars Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.232 Geplaatst: 24 mei 2012 Delen Geplaatst: 24 mei 2012 Diesel en met het geld dat ik uitspaar kan ik uitsteakend eten. greetzz Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.917 Geplaatst: 24 mei 2012 Delen Geplaatst: 24 mei 2012 Hangt er toch volledig vanaf hoeveel kms je plant te doen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 24 mei 2012 Delen Geplaatst: 24 mei 2012 Ik zou de d nemen. Al is het maar voor het koppel. Als je ziet bij Benz (ik weet het, het is geen BMW) rij ik écht niet graag met die benzine 4-pitters. Liever een diesel 4-pitter, daar zit tenminste nog wat koppel in. Als je met een diesel wat sportiever rijdt dan de eurocyclus is het verbruik marginaal hoger. Doe dat met een benzine (je moet wel, want je zit in die hoge toeren als je wat snelheid wilt maken) beginnen die dingen te zuipen als een 6-pitter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MMVV 280 Geplaatst: 24 mei 2012 Delen Geplaatst: 24 mei 2012 zelfs een 1300 naft klinkt beter dan een 320d Moet wel lukken. Gisteren zie ik een buur van iets verder in de straat waarvan ik wist dat hij een 320 ging kopen. Heeft hem nu blijkbaar al van begin april (en nog geen 700km...) Hij ging net wegrijden dus stond stationair te draaien... en ik wist gebot niet of het nu een 320i of een 320d was. Laat ons zeggen dat het niet klonk als een naft... als ik de 520d van de overbuur hoor is het een heel ander verhaal, die diesel klinkt als een naft... De 320i (wat het blijkbaar was) klonk eerder als een diesel... of misschien zat er veel prut in m'n oren... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDé 2.654 Geplaatst: 24 mei 2012 Delen Geplaatst: 24 mei 2012 Zolang je niet kan knallen met een bom van een nafte: diesel. Dit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.501 Geplaatst: 25 mei 2012 Delen Geplaatst: 25 mei 2012 maar 320i is wel (marginaal weliswaar) sneller dan de 320d 0.2 sec Snelheid wordt niet bepaald door 0-100 tijd, zeker niet als het om 0.2 sec gaat. Het verschil moet jij in de bochten gaan maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.