Ga naar inhoud

F31: 320i vs 320d


Tomski

Aanbevolen berichten

0.2 sec :D

Snelheid wordt niet bepaald door 0-100 tijd, zeker niet als het om 0.2 sec gaat. Het verschil moet jij in de bochten gaan maken.

Ja! Bochten... met apexes... enzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er toch volledig vanaf hoeveel kms je plant te doen...

Ja en neen... Tot op heden ben je een 320d nog steeds een PAK sneller kwijt dan een 320i.

En als die 320d dan weinig km's heeft (pakweg 50.000km) en de meeste andere 320d's die te koop staan allemaal 75.000 - 100.000km ben je hem zeker snel kwijt. Want ik hoor vaak mensen zeggen: liever een diesel die redelijk gereden heeft dan een diesel die rond de kerk gereden heeft.

Ik kan me daar ergens in vinden, maar wat zie je dan in de realiteit? Als de moment daar is zoekt 90% toch eentje met weinig km's.

Met andere woorden, een diesel is al populairder en als je dan ook nog eens eentje kan verkopen met heel weinig km's dan ga je daarop minder verliezen dan op een benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch niet akkoord dat een 320d extra pepers nodig heeft eigenlijk. Met 184pk en 380nm en een sprintje tot 100 in minder dan 8 seconden is die wagen al zeer vlot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch niet akkoord dat een 320d extra pepers nodig heeft eigenlijk. Met 184pk en 380nm en een sprintje tot 100 in minder dan 8 seconden is die wagen al zeer vlot.

Idd, nog niet zo lang geleden had je daar een snelle 3 liter voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij is niet zuinig.

En hij is op papier sneller, doch voelt niet zo aan. Ik ben niet eeeeecht fan van die motorisatie.

En een 320d rijd je op 5,5 liter met de vingers in de neus.

Misschien beter u dan een Honda Accord of een Renault Laguna te kopen, als het is om aan zo een slaaptempo rond te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien beter u dan een Honda Accord of een Renault Laguna te kopen, als het is om aan zo een slaaptempo rond te rijden.

De Laguna is al zeker niet zuiniger als je 'm gelijk behandelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien beter u dan een Honda Accord of een Renault Laguna te kopen, als het is om aan zo een slaaptempo rond te rijden.

Je hebt geen idee hoe ik rijd, dus ik zou - as always - je commentaar voor jezelf houden. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor de i gaan.

Ik ben dat dieselgetril,traag opwarmen en traktorgeluid stationair beu :oops:.

De gasprespons en het toerentalbereik zal waarschijnlijk ook beter zijn bij de i.

Ik zou ook liever een 328i hebben die wat minder is uitgerust dan een beter uitgeruste 320i.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt geen idee hoe ik rijd, dus ik zou - as always - je commentaar voor jezelf houden. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Laguna is al zeker niet zuiniger als je 'm gelijk behandelt.

Het gaat hem niet om de zuinigheid, wel om het feit dat, als je geld wil uitsparen, je misschien een auto moet kopen die zich daartoe leent ipv de sportieve te willen uithangen door met een BMW te willen toeren, maar dan te moeten op z'n bompa's te rijden.

Je hebt geen idee hoe ik rijd, dus ik zou - as always - je commentaar voor jezelf houden. ;)

De dag dat de snobs hier hun hautaine commentaar op rijders van andere merken voor zich houden, gaat ge vanzelf geen tegenwind meer krijgen, mijnheer de baron. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hem niet om de zuinigheid, wel om het feit dat, als je geld wil uitsparen, je misschien een auto moet kopen die zich daartoe leent ipv de sportieve te willen uithangen door met een BMW te willen toeren, maar dan te moeten op z'n bompa's te rijden.

Da's net het punt - als je tenminste geen oogkleppen draagt zoals jij - aan mijn 320d: ik rijd er zeer sportief mee en kom nooit boven de 6 liter uit. Mijn collega rijdt met onze F30 320d EDE en die zit met gewone rijstijl op 4,6 liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's net het punt - als je tenminste geen oogkleppen draagt zoals jij - aan mijn 320d: ik rijd er zeer sportief mee en kom nooit boven de 6 liter uit. Mijn collega rijdt met onze F30 320d EDE en die zit met gewone rijstijl op 4,6 liter.

Gelijk welke BMW diesel waar ik mee rij, komt toch aan een veel realistischer verbruik dan de ongeloofwaardige cijfers die ik hier soms zie van zogezegd "zeer sportieve rijders". Misschien toch eens de definitie van sportief rijden gaan opzoeken, stel ik voor.

Hier heb je trouwens nog eens zo een krel. Mijn X1 2.0d van vandaag. Hoofdzakelijk snelweg, waarvan de helft beperkt aan 100 of 120km/u en de rest gewoon vrij van beperkingen. Niet eens sportief mee gereden want ge wordt door alles wat beweegt van uw sloffen gereden met die tractor. Resultaat toch nog 11.1L/100km.

En dan kunt ge wel aandragen dat een X1 zwaarder en hoger is, maar zoveel gaat dat niet schelen met een 320d.

photo6.jpg

Als ge een BMW wilt, koop een naft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me anders best moeilijk voorstellen dat een X1 2.0i (voor zover dat bestaat?) met dezelfde rijstijl zuiniger gaat zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelijk welke BMW diesel waar ik mee rij, komt toch aan een veel realistischer verbruik dan de ongeloofwaardige cijfers die ik hier soms zie van zogezegd "zeer sportieve rijders". Misschien toch eens de definitie van sportief rijden gaan opzoeken, stel ik voor.

Hier heb je trouwens nog eens zo een krel. Mijn X1 2.0d van vandaag. Hoofdzakelijk snelweg, waarvan de helft beperkt aan 100 of 120km/u en de rest gewoon vrij van beperkingen. Niet eens sportief mee gereden want ge wordt door alles wat beweegt van uw sloffen gereden met die tractor. Resultaat toch nog 11.1L/100km.

En dan kunt ge wel aandragen dat een X1 zwaarder en hoger is, maar zoveel gaat dat niet schelen met een 320d.

Thumb resize.

Als ge een BMW wilt, koop een naft.

Ik ga er niet verder op reageren. In jouw wereldje zal je altijd gelijk hebben. :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij is niet zuinig.

En hij is op papier sneller, doch voelt niet zo aan. Ik ben niet eeeeecht fan van die motorisatie.

En een 320d rijd je op 5,5 liter met de vingers in de neus.

Geen enkele benzine is zuinig als je doortrapt. Als je je verbruik niet exponentieel wil zien stijgen naarmate je gas geeft moet je sowieso voor diesel kiesen - helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelijk welke BMW diesel waar ik mee rij, komt toch aan een veel realistischer verbruik dan de ongeloofwaardige cijfers die ik hier soms zie van zogezegd "zeer sportieve rijders". Misschien toch eens de definitie van sportief rijden gaan opzoeken, stel ik voor.

Hier heb je trouwens nog eens zo een krel. Mijn X1 2.0d van vandaag. Hoofdzakelijk snelweg, waarvan de helft beperkt aan 100 of 120km/u en de rest gewoon vrij van beperkingen. Niet eens sportief mee gereden want ge wordt door alles wat beweegt van uw sloffen gereden met die tractor. Resultaat toch nog 11.1L/100km.

En dan kunt ge wel aandragen dat een X1 zwaarder en hoger is, maar zoveel gaat dat niet schelen met een 320d.

Thumb resize.

Als ge een BMW wilt, koop een naft.

Het gemiddeld verbruik van mijn madam in de 330d is 8,8l en ik kan je verzekeren dat ze serieus doorknalt. Heb je misschien constant bergop gereden en dan je verbruik gemeten.

On topic, ik vind beide motoren niet echt leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gemiddeld verbruik van mijn madam in de 330d is 8,8l en ik kan je verzekeren dat ze serieus doorknalt. Heb je misschien constant bergop gereden en dan je verbruik gemeten.

On topic, ik vind beide motoren niet echt leuk.

Nope. Tussen Frankfurt en Hockenheim zijn enkel wat zachte hellingen. 'k Vraag me trouwens af waarom de BMW-rijders steeds zo gepikkeerd zijn als je eens de feiten op een rijtje zet.

Uiteindelijk verbruiken hun wagens niet meer dan een ander bij dezelfde rijstijl.

@LL, Verbruik stijgt bij een benzine enkel exponentieel als je met een turbo rondrijdt, niet een atmo. En gelukkig leveren veel benzines nogal altijd zonder turbo genoeg vermogen. Een turbodiesel gaat ook zuipen als je er mee doortrapt.

On topic, ik zie echt niet in welk voordeel een 320d biedt tegenover een 320i, behalve dan het tractorgeluid en bijhorend loom gedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LL, Verbruik stijgt bij een benzine enkel exponentieel als je met een turbo rondrijdt, niet een atmo. En gelukkig leveren veel benzines nogal altijd zonder turbo genoeg vermogen. Een turbodiesel gaat ook zuipen als je er mee doortrapt.

Rij eens aan 200 dezelfde afstand met een benzine en een evenredige diesel, die benzine gaat toch een pak meer verbruiken?

En toon me dan eens een atmo non-camion diesel die me 300pk geeft?

Dat zijn toch gewoon feiten?

Nachtritten

X635i: 20l/100km gemiddeld

S8 4.2 op benzine: +30l/100km

RS6 op benzin: +30l/100km

535d : niet boven de 13 te krijgen

A8 lwb 4.2tdi : niet boven de 15 te krijgen

pug306 1.9d : niet boven de 9l te krijgen

vw golf tdi 130pk 4m: niet boven de 10l te krijgen

Scheve vergelijkingen maar dat is toch alleszins mijn ervaring als je doorrijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelijk welke BMW diesel waar ik mee rij, komt toch aan een veel realistischer verbruik dan de ongeloofwaardige cijfers die ik hier soms zie van zogezegd "zeer sportieve rijders". Misschien toch eens de definitie van sportief rijden gaan opzoeken, stel ik voor.

Hier heb je trouwens nog eens zo een krel. Mijn X1 2.0d van vandaag. Hoofdzakelijk snelweg, waarvan de helft beperkt aan 100 of 120km/u en de rest gewoon vrij van beperkingen. Niet eens sportief mee gereden want ge wordt door alles wat beweegt van uw sloffen gereden met die tractor. Resultaat toch nog 11.1L/100km.

En dan kunt ge wel aandragen dat een X1 zwaarder en hoger is, maar zoveel gaat dat niet schelen met een 320d.

Thumb resize.

Als ge een BMW wilt, koop een naft.

Kerel uw benzinegeblaat begint behoorlijk afgezaagd te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rij eens aan 200 dezelfde afstand met een benzine en een evenredige diesel, die benzine gaat toch een pak meer verbruiken?

En toon me dan eens een atmo non-camion diesel die me 300pk geeft?

Dat zijn toch gewoon feiten?

Nachtritten

X635i: 20l/100km gemiddeld

S8 4.2 op benzine: +30l/100km

RS6 op benzin: +30l/100km

535d : niet boven de 13 te krijgen

A8 lwb 4.2tdi : niet boven de 15 te krijgen

pug306 1.9d : niet boven de 9l te krijgen

vw golf tdi 130pk 4m: niet boven de 10l te krijgen

Scheve vergelijkingen maar dat is toch alleszins mijn ervaring als je doorrijdt.

Je moet wel geen appelen en citroenen vergelijken. Uw RS6 en S8 hierboven zetten wel een andere rijervaring neer dan een 535d of een A8 4.2 TDi.

Ik vergelijk doorgaans de zwaardere berlines van tussen de 200 en 250pk. Enerzijds benzines (E280 V6, E200 CGI, 523i, 530i, A6 3.2), anderzijds diesels (530d, 525d 3.0, A6 3.0TDi, 535d GT, 730d) en dan zit ik bij stevige autosnelwegritten rond de 12L met beiden. Het klopt dat een benzine er wel eens over kan en er dieselexemplaren waren die rond de 10-11L kwamen.

Om echt te gaan roepen over die fenomenale verschillen is er serieus over.

Als de topicopener op dezelfde manier met een 320i als met een 320d rijdt, gaat dat een liter of twee schelen, max. Daarvoor krijgt hij een veel volgzamer motor en comfortniveau terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok het verschil bij een gelijkwaardige zware voet op 4liter.

Ik vind dat we dat moeten uittesten.

Waar geraken we aan een 320d en 320i ?

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid