Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 5 oktober 2016 Geplaatst: 5 oktober 2016 Vreemd, hier geen last van pluizen. ipv waffle moet je eens de silk dryer van gyeon bekijken, top! Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 Velg hier in de garage niet zuiver te krijgen met Kenotec uit de lokale autoshop. Ik breng dus Iron Out mee en toen ging het ineens wel voor dat hardnekkig remstof eraf te krijgen. Nu komen ze af: 'wij hadden vroeger iets wat ook zo rook maar als ge dat telkens gebruikt, gaat de lak van de velgen!' Ook laatste keer dat ik iets voorstel van poetsmateriaal... Zo frusterend! Ben dus wel tevreden van mijn poetsproducten wou ik alleen maar zeggen Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 Gisteren mijn auto na het wassen gedroogd met een bladblazer. Went better then expected! Quote
ex-Mooseman 14.597 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 lees je wel vaker op amerikaanse detailing-fora. 1 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 Ik snap het wel, maar ik heb toch wat schrik van die ongefilterde lucht... Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 Hoe krijg ik mijn Eisenmann einddemper terug perfect? Het ding ligt momenteel naast de auto dus de ideale moment om het op te blinken. Heb me al een tijdje bezig gehouden met wat propere vodden en meguiars NXT. Kan ik mooi rond de tips gaan door de vod er half rond te houden en met rechter en linkerhand een uiteinde van de vod vast te nemen en zo op en neer te bewegen . Ik blijf echter met een gelige schijn zitten. Hier en daar lees ik staalwol gebruiken als tip, maar dan lees ik ook dat dat niet aangeraden wordt op stainless steel? Enige tips? Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 1 hour ago, Asserti said: Hoe krijg ik mijn Eisenmann einddemper terug perfect? Het ding ligt momenteel naast de auto dus de ideale moment om het op te blinken. Heb me al een tijdje bezig gehouden met wat propere vodden en meguiars NXT. Kan ik mooi rond de tips gaan door de vod er half rond te houden en met rechter en linkerhand een uiteinde van de vod vast te nemen en zo op en neer te bewegen . Ik blijf echter met een gelige schijn zitten. Hier en daar lees ik staalwol gebruiken als tip, maar dan lees ik ook dat dat niet aangeraden wordt op stainless steel? Enige tips? Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geen idee waar je dat precies kan kopen maar ik heb eens 2 zo'n tubes van bij mijn grootvader meegepakt en dat spul werkt supergoed Quote
ex-Mooseman 14.597 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 Menzerna polishing crème moet je hebben Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 Zoveel beter dan die nxt ja? En zou ik daarvoor een Rotary kunnen gebruiken? Quote
ex-Mooseman 14.597 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 NXT is toch gewoon een wax?Ik zou eerder zo'n polishing cone voor op een boormachine gebruiken, als ik het al machinaal zou doen. Quote
ex-Mooseman 14.597 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 Die kende ik nog niet.@Simoni raadde me destijds aan superfijne staalwol (0000) te gebruiken in combinatie met een metaalpolish Quote
thiva 169 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 3 uur geleden zei gTa: Belgom alupolish. +1 voor Belgom alu Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 9 oktober 2016 Geplaatst: 9 oktober 2016 Die NXT metal polish heb ik ook veel gebruikt. Werkt goed, denk niet dat je met die belgom een beter resultaat gaat krijgen?Is het metaal misschien verkleurd door de warmte? Quote
Ralph 76 Geplaatst: 9 oktober 2016 Geplaatst: 9 oktober 2016 En waar vind ik dat?In een RAD-filiaal bv. Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 Heerlijk kanaal: En wat een kleur Quote
B3noît 4.402 Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 Op 21-8-2016 om 12:05 zei ex-Mooseman: Je hebt verschillende formaten van die borstels. Sommigen gebruiken liever de zn. wheelwoolies, ik ben content van die EZ-borstels. De goedkope meuk uit de bazaar, Action,... houdt het bij mij geen drie maanden vol (breken allemaal af aan het handvat, of kunnen niet tegen de gebruikte producten). Die EZ heb ik nu bijna twee jaar, en die is nog als nieuw. En af & toe eens een ijzerverwijderaar (AF Iron Out bijvoorbeeld) gebruiken - zo krijg en hou je je velgen echt wel helemaal proper. Toch maar eens zo'n EZ aanschaffen denk ik dan Gezien de ruimte tussen de spaken van m'n alpina velgen, raden jullie de fijne of de grotere borstel aan? Anderzijds heb ik geen ervaring met een wheel cleaner, wel met iron out (heerlijk product om jaarlijks eens te gebruiken, afschuwelijke rotte eierengeur). Is het de bedoeling dan nog om een wheel cleaner iedere keer te gebruiken? Wat met de combinaties van wheel cleaner + iron out (zoals bv van nanolex)? Op 4-9-2016 om 18:18 zei ex-Mooseman: Die van Aqua Finesse was pluisvrij na 1 keer wassen Echt heerlijk doek! Uitermate tevreden van! Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 1 hour ago, McLovin said: Heerlijk kanaal: En wat een kleur Juist zijn manier van praten is soms wat slaapverwekkend Verder wel top inderdaad! 2 Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 Toch hier ook even vragen: wie verwijdert hier af en toe z'n wielen om ze te kuisen? Hoe doen jullie dat precies en met welk materiaal? Quote
ex-Mooseman 14.597 Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 Ik doe dat voor moeders Mini bij de wissel winter/zomer zomer/winter.Op mijn auto doe ik dat 1 keer per jaar, als ik het zot in mijn kot heb (want je wielen van de auto pakken om ze te kuisen is echt krankzinnig volgens mijn ega).Rolkrikske van de Lidl, sleutel van de Supra Bazar. Meer dan goed genoeg om dat twee of drie keer per jaar te gebruiken. 1 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 Idem, als ik wielenset wissel, krijgen ze een detail. Grondig reinigen, metaalresten e.d. verwijderen met iron out, teerresten verwijderen met teerreiniger, kleien (2 tot 3 keer, ik spaar altijd m'n oude stukjes klein die ik niet meer gebruik voor koetswerkdelen, op voor de velgen), dan machinaal polieren (met een bol- of kegelspons op boormachines + met een kleine ronde pad op de PAW voor de "voorkant" van de spaken), wheel wax en klaar. 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 6 hours ago, J3nkins said: Toch hier ook even vragen: wie verwijdert hier af en toe z'n wielen om ze te kuisen? Hoe doen jullie dat precies en met welk materiaal? Airjacks, duikfles en een slagmoersleutel. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.