Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 schaarkrik, plank om desnoods de krik ietske hoger te zetten. emmer water met zeep en spons, en torsiesleutel. En alleen als ik wielen wissel. Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 heb ook nog eens eentje gedaan: Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 Heb je dat geflikt op een weekend, Ken? Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 Op 7-10-2016 om 14:41 zei Asserti: Hoe krijg ik mijn Eisenmann einddemper terug perfect? Het ding ligt momenteel naast de auto dus de ideale moment om het op te blinken. Heb me al een tijdje bezig gehouden met wat propere vodden en meguiars NXT. Kan ik mooi rond de tips gaan door de vod er half rond te houden en met rechter en linkerhand een uiteinde van de vod vast te nemen en zo op en neer te bewegen . Ik blijf echter met een gelige schijn zitten. Hier en daar lees ik staalwol gebruiken als tip, maar dan lees ik ook dat dat niet aangeraden wordt op stainless steel? Enige tips? 't is ondertussen al in orde zeker? Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 1 hour ago, Polle Petrol said: Heb je dat geflikt op een weekend, Ken? op 1 dag, 8u30 tot 17u Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 18 minutes ago, Polle Petrol said: 1 staps correctie? jepz, Menzerna FG400 en paarse pad van scholl concepts op men dap900. De eigenaar wou vooral dat veel krassen verdwenen. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 De verfijning zou 'm toch niet meer zien? [emoji6] Serieus buzze geven om dat in die tijd te klaren, vind ik. Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 2 minutes ago, Polle Petrol said: De verfijning zou 'm toch niet meer zien? Serieus buzze geven om dat in die tijd te klaren, vind ik. idd, maar persoonlijk zou ik toch verfijnen met Ip2100 en oranje pad van scholl, zeker op donkere kleuren, geeft dat toch wat meer diepte in de glans. Was inderdaad serieus buzze geven en niet tot het uiterste detail polieren, maar het resultaat is goed en de eigenaar was zeer tevreden. 1 Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Gyeon Wetcoat... Begrijp ik het goed dat je je wagen niet meer moet drogen na het gebruiken van dit product? @Wax-it.be Enig idee wanneer het terug binnenkomt? Zou willen profiteren van het feit dat mijn kar nieuw is om dat erop te spuiten Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Drogen is natuurlijk nog nodig maar door het versterkte waterafstotend effect resteert er minder water op de wagen om te drogen waardoor het drogen sneller en eenvoudiger verloopt. 1 Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Op 3/10/2017 om 23:33 zei Simoni: Drogen is natuurlijk nog nodig maar door het versterkte waterafstotend effect resteert er minder water op de wagen om te drogen waardoor het drogen sneller en eenvoudiger verloopt. Is dat iets zoals quick detailer dan? Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Auto is nieuw dus die willen we proper houden zonder de lak pijn te doen. Ben een beetje verwend geweest door m'n zilvergrijze auto altijd heb ik gemerkt, op donkerblauw zie je meteen dat je 'm niet goed gedroogd hebt Wie kan z'n bevindingen eens geven? http://www.wax-it.be/webshop/gyeon-promo-set.html versus http://www.wax-it.be/webshop/auto-finesse-promo-set.html met hier dan nog een droogdoek bij http://www.wax-it.be/webshop/auto-finesse-aqua-deluxe-towel.html Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Wat mij betreft eerder een coating (van korte duur) die je super snel en gemakkelijk kan aanbrengen. Dat er minder water op de auto blijft hangen is een gevolg van de coating. Quote
dane 1.985 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 18 uur geleden zei Lotuzzz: Auto is nieuw dus die willen we proper houden zonder de lak pijn te doen. Ben een beetje verwend geweest door m'n zilvergrijze auto altijd heb ik gemerkt, op donkerblauw zie je meteen dat je 'm niet goed gedroogd hebt Wie kan z'n bevindingen eens geven? http://www.wax-it.be/webshop/gyeon-promo-set.html versus http://www.wax-it.be/webshop/auto-finesse-promo-set.html met hier dan nog een droogdoek bij http://www.wax-it.be/webshop/auto-finesse-aqua-deluxe-towel.html Ik gebruik de GYEON Q2M Bathe Plus en ben daar erg tevreden van . Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Ik zou sowieso voor een droogdoek met wafelstructuur gaan, dat glijdt beter over de natte lak dan zo'n pluizige doek imo.Als washandschoen heb ik al jaren deze: http://www.wax-it.be/webshop/microfiber-madness-incredimitt.htmlNeemt gigantisch veel water op, fijn ding!Quick detailer zou ik in bulk kopen. Dat ga je toch altijd nodig hebben en dan komt dat veel goedkoper uit. 1 Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Merci voor de tips alvast mannen! Quote
ex-Mooseman 14.595 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Ik heb dan weer liever zo'n pluizige droogdoek (Aqua Deluxe Towel van AutoFinesse). Op de horizontale stukken leg je dat gewoon plat, en kun je ofwel deppen (voor de freaks) of de doek over de koets trekken (als het vooruit moet gaan). Ik heb lang een wafeldoek gehad, en die bleef nogal gemakkelijk haken aan logo'tjes en andere uitsteeksels. Die nam ook minder water op dan de pluizerd. Vooral bij hogere luchtvochtigheid en op koudere dagen was dat soms echt klooien om je auto droog te krijgen. Ik heb de Incredispunge ipv een washandschoen. Met mijn grote poten is zo'n handschoen altijd te nauw. Quote
gTa 28.028 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Ik betrap mij er op zeer graag met Gyeon Iron (of AutoFinesse IronOut) te werken. Mijn pulle van 1 liter is wééral op. Ook advies om dat in bidonnekes van 5 liter te kopen? AutoFinesse is 5 liter, Gyeon is 4 liter, allebei ongeveer dezelfde prijs (rond de 90 euro). Gyeon ken ik nu, AutoFinesse heb ik nog niet mee gewerkt. Ziet er nochtans hetzelfde uit in werking en zo. Advies, iemand? AF nemen want 1 liter meer voor hetzelfde geld? Secundo: het plexi van koplampunits polieren. Doen of niet? (idem met mistlichtjes) Je leest vanalles. "Daar ligt een UV-werende coating op en je lichtblokken gaan gelig of melkachtig worden als je dat wegpoliert!" en zo. Waar of niet? Advies? Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 4 minuten geleden zei ex-Mooseman: Ik heb dan weer liever zo'n pluizige droogdoek (Aqua Deluxe Towel van AutoFinesse). Op de horizontale stukken leg je dat gewoon plat, en kun je ofwel deppen (voor de freaks) of de doek over de koets trekken (als het vooruit moet gaan). Ik heb lang een wafeldoek gehad, en die bleef nogal gemakkelijk haken aan logo'tjes en andere uitsteeksels. Die nam ook minder water op dan de pluizerd. Vooral bij hogere luchtvochtigheid en op koudere dagen was dat soms echt klooien om je auto droog te krijgen. Ik heb de Incredispunge ipv een washandschoen. Met mijn grote poten is zo'n handschoen altijd te nauw. Ik lees dan weer dat een pluizige doek op onbeschermde lak makkelijk pluisjes achterlaat. Nu is mijn lak onbeschermd, maar ook wel nog tamelijk ongecontamineerd. Quote
ex-Mooseman 14.595 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 @gTa: drink jij die IronOut, misschien ? Je mag dat in feite niet gebruiken als gewone velgenreiniger, maar wel 'on top of'. Ik gebruik die om de drie, vier wasbeurten. Ik heb de koplampen van onze E46 onder handen genomen, die waren na 150.000 km al goed mat. Gepolierd met een wolleke, dan met de DAP verder afbouwen. Zagen er weer als nieuw uit. Daarna heb ik er een sealant over gezet. Er zijn er die vooraf ook schuren met wetsandpapier. Er zijn bepaalde modellen auto's die blijkbaar heel gevoelig zijn aan die verkleuring (let maar eens op iets oudere Yarissen, Clio's, Corsa's...). Op Nederlandse fora zie je ze dit wel meer doen. BTW: de tandpasta-truc werkt niet. Dat vult alleen de krasjes op, en bij de eerste deftige regenbui heb je schuim op je koplampen. 18 minuten geleden zei Lotuzzz: Ik lees dan weer dat een pluizige doek op onbeschermde lak makkelijk pluisjes achterlaat. Nu is mijn lak onbeschermd, maar ook wel nog tamelijk ongecontamineerd. Zet daar eens een wax of sealant op. Niet zo heel veel werk, en de komende wasbeurten zullen veel gemakkelijker gaan (vooral het drogen). Die droogdoek gooi je best eerst eens in wasmachine, vooraleer er mee aan de slag te gaan. Die pluisjes zijn dan ook verleden tijd. 1 Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Heerlijk, wat wat polieren kan doen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.