Polle Petrol 583 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Zo zie je maar dat meningen serieus kunnen verschillen. Ik werk echt niet graag met die klei van poorboys. Dacht trouwens dat die 1 van de grofste was? AF klei werkt goed bij lichte vervuiling en laat amper sporen na. Gyeon laat altijd sporen na, ook al is de lak niet erg vervuild. Dat is toch mijn ondervinding. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Dodo Juice Supernatural Fine Clay is mijn favoriet :). Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 3 uur geleden zei Polle Petrol: Zo zie je maar dat meningen serieus kunnen verschillen. Ik werk echt niet graag met die klei van poorboys. Dacht trouwens dat die 1 van de grofste was? AF klei werkt goed bij lichte vervuiling en laat amper sporen na. Gyeon laat altijd sporen na, ook al is de lak niet erg vervuild. Dat is toch mijn ondervinding. Same here. Van de Gyeon clay ben ik ook niet echt tevreden. Lijkt me veel stroever dan de Autofinesse. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Die AF Tripple, moet je daarvoor afplakken? En kan je die beter machinaal op lage snelheid of manueel aanbrengen? Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Ik begin de aankoop van een poliertoestel te overwegen. Zie toch ook al redelijk wat krasjes hier en daar, wel allemaal in de clearcoat. Had al eventjes gekeken op @Wax-IT zijn site, maar daar stond ik vooral versteld van het prijsverschil tussen bv een DAP en een Rupes. Iemand ervaringen en/of tips? Thanks!! Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 10 hours ago, DDke said: Die AF Tripple, moet je daarvoor afplakken? En kan je die beter machinaal op lage snelheid of manueel aanbrengen? Manueel lukt ook maar als je dan toch een machine hebt zou ik t zo doen. 1 Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Klei heeft een zekere schurende werking dus bij gebruik van een agressieve klei of te weinig lubricant of te weinig te herkneden maak je fijne vegen id lak. Niets om je zorgen over te maken maar steeds proberen te voorkomen. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 50 minutes ago, J3nkins said: Ik begin de aankoop van een poliertoestel te overwegen. Zie toch ook al redelijk wat krasjes hier en daar, wel allemaal in de clearcoat. Had al eventjes gekeken op @Wax-IT zijn site, maar daar stond ik vooral versteld van het prijsverschil tussen bv een DAP en een Rupes. Iemand ervaringen en/of tips? Thanks!! Rupes is echt de meerprijs waard. Wil je veel auto's polijsten? enkel indien je de prijs te hoog vindt of enkel je eigen wagen polijst zou ik een dap aanraden. Anders is doorsparen voor een Rupes steeds de boodschap. Amai wie zijn werk doe ik hier! 2 Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 @Wax-it.be verwacht iets meer links naar zijn webshop nog @Simoni Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 On 7/28/2016 at 11:17 AM, RRD said: @Simoni @Wax-it.be Bij The Swede een aantal keer mijn auto gewassen met behulp van dit: http://www.wax-it.be/webshop/autobrite-foam-lance.html En ik moet zeggen, dat werkt fantastisch. Mijn vraag: kan je dat gewoon op een koud-water Karcher aansluiten of moet je een Karcher hebben met warm water? @RRD... mijne Karcher is er eentje met koud water. Is gewoon warm omdat den darm in de zon ligt (ik heb geen geld voor verwarmde hogedrukreiniger ) Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 32 minutes ago, Simoni said: Manueel lukt ook maar als je dan toch een machine hebt zou ik t zo doen. Ok! moet ik afplakken, of hoeft dat niet bij Tripple? 30 minutes ago, Simoni said: Klei heeft een zekere schurende werking dus bij gebruik van een agressieve klei of te weinig lubricant of te weinig te herkneden maak je fijne vegen id lak. Niets om je zorgen over te maken maar steeds proberen te voorkomen. Ok. Ga effe zien of ik die Gyeon klei nog kan wisselen voor AF. Moet de rest van mijn bestelling nog ophalen... Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 13 minutes ago, The Swede said: @RRD... mijne Karcher is er eentje met koud water. Is gewoon warm omdat den darm in de zon ligt (ik heb geen geld voor verwarmde hogedrukreiniger ) Je kan je toestel natuurlijk ook aansluiten op de... warmwaterkraan! Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Zeker voor een nieuwe wagen de fijnste gradatie van klei nemen. Grove klei heb je maar nodig bij zwaar mishandelde lak (boomsap, teer, vliegenlijken van 10 jaar oud).Rupes zou (veel) beter zijn dan de DAP. Voor mijn 'recreatieve' gebruik is de laatste echter meer dan goed genoeg.Qua afplakken: beter voorkomen dan genezen. Ikzelf plak echter bitter weinig af, ik doe liever het laatste stukje met de hand. Tripple zou ik aanbrengen met stand vier op een licht corrigerende pad (polishing pad). 2 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 En dan wat iron out gebruiken voor de moeilijke stukken? 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 3 minutes ago, ICM said: Je kan je toestel natuurlijk ook aansluiten op de... warmwaterkraan! Heb geen warm water kraan in mijn garage. (Ook geen geld voor) Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Just now, The Swede said: Heb geen warm water kraan in mijn garage. (Ook geen geld voor) Geen andere warmwaterpunten dan badkamer en keuken? Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 2 hours ago, ex-Mooseman said: Zeker voor een nieuwe wagen de fijnste gradatie van klei nemen. Grove klei heb je maar nodig bij zwaar mishandelde lak (boomsap, teer, vliegenlijken van 10 jaar oud). Rupes zou (veel) beter zijn dan de DAP. Voor mijn 'recreatieve' gebruik is de laatste echter meer dan goed genoeg. Qua afplakken: beter voorkomen dan genezen. Ikzelf plak echter bitter weinig af, ik doe liever het laatste stukje met de hand. Tripple zou ik aanbrengen met stand vier op een licht corrigerende pad (polishing pad). Die gyeon klei is ook mild, maar blijkbaar is de AF beter.. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 2 hours ago, ICM said: Geen andere warmwaterpunten dan badkamer en keuken? Ja, de kelder, elke badkamer/WC (7 in totaal, maar geen enkel die redelijk geplaatst is om een hogedrukreiniger aan te sluiten ). Eventueel de wasplaats, maar ook daar moet ik dan een ander model kraan monteren. Vraag is eerder welk voordeel ik er bij heb van met warm water te kunnen wassen? Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 48 minutes ago, The Swede said: Ja, de kelder, elke badkamer/WC (7 in totaal, maar geen enkel die redelijk geplaatst is om een hogedrukreiniger aan te sluiten ). Eventueel de wasplaats, maar ook daar moet ik dan een ander model kraan monteren. Vraag is eerder welk voordeel ik er bij heb van met warm water te kunnen wassen? Aangenamere handwas in de harde winters aan de Cote d'Azur, betere ontvettende werking en betere werking van de foam gun. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Inderdaad. Om al het zout en de vettigheid van de auto te krijgen Om eerlijk te zijn, enige waarvoor ge hier uw auto moet wassen is het stof en de remvuiligheid eraf te halen. En de insecten. 1 Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Stof genoeg langs jullie kanten... Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Heb dinsdag een fotoshoot voor een boekje van de BMW garage, maar heb nog niet al mijn materiaal. Foamen met AF Avalanche Wassen met Turtle wax shampoo Drogen met een doek AF Finale Quick Detailer Velgen met Auto Glym Wheel cleaner Auto Glym Wheel protector Probleempjes: Die AF Quick Detailer laat strepen na.. Heb er nogal op moeten wrijven om die weg te krijgen Die Auto Glym wheel protector, denk dat dat een soort sealant is. Op die bus staat niet wrijven, niet rijden. Maar dat begon een soort reactie te krijgen met allemaal witte vlekken/strepen, dus heb het er maar afgewreven... Tijdens: Na: 1 Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 2 minutes ago, Phil said: Dat zie je op foto niet hoor. Wat zie je op foto niet? Quote
Phil 12.499 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 4 minutes ago, DDke said: Wat zie je op foto niet? Voor die fotoshoot. Of uw auto nu gedetailed is of niet, dat verschil zal je op die foto's niet zien. (tenzij de tyreshine misschien) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.