DDke 8.689 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 1 minute ago, Phil said: Voor die fotoshoot. Of uw auto nu gedetailed is of niet, dat verschil zal je op die foto's niet zien. (tenzij de tyreshine misschien) OK. Maar hij was wel vuil Ik heb ook niet de pretentie om mijn werk detailen te noemen. Laten we het houden op goed wassen Quote
erq 220 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Ik zou de verdunning van je foam nog wat aanpassen, of de stand van je lans. Die mag nog wat dikker zchuim geven om echt traag te werken en vuil goed los te weken. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Heb je die quickdetailer aangebracht in de zon? Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 12 minutes ago, erq said: Ik zou de verdunning van je foam nog wat aanpassen, of de stand van je lans. Die mag nog wat dikker zchuim geven om echt traag te werken en vuil goed los te weken. Ik ben nog snel naar binnen moeten lopen om mijn telefoon te halen om foto's te trekken 6 minutes ago, Polle Petrol said: Heb je die quickdetailer aangebracht in de zon? Een beetje Quote
bossie 238 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Wat gebruik je voor de kunstof aan de voorbumper? Bij bmw ziet dat er rap dof uit. Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Nog nooit problemen gehad met AF Finale. Spray op je doek, keer op je lak, openwrijven, de doek omflippen, en opblinken. Gemakkelijkste QD ever. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Er zijn weinig QD's die zich 'gemakkelijk' laten aanbreng op een paneel dat warm is. Dan heb veel sneller strepen. Die van Gloss-it vond ik een zaligheid om te gebruiken. AF nog niet in mijn pollen gehad. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 1 hour ago, bossie said: Wat gebruik je voor de kunstof aan de voorbumper? Bij bmw ziet dat er rap dof uit. Niks momenteel. 43 minutes ago, Polle Petrol said: Er zijn weinig QD's die zich 'gemakkelijk' laten aanbreng op een paneel dat warm is. Dan heb veel sneller strepen. Die van Gloss-it vond ik een zaligheid om te gebruiken. AF nog niet in mijn pollen gehad. Carosserie zal idd te warm geweest zijn. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 Ja daar begint het eigenlijk al. Je mag nooit je auto wassen in de zon. Quote
dane 1.985 Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 AF Finale Quick Detailer mag je niet laten opdrogen , op een doek spuiten , in wrijven en direct terug afwrijven . Ik werk per paneel en het dak in 2 stukken . Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 Heb het idd gezien vanochtend. Ging veel beter. Nu was het gisteren ook niet zo warm, maar blijkbaar toch een beetje te.. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 Het moet niet warm zijn. De panelen warmen op puur door direct zonlicht. Zeer leuk ook als je aan het wassen bent. Krijg je mooie kalk- of zeepvlekken. Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 Zeker op donkere lak: het verdampt terwijl je er op kijkt.Als je zo'n sporen hebt van QD: die krijg je het gemakkelijkst weg met een beetje verse QD. 1 Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 1 minute ago, ex-Mooseman said: Zeker op donkere lak: het verdampt terwijl je er op kijkt. Als je zo'n sporen hebt van QD: die krijg je het gemakkelijkst weg met een beetje verse QD. Heb ik dan ook vanmorgen gedaan Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 30 minutes ago, ex-Mooseman said: Zeker op donkere lak: het verdampt terwijl je er op kijkt. Als je zo'n sporen hebt van QD: die krijg je het gemakkelijkst weg met een beetje verse QD. Als je zo een auto moet wassen moet je echt paneel per paneel werken, top-bottom, want anders is het niet te doen. 1 Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 27 april 2017 Geplaatst: 27 april 2017 On 4/24/2017 at 8:35 PM, ir_fuel said: Als je zo een auto moet wassen moet je echt paneel per paneel werken, top-bottom, want anders is het niet te doen. Hoe doe je dat dan? Want er komen toch altijd opnieuw druppels van je hoge druk op de panelen die je al gedaan hebt? Quote
dane 1.985 Geplaatst: 27 april 2017 Geplaatst: 27 april 2017 Geen hoge druk gebruiken , met de hand wassen en afspoelen met de tuinslang . Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 27 april 2017 Geplaatst: 27 april 2017 Hoe doe je dat dan? Want er komen toch altijd opnieuw druppels van je hoge druk op de panelen die je al gedaan hebt?Ik denk dat hij bedoelt, paneel per paneel wassen en afspoelen. De delen die je mogelijks nog nat kan maken bij het afspoelen van andere delen, droog ik nog niet af, maar hou ik nat. Pas afdrogen als je het zeker niet meer nat gaat maken (tenzij je graag dubbel werk doet) Vb: dak wassen, afspoelen. Ramen wassen, dak afspoelen, ramen afspoelen, dak drogen (ramen nog niet). En zo verder naar beneden. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 29 april 2017 Geplaatst: 29 april 2017 Waarmee verwijder ik best lijmresten van de lak? Er hingen een paar nasty stickers op, buiten wat hardnekkige lijmresten alles eraf gekregen met de haardroger en veel geduld. Ik lees alles van benzine tot remmenreiniger, aceton, ... maar ikheb nog niets durven testen Quote
X5. 508 Geplaatst: 29 april 2017 Geplaatst: 29 april 2017 1 uur geleden zei dragonfly: Waarmee verwijder ik best lijmresten van de lak? Er hingen een paar nasty stickers op, buiten wat hardnekkige lijmresten alles eraf gekregen met de haardroger en veel geduld. Ik lees alles van benzine tot remmenreiniger, aceton, ... maar ikheb nog niets durven testen Gyeon Tar! Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 29 april 2017 Geplaatst: 29 april 2017 3 uur geleden zei X5.: Gyeon Tar! Thx, Nanolex Tar Remover ook goed? Dat heb ik staan. 2 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 29 april 2017 Geplaatst: 29 april 2017 6 uur geleden zei dragonfly: Waarmee verwijder ik best lijmresten van de lak? Er hingen een paar nasty stickers op, buiten wat hardnekkige lijmresten alles eraf gekregen met de haardroger en veel geduld. Ik lees alles van benzine tot remmenreiniger, aceton, ... maar ikheb nog niets durven testen nagelakverwijderaar. disolvant Quote
toere 16.927 Geplaatst: 29 april 2017 Geplaatst: 29 april 2017 Gisteren de M4 gewassen en op het dak waren wat duivenstronten die opgedroogd waren. Alles is eraf maar heb over plekken die je blijft zien. Met wat kan ik dit best behandelen? Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 29 april 2017 Geplaatst: 29 april 2017 1 uur geleden zei dragonfly: Thx, Nanolex Tar Remover ook goed? Dat heb ik staan. Gaat zeker lukken. White Spirit, wasbenzine, WD40, gaat allemaal... 1 Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 29 april 2017 Geplaatst: 29 april 2017 Gisteren de M4 gewassen en op het dak waren wat duivenstronten die opgedroogd waren. Alles is eraf maar heb over plekken die je blijft zien. Met wat kan ik dit best behandelen? Oei oei, da's niet best [emoji53]. Stront fret echt in uw clear coat, dus als je het er met klei niet uit krijgt zal het polieren worden vrees ik. En als hij lang genoeg 'getrokken' heeft biedt zelfs dat volgens mij geen garanties. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.