thiva 169 Geplaatst: 28 augustus 2018 Geplaatst: 28 augustus 2018 (aangepast) 5 uren geleden, Lotuzzz zei: Na 34.000 km begint het lederen stuur van m'n auto stilaan te blinken. Wel langer volgehouden dan de tweedehandswagen die ik testreed en die het na 20k al had Tips & tricks? Magic Sponge en een beetje lauw water. Voorzichtig beetje bij beetje afwassen en zeker niet hard op één plaats blijven wrijven. Met een beetje geduld is het stuur terug als nieuw. 28 augustus 2018 aangepast door thiva typo 1 Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 3 september 2018 Geplaatst: 3 september 2018 Werkt heel goed! Stukken beter dan wetcoat vind ik persoonlijk. Mooie beading en mooie glans. Ik doe het 1x in de maand om mijn coating zelfs wat te “beschermen”. Maar werkt ook heel goed op auto’s die niets van coating hebben. Verschil is enorm. Vind de wetcoat toch ook goed. Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 3 september 2018 Geplaatst: 3 september 2018 Ik probeer het bij de volgende wasbeurt nog wel eens. Het is nu niet dat daar telkens zes maanden tussen zit. En als ik dan nog miserie heb, hou ik je aanbod in het achterhoofd. Bedankt.Zaterdag heb ik de auto opnieuw gewassen. Totaal geen last meer van gehad Quote
walter 4.428 Geplaatst: 12 september 2018 Geplaatst: 12 september 2018 Cementwater, met wat haal je dat het best van je lak? Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 12 september 2018 Geplaatst: 12 september 2018 Op 28/8/2018 om 11:05, teus_ zei: zijn dit soort dingen de moeite? http://www.wax-it.be/webshop/nanolex-washcoat.html Vorige week eens geprobeerd. Niet eens de strafste verdunning gemaakt maar eerder een voorzichtige mengeling. 1200km gereden en megastortbuien inclusief ziet dat er nog zeer diep glanzend uit. Content! Quote
walter 4.428 Geplaatst: 12 september 2018 Geplaatst: 12 september 2018 Azijn?Zal het eens proberen. Puur of wat aangelengd met water? Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 12 september 2018 Geplaatst: 12 september 2018 7 uren geleden, walter zei: Cementwater, met wat haal je dat het best van je lak? Bug&Grime of gewoon eens foamen en goed laten weken? Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 13 september 2018 Geplaatst: 13 september 2018 Zal het eens proberen. Puur of wat aangelengd met water? Altijd voorzichtig beginnen, Quote
walter 4.428 Geplaatst: 15 september 2018 Geplaatst: 15 september 2018 Azijn? Bug&Grime of gewoon eens foamen en goed laten weken?Eerst wat laten weken door er een zeemvel op te leggen. Nadien wat azijn over een natte washandschoen gegoten. Ondanks die vlekken er al enkele weken waren ging het er probleemloos af. Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 15 september 2018 Geplaatst: 15 september 2018 Told ya...Tante Kaat rules! Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Iemand ervaring met volgende producten? De moeite om aan te brengen? Welke geniet de voorkeur? GYEON Q2 View Nanolex Ultra Glass Sealant Nanolex Urban Glass Sealant Soft99 Ultra Glaco Glass Sealant Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Ik ben tevreden van de Ultra Glass Sealant van Nanolex. Relatief makkelijk aan te brengen als je de instructies volgt en goed resultaat. Met de andere 3 heb ik nog geen ervaring. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Heb vroeger nanolex ultra gehad, nu q2 view. Ik heb een lichte voorkeur voor q2 view. Als die op is zou ik die soft99 wel eens durven proberen. Ik vind het geweldige productjes, zalig om door de regen te rijden zonder ruitenwissers, zelfs in die mate dat mijn wissers mij gaan storen als het effect afgenomen is met de tijd. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Gyeon of de Nanolex Ultra, de rest is verwaarloosbaar op een daily Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 7 uren geleden, D Squaloid zei: Iemand ervaring met volgende producten? De moeite om aan te brengen? Welke geniet de voorkeur? GYEON Q2 View Nanolex Ultra Glass Sealant Nanolex Urban Glass Sealant Soft99 Ultra Glaco Glass Sealant Enkel ervaring met Nanolex Ultra. Best tevreden van. Het werkt vooral goed vanaf pakweg 80 per uur (of iets minder bij heel zware regenval), bij enkel spray (drukke natte autostrade zonder eigenlijke neerslag) werkt het nauwelijks en moet je toch nog wissen. Spray terwijl het regent is geen probleem: de weglopende druppels nemen snel genoeg de spray-minidruppeltjes mee zodat je een voldoende klaar zicht hebt. Waar het absurd goed werkt, is 's nachts op onverlichte autostrade. Als je geen tegenliggers hebt (en dus geen incoming licht dat in de druppels op je voorruit wordt verspreid) zie je nagenoeg niks van de (naar boven weglopende) regendruppels en kan je, zelfs bij loeiharde regen, gewoon zonder wissen rijden. Da's echt beestig. Maar ook overdag werkt het, éénmaal de 80 à 90 km/u bereikt (of voorbij) echt goed. Eénmaal je 't gewoon bent kan je niet meer zonder. De vege strepen en het oneffen waterlaagje dat op onbehandelde ruiten blijft plakken is echt iets waar je horendol van wordt, éénmaal je zo'n hydrofobe voorruit gewoon bent. Ik breng het 2 keer per jaar aan: een keer in oktober en een keer in februari. Aanbrengen is kinderspel. Ik koop de set met reinigingsproduct en applicator e.d., lekker makkelijk. Quote
teus_ 245 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 enige minpunt vond ik dat 's nachts bij regen je een rare waas krijgt op de voorruit. op mijn E39 moet ik het nog eens aanbrengen. Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 5 oktober 2018 Geplaatst: 5 oktober 2018 Enkel ervaring met Gyeon View. Werkt top! wat @gTa zegt: Als je een raam met coating gewoon bent, is een onbehandelde raam echt een ramp Quote
teus_ 245 Geplaatst: 5 oktober 2018 Geplaatst: 5 oktober 2018 hier niet. ik heb al een eind gyeon Q2 in de kast staan, en lijk niet gehaast om het aan te brengen. Quote
teus_ 245 Geplaatst: 6 oktober 2018 Geplaatst: 6 oktober 2018 (aangepast) Van dodo juice heb ik nog hun "born to be mild", en ik zie dat ze ook een shampoo hebben met een klein beetje carnauba wax in. Mag je niet gebruiken op de ruiten, maar lijkt wel interessant. Iemand ervaring met zoiets? Quote Sour Power is our gloss-enhancing shampoo, designed to leave behind a very thin carnauba film after washing (unlike Born to be Mild, which is designed purely to clean, and leave nothing behind). However, as well as adding a bit of gloss to paintwork and fortifying the wax underneath, it still contains an array of powerful cleaning and foaming agents, ensuring an effective, highly-lubricated wash. Don't take our word for it - you can feel how slick it is between your fingers. What else? Well, being pH-neutral means it's kind to underlying waxes and sealants - so it won't strip them off and actually increases their inherent protection thanks to the wax residue left behind. Ik versta ook niet waarom ze een basic shampoo hebben, en eentje "born to be mild". Beide kosten even veel en zijn even geconcentreerd. De basic zal wat minder mild zijn? Quote Basics Wax-safe Wash is a proper detailing shampoo at a sensible price. Instead of being jam-packed with silicones, foaming agents, thickeners and silly sales points it's an honest-to-goodness pH-neutral car shampoo that's reassuringly residue free. That's right, this shampoo is designed to clean and clean only - not to dry itself, rinse itself, wax your car, enhance its gloss or make you cheese toasties in bed. (You will use other products for gloss or protection at later stages of the detailing process, and get a better finish as a result.) naar wat voor producten verwijzen ze dan, met al die additieven? 6 oktober 2018 aangepast door teus_ Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 6 oktober 2018 Geplaatst: 6 oktober 2018 Een shampoo die niet op je ruiten mag worden gebruikt, praktisch is toch ook anders. 1 Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 29 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2018 Verdorie @Wax-it.be Waarom verkoop je zoveel types wheelbrushes? Zoek iets steviger dan mijn EZ Detail borstels. Wat verkoopt het best momenteel? Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 29 oktober 2018 Geplaatst: 29 oktober 2018 Steviger in welke zin dan? Ik gebruik de grote EZ in combinatie met het borsteltje van Swissvax. Werkt prima. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.