Ga naar inhoud

Detailtopic!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ik wist dat deze opmerking ging komen. Toch werkt het perfect en zonder enige schade. Wel op voorwaarde dat je het met zorg doet. 
Al 2 sturen zo behandeld. Eentje blonk zelfs als een spiegel bij aanvang en kreeg ik netjes terug in nieuwstaat op deze manier.

T is maar omdat ik de laklaag op het beige lederen passagierszetel van onze E46 zo kapot heb gewreven. Laagje lederverf erover, en t was gefixt, zo goed zelfs dat ik de chauffeurszetel ook geverfd heb, omdat het verschil tussen de geleefde chauffeurszetel en de vernieuwde passagierszetel zo immens was. Resultaat was een zo goed als nieuw interieur na 240.000 km.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Welke lederverf gebruikte je daarvoor?

Iets wat ik van de plaatselijke zetelfabriek haalde, het merk was Cathiel-chemie. Ze hadden tientallen kleuren/schakeringen.
Heel eenvoudig in gebruik ook: gewoon een paar dunne laagjes leggen met een sponsje of een demakeup-watje, met telkens een uurtje droogtijd tussen.

Geen idee of het lang gehouden heeft, want zowel mijn Volvo (met anthraciet/charcoal) als de BMW zijn kort nadien naar een andere eigenaar gegaan.
Geplaatst:
8 uren geleden, J3nkins zei:

Als je leder ‘schuurt’ zou ik vermoeden dat het poreuzer wordt en daardoor dus telkens sneller vuil?

Ik reinig dat altijd met een leadercleaner (doekjes van Dr.Leather) en bekom daarmee een goed resultaat.

Ik weet dat zo'n magic spons abrasief is en dus schuurt, maar zoals eerder aangegeven is het niet aangewezen echt te frotten. Gewoon lichtjes over het stuurwiel gaan en je zult zien dat je op die manier een hoop vuil wegneemt en je stuur terug als nieuw is. Bij de detail freaks komen de haren misschien recht, maar ik ben ook secuur op mijn auto's en kan zeggen dat deze methode voor mij perfect werkte. 

Geplaatst:
8 uren geleden, ex-Mooseman zei:

T is maar omdat ik de laklaag op het beige lederen passagierszetel van onze E46 zo kapot heb gewreven. Laagje lederverf erover, en t was gefixt, zo goed zelfs dat ik de chauffeurszetel ook geverfd heb, omdat het verschil tussen de geleefde chauffeurszetel en de vernieuwde passagierszetel zo immens was. Resultaat was een zo goed als nieuw interieur na 240.000 km.

Daar moet je toch al wel echt goed je best voor doen? ?

Geplaatst:

Eigenlijk niet.

Ik had ‘iets’ gemorst op de zetel, een druppeltje. Ik denk dat het pure APC moet geweest zijn. Dat zorgde voor een verkleuring, en dat wou ik wegpoetsen, en plotseling (heel rap eigelijk al) zat ik door de bovenste laklaag van het leder. Ik had niet excessief hard gewreven of straffe producten gebruikt ofzo.

Geplaatst:
On 11/9/2018 at 4:20 PM, Glenn-N said:

PG1000, IP2000 en FF3000 ooit gebruikt, vond dat toen zeer fijn werken.

Inmiddels zijn ze vernieuwd denk ik, andere codes.

Idd, het zijn ook andere polishes.

FG400 als grof

2200 als medium 

en (indien nodig)

3500.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik heb de FG400 en de PF2500, en kom daar gewoonlijk mee toe

Geplaatst:
On 11/12/2018 at 8:57 PM, ex-Mooseman said:

Ik heb de FG400 en de PF2500, en kom daar gewoonlijk mee toe

2200 of 2500 zijn beiden zeer goed, klopt!

Geplaatst:

‘t was op jouw aanraden, dus ‘t is maar te hopen dat je me niet bij den buk gezet hebt

• Grappig 1
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Vraagje, ik zit met een soort van plek op mijn stuur. Ik draag geen ring dus van dat komt het al niet.
Iemand een idee met wat ik dit kan wegwerken?
d15bd5c8918ae79fced8557bdd3715a8.jpg1a9718e6ddcb30f24206a7e2a840aeb2.jpg

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Geplaatst:

@wax-it
Wil net de website bezoeken en krijg dit allemaal.

b5b18c40f4c8c4b5bc956d849ca8c6da.jpg

Geplaatst:

Iemand tips voor onderhoud van Oyster dakota leder? Begin na slechts 5k km toch al plekken te zien.. van jeans wellicht.

Zoek iets dat goed werkt als reiniging en preventief.

Geplaatst:

Ik gebruik de AF Hide hiervoor. Doekjes van Dr. Leather vind ik ook goed. Preventief is al lastiger, dan moet je al naar ledercoatings gaan zien.

Geplaatst:
On 12/15/2018 at 1:25 PM, J3nkins said:

Ik gebruik de AF Hide hiervoor. Doekjes van Dr. Leather vind ik ook goed. Preventief is al lastiger, dan moet je al naar ledercoatings gaan zien.

Heb AF Hide Cleanser en AF Hide Conditioner besteld, eens zien wat dat geeft ?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

zijn er mensen die van tijd hun auto gewoon efkes afspuiten aan de carwash, in plaats van hem volledig te wassen?
die in de buurt heeft een schuimlans. 

Geplaatst:

In de winter gewoon ranzig vuil laten. :D

Geplaatst:
30 minuten geleden, teus_ zei:

zijn er mensen die van tijd hun auto gewoon efkes afspuiten aan de carwash, in plaats van hem volledig te wassen?
die in de buurt heeft een schuimlans. 

Ja, maar dan zonder schuim. Schrik dat dat mijne washcoat weghaalt. Gewoon water.

Geplaatst:

Ik spuit die gewoon af als ik thuis kom.
Blijft heel lang proper zo.

Geplaatst:

Als dat echt doet wat ze beweren is dat wel de moeite.

De prijs zal ook niet min zijn vermoed ik ?

• 2 weken later...
Geplaatst:
Op 9/12/2018 om 16:25, Gixxer zei:

@wax-it
Wil net de website bezoeken en krijg dit allemaal.

b5b18c40f4c8c4b5bc956d849ca8c6da.jpg

Zonet ook voor gehad... Fake browser history injection

Op 21/12/2018 om 11:18, Lotuzzz zei:

Ja, maar dan zonder schuim. Schrik dat dat mijne washcoat weghaalt. Gewoon water.

Wel, daar had ik graag eens de mening over van de deskundigen. Is dat nu zo of niet?

Anderzijds; wat met een foam lance, is dat nu echt een meerwaarde in de wasbeurt of eerder een internet hit? Ik ben hier en daar aan het rondkijken op internet, naar aanschaf van een hogedruk voor na de verhuis, maar ben er dus nog niet aan uit welk toestel en of ik zo'n foam lance zou aanschaffen of niet...

Om eerlijk te zijn vind ik de Kranzle in prijs echt overkill voor mijn gebruik (800€), aan andere kant heb ik bijvoorbeeld genoeg met een BOSCH AQT 45-14? Ik ken er helaas te weinig van, maar zoiets lijkt me zeker al goed genoeg voor mijn gebruik (wassen/afspuiten auto's, afspuiten witte muur/terras,...)?

Geplaatst:

Ik zou graag eens m'n auto willen polieren, maar heb geen garage (kan evt. wel in een hangaar of op de avondschool). Hoeveel graden moet het minimum zijn hiervoor?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid