Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

6 minutes ago, ex-Mooseman said:

 

Veel van die vervang-gevoelige stukken (of hoe moet je die benoemen), zoals bumper, spiegels, motorkap,... komen voor de meest gangbare kleuren bij sommige merken gewoon

Tanzanite :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/3/2019 om 18:33, Ian zei:

 

Merci, klinkt alvast niet slecht.

 

Nog vergeten toevoegen dat ik ook een goede (subtiele (niet overdreven blinkend)) 'bandenzwart' zoek. Tot nu toe eigenlijk enkel van die goedkope spuitbusjes gebruikt, maar geeft slechts een kortstondig resultaat, en overal gelijk aanbrengen is ook niet echt ideaal met zo'n spuitbus. Een product dat aangebracht wordt (door te deppen) met een pad lijkt me wellicht beter?

 

Bijhorend zullen de banden dan eerst proper gemaakt moeten worden alvorens het aanbrengen van bandenzwart? Welk product doet dit het best? :D

Gyeon Tire vind ik top.
Mooie semi-gloss look.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-3-2019 om 15:49, Ian zei:

Iemand die me een goeie velgenwax (of iets wat het vuil makkelijker te verwijderen maakt) kan aanraden? Setje velgen gekocht en zou ze voor montage eens volledig willen kuisen en 'beschermen' tegen de elementen. Het is een propere set die al eens herdaan geweest is, maar binnenkant hangt vol remstof.

 

Op 3-3-2019 om 18:33, Ian zei:

 

Merci, klinkt alvast niet slecht.

 

Nog vergeten toevoegen dat ik ook een goede (subtiele (niet overdreven blinkend)) 'bandenzwart' zoek. Tot nu toe eigenlijk enkel van die goedkope spuitbusjes gebruikt, maar geeft slechts een kortstondig resultaat, en overal gelijk aanbrengen is ook niet echt ideaal met zo'n spuitbus. Een product dat aangebracht wordt (door te deppen) met een pad lijkt me wellicht beter?

 

Bijhorend zullen de banden dan eerst proper gemaakt moeten worden alvorens het aanbrengen van bandenzwart? Welk product doet dit het best? :D

Zucht, we zijn 1,5u verder en heb nog steeds niet op 'Afrekenen' geklikt, omdat er zo veel dingen zijn die ik wel zou kunnen gebruiken (maar met die paar productjes tikt het totaalbedrag nu alweer aardig aan - en ik denk dat ik nog wel wat dingen vergeten ben), maar daarvan zijn er dan weer zoveel soorten waarbij ik niet kan kiezen welke ik ga nemen. :lol: Dan lees ik diagonaal een handleiding en kom tot de vaststelling dat ik beter eens een rustig moment alles grondig lees om zo misschien tot een beslissing te komen. :D

screen.png.84964e288283462e8291541678637d03.png

 

Zo zoek ik ook nog het wondermiddel om kunststof bagetten en bumpers terug fris ogend te krijgen en te houden, het ideale product om lichtkleurige stoffen zetels terug vlekvrij te maken (of is meteen dieptereinigen beter?) etc..

Dat (overaanbod aan keuze) is dus één van de hoofdredenen waarom ik detailen altijd op de lange baan schuif (ik zeg al 3 jaar dat ik m'n oldtimer eens ga polieren lol).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht, we zijn 1,5u verder en heb nog steeds niet op 'Afrekenen' geklikt, omdat er zo veel dingen zijn die ik wel zou kunnen gebruiken (maar met die paar productjes tikt het totaalbedrag nu alweer aardig aan - en ik denk dat ik nog wel wat dingen vergeten ben), maar daarvan zijn er dan weer zoveel soorten waarbij ik niet kan kiezen welke ik ga nemen. default_haha.gif Dan lees ik diagonaal een handleiding en kom tot de vaststelling dat ik beter eens een rustig moment alles grondig lees om zo misschien tot een beslissing te komen. default_biggrin.gif

screen.png.84964e288283462e8291541678637d03.png

 

Zo zoek ik ook nog het wondermiddel om kunststof bagetten en bumpers terug fris ogend te krijgen en te houden, het ideale product om lichtkleurige stoffen zetels terug vlekvrij te maken (of is meteen dieptereinigen beter?) etc..

Dat (overaanbod aan keuze) is dus één van de hoofdredenen waarom ik detailen altijd op de lange baan schuif (ik zeg al 3 jaar dat ik m'n oldtimer eens ga polieren lol).

Die applicator: pure luxe. Een sponsje met fijne structuur van de Action kan hiervoor perfect dienen. Of kijk eens op wish.com

Idem voor die mitt.

 

Voor de rubbers, trims,... gebruik ik AutoFinesse Revive.

 

Als je die dingen eerst een keertje wil testen: jij bent toch ook van het Kortrijkse, dacht ik ? Passeer anders een keertje op autowasdag [emoji3]

 

Voor je zetels, als die echt vuil zijn: huur eens een dagje een extractor bij Boels of Huurland ofzo.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Die applicator: pure luxe. Een sponsje met fijne structuur van de Action kan hiervoor perfect dienen. Of kijk eens op wish.com

Idem voor die mitt.

 

Voor de rubbers, trims,... gebruik ik AutoFinesse Revive.

 

Als je die dingen eerst een keertje wil testen: jij bent toch ook van het Kortrijkse, dacht ik ? Passeer anders een keertje op autowasdag emoji3.png

 

Voor je zetels, als die echt vuil zijn: huur eens een dagje een extractor bij Boels of Huurland ofzo.

Kortrijk ligt tussen mijn woonplaats en mijn werkplaats, dus dat ga ik misschien eens moeten doen. 😛

Wat je zegt over die pure luxe klopt idd. Ik dacht hetzelfde over sommige borstels, waarbij een gewone schildersborstel me even goed lijkt? Daarom dat ik ook nog niet meteen op Afrekenen geklikt heb. 😊

 

Daarnet een filmpje van ChrisFix gezien over het cleanen van een motor(compartiment), zag me er ook wel een werkje uit waarbij je eerst denkt van 'waar ben ik in godsnaam aan begonnen', maar achteraf blij bent met het resultaat. Legt ook alles duidelijk uit en goede voorbereiding (alle materiaal klaar voor gebruik en dicht bij de hand) is eigenlijk 1 van de belangrijkste dingen. Ga dan eens de rest van z'n filmpjes verkennen want op mechanish vlak valt er ook wel wat te leren heb ik van anderen gehoord.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook schilderborstels (ook van de Action), zeker voor de motorruimte.

‘t Is zelfs Wevelgem, was jij niet van Lauwe?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook schilderborstels (ook van de Action), zeker voor de motorruimte.

‘t Is zelfs Wevelgem, was jij niet van Lauwe?

Nope, daar werk ik. :D En hoor de vliegers van en naar Wevelgem regelmatig overvliegen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die Gyeon Rim aan te raden voor matzwarte velgen?
Aangezien ik lees dat je het enkel kan verwijderen door te polieren... en dan wordt matzwart glanzend.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga naar een handcarwash altijd in Oostende. Super in orde daar.

Kan je niet met detailen vergelijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zijn jullie ervaringen met de polierproducten van Gyeon en pads?

Heb nu alles van Gyeon: Primer, Polish, compound en compound + met bijhorende pads.

Ik hoor enorm goede dingen van Menzerna en wil deze mss toch ook eens proberen. Welke raden jullie aan qua compound, medium en finish polish incl pads? 

@Simoni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verkies Menzerna.

400: roterend met wol of paarse Schol. Excentrisch met Groen of blauwe Rupes

2200: excentrisch met Geel of groene Rupes of blauwe Scholl

3500: excentrisch met Scholl Oranje of  Rupes geel

 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Simoni zei:

Ik verkies Menzerna.

400: roterend met wol of paarse Schol. Excentrisch met Groen of blauwe Rupes

2200: excentrisch met Geel of groene Rupes of blauwe Scholl

3500: excentrisch met Scholl Oranje of  Rupes geel

 

Bedankt. Ga deze eens proberen met de Gyeon pads. Aangezien ik deze nog heb liggen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand die z'n wielen te weinig kuist, wil ik dan Auto Finesse Iron Out of eerder Auto Finesse Imperial? Het eerste lijkt me, om het remstof op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, 3000 zei:

Als iemand die z'n wielen te weinig kuist, wil ik dan Auto Finesse Iron Out of eerder Auto Finesse Imperial? Het eerste lijkt me, om het remstof op te lossen?

Zowiezo Iron dan. Ik gebruik Imperial om nadien af te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand ze veel te weinig kuist zou ik er eerst met een alkalische reiniger opzitten, dan iron en dan mss nog imperial of alles reiniger om af te werken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tuurlijk bestaat dat nog: als je ziet hoeveel mensen/bedrijven er nog steeds 'simoniseren' in Vlaanderen, dan moet dat toch :D.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh, ahja, uiteraard :)

Ik vroeg mij af of user @Simoni van het woord simoniseren kwam (die gast kan natuurlijk ook Simon noemen) en zocht naar het merk. Misschien frans merk, en hier en daar hadden ze het over een merk 'Simonis'? Maar het blijkt amerikaans en 100 jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad Amerikaans, en bestaat al eeuwen.  Er zijn machtige 50'ies en 60'ies bilboards van.

@Simoni  heet inderdaad Simon, en werkte vroeger bij Wax-IT,  Ik heb dit altijd al een knap gevonden nick-name gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid