thiva 169 Geplaatst: 28 mei 2024 Geplaatst: 28 mei 2024 1 uur geleden, Jochen zei: Wel een beetje mee opletten met die sponsjes. Die schuren ook effectief hè, vandaar dat je stuur weer mat wordt (of andere panelen, don't ask me how I know). En dat 'vuil' dat van het stuur komt kan ook gewoon wat verf zijn dat je eraf geschuurd hebt. Het werkt wel, maar weet wat je ermee doet Edith zegt dat ex-Mooseman het al zegde! Vandaar dat ik ook schreef “heel zachtjes”. Geen verf verwijderd destijds. Het water was bruin. Maar je moet inderdaad opletten wat je met die dingen doet. 1 Quote
Luv4DLM 1.280 Geplaatst: 24 juni 2024 Geplaatst: 24 juni 2024 Een vraag met betrekking tot coatings. Ik wil op een auto twee lagen aanbrengen maar ben aangewezen op mijn carport qua locatie. Is dat ok dat je na de eerste laag de auto afdekt zodat er geen stof op komt, er moet drie uur tussen zitten tussen beide coatings. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 24 juni 2024 Geplaatst: 24 juni 2024 als dat moet uitwasemen, zou ik precies niets op de lak durven leggen (ik herinner me iemand van autoforum die zo zijn ramen eens afgedekt had, nadat hij er een coating op had gezet). Quote
-Fred- 823 Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 Iemand ervaring met de "BILT-HAMBER Touch-Less" voorwas foam? Momenteel gebruik ik magifoam van autobrite, maar is momenteel niet verkrijgbaar. Nochtans heel tevreden over. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 Enkel met de AutoFoam, die gebruik ik al jaren en zeer tevreden van. De Touch-Less zou iets krachtiger zijn, ook wel een stukje duurder denk ik? Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 Wat is de juiste manier om velgen te poetsen zonder dat de remschijven instant roesten? Mijn gebruikelijke manier is iron remover, afspuiten, velgenreiniger, velgen poetsen met borstel en weer afspuiten. Ik heb het nu op een aantal andere manieren geprobeerd maar de remschijven roesten zodanig snel dat als ik helemaal klaar ben en ga rijden mijn velgen quasi direct oranje zien van het roeststof. Te sterke velgenreiniger misschien? Of zou het puur door de schijven komen? Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 Dat is bijna niet te vermijden. Tip: na het wassen, een toertje van de blok rijden, en de schijven blinken als voorheen. De schijven van onze Mini roesten gewoon van het stilstaan. Eerste keer remmen knarst dat een beetje (en geeft wat meer stof af dan gewoonlijk), maar tegen dat we de wijk uit zijn, blinken die schijven al weer 1 Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 Een lichte roest waas op de remschijf is normaal na het wassen maar als je velgen er oranje van worden, da's toch al extreem Een iron remover gebruik je ook best op een propere en droge velg, dus na de velgenreiniger. Die dient om metaaldeeltjes te verwijderen die de velgenreiniger niet weg krijgt. Als je die op een vuile velg spuit ziet dat er natuurlijk dramatisch uit en lijkt het alsof hij hard aan het werken is, maar in feite doet die dan wat de velgenreiniger zou moeten doen. Persoonlijk zou ik enkel een velgenreiniger gebruiken voor je wekelijke wasbeurt, dat zou meer dan voldoende moeten zijn. Die iron remover hou je dan om een paar keer per jaar de velgen eens grondiger te reinigen. Ik was mijn velgen altijd met ValetPro Bilberry 1:4 en laatst eens een iron remover erover gegaan. Heel veel werk had die laatste niet meer 1 Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 10 uren geleden, ex-Mooseman zei: Dat is bijna niet te vermijden. Tip: na het wassen, een toertje van de blok rijden, en de schijven blinken als voorheen. De schijven van onze Mini roesten gewoon van het stilstaan. Eerste keer remmen knarst dat een beetje (en geeft wat meer stof af dan gewoonlijk), maar tegen dat we de wijk uit zijn, blinken die schijven al weer Het probleem is dat het stof op de velgen terecht komt, en op zwarte velgen zie je ALLES. Weer een excuus om zilveren velgen te kopen Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 9 uren geleden, Jochen zei: Een lichte roest waas op de remschijf is normaal na het wassen maar als je velgen er oranje van worden, da's toch al extreem Een iron remover gebruik je ook best op een propere en droge velg, dus na de velgenreiniger. Die dient om metaaldeeltjes te verwijderen die de velgenreiniger niet weg krijgt. Als je die op een vuile velg spuit ziet dat er natuurlijk dramatisch uit en lijkt het alsof hij hard aan het werken is, maar in feite doet die dan wat de velgenreiniger zou moeten doen. Persoonlijk zou ik enkel een velgenreiniger gebruiken voor je wekelijke wasbeurt, dat zou meer dan voldoende moeten zijn. Die iron remover hou je dan om een paar keer per jaar de velgen eens grondiger te reinigen. Ik was mijn velgen altijd met ValetPro Bilberry 1:4 en laatst eens een iron remover erover gegaan. Heel veel werk had die laatste niet meer Goeie tip. Merci! Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 34 minuten geleden, Jules_W zei: Het probleem is dat het stof op de velgen terecht komt, en op zwarte velgen zie je ALLES. Weer een excuus om zilveren velgen te kopen Idem bij de Mini, ook zwarte velgen Quote
Geertt 4.017 Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 Is een veelspaakvelg erg intensief in onderhoud? Of komt je met de juiste borstel en product (aluduivel doet het prima hier) een heel eind zonder er overdreven veel extra tijd in te steken? Zou als winter-setup dienen en zilverkleurig zijn. Quote
walter 4.428 Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 2 minuten geleden, Geertt zei: Is een veelspaakvelg erg intensief in onderhoud? Of komt je met de juiste borstel en product (aluduivel doet het prima hier) een heel eind zonder er overdreven veel extra tijd in te steken? Zou als winter-setup dienen en zilverkleurig zijn. Doen, knappe velg! Quote
Geertt 4.017 Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 Dat vind ik jammer genoeg ook. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 Daar is wel wat meer werk aan dan een simpele 5-spaak ja Quote
thiva 169 Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 (aangepast) Ik ben op zoek naar een goed adresje voor het plaatsen van PPF op de achterbumper van onze model 3. Liefst in Vlaams-Brabant, maar voor een vakman wil ik gerust een eindje rijden. Alle tips zijn welkom. 15 oktober 2024 aangepast door thiva Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 Op 15/10/2024 om 21:25, thiva zei: Ik ben op zoek naar een goed adresje voor het plaatsen van PPF op de achterbumper van onze model 3. Liefst in Vlaams-Brabant, maar voor een vakman wil ik gerust een eindje rijden. Alle tips zijn welkom. Dag Thiva, Wij kunnen u hiermee helpen. Zoniet kan ik u in contact brengen met een van onze GYEON PPF Studio's. Het moet juist lukken dat we op zoek zijn naar een Tesla voor een paar Tesla specifieke video's te maken. We kunnen dus voor u een mooie commerciële geste doen mochten we dit kunnen combineren. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 Op 8/9/2024 om 07:25, Jules_W zei: Wat is de juiste manier om velgen te poetsen zonder dat de remschijven instant roesten? Mijn gebruikelijke manier is iron remover, afspuiten, velgenreiniger, velgen poetsen met borstel en weer afspuiten. Ik heb het nu op een aantal andere manieren geprobeerd maar de remschijven roesten zodanig snel dat als ik helemaal klaar ben en ga rijden mijn velgen quasi direct oranje zien van het roeststof. Te sterke velgenreiniger misschien? Of zou het puur door de schijven komen? Je kan gewoon even vooruit en achteruit rijden terwijl je remt (bvb je linkervoet) zodat de remblokken over de schijven slepen. Er bestaan ook producten die je kan gebruiken na je wasbeurt om het roesten te voorkomen. De bekendste is de Hydes Rustopper, maar de bilthamber Atom-mac wordt nu ook meer en meer populair, deze laatste moet je wel correct aanlengen met gedistilleerd water. https://wax-it.eu/nl/hydes-serum-rustopper https://wax-it.eu/nl/bilt-hamber-atom-mac 1 Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 Op 9/9/2024 om 21:03, Geertt zei: Is een veelspaakvelg erg intensief in onderhoud? Of komt je met de juiste borstel en product (aluduivel doet het prima hier) een heel eind zonder er overdreven veel extra tijd in te steken? Zou als winter-setup dienen en zilverkleurig zijn. Afhankelijk van hoe precies je bent en hoe intensief je de wagen gebruikt. Indien je niet zo precies bent kan je tegenwoordig met de nieuwste generatie velgenreinigers werken met een spray on rinse off methode een erg goed resultaat verkrijgen dat volledig touch-less is. GYEON Iron Wheel cleaner redefined is daar een mooi voorbeeld van! Het enige waar je moet op letten is dat je mooi in alle richtingen verneveld, ook van onder naar boven zodat de onderkant van de spraken ook mooi bedekt geraakt. Ook bij het afspuiten hetzelfde doen uiteraard. Daarnaast zou ik een microfiber wheel mitt aanraden in combinatie met een microfiber velgenborstel, geen borstel. Met microvezel krijgt een veel beter resultaat en dit gaat veel sneller. Borstel zijn niet efficient omdat ze geen volledig oppervlak dekken en als je druk wil zetten spreiden de haren en mis je veel. Enkel op moeilijk bereikbare plaatsen kan je soms niet anders. Maar met een wheel mitt en microfiber wheel brush kan je wel snel velgen reinigen , ook deze spaakvelgen. Alhoewel een multispaak iets meer tijd in beslag zal nemen dan een 5-spaak natuurlijk. https://wax-it.eu/nl/q-m-iron-wheelcleaner-500ml https://wax-it.eu/nl/gyeon-q2m-wheelmitt-evo of https://wax-it.eu/nl/microfiber-madness-incrediflair https://wax-it.eu/nl/gyeon-q2m-wheelbrush-medium of https://wax-it.eu/nl/microfiber-madness-incredibrush-flat 1 Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 Wat gebruiken om een cabrio dak te behandelen? @Alexx @Wax-it.be Vooral waterafstotend maken Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 20 minuten geleden, Monterey Jack zei: Wat gebruiken om een cabrio dak te behandelen? @Alexx @Wax-it.be Vooral waterafstotend maken 303 Fabric Convertible Top Set - Kit | WAX-IT Quote
tuscani 11.790 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 2 uren geleden, Wax-it.be zei: Dag Thiva, Wij kunnen u hiermee helpen. Zoniet kan ik u in contact brengen met een van onze GYEON PPF Studio's. Het moet juist lukken dat we op zoek zijn naar een Tesla voor een paar Tesla specifieke video's te maken. We kunnen dus voor u een mooie commerciële geste doen mochten we dit kunnen combineren. Maak eens een commerciële geste voor een full wrap van een Y . Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 13 minuten geleden, tuscani zei: Maak eens een commerciële geste voor een full wrap van een Y . Check pm Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 16 minuten geleden, ex-Mooseman zei: 303 Fabric Convertible Top Set - Kit | WAX-IT Thanks! Ga dat toch vrij snel eens doen denk ik, want dat dak blijft nat anders Gyeon had ook iets, maar dat moet je nog iets hebben om te reinigen denk ik. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 (aangepast) 18 minuten geleden, ex-Mooseman zei: 303 Fabric Convertible Top Set - Kit | WAX-IT Idd, prijs / kwaliteit top combo en héél gebruiksvriendelijk! Indien het duurzamer moet zijn: GYEON Fabric Cleaner + Fabric Coat 23 oktober 2024 aangepast door Wax-it.be Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.