Ga naar inhoud

Detailtopic!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Either way lijkt uw kar mij economisch totaal verlies. :D

Klopt, ben ik me ook van bewust. Anderzijds is er naast de waarde in geld ook zoiets als de emotionele waarde. 

Het is de eerste wagen die ik nieuw aangekocht heb, de kar heeft 80.000km, is dealer onderhouden om de 10.000km ipv de voorgeschreven 20.000km, ik heb er diverse prijzen mee gewonnen op het Ford Event in NL, enz..., Echte ST TDCi's zijn sowieso al schaars, maar met die kilometerstand en historie vind je er geen twee. Dus in die zin is me dat wel wat geld waard om die in goede, rijdende staat te houden hoe onbegrijpelijk het voor anderen ook is. Ieder zijn ding uiteraard.

Geplaatst:

Ik snap je hoor, ik maakte maar een mopje.

Polier 'm dan toch gewoon zelf?

Geplaatst:

Dat is de bedoeling hoor, maar eerst goed advies inwinnen voor ik eraan begin.

Ik heb namelijk geen DAP maar een rotary, dus toch wat opletten.

Sowieso eerst proberen op de kofferklep, die moet toch herspoten worden.

Geplaatst:

is dat dieje dat jullie onlangs gedaan hebben, nee toch?

Geplaatst:

A4'ke gedaan met de nieuwe scholl pad, zeer tevreden van!

10325190_10204133522118061_8630934512459

enkel FG500/ paarse scholl pad btw

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

beter foto'tje

14121366609_d369f02b06_b.jpg

matjes gekuist

14306268742_48654e7a4c_b.jpg

wtf, iemand zijn schoen tegen gezet vermoed ik:

14121488329_2636709867_b.jpg

toch proper gekregen

14285015486_85f4a4068f_b.jpg

toch mijn meest uitgebreide detail tot nu toe, interieur, exterieur compleet + wat technische mankementen. Achterlicht was een aquarium, lichtjes vanbinnen moeten vervangen, slecht contact op 1tje dus moet hersolderen, binnenwielkuip die verkeerd gemonteerd zat dus dat ook opgelost. Nu nog de reservesleutel waarvan de afstandbediening niet werkt...Oh, en nog mogen ne loper uitschuren van het fantastische spuitwerk op de achterbumper...toch al wat uurtjes aan gesleten. Als ik het nu zie op de foto wel een stukje band vergeten zwarten :)

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Ik heb thuis de DAP 900 + Festool pads & festool producten. Al bekom ik nauwelijks verbetering op gebied van diepere swirls/krassen (wel harde BMW & VAG lak).. Enig idee of deze producten daarvoor gekend zijn? Of ligt het puur aan de gebruiker B) ?

/edit/

Ik heb:

Grijze pad

Witte pad

Oranje pad

MPA 5000

MPA 9000

MPA11000

Enig idee, Wax-it/Simoni?

Geplaatst:

Echt knap werk Ice_Ken!

Oh, en nog mogen ne loper uitschuren van het fantastische spuitwerk op de achterbumper.

Ik heb er ook ene op de flank en boven de nummerplaathouder maar ik heb de kennis niet om die eruit te schuren. :(

Geplaatst:

Langer polieren? Men zegt vaker dat je voor diepe(re) krassen met een rotary aan de slag moet. Maar hier zei recent iemand dat je ook best veel weg krijgt met een DAP maar dan duurt het een stuk langer.

Geplaatst:

DAP heb ik opzich wel vertrouwen in, enkel geen weet van die producten. (en uitgevoerde techniek)

Geplaatst:

Met je Festool pads zit je zeer goed, gebruik ze zelf ook naar alle tevredenheid.

Met de producten van Festool heb ik minder ervaring.

Met een DAP moet je de meest krachtige stap soms een keer herhalen, in principe zou je dan toch zeker tot een correctie van +/- 95% moeten komen..

Geplaatst:

Echt knap werk Ice_Ken!

Ik heb er ook ene op de flank en boven de nummerplaathouder maar ik heb de kennis niet om die eruit te schuren. :(

je mag hem altijd eens komen tonen...

Geplaatst:

Langer polieren? Men zegt vaker dat je voor diepe(re) krassen met een rotary aan de slag moet. Maar hier zei recent iemand dat je ook best veel weg krijgt met een DAP maar dan duurt het een stuk langer.

Ik zou gewoon herspuiten.

Geplaatst:

Als de druiper een enkeling is kan je schuren en terug polieren om het op te lossen. Als het maar het topje van de ijsberg van kwalitatief spuitwerk is zou k ook adviseren om te herspuiten.

Geplaatst:

Enig idee, Wax-it/Simoni?

Met festool moet dat zeker lukken. Natuurlijk heb je een aantal zaken om rekening mee te houden waardoor een betere correctie kan behaald worden.

- combineer correct: 11000+zwart, 8000+wit, 5000+oranje

- gebruik niet te veel product: initieel 3-4 druppels (ter grootte van een erwt), daarna 2-3 druppels

- werk op een opp van +-40x40cm

- werk met voldoende druk: de backing plate moet net nog kunnen draaien

- beweeg het toestel niet te rap: 1-2cm / sec

- werk met overlappende beweging: ik raad meestel 50% overlapping aan

- de correctie moet gehaald worden in de ruwste stap, als je na oranje+5000 nog diepe krassen ziet moet je nog eens die stap herhalen. Volgende stappen dienen enkel ter verfijning.

Geplaatst:

Juste, ik moet nog een PAWke komen halen!

Geplaatst:

Juste, ik moet nog een PAWke komen halen!

ik geef je asap een seintje!

Geplaatst:

je mag hem altijd eens komen tonen...

Binnen een week of 2 zijn mijn examens gedaan en vanaf dan heb ik alle tijd van de wereld. Dus we moeten eens afspreken wanneer het voor u past. :)

Geplaatst:

@ :ik heb een ruime agenda, laat maar iet weten.

Geplaatst:

@ :ik heb een ruime agenda, laat maar iet weten.

Super! Zal u binnenkort een pb sturen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

oefenen met wetsanding:

10506864_10204348596934797_3562325870866

10348904_10204348596894796_1266032666750

10454408_10204348596974798_6702140720257

10499583_10204353785784515_4117847255227

resultaat is toch niet 100% mijn goesting, wss moet ik machinaal schuren met een foam tussenstuk en 3000 ofzo, testpaneel btw

Geplaatst:

Wat heb je juist gebruikt @@Ice_Ken? Heb ook nog geen ervaring met wetsanding maar wil er binnenkort ook eens mee experimenteren. 

Mijn moeder heeft een auto gekocht, 2de hands, en op de motorkap zitten een aantal van die plekken die ik er toch graag uit wil. 

IMG_13941_zpsace30657.jpg

Geplaatst:

Olivier, als je eens wil proberen op een "gekende" manier kan je ook eens de scholl S0 proberen. Dat is wetsanding in de vorm van een compound, maar vergis je niet je bent aan het werk met een equivalent van korrel 1500 a 2000 ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid