Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Na enkele dagen prullen met producten van frot-it.be:

 

- kar 8 jaar oud, ergens rond de 150tkm denk ik

- nog nooit gedetailed, altijd de wasstraat

- Individual interieur was echt zwaar vervuild en op heel wat plaatsen lelijk versleten (kleur weggesleten, toplaag leder kapot)

- velgen waren een regelrechte ramp (kilo's aanslag)

- lak was in waarlijk erbarmelijke staat, veel krassen en parkeerschade

 

 

 

 

klei na maximaal 20x30cm van de voorvleugel gedaan te hebben (motorkap was erger, zijvleugel onderaan na voorwiel en zijdeuren onderaan waren ook erger)

 

2014-03-19%2016.13.54.jpg

 

 

 

 

 

car wash met krasvrije borstels!

 

2014-03-19%2016.57.23.jpg

 

 

 

 

 

tweede of derde repasse met iron out, NA het wassen, reinigen en kleien van de velgen ...

 

2014-03-19%2018.24.12.jpg

 

daarna heb ik de velgen nog een paar keer met product te lijf gegaan, nog eens met iron out

dan heb ik ze painstakingly gekleid (zot wat daar dan NOG af kwam...)

daarna heb ik ze met een conische borstel op boormachine echt "mat" gezet met korrel 1000 (vrij grof) --> geschrokken hoé mat dat wordt, shit, stress !!

en dan in 2 passages met korrel 2500 (eerder fijn) terug glanzend gepolierd

dan sealant erop

 

 

 

 

 

 

stukje motorkap na kleien, net voor 1e passage met correctiepad en medium korrel

 

2014-03-20%2017.25.16.jpg

 

en na eerste passage

 

2014-03-20%2017.31.49.jpg

 

 

 

daarna nog een tweede passage met grovere korrel

dan 1 tot (soms) 2 passages met fijne korrel

daarna een glaze

daarna 2 lagen sealant

en dan nog 2 lagen carnauba

 

er was wel wat verschil voor/na, uiteindelijk :shock:

 

 

 

 

interieur, echt belachelijk vervuild (grijze waas over het 'champagne' leder, alle nerven en poriën opgestopt met vuil, scheuren, slijtplekken, enz.)

 

2014-03-21%2019.27.35.jpg

 

 

 

 

 

 

 

klaar !

 

2014-03-23%2018.30.06.jpg

 

 

 

 

 

interieur, foto doet het geen recht aan, maar is echt ZOT veranderd, ziet er gewoon weer nieuw uit, uitgezonderd een paar zachte plooitjes in 't leder hier en daar, en de linker wang van de sportzetel aan bestuurderskant die nog altijd een beetje slijtschade heeft (maar qua kleur zit die weer helemaal toppie)

 

2014-03-23%2018.30.32.jpg

 

 

 

 

 

 

nog een pic

 

2014-03-23%2018.31.02.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

totale tijdsduur:

  • wassen en drogen: ca 2 uur
  • kleien koetswerk, met 2 personen: ca. 2 uur (x2)
  • afplakken, met 2 personen: ca. 1/2 uur (x2)
  • polieren grof, stap 1: ca. 3 uur incl. uitbuffen
  • polieren grof, stap 2: ca. 2 uur incl. uitbuffen
  • polieren fijn, stap 3: ca. 3 uur incl. uitbuffen
  • polieren fijn, stap 4: ca. 2 uur incl. uitbuffen
  • machinaal aanbrengen glaze en uitbuffen, met 2 personen: ca. 2 uur (x2)
  • machinaal aanbrengen sealant koetswerk en uitbuffen, laag 1, met 2 personen: ca. 2 uur (x2)
  • machinaal aanbrengen sealant koetswerk en uitbuffen, laag 2, met 2 personen: ca. 1 uur (x2)
  • machinaal aanbrengen van waxlaag 1: ca. 1/2 uur (heeft 12 uur gecured)
  • uitbuffen (manueel) van waxlaag 1: ferm onderschat, wax stond erg hard (+ wat te dik gelegd): met 2 personen, ca. 3 uur (x2)
  • machinaal aanbrengen van waxlaag 2 (dun) + uitbuffen, met 2 personen: geen 2 uur (x2)
  • velgen reinigen (meerdere keren): ca. 2 uur
  • velgen kleien, met 2 personen: ca. 2 uur (x2)
  • velgen polieren, grof: ca. 2 uur
  • velgen polieren, fijn, 1e passage: ca. 1 uur
  • velgen polieren, fijn, 2e passage: ca. 1 uur
  • sealant velgen + uitbuffen: ca. 1 uur (en nog de banden met dressing, nomnomnom)
  • cabriokap reinigen: ca. 1 uur
  • cabriokap impregneren: 2 x ca. 1 uur
  • interieur reinigen: ca. 2 uur
  • leder reinigen, grondig (met APC en veel frotten en herhalen): ca. 3 uur
  • interieur deels herverven, meerdere keren (sommige plekken tot 8 dunne laagjes): geen idee, alles samen een uurtje of  2-3?
  • leder sealen (protector erop): ca. 1 uur
  • interieur cleanen: ca. 1 uur
  • leder verzorgen: ca. 1 uur
  • ruiten binnen/buiten: half uurtje
  • wagen afwerken (met tandenstokertjes en wattenstaafjes de restjes verwijderen uit kieren, monogram, enz.), met 2 personen: ca. 2 uur (x2)
  • wielen wisselen: klein uurtje (gefoefel met antidiefstalbout-adapter)

 

ik durf het niet samentellen

 

maar het resultaat geeft op

en de kostprijs van de producten valt al bij al goed mee (ik schat in totaal iets van een 250 euro, en dan heb ik nog dingen die niet op zijn en/of nog kunnen dienen)

 

wax-friet.be zou dat veel beter gedaan hebben dan mij, maar dan zou de totale kostprijs mogelijks ook 15 of 20 keer hoger gelegen hebben :-)

en het werkt therapuitisch, vader-zoon band smeden!

 

 

 

 

o, en: dat doe ik fokking nooit meer!!

 

 

 

merci bert-fit.be en minsongski voor het advies en al !

@@Simoni @@Wax-it.be

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een fotootje van de bestuurderszetel, flatteert echt niet, ziet er (vind ik) live beter uit

 

2014-03-23%2018.30.44.jpg

 

voordien was het echt erbarmelijk, een staat waarvan je denkt "ok, moet opnieuw bekleed worden, kan niet meer zijn"

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Respect! Moet enorm rewarding zijn.

 

Zelf zou ik het geduld er niet voor kunnen opbrengen denk ik, al is zo'n auto wel leuk om aan te werken natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, had het al lang beloofd aan m'n ma. Ze was 'm beu omdat 'ie er als een afgeragde brolbak bij stond. Niet moeilijk ook: ze voert er aftandse tuinbouwmachines mee naar 't containerpark, cabriokap naar beneden en die brol gewoon in 't interieur. :fp:  En omdat mijn pa altijd zeurde over mijn reactie "Dat neemt wel wat tijd!" als hij me vroeg om dat raprap even te doen op een namiddag, heb ik 'm gezegd dat 'ie kon komen helpen of noppes. Was wel leuk, met ons twee een paar dagen verbroederen tijdens het frotten. :-)  En 'ie viel wel 10 keer van zijn stoel wat een vuiligheid daar allemaal af komt ("Mor da KAN ni! Ik ga daar zoveel mee naar de carwash en tis pertank ne GOEIE carwash hé, genen met krasborstels!") en welk resultaat te behalen valt ("Da interieur is voor de vuilbak, ge moet daar geen productjes voor kopen, da's kapot, ik zeg het u.") of welke invloed bepaalde details hebben op het algemeen resultaat ("Hè, ge gaat toch de uitlaattips ni gaan polieren zeker?" en "Maar die cabriokap is nog zwart en regent ni binnen, waarom gaat ge daar nu nog iets aan doen?" en "Seg het zijn maar velgen hé, ze zien er nog zilver uit en wa kraskes ja da's normaal. Kunnen we die niet gewoon monteren?"). En zagen dat ik NOG maar eens een laagske product erover legde, of nog eens ging polieren! :lolz:  "Blinkt dat nog ni genoeg nu?" Z'n verbazing over 't eindresultaat was dan ook des te meer rewarding.  :D  Now he knows. Zit al twee dagen stijf in zijne zetel met arm-, schouder-, rug- en nekpijn. :lolz:

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, en @@Simoni mijn machine is nen AEG EXE 460. Ik lees dat die 7mm uitslag heeft. Een DAP-500 of DAP-900 heeft maar 1mm meer, scheelt dat dan zoveel in correctiekracht, zoals je zei?  En die nieuwe, wa's daar het type van? En die heeft wat, 21mm?

 

 

p.s.: jullie website ligt plat @@Wax-it.be @@Simoni

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@gTa ik tel 64uur! Doet dat min wat ervaring en x een aanvaardbaar uurloon en ge weet wat u dat moet kosten :P

 

Als uw toestel effectief die slag heeft dan zal een DAP weinig verschil maken, de gemiddelde AEG/Bosch schuurmachine kwam vroeger op 4-5mm en dat was een wereld van verschil.

 

 

De nieuwe wordt PAW900 (beetje zoals de Rupes Bigfoot LHR21)

 

900 Watt, 21 mm uitslag, 6 standen, 6" steunplaat.

Verwachte levering midden-lente. Prijsindicatie € 215,-

 

 

1016695_511095528956438_670285558_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

A big paw. I like that. B)  't Is goed, reserveer er mij al maar eentje.

 

En inderdaad, een heus werkje. Niet dat ik jullie jullie paycheck niet gun (wel integendeel; daarmee dat ik ook niet zaag om korting voor de producten want ze zijn top en de service en het advies maken het totaalplaatje méér dan goed), maar als ik zo four figures kan uitsparen, dan doe ik dat toch graag. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@gTa ik tel 64uur! Doet dat min wat ervaring en x een aanvaardbaar uurloon en ge weet wat u dat moet kosten :P

 

Als uw toestel effectief die slag heeft dan zal een DAP weinig verschil maken, de gemiddelde AEG/Bosch schuurmachine kwam vroeger op 4-5mm en dat was een wereld van verschil.

 

 

De nieuwe wordt PAW900 (beetje zoals de Rupes Bigfoot LHR21)

 

900 Watt, 21 mm uitslag, 6 standen, 6" steunplaat.

Verwachte levering midden-lente. Prijsindicatie € 215,-

 

 

1016695_511095528956438_670285558_n.jpg

 

21mm = nice! Maar gaat dat niet enorm trillen denk ik dan meteen?

Zijn daar ook kleinere backing plates voor te krijgen (125mm)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kan @@Jochen, 12april stellen we het toestel voor op onze demo.

 

 

Door de volledig aangepaste internals zijn die trillingen een stuk minder dan wat je kent van een DAP. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

We zijn gesloten op maandag he :P

Kga sebiet eens kijken, maar na een weekend zit onze mailbox goed vol dus vergeef mij als je binnen de 2 uur nog geen antwoord hebt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn gesloten op maandag he :P

Kga sebiet eens kijken, maar na een weekend zit onze mailbox goed vol dus vergeef mij als je binnen de 2 uur nog geen antwoord hebt ;)

 

't is een mail van dinsdag 1 april hoor :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is een mail van dinsdag 1 april hoor :lolz:

 

1 april ... daar zeg je het, ik zal gedacht hebben dat het een grap was  :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 april ... daar zeg je het, ik zal gedacht hebben dat het een grap was  :roll:

 

 

Net gekeken ... ik dacht dat er geen vraag stond in je mail maar dat het een bevestiging was  -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gekeken ... ik dacht dat er geen vraag stond in je mail maar dat het een bevestiging was  -_-

 

Sorry voor mijn onduidelijkheid, maar je site is niet gebruiksvriendelijk voor leken zoals ik. In al je handleidingen linken naar producten zou al meer verkoop genereren :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@gTa ik tel 64uur! Doet dat min wat ervaring en x een aanvaardbaar uurloon en ge weet wat u dat moet kosten :P

 

Als uw toestel effectief die slag heeft dan zal een DAP weinig verschil maken, de gemiddelde AEG/Bosch schuurmachine kwam vroeger op 4-5mm en dat was een wereld van verschil.

 

 

De nieuwe wordt PAW900 (beetje zoals de Rupes Bigfoot LHR21)

 

900 Watt, 21 mm uitslag, 6 standen, 6" steunplaat.

Verwachte levering midden-lente. Prijsindicatie € 215,-

 

 

1016695_511095528956438_670285558_n.jpg

 

 

A big paw. I like that. B)  't Is goed, reserveer er mij al maar eentje.

 

En inderdaad, een heus werkje. Niet dat ik jullie jullie paycheck niet gun (wel integendeel; daarmee dat ik ook niet zaag om korting voor de producten want ze zijn top en de service en het advies maken het totaalplaatje méér dan goed), maar als ik zo four figures kan uitsparen, dan doe ik dat toch graag. :D

 

Simonizzi, edde gij dat genoteerd? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor mijn onduidelijkheid, maar je site is niet gebruiksvriendelijk voor leken zoals ik. In al je handleidingen linken naar producten zou al meer verkoop genereren :P

 

We gaan dat in orde brengen voor de noobs zoals u :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

naturlich!

Waaaaa-a-aaa-aaax je-he kar want dat is prachtig

Nog meer waaaax is fantastig tooo-oooch.....

 

:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Door een slecht bandenglansproduct (vermoed ik) te gebruiken zit er een bruine schijn op m'n vader zijn banden, mateloos storend.

 

Bestaat er een product om dat er terug permanent uit te krijgen?

 

(@@Wax-it.be, @...)

 

 

Wat heb je gebruikt ?

 

Je kan die bruine schijn wegkrijgen door een apc te gebruiken in combinatie met een borstel om zo het vuil uit de band te trekken. 

 

 

Naast APC werkt pure Auto Finesse Imperial ook om dat bruin los te werken (maar wel duurder). Of Gyeon Prep ontvetter werkt ook super (binnenkort beschikbaar!).

 

Auto Finesse Citrus Power does the trick denk ik, vandaag eens uitgeprobeerd en ik zie wel resultaat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid