Ga naar inhoud

Gezocht: Opel Diplomat A Coupe 5.4 V8


TCT

Aanbevolen berichten

De zoektocht naar mijn ultieme automotive droom gaat officieel van start :party:

De Opel Diplomat A Coupe 5.4 V8.

347 stuks van geproduceerd tussen '65 en '67, hoeveel er nog in leven zijn is niet geweten.

De motor is een 5.4 V8, beter gekend als het Chevrolet 327 Small Block, in een aangepaste versie. De originele 327 is op de Autobahn steeds oververhit geraakt, daar die het niet aankon om continu tegen topsnelheid te rijden.

Het blok heeft 230pk, gaat onder de 10s naar 100 en heeft een topsnelheid van 206km/u, wat best goed is voor een versnellingsbak met 2 versnellingen.

Soundfile,

De auto zelf werd geproduceerd door Karmann, een dikke slee van iets meer dan 5 meter en had toen een nieuwprijs van rond de 25.000DM, in die tijd had je daar een dikke Mercedes voor, de concurrentie destijds, wat meteen verklaard waarom er maar 347 Diplomat Coupe's zijn verkocht...

Wat ik zoek, is een Diplomat Coupe met een overall condition van toch minstens 75%.

Minder wil ik ook aanvaarden, maar dan moet het echt een superkoopje zijn...

Kleur en interieur maakt op zich niet uit, wordt toch naar mijn zin gezet, namelijk een donkergroen exterieur en zadelbruin interieur. Als de auto een vinyl dak heeft is dat een énorm pluspunt.

Ze staan maar zeer zelden te koop, wat ik de forummers zou willen vragen is om ook hun ogen open te houden, daar zou je me zeer blij mee maken. Moest je er één weten staan die al dan niet van de hand mag, mag je me dat steeds laten weten!

Ik hoop dat ik er binnen dit en 5 jaar één in bezit zal hebben.

Wat foto's,

opel-diplomat-coupe-02.jpg

1965+Opel+Diplomat+5.4+Coupe+IP.jpg

1965+Opel+Diplomat+5.4+Coupe+full+interior.jpg

Diplomat_13.jpg

152-800.jpg

aangepast door TCT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, even zeldzaam als pakweg een Enzo...

Ziet er wel compact uit voor z'n 5+ meter.

Ik snap de aantrekkingskracht niet helemaal (hoeft ook niet, da's persoonlijk), maar succes met de zoektocht!

Je kan denk ik zo'n automatische mailservice instellen op de grote zoekertjessites, bespaart je wat tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slechts 347 :o

Dus die gaan veel geld?

Vorig jaar stond er één te koop op classicdriver voor 50k, dat was een babyblauwe in mint condition zonder vinyl dak.

aangepast door TCT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap iets niet goed. Zo'n zeldzame kar, en dan ga jij die overspuiten in een niet-originele kleur? :?

Zonde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik ook niet. En waar ga je dat interieur vinden?

Ik heb iets gelijkaardigs ver in mijn gedachten, maar ik spreek van een kar van 1500 euro a 2500 euro rijklaar. Waarvan in FR nog heel wat wrakken te vinden zijn voor wisselstukken aan 200 of 500 euro 't stuk.

aangepast door Bompa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap iets niet goed. Zo'n zeldzame kar, en dan ga jij die overspuiten in een niet-originele kleur? :?

Zonde!

Er zal heus wel een donkergroene tint in die tijd origineel zijn geweest hoor...

En als die kar te stekken krijg, gaat die nooit meer weg hopelijk en zolang ik het niet erg vind dat die overspoten wordt... :unknown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik ook niet. En waar ga je dat interieur vinden?

Overtrekken hééé...

aangepast door TCT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat zijn zorgen voor de toekomst, eerst de kar zelf zien te bemachtigen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga jij daar écht zoveel geld aan geven? :s

Tuurlijk... Het is m'n droom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb iets gelijkaardigs ver in mijn gedachten, maar ik spreek van een kar van 1500 euro a 2500 euro rijklaar. Waarvan in FR nog heel wat wrakken te vinden zijn voor wisselstukken aan 200 of 500 euro 't stuk.

Wisselstukken en onderdelen zijn voor deze ook legio te vinden hoor...

Van de Diplomat Sedan zijn er duizenden gemaakt en de coupe is uiteindelijk een door Karmann omgebouwde sedan. En de motor is ook geen zeldzaam blok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge weet wat ze zeggen over de meeste dromen he :D

Hopelijk gaat het niet over een waterval of je wordt nat wakker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

just es op mobile gekeken, die dingen gaan al vanaf 2500 euro.. :lolz:

ik dacht dat jij 50K in een oude Opel ging steken

Link naar reactie
Delen op andere sites

just es op mobile gekeken, die dingen gaan al vanaf 2500 euro.. :lolz:

ik dacht dat jij 50K in een oude Opel ging steken

Coupe ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wisselstukken en onderdelen zijn voor deze ook legio te vinden hoor...

Van de Diplomat Sedan zijn er duizenden gemaakt en de coupe is uiteindelijk een door Karmann omgebouwde sedan. En de motor is ook geen zeldzaam blok.

Om 50k uit te geven aan een oldtimer denk ik toch dat je in een andere financiële situatie moet zitten. Zich iets kunnen veroorloven betekent meer dan het kunnen betalen.

Een voorbeeldje van 'wisselstukken en onderdelen die legio te vinden zijn':

Ik heb voor een '73 Corvette een aantal onderdelen besteld die dringend aan vervanging toe waren: de linker- en rechter buitenspiegel incl bevestiging, de binnenspiegel en twee kleine stukjes voor de uitlaatophanging. Totaal een kleine €500.

Alles is te krijgen, absoluut. Maar heb je een idee van wat dat allemaal gaat kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb jij die dingen besteld ICM, Europa of Amerika?4

@TCT

voor dit geld zou ik trouwens voor een mooie oude Amerikaan gaan van rond de 20-35k euro en dan opknappen indien nodig. Ook al is dat je ding niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om 50k uit te geven aan een oldtimer denk ik toch dat je in een andere financiële situatie moet zitten. Zich iets kunnen veroorloven betekent meer dan het kunnen betalen.

Een voorbeeldje van 'wisselstukken en onderdelen die legio te vinden zijn':

Ik heb voor een '73 Corvette een aantal onderdelen besteld die dringend aan vervanging toe waren: de linker- en rechter buitenspiegel incl bevestiging, de binnenspiegel en twee kleine stukjes voor de uitlaatophanging. Totaal een kleine €500.

Alles is te krijgen, absoluut. Maar heb je een idee van wat dat allemaal gaat kosten?

Vind ik ook maar soit,dromen mag he en eventueel je eigen geld versmossen ook:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb jij die dingen besteld ICM, Europa of Amerika?4

Nederland.

In de VS zjin die onderdelen goedkoper, en met de dollar doe je nog wat winst, maar eer die stukken hier zijn (transportkost), en ingevoerd zijn (invoerrechten), kosten ze meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

just es op mobile gekeken, die dingen gaan al vanaf 2500 euro.. :lolz:

Dat zijn sedans...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid