Ga naar inhoud

Gezocht: Opel Diplomat A Coupe 5.4 V8


TCT

Aanbevolen berichten

daarvoor zou ik hem ook wel willen :inlove:

+ de sfeer en de mystiek rond een ondergewaardeerde comfortabele slee van zoveel jaren geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk waarom ga je niet voor een berline? Buiten het aspect dat die niet zo exclusief is, is dat toch ook een knappe voiture. Werk daar wat aan, en op die manier leer je de auto kennen met een beperkt budget. Want in een oldtimer gaan er negen van de tien keer meer onverwachte kosten in kruipen als dat je op voorhand hebt ingecalculeerd.

Over een aantal jaar kan je dan die coupé uitzoeken (zal dan waarschijnlijk ook wel een hogere vraagprijs hebben), maar dan heb je al de ervaring met de berline en ken je de goede adresjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk waarom ga je niet voor een berline? Buiten het aspect dat die niet zo exclusief is, is dat toch ook een knappe voiture. Werk daar wat aan, en op die manier leer je de auto kennen met een beperkt budget. Want in een oldtimer gaan er negen van de tien keer meer onverwachte kosten in kruipen als dat je op voorhand hebt ingecalculeerd.

Over een aantal jaar kan je dan die coupé uitzoeken (zal dan waarschijnlijk ook wel een hogere vraagprijs hebben), maar dan heb je al de ervaring met de berline en ken je de goede adresjes.

Op zich geen slechte raad, maar zo een berline is leuk, tot je hem moet verkopen. Kosten om het blok in orde te zetten, en om de carrosserie in orde te zetten zijn hetzelfde als bij de coupe (tenzij je natuurlijk een compleet nieuwe deur ofzo moet gaan zoeken), alleen is de marge een pak kleiner bij een berline (die eigenlijk niets waard is).

En dan zit je uiteindelijk (te) veel geld te pompen in een auto die hij niet echt wilt. Dan kan hij in principe veel beter een van die andere 2 auto's uit zijn lijstje kopen, heeft hij iets wat hij wel wilt, en leert hij die adresjes ook kennen.

Alleen komt dan op een bepaald moment de situatie dat er zo een Diplomat te koop komt, maar hij ofwel geen stalling heeft, ofwel geen budget meer heeft.

Als hij nu bvb het budget aan de kant staan heeft voor die kar, en ze komt te koop, moet dat maar maximum 1 week duren of hij kan die kopen. Want véél langer ga je niet hebben gezien de zeldzaamheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muchas gracias!

Dat is hem juist hé, moest de markt verzadigd zijn kun je als koper op je strepen staan, maar dat is hier in de verste verste niet het geval.

Sowieso heb ik een vooropgesteld budget (aankoop + noodzakelijke kosten) opgesteld, waar ik niet zal overgaan.

Heb net een stuk of 6 mails gestuurd naar iedereen die ik ken in de Opelwereld.

Hou je op de hoogte van de respons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TCT : succes met je zoektocht.

Het ziet er een vette kar uit, als je die hebt wil ik wel een ritje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerlijk gezegd dat het weer een impulsieve ingeving is die achter enkele maanden vervlogen is :D

Mocht dat niet het geval zijn dan wens ik je veel succes met de zoektocht!

:o

Valt toch mee?

Pagode is pakken duurder hoor....

Snap ik ook niet goed, koop dezelfde spullen zelfs maar eens voor een moderne auto :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerlijk gezegd dat het weer een impulsieve ingeving is die achter enkele maanden vervlogen is :D

De goesting in een Diplomat Coupe is altijd zwaar geweest... De goesting in een nieuwe daily was er met hoogtes en laagtes... :unknown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:o

Valt toch mee?

Pagode is pakken duurder hoor....

Daar twijfel ik niet aan, maar dat is ook mijn punt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, waarom zou je die kleine later nog laten studeren als je een oude opel kan kopen voor 50k :up:
:lol:
idd. Die kleine gaat sowieso later niet studeren. :punish:
crepapelle.gif

TCT, heb je al een garage?

aangepast door Sjoerie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een merde om te vinden.

Sinds 2006 niet meer gezien op een grote veiling (van daarvoor heb ik geen gegevens).

Reacties gaan van "dat ga je niet vinden" tot "je kan beter een speld in een hooiberg zoeken".

Jaren 80-90 zijn er redelijk wat naar de schroothoop gestuurd, niemand wou toen een oude Opel met een Amerikaans blok in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een merde om te vinden.

Sinds 2006 niet meer gezien op een grote veiling (van daarvoor heb ik geen gegevens).

Reacties gaan van "dat ga je niet vinden" tot "je kan beter een speld in een hooiberg zoeken".

Jaren 80-90 zijn er redelijk wat naar de schroothoop gestuurd, niemand wou toen een oude Opel met een Amerikaans blok in.

:noparty:

Toevallig weet van Diplo Coupés die in bepaalde collecties staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

:noparty:

Toevallig weet van Diplo Coupés die in bepaalde collecties staan?

In België niet naar wat mij verteld is. Nederland 1 of 2, maar absoluut niet te koop

Ben nu Duitsland en Oostenrijk aan het afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België niet naar wat mij verteld is. Nederland 1 of 2, maar absoluut niet te koop

Ben nu Duitsland en Oostenrijk aan het afwachten.

Aight, thx!!

Welke oenen gooien nu wagens met een oplage van 347 stuks op't schroot :fp::fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aight, thx!!

Welke oenen gooien nu wagens met een oplage van 347 stuks op't schroot :fp::fp:

Niemand moest dat hebben, dus dat bleef wegrotten, en dan was het te rot, en werd het weggegooid.

Zo is er veel verloren gegaan hoor....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammere zaak... Ik hoop dat m'n vooropgestelde 5 jaar realistisch blijft, alsook m'n budget :s

Vorig jaar heeft er dan ene te koop gestaan :fp: Net geen week heeft de ad online gestaan...

Al was die 50k sowieso boven budget... Maar de zeldzaamheid drijft die prijs zo omhoog hé...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En in 2006 is er dus nog één geveild geweest... Enig idee van de staat en hammer price van die kar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En in 2006 is er dus nog één geveild geweest... Enig idee van de staat en hammer price van die kar?
Nvm, ik heb u zin verkeerd geïnterpreteerd peisek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo gaat dat met veel dingen he.

Er is een tijd van "cool" want het is nieuw.

Er is een tijd van "ROMMEL" want het is verouderd.

En vanaf dan komt er ineens een tijd van "vintage" want het is oud genoeg geworden.

(geldt niet voor alle voorwerpen natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid