Ga naar inhoud

Mazda 6


dane

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Nu nog goed onder de 110g CO2 geraken met de 150pk SkyActiv-diesel motor, en de verkoop zou wel eens leuk kunnen worden. :)

Ze hebben het nodig.

Laatste weken redelijk veel info gekregen van Mazda garages.

Verkoopt voor geen meter, enkel CX-5 kan verkopen, maar dan moet je meer dan een jaar geduld hebben ondertussen dus haken de mensen ook af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben het nodig.

Laatste weken redelijk veel info gekregen van Mazda garages.

Verkoopt voor geen meter, enkel CX-5 kan verkopen, maar dan moet je meer dan een jaar geduld hebben ondertussen dus haken de mensen ook af.

Je komt nu vaak in contact met de multimerkendealers via Kia?

Bij ons hebben we geen reden tot klagen alvast. De CX-5 is inderdaad de verkooptopper met de leveringstermijn als euvel, maar mits wat puzzelen hier en daar kan die leveringstermijn wel wat teruggedrongen worden. Begin volgend jaar gaat een nieuwe productielijn open die ervoor zou moeten zorgen dat de leveringen vlotter kunnen verlopen. (Nieuwe productieplaats aanvragen momenteel: levering in juni 2013...)

De rest van het gamma is zozo, maar zoals gezegd, absoluut geen reden tot klagen.

Soit, laat de Mazda 6 maar komen, samen met de CX-5 in de aanbieding zie ik Mazda opnieuw een stukje meer verschijnen op de toekomstige Belgische wegen... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen ze daar nu eindelijk geen deftige GPS insteken? Viel me ook op bij de CX-5.

Stuur eens een briefje naar Japan met dezelfde vraag aan hen gericht.

Nee, de Tomtom vind ik echt gemakkelijk om mee te werken. Herkenbaar, heel intuïtief en niet te veel poespas. Gemakkelijke overzichtelijke verbinding met gsm, iPod,... En een pak goedkoper dan de ingebouwde navigatiesystemen zoals in jouw 6. (€ 850 <-> € 2500 Ofzo )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuur eens een briefje naar Japan met dezelfde vraag aan hen gericht.

Nee, de Tomtom vind ik echt gemakkelijk om mee te werken. Herkenbaar, heel intuïtief en niet te veel poespas. Gemakkelijke overzichtelijke verbinding met gsm, iPod,... En een pak goedkoper dan de ingebouwde navigatiesystemen zoals in jouw 6. (€ 850 <-> € 2500 Ofzo )

GPS moest je dacht ik niet voor bijbetalen, zat gewoon in de uitvoering TRSI.
Link naar reactie
Delen op andere sites

GPS moest je dacht ik niet voor bijbetalen, zat gewoon in de uitvoering TRSI.

KIopt! Zal nu zeker ook in de 'Exclusive' uitvoering standaard zitten, maar als je het als optie neemt op de tussenuitvoering is het voor de CX-5 € 850 en voor de huidige Mazda 6 € 2500... Het was maar even om een beeld te geven. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuur eens een briefje naar Japan met dezelfde vraag aan hen gericht.

Nee, de Tomtom vind ik echt gemakkelijk om mee te werken. Herkenbaar, heel intuïtief en niet te veel poespas. Gemakkelijke overzichtelijke verbinding met gsm, iPod,... En een pak goedkoper dan de ingebouwde navigatiesystemen zoals in jouw 6. (€ 850 <-> € 2500 Ofzo )

Kan allemaal goed zijn, maar dit trekt toch op niets. In dat segment zouden ze 't wel wat meer mogen integreren, het is nu zo'n "vakje" erin gestoken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

KIopt! Zal nu zeker ook in de 'Exclusive' uitvoering standaard zitten, maar als je het als optie neemt op de tussenuitvoering is het voor de CX-5 € 850 en voor de huidige Mazda 6 € 2500... Het was maar even om een beeld te geven. :)

Juist, was even vergeten dat je die ook op de tussenuitvoering te krijgen was. Scheelt direct heel wat in prijs natuurlijk, al zou ik eens die GPS willen bedienen om er een beeld van te vormen. Ik ben het wel eens met Spillies dat het niet echt ingewerkt lijkt op deze manier.

Verder is de nieuwe 6 echt wel heel knap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je komt nu vaak in contact met de multimerkendealers via Kia?

Bij ons hebben we geen reden tot klagen alvast. De CX-5 is inderdaad de verkooptopper met de leveringstermijn als euvel, maar mits wat puzzelen hier en daar kan die leveringstermijn wel wat teruggedrongen worden. Begin volgend jaar gaat een nieuwe productielijn open die ervoor zou moeten zorgen dat de leveringen vlotter kunnen verlopen. (Nieuwe productieplaats aanvragen momenteel: levering in juni 2013...)

De rest van het gamma is zozo, maar zoals gezegd, absoluut geen reden tot klagen.

Soit, laat de Mazda 6 maar komen, samen met de CX-5 in de aanbieding zie ik Mazda opnieuw een stukje meer verschijnen op de toekomstige Belgische wegen... :)

Klopt, zowel de vlamingen, walen als Luxemburgers zeggen dat dat huilen met de pet op is.

2 tot 3 mx-5 per garage per jaar en van die dingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

de 6 ziet er heel goed uit. het enigste wat me voorlopig doet twijfelen is het interieur. het ziet er allemaal zo plastiekerig uit. de concurrentie heeft ook wel plastiek zitten, maar die geven er tenminste een textuur aan.

was bij de huidige ook want toen vond ik de mazda iets sportiever van exterieur dan de ford, maar binnenin vond ik hem te saai en te goedkoop ogen.

even afwachten en beide nog eens naast elkaar zetten dus.

prijzen zouden rond de 21K voor de benzine en 27K voor de 2.2 diesel liggen. co was 107 en 127 ofzo meen ik me te herinneren.

in december zou hij bij de dealers staan en ik verwacht een uitnodiging voor de lancering. ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

@ bompa : als zeer trouwe "volvoist" ben ik zelfs al gaan kijken naar de nieuwe 6.

 

Voor mij de eerste japanner die zo europees overkomt,ook qua interieur. Technisch gewoon top vind ik.

 

Het enige dat mij wel onmiddelijk opviel was het zitconfort. Daarin blijft volvo de voor mij toch absolute maestro. Misschien went het wel na een poosje maar toch...

 

Nieuwe V60 met +/- dezelfde uitrusting/motorversie kost ruim 10.000€ extra.

 

Zijn wel een hoop kluiten hé!

 

Ben benieuw wat deze gaan doen als "mazda select car"....qua prijs dan.

 

Ben er eigenlijk stiekem toch een beetje verliefd op.

 

We zien wel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie 'veel' breaks!

 

Ik heb alleen nog maar breaks gezien.

 

Maar ik zie ze toch relatief vaak (in Mazda termen dan toch :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Carlito @@Mazdastruction

 

Hebben jullie al enig zicht op de verkoopcijfers van de Mazda 6 momenteel? Lijkt me het toch goed te doen... Ook in lease.

 

Als ik een vage schatting mag doen denk ik dat Mazda België momenteel aan +- 700 verkochte Mazda 6 GJ's zit. 't Loopt goed, maar het mag nog altijd iets beter, al mogen we zeker niet klagen gezien het huidige klimaat... En gezien het echt een fantastische auto is voor zijn segment.  :inlove:   Nu, er komen veel nieuwe prospecten op af in plaats van enkel de huidige Mazda-klant en dat is wel een goed teken op zich. Hij mag nog iets bekender worden en dan denk ik wel dat deze blijft verkopen. :up:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid