Ga naar inhoud

Mazda 6


dane

Aanbevolen berichten

Als ik een vage schatting mag doen denk ik dat Mazda België momenteel aan +- 700 verkochte Mazda 6 GJ's zit. 't Loopt goed, maar het mag nog altijd iets beter, al mogen we zeker niet klagen gezien het huidige klimaat... En gezien het echt een fantastische auto is voor zijn segment.  :inlove:   Nu, er komen veel nieuwe prospecten op af in plaats van enkel de huidige Mazda-klant en dat is wel een goed teken op zich. Hij mag nog iets bekender worden en dan denk ik wel dat deze blijft verkopen. :up:

 

Lijken me toch goede cijfers te zijn.

 

Ik weet alleen dat er te weinig mensen weten dat er een nieuwe 6 is... Maar Mazda heeft dan ook één van de kleinste advertentiebudgetten van alle BE automerken...

 

Moesten ze hier echter  hun unieke positie op de zakelijke markt uitspelen... Ze zouden als zot verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft zijn naam ook niet mee. De gemiddelde vrouw heeft er 'bij wijze van spreken' nog nooit van gehoord en ziet liever een gekend merk op de oprit staan.

 

Los daarvan, ik zou er weleens een proefrit in willen maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ bompa : als zeer trouwe "volvoist" ben ik zelfs al gaan kijken naar de nieuwe 6.

 

Voor mij de eerste japanner die zo europees overkomt,ook qua interieur. Technisch gewoon top vind ik.

 

Het enige dat mij wel onmiddelijk opviel was het zitconfort. Daarin blijft volvo de voor mij toch absolute maestro. Misschien went het wel na een poosje maar toch...

 

Nieuwe V60 met +/- dezelfde uitrusting/motorversie kost ruim 10.000€ extra.

 

Zijn wel een hoop kluiten hé!

 

Ben benieuw wat deze gaan doen als "mazda select car"....qua prijs dan.

 

Ben er eigenlijk stiekem toch een beetje verliefd op.

 

We zien wel.

 

Wel, ik zie er dikwijls eentje in Middelkerke, en ik blijf m'n hoofd omdraaien. Maar aangezien de zetels immens belangrijk zijn voor mij (cfr m'n rugpijn op de karting ;) ) is dat hier wel minder nieuws.

't Blijft een bijzonder knappe wagen vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Begint meer en meer een dikke kanshebber te worden voor de Passat. Gezien de aantrekkelijke businessline, lage co2 en aantrekkelijke cataloguswaarde zelfs een tikkeltje goedkoper als mijn huidige kale Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al mee gereden?

 

Neje. Met een Passat had ik ook niet echt gereden tot ik m ging afhalen. Tding moet gewoon rechtdoor kunnen rijden en een top van 200km/h halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlotjes.  B)

 

Mocht je toch geïnteresseerd zijn, en je passeert toevallig in de buurt van Leuven, spring maar eens binnen he.  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neje. Met een Passat had ik ook niet echt gereden tot ik m ging afhalen. Tding moet gewoon rechtdoor kunnen rijden en een top van 200km/h halen.

200 Zal ie zeker halen. In Autogids zeiden ze dat de 150pk in bepaalde hernemingen al sneller is dan een 320d EDE. Door zijn hoge koppelwaarde van 380 nM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlotjes.  B)

 

Mocht je toch geïnteresseerd zijn, en je passeert toevallig in de buurt van Leuven, spring maar eens binnen he.  :)

 

Zal ik zeker doen,

 

grtjs

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er wel van plan eens een testrit mee te maken, maar het zal toch niet in die aard zijn dat het een heel weekend omvat. Gewoon kennis maken om te zien of het gevoel goed zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

pff

 

Tjah, dat is het verschil met een Duitse wagen he. Er zit écht wel veel op als je de Executive-uitvoering neemt voor de prijs, maar je mag zelf niet beginnen met opties samenstellen.  :)

 

Je kan zelfs gewoon niet. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Testgereden met de 2.2 diesel automaat van 175pk in de sedan en met de 150pk manuele versie in de wagon.

Wagen beviel me echt enkel het interieur is niet van het niveau van de europese premiummerken.

Ondanks de 15% fleet plus korting op de wagon executive 175pk automaat toch te duur om te leasen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Testgereden met de 2.2 diesel automaat van 175pk in de sedan en met de 150pk manuele versie in de wagon.

Wagen beviel me echt enkel het interieur is niet van het niveau van de europese premiummerken.

Ondanks de 15% fleet plus korting op de wagon executive 175pk automaat toch te duur om te leasen...

 

Auto is niet te duur, jij wilt te veel met een te laag budget. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nu eens uitvoerig bekeken op het autosalon. Ik zou deze kar zeker wel willen rijden. En snap de opmerkingen over zijn interieur niet goed. Ok, het is niet hetzelfde als een Audi. Maar 't is toch niet dat het belabberd is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto is niet te duur, jij wilt te veel met een te laag budget. :D

  

Denk dat 950€ per maand excl btw incl CO2 toch meevalt wetende dat een bmw die na korting 6000€ meer kost dan de mazda na korting wel binnen budget valt ;-) Dooddoeners bij de Mazda zijn de BIV, de 19 duimers en de restwaarde. En aangezien ik geen zin heb in een "kale" mazda is het de 175pk executive icm automaat of geen mazda.

Moet wel zeggen dat ze bij Mazda moeite doen. Garage had me nog opgebeld en gaan nu hun fleet verantwoordelijke met LeasePlan contact laten opnemen om te kijken wat ze kunnen doen.

Ik heb hem nu eens uitvoerig bekeken op het autosalon. Ik zou deze kar zeker wel willen rijden. En snap de opmerkingen over zijn interieur niet goed. Ok, het is niet hetzelfde als een Audi. Maar 't is toch niet dat het belabberd is...

Interieur is kwalitatief zeker geen afknapper maar je merkt het verschil met europese premium merken. Prijsverschil moet ergens zitten he ;-) Kofferrruimte is bv ook niet zo super afgewerkt maar daar valt allemaal mee te leven indien executive uitvoering en 175pk :-D
Link naar reactie
Delen op andere sites

  

Denk dat 950€ per maand excl btw incl CO2 toch meevalt wetende dat een bmw die na korting 6000€ meer kost dan de mazda na korting wel binnen budget valt ;-) Dooddoeners bij de Mazda zijn de BIV, de 19 duimers en de restwaarde. En aangezien ik geen zin heb in een "kale" mazda is het de 175pk executive icm automaat of geen mazda.

Moet wel zeggen dat ze bij Mazda moeite doen. Garage had me nog opgebeld en gaan nu hun fleet verantwoordelijke met LeasePlan contact laten opnemen om te kijken wat ze kunnen doen.

Interieur is kwalitatief zeker geen afknapper maar je merkt het verschil met europese premium merken. Prijsverschil moet ergens zitten he ;-) Kofferrruimte is bv ook niet zo super afgewerkt maar daar valt allemaal mee te leven indien executive uitvoering en 175pk :-D

 

 

De vergelijking die je aanhaalt betekent niets zonder de andere waardes erbij. Hoeveel kilometers/maand en op welke termijn neem je je wagen? "Wetende dat een BMW...." Welke BMW heb je in het vergelijk gezet? Welke motorisatie, welke CO2-uitstoot, welke uitrusting? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 518d touring met businesspack die voor korting 47.000 euro kost is in de lease goedkoper dan een 6 die voor korting 36500 euro kost.

Een 318dA touring die 45.000 euri kost voor korting idem.

looptijd 36 maanden en 45.000km/jaar. Wagens worden wel berekend op 48 maanden.

Ok die wagens vallen niet 100% te vergelijken met de Mazda want die is wat sneller maar als Mazda leaseklanten van premiummerken wil afsnoepen dan zullen ze meer moeten bieden (opties en/of motorvermogen) dan deze merken.

Voor een volle mazda 6 met snellere motor wil ik gerust de overstap maken. Als dat niet kan dan liever een goed uitgeruste bmw 3 of 5.

 

De vergelijking die je aanhaalt betekent niets zonder de andere waardes erbij. Hoeveel kilometers/maand en op welke termijn neem je je wagen? "Wetende dat een BMW...." Welke BMW heb je in het vergelijk gezet? Welke motorisatie, welke CO2-uitstoot, welke uitrusting? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid