Tiep 3.397 Geplaatst: 26 april 2016 Geplaatst: 26 april 2016 Qua ongeval heb ik ook al aan het denken geweest maar dat heb je in elke tunnel natuurlijk. De uitlaatgassen zullen zeker wel systemen voor bestaan. Het is niet de enige lange tunnel ter wereld he. Kijk naar de Grand-Saint-Bernard bijvoorbeeld ... Dat heb je inderdaad in elke tunnel, maar het tunneltraject van ringland loopt over de volledige lengte van de R1. Dat kan toch al tellen. Maw kan je dus voor een grote afstand niet echt (vlot) elders naartoe, althans dat maak ik op uit de informatieve video hierboven. "Filevrij" is een mooi woord. Het is zelfs eentje om bij weg te dromen in België. Maar dat sust me niet. Betreffende de uitlaatgassen : Ik doel niet op het feit of daar nu al dan niet systemen voor bestaan. Ik doel op de vraag waar die systemen boven de grond gaan komen. 't Is niet zo dat die uitlaatgassen magisch verdwijnen omdat ze uitgestoten worden in een tunnel, dat weet je zelf ook. Net zoals ik weet dat het niet de enige lange tunnel ter wereld zou zijn. En ja, die uitstoot wordt allicht voor een groot stuk gefilterd maar er zullen steeds schadelijke stoffen ergens blijven vrijkomen. Ik vraag me af waar dat juist gaat zijn, want dat is me op dit moment niet duidelijk. (Er wordt allicht over gerept in het volledige dossier, maar daar heb ik me nu niet bepaald in verdiept) Versta me niet verkeerd : Ik ben niet gekant tegen dit project, ik stel me gewoon vragen bij bepaalde aspecten. Maar toegegeven was ik ook wel te vinden voor de brug, de landmark. Al zijn daar ook terechte punten van kritiek. Zoals dat bij alles vaak het geval is. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 26 april 2016 Geplaatst: 26 april 2016 Wat ik net het mooie vind aan dit project is de verbetering voor het centrum. En die uitlaatgassen ja, die zijn daar momenteel ook hé. Dit project heeft dan ook niet de bedoeling die weg te toveren ... Die brug is leuk voor de doorstroom maar daar verbetert het leven in de stad niet significant van. Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 26 april 2016 Geplaatst: 26 april 2016 Wat ik net het mooie vind aan dit project is de verbetering voor het centrum. En die uitlaatgassen ja, die zijn daar momenteel ook hé. Dit project heeft dan ook niet de bedoeling die weg te toveren ... Die brug is leuk voor de doorstroom maar daar verbetert het leven in de stad niet significant van. Claim ik ook nergens. Ik vraag me gewoon af waar die lucht naar boven zal komen. Specificeer eens "de verbetering voor het centrum"? Om de luchtkwaliteit in de (ruime) binnenstad en het centrum minimaal te verbeteren beginnen ze met de LEZ in te voeren vanaf 1/02/2017. Maar daar zie je geen dusdanig verkeer zoals dat op de Ring aanwezig is. De overkapping van de R1 situeert zich ook rond de stad, niet in of dwars door het centrum. Eigenlijk breidt project Ringland de "gezondere/betere luchtzone" verder uit, terwijl ze tegelijk Ring (proberen te) ontlasten. De brug lost inderdaad enkel de verkeersknoop op, maar kon tegelijk een mooie landmark zijn. Zo zie ik het. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 26 april 2016 Geplaatst: 26 april 2016 En in die tunnels ga je dan nog 70 mogen rijden ipv 100 over de gewone ring zeker? Juij, nog langer onderweg en 's nachts helemaal van de pot gerukt Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 26 april 2016 Geplaatst: 26 april 2016 En dan van die mottige flitspalen zetten Zoals die ene in de tunnel onder de Nationale bank waar ik eerder al een shoot mee had. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 26 april 2016 Geplaatst: 26 april 2016 En in die tunnels ga je dan nog 70 mogen rijden ipv 100 over de gewone ring zeker? Juij, nog langer onderweg en 's nachts helemaal van de pot gerukt En in een tunnel is het gemakkelijk om traject-controle te doen he. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 26 april 2016 Auteur Geplaatst: 26 april 2016 En in een tunnel is het gemakkelijk om traject-controle te doen he. Waarom zou dat in een tunnel gemakkelijker zijn dan niet in een tunnel? Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 26 april 2016 Geplaatst: 26 april 2016 Waarom zou dat in een tunnel gemakkelijker zijn dan niet in een tunnel? Het is moeilijker te meten met je Coyote. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 26 april 2016 Geplaatst: 26 april 2016 Waarom zou dat in een tunnel gemakkelijker zijn dan niet in een tunnel? Omdat je de camera's gewoon aan het plafond van de tunnel kan hangen, tiens! Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 26 april 2016 Geplaatst: 26 april 2016 En in een tunnel is het gemakkelijk om traject-controle te doen he. Ja dat zal sowieso standaard zijn met Weyts, maak ik me geen illusies in. Op dat gebied ben ik blij dat de walen de verlaging saboteren op de brusselse ring. Doen ze toch nog iets goed Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 27 april 2016 Geplaatst: 27 april 2016 Is Ringland al volledig goedgekeurd zoals wordt aangetoond in dat filmpje? Quote
Framfy 559 Geplaatst: 27 april 2016 Geplaatst: 27 april 2016 Is Ringland al volledig goedgekeurd zoals wordt aangetoond in dat filmpje? Nee. Er is nog niets van goedgekeurd. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 27 april 2016 Geplaatst: 27 april 2016 Is Ringland al volledig goedgekeurd zoals wordt aangetoond in dat filmpje? Zot, eerst 4x zoveel uitgeven aan onderzoek als dat de bouw zou kosten 2 Quote
Waky 975 Geplaatst: 27 april 2016 Geplaatst: 27 april 2016 Zot, eerst 4x zoveel uitgeven aan onderzoek als dat de bouw zou kosten Zonder discussie zou een politieker zich overbodig maken Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 27 april 2016 Geplaatst: 27 april 2016 Claim ik ook nergens. Ik vraag me gewoon af waar die lucht naar boven zal komen. Specificeer eens "de verbetering voor het centrum"? Om de luchtkwaliteit in de (ruime) binnenstad en het centrum minimaal te verbeteren beginnen ze met de LEZ in te voeren vanaf 1/02/2017. Maar daar zie je geen dusdanig verkeer zoals dat op de Ring aanwezig is. De overkapping van de R1 situeert zich ook rond de stad, niet in of dwars door het centrum. Eigenlijk breidt project Ringland de "gezondere/betere luchtzone" verder uit, terwijl ze tegelijk Ring (proberen te) ontlasten. De brug lost inderdaad enkel de verkeersknoop op, maar kon tegelijk een mooie landmark zijn. Zo zie ik het. Vrijgekomen parkruimte etc. kijk naar bv Madrid. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 27 april 2016 Geplaatst: 27 april 2016 Ringland-video net bekeken. Is natuurlijk allemaal erg Droomfabriek en high level, nog ... maar klinkt toch niet slecht? Quote
utah 552 Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Hoe lang gaat het nog duren eer ze de OBU bakjes gebruiken om snelheidsboetes aan te koppelen? Is perfect mogelijk om het te gebruiken als track and trace. En dus per definitie ook je rijtijd van punt A naar B te vergelijken met de legale tijd die je erover moest doen. Mijnheer Weyts, kassa kassa? Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Ringland-video net bekeken. Is natuurlijk allemaal erg Droomfabriek en high level, nog ... maar klinkt toch niet slecht? Klinkt zeker niet slecht. We zullen zien wat het geeft in de toekomst hé. De invoering van de LEZ in Antwerpen gaat misschien al een jaar vertraging oplopen, omwille van de privacycommissie die over iets valt Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Iemand idee als je aan de grensovergang tussen België & Frankrijk (E17) nog veel tijd verliest? Quote
Fernand 2.389 Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Iemand idee als je aan de grensovergang tussen België & Frankrijk (E17) nog veel tijd verliest? Tenenkrommend hoe jij blijft volharden. 1 Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Iemand idee als je aan de grensovergang tussen België & Frankrijk (E17) nog veel tijd verliest?Ja... En geen tijdstip op te plakken. Overdag sta je daar soms muur vast en kwartier later is het vlot. Naar waar moet je? Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Ja... En geen tijdstip op te plakken. Overdag sta je daar soms muur vast en kwartier later is het vlot. Naar waar moet je? Wat Waky zegt. Ik vrees dat er langs Luxemburg sneeuw zal liggen. Of dat de Brusselse ring muurvast zit Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Tenenkrommend hoe jij blijft volharden. West-Vlaanderen bestaat al langer Quote
Waky 975 Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Gewoon even binnendoor rijden en je hebt er geen last van. Zal wss ook mijn plan zijn vrijdagavond. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.