Ambi 1.758 Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Shit dat moet stressen geweest zijn, hier wel een goei ervaring met camionchauffeurs, toen ik eens een keer niet kon vertrekken op een rond punt (ik stond in 3de ) bleef die heel rustig zonder toeten achter mij wachten tot ik het door had Quote
STA911 5.729 Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Vrachtwagenchauffeurs idd! Van baan wisselen zonder te kijken of er wel iemand aan komt gereden. De meesten zetten hun pinker op, gaan uiterst links rijden van hun baanvak, en als ze zien dat jij je manoeuvre uitvoert om naar't volgende te gaan, dan pas beginnen ze 't midden toe te rijden. Maar af en toe kom je zo'n pummel tegen die pinkt, en tegelijkertijd uitwijkt. Of dat je daar afgesteven (130)km/u komt of niet, 't is volgens hen aan u om te maken dat je kan remmen of dat je uitwijkt naar't links baanvak. Idioten! Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Vrachtwagenchauffeurs idd!Van baan wisselen zonder te kijken of er wel iemand aan komt gereden. De meesten zetten hun pinker op, gaan uiterst links rijden van hun baanvak, en als ze zien dat jij je manoeuvre uitvoert om naar't volgende te gaan, dan pas beginnen ze 't midden toe te rijden. Maar af en toe kom je zo'n pummel tegen die pinkt, en tegelijkertijd uitwijkt. Of dat je daar afgesteven (130)km/u komt of niet, 't is volgens hen aan u om te maken dat je kan remmen of dat je uitwijkt naar't links baanvak. Idioten! Dat is omdat ze anders soms een kwartier kunnen wachten eer iemand ze doorlaat. Je moet nekeer zelf met zo een groot gevaarte op de baan zijn om dat te ondervinden (daarvoor gene camion, een grote camionette + grote gesloten remorque van meer dan 1ton is genoeg). Quote
Carlito 6.296 Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Vrachtwagenchauffeurs Ik rijd mooi 70 op een 70-baan, komt er een vrachtwagen op 1m van mijn achterbumper rijden ofzo. Ik zei nog, "als ik nu plots moet stoppen steekt hij los op mij". Halve minuut later was het natuurlijk van dat Voorligger moest afslaan en stopt, er zat gelukkig toch zo'n 200m afstand tussen ons ofzo. Ik rem heel voorzichtig zodanig dat ik er zo lang mogelijk over doe om tot stilstand te komen, uiteindelijk stond de vrachtwagen stil naast mijn passagiersdeur op de parkeerstrook/pechstrook. Die had anders mooi in mijn kont gezeten. Quote
DRIVER-W 1.753 Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Het is gewoon van te moeten, inderdaad. Als je ergens achteruit moet inrijden, moet je gewoon blijven rijden en zeker niet stoppen, of je geraakt niet op de plaats waar je moet zijn. Erg dat je zo egoïstisch moet redeneren, maar 90% van de autobestuurders werkt het in de hand. Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Die had anders mooi in mijn kont gezeten. Een vrachtwagen wil je niet in je kont, Carlo... Quote
xit 10 Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 (aangepast) Deze morgen op de A12... een lullo die tijdens het rijden rustig zijn krant zit te lezen aan het stuur. Onder het motto, doe eens een Quickie: 699-ADB (en een sticker van de f**** CM achteraan) 24 januari 2012 aangepast door xit Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Deze morgen op de A12... een lullo die tijdens het rijden rustig zijn krant zit te lezen aan het stuur.Onder het motto, doe eens een Quickie: 699-ADB (en een sticker van de f**** CM achteraan) WTF? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 27 januari 2012 Auteur Geplaatst: 27 januari 2012 http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120127_007 Krankzinnig gewoon... Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120127_007Krankzinnig gewoon... " Het nieuwe reglement voorziet ook in "fietsstraten", waar tweewielers de hele rijbaan in beslag mogen nemen en door automobilisten niet ingehaald mogen worden." Oh god. Hopen dat dat geen nieuwe hype wordt bij de gemeentes. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Waarom voel ik nu al dat het aantal ongevallen met fietsers en gevallen van verkeersagressie tov fietsers zal toenemen? Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Ik denk wel dat er minder dode hoek-slachtoffers te betreuren zullen vallen maar misschien zullen deze dan als ornament gaan prijken op menig motorkap. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Waarom voel ik nu al dat het aantal ongevallen met fietsers en gevallen van verkeersagressie tov fietsers zal toenemen? "tov"??? Dit duidt toch op een vingerwijzing naar de automobilist? Ik zie vooral discussies verschijnen tussen automobilisten die de wet proberen te volgen en fietsers die nu des te meer gaan beweren "een fietser heeft overal voorrang". Er wordt blijkbaar alles aan gedaan om fietsers zich het king of the road gevoel te geven. Tot frustratie van m'n kinderen die, als ze stoppen voor een voorrang van rechts - voorbijgevlamd worden door de rest van de bende fietsers rond hen. Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 "tov"???Dit duidt toch op een vingerwijzing naar de automobilist? Ik zie vooral discussies verschijnen tussen automobilisten die de wet proberen te volgen en fietsers die nu des te meer gaan beweren "een fietser heeft overal voorrang". Er wordt blijkbaar alles aan gedaan om fietsers zich het king of the road gevoel te geven. Tot frustratie van m'n kinderen die, als ze stoppen voor een voorrang van rechts - voorbijgevlamd worden door de rest van de bende fietsers rond hen. Completely agree. Er moet echt gesensibiliseerd worden dat ook fietsers voorrang moeten verlenen en niet baas zijn van het asfalt. Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Gisteren moest ik schoonvader ophalen aan het station in Maastricht. Op zich niks zwaar ergerlijks, maar de combinatie duister + regenval + nat wegdek + grote aantallen fietsers zonder licht die kriskras rondrijden en rode lichten negeren is vanuit zo een Z4 wel stresserend. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 "tov"???Dit duidt toch op een vingerwijzing naar de automobilist? Ik zie vooral discussies verschijnen tussen automobilisten die de wet proberen te volgen en fietsers die nu des te meer gaan beweren "een fietser heeft overal voorrang". Er wordt blijkbaar alles aan gedaan om fietsers zich het king of the road gevoel te geven. Tot frustratie van m'n kinderen die, als ze stoppen voor een voorrang van rechts - voorbijgevlamd worden door de rest van de bende fietsers rond hen. Fietsers gaan provoceren en zich nog meer rechten toeëigenen, tot ergernis van de automobilist. Nee? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 27 januari 2012 Auteur Geplaatst: 27 januari 2012 Fietsers gaan provoceren en zich nog meer rechten toeëigenen, tot ergernis van de automobilist. Nee? Als fietsers gaan provoceren, dan gaat de agressie toch van hen uit? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 27 januari 2012 Auteur Geplaatst: 27 januari 2012 En dan dit: De weggebruikers die door het groen rijden, blijven wel steeds voorrang hebben op de fietsers. Ga het maar eens bewijzen dat het voor jou groen was als je zo'n pipo op je kapo hebt liggen. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Walter Kapio heeft dat eens voorgehad. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Als fietsers gaan provoceren, dan gaat de agressie toch van hen uit? Ja, maar de fietser blijft 'de zachte weggebruiker'. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Dat ze dan ook maar in de zachte berm rijden vanaf nu en niet op MIJN rijbaan. Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Zoveel moeite is dat nu niet om wat rekening te houden met fietsers hé. Voorrang van rechts nemen zonder kijken is zoiezo al zeer dom. Fietsers zijn meestal aan het afzien (zij gebruiken nl. eigen kracht en geen diesel of benzine) dus het kost hen veel meer moeite om te stoppen voor een auto dan omgekeerd. Vergeet ook niet dat veel jonge fietsers de verkeersregels amper kennen. Natuurlijk maakt hen dat niet 'king of the road'. Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Fietsers zijn meestal aan het afzien (zij gebruiken nl. eigen kracht en geen diesel of benzine) dus het kost hen veel meer moeite om te stoppen voor een auto dan omgekeerd. Ja zo in een rem pitsen... pfoeh! Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Fietsers gaan provoceren en zich nog meer rechten toeëigenen, tot ergernis van de automobilist. Nee? ja Ja, maar de fietser blijft 'de zachte weggebruiker'. Burgerrechterlijk. NIET strafrechterlijk. En dat vergeten velen. Ze moeten nog steeds de wet volgen he. Zoveel moeite is dat nu niet om wat rekening te houden met fietsers hé. Voorrang van rechts nemen zonder kijken is zoiezo al zeer dom. Fietsers zijn meestal aan het afzien (zij gebruiken nl. eigen kracht en geen diesel of benzine) dus het kost hen veel meer moeite om te stoppen voor een auto dan omgekeerd. Vergeet ook niet dat veel jonge fietsers de verkeersregels amper kennen. Natuurlijk maakt hen dat niet 'king of the road'. Hier komen m'n haren van recht. IK HOUD REKENING MET ELKE FIETSER RONDOM MIJ. Zoals ik rekening houd met elke wagen, elke voetganger en elk paard, elke toevallige vogel, al wat je maar wenst. Ik houd zelfs zodanig veel rekening met de fietsers rondom mij dat ik zie dat zij zich niet aan de wet houden en zij mij nooit gezien hebben. En het probleem zit niet bij veel jonge fietsers. Het probleem zit bij +20, een leeftijd waarop het verstand aangekomen dient te zijn, en een minimum aan verkeersregels ontvangen is. Maar de wil om er wat mee te doen is meestal nog NIET aangekomen. WANT ...... een fietser is toch zo een zwakke weggebruiker. Ik zal je eens wat zeggen; rijd eens jaren door fietsend vlaanderen. Je zult begrijpen wat ik bedoel. Nu, ik heb al geleerd om gewoon te negeren. De enige overlevingsstrategie. Anders had ik vandaag ook alweer twee fietsers omver kunnen rijden, of boel mee zoeken. Maar ik kan alleen afstompend rijdend vlaanderen niet redden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.