STA911 5.728 Geplaatst: 29 januari 2012 Geplaatst: 29 januari 2012 Ik word onnozel als ik als passagier bij een bestuurder zit die z'n snelheid niet kan aanhouden op de autostrade. :s Als ze dan nog eens beginnen te babbelen is't helemaal omzeep en dan volgt er een concert van gaspedaalstands. Heel de tijd met kleine beetjes gas los en hernemen. Irritaaaant! Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 29 januari 2012 Geplaatst: 29 januari 2012 Ik word onnozel als ik als passagier bij een bestuurder zit die z'n snelheid niet kan aanhouden op de autostrade. :sAls ze dan nog eens beginnen te babbelen is't helemaal omzeep en dan volgt er een concert van gaspedaalstands. Heel de tijd met kleine beetjes gas los en hernemen. Irritaaaant! Liefst in het 2e rijvak. Quote
STA911 5.728 Geplaatst: 29 januari 2012 Geplaatst: 29 januari 2012 Liefst in het 2e rijvak. Onze pa kan daar wat van eigenlijk. Op 38 jaar nooit accidenten veroorzaakt, dus een bijster goede chauffeur eigenlijk. Maar als 'ie begint te babbelen is't gedaan Ach, ken er genoeg. M'n beste maten doen het één voor één. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Ik houd zelfs zodanig veel rekening met de fietsers rondom mij dat ik zie dat zij zich niet aan de wet houden en zij mij nooit gezien hebben.En het probleem zit niet bij veel jonge fietsers. Het probleem zit bij +20, een leeftijd waarop het verstand aangekomen dient te zijn, en een minimum aan verkeersregels ontvangen is. Maar de wil om er wat mee te doen is meestal nog NIET aangekomen. WANT ...... een fietser is toch zo een zwakke weggebruiker. Ik zal je eens wat zeggen; rijd eens jaren door fietsend vlaanderen. Je zult begrijpen wat ik bedoel. Nu, ik heb al geleerd om gewoon te negeren. De enige overlevingsstrategie. Anders had ik vandaag ook alweer twee fietsers omver kunnen rijden, of boel mee zoeken. Maar ik kan alleen afstompend rijdend vlaanderen niet redden. Ik rij heel regelmatig met de fiets door Gent. Het volk dat daar veelal fiets is het volk dat niet gewent is om te fietsen. Tot voor kort werden ze gevoerd in hun boerendorp waar ze wonen en terug willen gaan wonen. Fietsen zonder lichten is gewoon waanzinnig. Maar eigenlijk is het de fout van België, want ze zetten zodanig veel verlichtingspalen dat je als fietser denkt dat je geen licht meer nodig hebt (want je ziet zelf genoeg). Vanuit de voorruit van een auto is dat dus niet het geval met alle gevolgen van dien. Ik vind de verontwaardiging daarover ook zo grappig altijd van studenten. Die boete kost mij 50euro, echt schandalig : als ik omver gereden wordt, ben ik toch in mijn recht wegens zwakke weggebruiker? Kan ik eraandoen dat dit klinkt als "stelen is verboden, dus waarom een slot op de voordeur steken?", met dat verschil dat een fietslicht verplicht is en een slot op je voordeur niet. Veel fietser zien geen auto's, maar zien ook geen medefietsers. In al die tijd dat ik vlam, ben ik een paar keer bijna omver gereden door een auto, heb ik een keer een deur toegestampd (dubbel fietspad en mocht ik in de andere richting rijden, zou ik die deur pijnlijk geramd hebben), maar ik ben al regelmatig omver gereden door een blinde ezel op de fiets! En die fietsers zijn zowel van die coureurkes die denken dat ze met hun snelheid king of the velobaan zijn, maar geen duidelijk signalen geven en ze gewoonweg plots voor je zitten als van die bakfietsseuten die niet rondkijken en denken dat ze de enigste zijn die fietsen en alles daartussen. Vreemd, ik heb dat altijd geweten. Hebben ze mij op de lagere school geleerd. IK ook Quote
DRIVER-W 1.753 Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Onze pa kan daar wat van eigenlijk. Op 38 jaar nooit accidenten veroorzaakt, dus een bijster goede chauffeur eigenlijk. Maar als 'ie begint te babbelen is't gedaan Ach, ken er genoeg. M'n beste maten doen het één voor één. Het is niet omdat je vader nog nooit een accident veroorzaakt heeft, dat hij daarom een goede chauffeur is Quote
STA911 5.728 Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Het is niet omdat je vader nog nooit een accident veroorzaakt heeft, dat hij daarom een goede chauffeur is Die stelling durf ik toch hard in twijfel trekken hoor! Als je in heel je leven nog nooit iets voorgehad hebt, dan ben je een anticiperende chauffeur. En dat hoort toch tot één van de eigenschappen die bijdragen tot wat 'een goede chauffeur' hoort te zijn. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Die stelling durf ik toch hard in twijfel trekken hoor! Als je in heel je leven nog nooit iets voorgehad hebt, dan ben je een anticiperende chauffeur. En dat hoort toch tot één van de eigenschappen die bijdragen tot wat 'een goede chauffeur' hoort te zijn. Je kan ook een 'voorzichtige' chauffeur zijn. Zoals de gemiddelde bompa, 's zondags te vinden op de gemiddelde gewestweg aan 50km/h. Quote
STA911 5.728 Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Je kan ook een 'voorzichtige' chauffeur zijn. Zoals de gemiddelde bompa, 's zondags te vinden op de gemiddelde gewestweg aan 50km/h. Klopt. Maar ik kan je ten stelligste verzekeren dat onze pa een voorzichtige chauffeur is, als het moet. Alleszins niet te vergelijken met de gemiddelde bompa die over onze wegen taffelt. Een voorzichtige chauffeur, geen bompa style, zal meer aanleunen bij wat als 'goede chauffeur' kan aangenomen worden, dan een chauffeur die niet voorzichtig is. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Die stelling durf ik toch hard in twijfel trekken hoor! Als je in heel je leven nog nooit iets voorgehad hebt, dan ben je een anticiperende chauffeur. Dat durf ik dan weer in twijfel te trekken Mijn tante is een ramp als chauffeur, die steekt onder andere stoten uit zoals achteruit rijden op de pechstrook omdat ze een afrit gemist heeft. Of in straten inrijden dat ze niet mag, op autosnelweg de middenberm over omdat ze iets vergeten is (was in Spanje), .. Nog nooit iets voorgehad. En die doet echt wel veel kilometers (rond de 40.000 op een jaar). Quote
DRIVER-W 1.753 Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Dat wou ik ook maar zeggen. Ik geloof gerust dat je vader een goede chauffeur is. Maar om te besluiten dat je een goede chauffeur bent als je geen ongevallen veroorzaakt hebt, dat vind ik wat kort door de bocht. Er zijn zoveel andere factoren die bepalen of je een ongeval hebt of niet. Quote
STA911 5.728 Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Bon . 't Is al goed! 't Is inderdaad niet omdat je heel je leven niets hebt voorgehad dat je een goede chauffeur bent, klopt. Maar in 't geval van mijn pa wel dus. Quote
STA911 5.728 Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Dat durf ik dan weer in twijfel te trekken Mijn tante is een ramp als chauffeur, die steekt onder andere stoten uit zoals achteruit rijden op de pechstrook omdat ze een afrit gemist heeft. Of in straten inrijden dat ze niet mag, op autosnelweg de middenberm over omdat ze iets vergeten is (was in Spanje), .. Nog nooit iets voorgehad. En die doet echt wel veel kilometers (rond de 40.000 op een jaar). Met alle respect, maar wat een gekke handelingen!! Quote
DRIVER-W 1.753 Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 En naar Spanje rijden en toch maar 40 000 km per jaar Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 En naar Spanje rijden en toch maar 40 000 km per jaar Ze woont meer in Spanje dan dat ze hier woont Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Met alle respect, maar wat een gekke handelingen!! Mijn pa wil daar zelf niet meer met meerijden Kan daar vele verhalen over vertellen, heeft een paar vijzen los. Maar wel de coolste tante die ik ken Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Sommige ongevallen zijn gewoon onvermijdbaar wegens stommiteiten van anderen. Dat is het laatste wat met tegen mij moet vertellen .... Vertel me anders eens hoe je een ongeval kan vermijden als je 90 rijdt en de laatste 10m voor je nog een auto overdraait? Zelfs kans op remmen had ik niet. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Sommige ongevallen zijn gewoon onvermijdbaar wegens stommiteiten van anderen.Dat is het laatste wat met tegen mij moet vertellen .... Vertel me anders eens hoe je een ongeval kan vermijden als je 90 rijdt en de laatste 10m voor je nog een auto overdraait? Zelfs kans op remmen had ik niet. accidentje gehad? Quote
Yaqub 450 Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Da's waar. Ik wil geen pluimen op m'n hoed steken maar ik weet wel dat wanneer ik fiets mij aan de regels hou. Dat betekent: ik ga niet fietsen als m'n verlichting niet werkt, ik rij niet over voetpaden, tegen de richting in waar het niet mag, stop bij rode lichten en geef voorrang aan andere weggebruikers en rij voldoende rechts. In Gent (maar in elke grote stad) is dat een ramp. Fietsers gedragen zich als voetgangers met twee wielen tussen hun benen en rijden maar overal waar ze zin hebben. Remmen kennen ze niet (want meestal werken die zelf niet) en alle verkeersregels worden naar hartenlust genegeerd. Meestal zijn zij diegenen die het luidst roepen tegenover de autobestuurders. Echt walgelijk. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Vertel me anders eens hoe je een ongeval kan vermijden als je 90 rijdt en de laatste 10m voor je nog een auto overdraait? Zelfs kans op remmen had ik niet. Deze morgen in de Limburgse sneeuw zie ik een Chrysler 300c met blauwe taxiplaten naast de weg staan. Ik zie hem plots de baan opdraaien om om te keren, maar dat is gek want ik was net naar de andere kant aan het kijken waar een Ford Focus aan kwam! Tenauwernood kon die Focus hard genoeg remmen en over het besneeuwde fietspad uitwijken en niet de controle verliezen! Taxichauffeurpee was aan het bellen met z'n gsm in de hand... Ik had teveel adrealine in mij om m'n auto voor de zijne te zetten en verhaal te halen. Hij had niks gezien van zijn stunt... Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 En verder de klassiekers... Gisteren naar Dusseldorf voor een bezoekje aan Boot. Ideaal, maar natuurlijk is er altijd een Belg die voor je neus zonder richtingsaanwijzers gaat inhalen... Deze morgen van hetzelfde op de E313. Als je dan eindelijk voorbij kan/mag, dan doen ze nog teken dat je rustiger moet rijden. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Mijn pa wil daar zelf niet meer met meerijden Is dat wel correct? Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Is dat wel correct? Belange nie. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Is dat wel correct? Moet je aan mijn pa vragen, het is hij die niet meer wil meerijden Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 accidentje gehad? april 2004, aan 90 per uur met een Galaxy op een Gollf geknald. Op het eerste zicht niet gewond, maar wel 5 weken thuis gezeten met een oortrauma, hersenschudding en evenwichtsstoornissen + duizeligheid. Kerel had me niet gezien ... (ring rond Tielt, ik van Deinze naar Roeselare, hij vanuit Roeselare richting Aalter afdraaiend). De weg maakt daar wel een "zak" en een bocht, maar toch. Ik had hem wel gezien. Als stilstaande auto. En op moment dat ik er ben, draait hij in. Je kon aan onze auto's niet meer zien vanuit welke richting we kwamen. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 31 januari 2012 Auteur Geplaatst: 31 januari 2012 Ergernis van gisteren: op een boerenbaantje achter iemand hangen die niet harder dan 15km/h durft en die dan ook nog van het type stijfkop is en weigert van eventjes plaats te maken. Ik ben hem uiteindelijk voorbij geraakt door een zijstraat in te slaan en hem via een omwegje te snel af te zijn. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.