Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een groot deel van het probleem ligt hem gewoon aan de infastructuur. In NL zal men vast een pak minder problemen hebben met fietsers.

Het is ook bijlange niet altijd duidelijk wie nu juist voorrang moet geven of nemen. Zeker niet als je bv beiden in dezelfde richting rijdt.

Ik rijd veel in auto, maar ook veel met de fiets dus ik zie beide kanten en ik kan alleen maar zeggen dat autobestuurders ook enorm veel domme acties tov fietsers uitvoeren, al dan niet bewust.

Geplaatst:

Een groot probleem ligt bij het gedrag van de mensen, nergens anders.

Inderdaad, zowel bij de autobestuurders als bij de chauffeurs.

In NL zit de helft van de fietspaden gescheiden vanhet verkeer, dat klopt, maar waar ze niet gescheiden zijn zal 't ook niet al rozengeur en maneschijn zijn.

Al heeft men daar wel beter leren fietsen.

Geef mij eens één plaats waar het niet duidelijk is wie juist moet voorrang geven? Met dergelijke uitspraken zet je jezelf echt zo keihard in de categorie waar ik me verschillende keren per week in erger.

En als het een troost mag zijn: ik kruip ook nog steeds veel op de fiets.

Geplaatst:
Zoveel moeite is dat nu niet om wat rekening te houden met fietsers hé. Voorrang van rechts nemen zonder kijken is zoiezo al zeer dom. Fietsers zijn meestal aan het afzien (zij gebruiken nl. eigen kracht en geen diesel of benzine) dus het kost hen veel meer moeite om te stoppen voor een auto dan omgekeerd. Vergeet ook niet dat veel jonge fietsers de verkeersregels amper kennen. Natuurlijk maakt hen dat niet 'king of the road'.

Say what?!

Geplaatst:
Zoveel moeite is dat nu niet om wat rekening te houden met fietsers hé. Voorrang van rechts nemen zonder kijken is zoiezo al zeer dom. Fietsers zijn meestal aan het afzien (zij gebruiken nl. eigen kracht en geen diesel of benzine) dus het kost hen veel meer moeite om te stoppen voor een auto dan omgekeerd. Vergeet ook niet dat veel jonge fietsers de verkeersregels amper kennen. Natuurlijk maakt hen dat niet 'king of the road'.
Een groot deel van het probleem ligt hem gewoon aan de infastructuur. In NL zal men vast een pak minder problemen hebben met fietsers.

Het is ook bijlange niet altijd duidelijk wie nu juist voorrang moet geven of nemen. Zeker niet als je bv beiden in dezelfde richting rijdt.

Ik rijd veel in auto, maar ook veel met de fiets dus ik zie beide kanten en ik kan alleen maar zeggen dat autobestuurders ook enorm veel domme acties tov fietsers uitvoeren, al dan niet bewust.

In de Walen geen last van.

Niemand fietst hier :D

WTF :unknown:

Als het je niet duidelijk is wie voorang moet geven of nemen zou ik toch eens even je theorie terug bekijken. Een fietser is een bestuurder net zoals een auto en moet zich ook aan dezelfde regels houden. voorang van rechts geven en krijgen, stoppen voor haaientanden.

Ben jij ook zo iemand die denk dat ie voorrang heeft aan een fietsoversteekplaats (ondanks het verkeersbordje en de haaientanden)?

Geplaatst:

Neen.

En er zijn evengoed plaatsen waar de haaientanden staan voor de auto's en zij totaal niet kijken. Daar rij ik wel door ja. Heb al eens op één zijn voorruit gelegen op die manier.

Geplaatst:

Zo is het.

Mijn moeder heeft ooit een boete gekregen, omdat ze zogezegd een fietser had gehinderd op een rond punt. Dat kreng vond dat ze niet genoeg plaats had gekregen met haar fietsje. Ze had zelfs niet moeten remmen volgens mijn ma. Soit, een paar weken later een boete in de bus. Dat kreng had dus een lange arm bij de politie.

Als ik alles moest opschrijven welke auto's mij al "gehinderd" hebben, of waar ik voor heb moeten remmen, in de jaren dat ik koerste.

Per training gemiddeld 3 auto's. 200 trainingen per jaar, dus dat zouden zo'n 600 boetes moeten zijn. Maal 9 jaar = 5400.

Belangrijkste punten:

Ronde punten

Auto's die afslaan, terwijl je als fietser ook wel degelijk groen hebt

Deuren openslaan voor je neus, heb zo eens aan de overkant van het straat gelegen, door erop te knallen. Gelukkig kwam er van de andere kant toen geen auto, of ik had hier niet meer gezeten.

Opritten waar ze weer net wakker, komen afgevlogen.

Idem opritten ziekehuis/supermarkt.

Ik vermoed dat velen dit bordje niet kennen:

B1+m9.gif

Of dit:

F50bis.gif

Geplaatst:

Langs de andere kant gaf ik auto's wel altijd voorrang van rechts;) Meestal waren ze wel zo vriendelijk om mij door te laten rijden als fietser.

Geplaatst:
Langs de andere kant gaf ik auto's wel altijd voorrang van rechts;) Meestal waren ze wel zo vriendelijk om mij door te laten rijden als fietser.

Dat is niet uit vriendelijkheid. Dat is uit eigenbelang. Jij bent die ene die dan stopt op die 99 anderen die gewoon doorvlammen met de fiets.

Geplaatst:
Dat is niet uit vriendelijkheid. Dat is uit eigenbelang. Jij bent die ene die dan stopt op die 99 anderen die gewoon doorvlammen met de fiets.

Nu moet ik wel zeggen dat ik tot mijn 16 altijd dacht dat fietsers voorrang hadden op een kruispunt, ook als ze van links komen. Ik denk dat er teveel op gedrukt wordt dat fietsers zwakke weggebruikers zijn. En die jongeren denken dan dat dat betekent dat ze niet moeten stoppen.

Zou een goede poll zijn.

Geplaatst:
Nu moet ik wel zeggen dat ik tot mijn 16 altijd dacht dat fietsers voorrang hadden op een kruispunt, ook als ze van links komen. Ik denk dat er teveel op gedrukt wordt dat fietsers zwakke weggebruikers zijn. En die jongeren denken dan dat dat betekent dat ze niet moeten stoppen.

.

Idem. Ik denk dat ik 2jaar geleden niet eens wist dat er zoiets als voorrang van rechts voor fietsers bestond.

Gast caoimhin
Geplaatst:

Vreemd, ik heb dat altijd geweten. Hebben ze mij op de lagere school geleerd.

Geplaatst:

Idd, ik heb ook al een paar keer bijna op de motorkap gelegen. Ik kan me vaak ergeren aan automobilisten als ik op de fiets zit, dan rij je op het fietspad, parkeren ze hun er nog op...

Maar ik kan me ook ergeren aan fietsers, zelfs als ik met de fiets onderweg ben.

Nuja, overal heb je pippo's en moet je vaak ervan uit gaan dat je je voorrang niet krijgt.

Het strafste dat ik heb meegemaakt was ene die mij en mijne trainingsmakker wou aanrijden. Ik moest me fameus opzij gooien en dan scheelde het nog geen haar. De reden weet ik niet. We reden niet op het fietspad, aja der was er geen:D Hij kon goed passeren etc...

Als ik diene pippo ooit tegenkom gaat hij der niet goed van zijn.

Geplaatst:
Idd, ik heb ook al een paar keer bijna op de motorkap gelegen. Ik kan me vaak ergeren aan automobilisten als ik op de fiets zit, dan rij je op het fietspad, parkeren ze hun er nog op...

Maar ik kan me ook ergeren aan fietsers, zelfs als ik met de fiets onderweg ben.

Nuja, overal heb je pippo's en moet je vaak ervan uit gaan dat je je voorrang niet krijgt.

Het strafste dat ik heb meegemaakt was ene die mij en mijne trainingsmakker wou aanrijden. Ik moest me fameus opzij gooien en dan scheelde het nog geen haar. De reden weet ik niet. We reden niet op het fietspad, aja der was er geen:D Hij kon goed passeren etc...

Als ik diene pippo ooit tegenkom gaat hij der niet goed van zijn.

Ik heb al een paar keer in rechtstreeks contact gekomen met een auto, meer dan goed is:D

Van de baan rijden durven ze idd soms zelfs te doen. Meestal kom je ze erna niet meer tegen. 1x wel, kerel probeerde me van de baan te rijden met zijn jeep MET aanhangwagen..

Aan het rood licht hem met de middelvinger tegen het raam moeten duidelijk maken dat ik er niet mee gediend was. Een dag later bleek dat de vader te zijn van ene bij mij op het school. Heb het hem dan nog eens aan de lijve moeten laten ondervinden dat ik er niet mee gediend was:D

Geplaatst:

Hahaha, dat is meestal het enige dat ze verstaan:D

Geplaatst:
Hahaha, dat is meestal het enige dat ze verstaan:D

Heb er zo eens ene gehad die het nodig vond om met zijn ruitenwissers te sproeien:rolleyes: En echt een paar keer, om ons te hebben. Was hij verder afgeslagen, en opeens komt hij na 5km terug voorbij, en weer sproeien:rolleyes:

Ik hoopte echt dat hij ergens moest stoppen voor rood:D Meestal zijn ze nog zo dom om nog cool te doen en het raampje open te doen, bad move:cool:

Geplaatst:

*Patat* :D

Als je ze echt uit den auto wilt krijgen, zorg dan dat ze kwaad worden.

Tip: Volle drinkbus :D

Geplaatst:
*Patat* :D

Als je ze echt uit den auto wilt krijgen, zorg dan dat ze kwaad worden.

Tip: Volle drinkbus :D

Of een koekje van eigen deeg. Drinkbus ff leegmaken. Zen bek zal nogal plakken, en hopelijk zijn stoffen interieur ook:D

Geplaatst:
Of een koekje van eigen deeg. Drinkbus ff leegmaken. Zen bek zal nogal plakken, en hopelijk zijn stoffen interieur ook:D

Bijna es geflikt bij ene, alleen had hij het door:D

Gast caoimhin
Geplaatst:

Van Zellik naar Zemst vandaag, CC @ 125 en heb dezelfde wagen zeker 5x ingehaald. Ik haal hem in, waarna hij mij beetje later weer inhaalt, om dan terug trager te rijden :fp:

Geplaatst:
Van Zellik naar Zemst vandaag, CC @ 125 en heb dezelfde wagen zeker 5x ingehaald. Ik haal hem in, waarna hij mij beetje later weer inhaalt, om dan terug trager te rijden :fp:

Zo rij ik ook vaak. Gewoon wat spelen met de snelheid. CC is zo saai op den duur.

Gast caoimhin
Geplaatst:

Als je constant switcht tussen 100 en 140, dan ben je een mongool.

Geplaatst:
Als je constant switcht tussen 120 en 140, dan ben je een mongool.

Oei dan ...

Gast caoimhin
Geplaatst:

Die kerel deed dat op een tijdsspanne van 15 minuten dus minstens 5x, dan ben je in mijn ogen echt een mongool. Sorry :D

Geplaatst:
Zo rij ik ook vaak. Gewoon wat spelen met de snelheid. CC is zo saai op den duur.

Ik vind dat onnozel.

Ik rij gewoon altijd 140-150 (edit: als de situatie het toe laat) en hou mijn snelheid zonder CC.

Geen probleem mee.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid