Lotuzzz 17.069 Geplaatst: 14 oktober 2017 Geplaatst: 14 oktober 2017 1 uur geleden zei toere: Leven en laten leven. Nogmaals: ik erger mij zeer zelden tot nooit aan andere weggebruikers. Dat is. Behalve de G10 die ik in de week zag op de ring van Herentals. Heb 'm 6 keer van rijvak zien veranderen, GEEN ENKELE keer gebruikte ie z'n richtingaanwijzers. Zo van dat consequent laks gedrag vind ik veel erger dan iemand die me toevallig of per ongeluk eens geen voorrang verleent (want daar ga ik dan van uit). 1 Quote
Phil 12.518 Geplaatst: 14 oktober 2017 Geplaatst: 14 oktober 2017 Niet pinken is sowieso mijn grootste ergernis. Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 14 oktober 2017 Geplaatst: 14 oktober 2017 Mijn ergernis van de laatste weken zijn mensen die met slecht afgestelde lichten rondrijden, levensgevaarlijk, want ze verblinden de tegenliggers en de personen die voor hen rijden. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 15 uur geleden zei Lotuzzz: Dat is. Behalve de G10 die ik in de week zag op de ring van Herentals. Heb 'm 6 keer van rijvak zien veranderen, GEEN ENKELE keer gebruikte ie z'n richtingaanwijzers. Zo van dat consequent laks gedrag vind ik veel erger dan iemand die me toevallig of per ongeluk eens geen voorrang verleent (want daar ga ik dan van uit). 15 uur geleden zei Phil: Niet pinken is sowieso mijn grootste ergernis. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij druk verkeer op de autostrade vaak niet pink net om te vermijden dat het kalf achter me doorheeft dat ik er tussen wil en moedwillig dat gat gaat dicht rijden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 5 hours ago, Polygoon said: Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij druk verkeer op de autostrade vaak niet pink net om te vermijden dat het kalf achter me doorheeft dat ik er tussen wil en moedwillig dat gat gaat dicht rijden. Aka je gaat moedwillig couperen. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 14 minuten geleden zei wooter: Aka je gaat moedwillig couperen. Helemaal niet. Ik voeg in in een gat dat er is. Als ik pink verdwijnt dat gat omdat Sven in z'n C-Max het niet kan verdragen dat iemand invoegt in de file. Sven denkt: "achter mij ben je de eerste". Quote
Phil 12.518 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 Bullshit. Dan moet je pinken terwijl je naar links gaat, niet ervoor. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 't Is dat ik dat heel weinig tegenkom dat ze het gat willen dichtrijden. Zo weinig dat ik de noodzaak niet zie om mijn pinker niet te gebruiken. En als ik hem niet gebruik, voel ik me slecht want je zorgt ervoor dat een ander niet kan anticiperen. Maar ik heb dagelijks last van mensen die hun pinker niet gebruiken. Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 Als iemand in een C-max erin slaagt het gat dicht te rijden, dan is het gat te klein om er zelf in te passen. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 Wooteriaanse uitspraken. Graag een aparte bak voor de fiches. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 54 minuten geleden zei wooter: Als iemand in een C-max erin slaagt het gat dicht te rijden, dan is het gat te klein om er zelf in te passen. Wat weet jij er nou van? Je laat een computer zo'n dingen voor je beslissen. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 1 uur geleden zei Bompa: 't Is dat ik dat heel weinig tegenkom dat ze het gat willen dichtrijden. Zo weinig dat ik de noodzaak niet zie om mijn pinker niet te gebruiken. En als ik hem niet gebruik, voel ik me slecht want je zorgt ervoor dat een ander niet kan anticiperen. Maar ik heb dagelijks last van mensen die hun pinker niet gebruiken. Wel, geloof me als ik zeg dat ik verder wel steeds m'n pinkers gebruik. Maar op situaties als hierboven omschreven ben ik egoïstisch en kies ik voor m'n eigen gemak. 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 1 uur geleden zei Phil: Bullshit. Dan moet je pinken terwijl je naar links gaat, niet ervoor. Dat gaat het nut van richtingaanwijzers ook wat voorbij hè. Welk voordeel heeft dat? Ik maak m'n manoeuvre al en zet dan pas m'n pinker aan. Weet de persoon achter me het ook pas als ik al half op z'n vak zit ... Quote
ex-Mooseman 14.617 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 Ruil die maroefenbak in voor een oude BMW, en niemand kijkt er nog van op als je niet pinkt. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 Doen ze nu ook al niet. Ze flashen ne keer, ik zet m'n 4 pinkers ne keer aan als bedankje/verontschuldiging en we kunnen weer verder. Couldn't care less. Quote
Phil 12.518 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 1 hour ago, Polygoon said: Dat gaat het nut van richtingaanwijzers ook wat voorbij hè. Welk voordeel heeft dat? Ik maak m'n manoeuvre al en zet dan pas m'n pinker aan. Weet de persoon achter me het ook pas als ik al half op z'n vak zit ... Jij pinkt eerst, en dan pas verander je van rijvak? Vreemd. Klein tikje, 3 maal knipperen, tegelijkertijd met het manoeuvre. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 6 minuten geleden zei Phil: Jij pinkt eerst, en dan pas verander je van rijvak? Vreemd. Klein tikje, 3 maal knipperen, tegelijkertijd met het manoeuvre. Ik pink voor ik aan m'n stuur draai, voor het manoeuvre, ja. Ma ook maar 3 keer hoor Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 De bedoeling is dat ge aankondigt wat ge gaat doen zodat de andere er rekening mee kan houden, en liefst zo ondubbelzinnig mogelijk. Dus op voorhand, en kort genoeg op voorhand. Op een rond punt bv is het duidelijker als ze op de plaats waar ge gaat afslaan zien dat ge uw pinker aansteekt. Quote
ICM 24.895 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 9 hours ago, Phil said: Jij pinkt eerst, en dan pas verander je van rijvak? Vreemd. Klein tikje, 3 maal knipperen, tegelijkertijd met het manoeuvre. De bedoeling is dat je indiceert, aanduidt wat je gaat doen, niet wat je aan het doen bent. Dus ja, eerst je “indicator lights” gebruiken, dan pas je manoeuvre inzetten. Net zoals je eerst knippert vooraleer je remt om ergens te gaan indraaien. Wanneer je eerst remt, weet niemand behalve jezelf wat je gaat doen: op de weg zelf stoppen, of even verder links afdraaien, of rechts. Dus iedereen achter je moet wachten tot ze zien wat er effectief gaat gebeuren (ipv bvb te kunnen inhalen). De echte kraks knipperen terwijl ze indraaien natuurlijk. Ja, dan zie ik ook dat je indraait. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 En echt, als een achterligger al zo genaderd is dat hij met een eco diesel het gat kan dichtrijden in de 2 keren dat je je richtingsaanwijzer laat knipperen om in te voegen, is je plan al om in de veiligheidsafstand van die achterligger in te voegen en is het gat eigenlijk te klein. Als het echt om je eigen gemak was, dan zorgde je ervoor dat je op tijd ingevoegd had ipv te wachten tot iemand zo kortbij genaderd was. Quote
thiva 169 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 19 uur geleden zei Polygoon: Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij druk verkeer op de autostrade vaak niet pink net om te vermijden dat het kalf achter me doorheeft dat ik er tussen wil en moedwillig dat gat gaat dicht rijden. Wat een zeveruitleg. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 51 minuten geleden zei wooter: En echt, als een achterligger al zo genaderd is dat hij met een eco diesel het gat kan dichtrijden in de 2 keren dat je je richtingsaanwijzer laat knipperen om in te voegen, is je plan al om in de veiligheidsafstand van die achterligger in te voegen en is het gat eigenlijk te klein. Als het echt om je eigen gemak was, dan zorgde je ervoor dat je op tijd ingevoegd had ipv te wachten tot iemand zo kortbij genaderd was. Maar dat is de theorie. Ik gebruik dan wel altijd mijn pinkers, maar in de veiligheidsafstand van anderen kruipen doe ik dan weer wel. En ik weet het, niet ok. Maar behoort tot vloeiend rijden .... liever dat dan ineens plots te moeten remmen omdat een achterkant van een kamion op me nadert. Maar als je tijdig pinker aanzet, zijn er wel velen die je ertussen laten. En als je dan nog eens je hand opsteekt, is er meestal geen enkele boze blik meer te bespeuren. Dat gebeurt vaak in de rijtjes op het derde vak die getrokken worden, dan zoek ik wel een gaatje waarvan ik inschat dat ik er redelijk deftig tussen kan, net om niet te moeten remmen door te kortbij een anderen te naderen. Quote
Lotuzzz 17.069 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 20 uur geleden zei Polygoon: Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij druk verkeer op de autostrade vaak niet pink net om te vermijden dat het kalf achter me doorheeft dat ik er tussen wil en moedwillig dat gat gaat dicht rijden. GAST. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.