knight-rider 105 Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 6 uren geleden, Germinal zei: Die Hollanders in Duitsland echt gevaarlijk.. als ik een Hollandse plaat zie dan ben ik extra op mijn hoede en meestal komen ze net voor uw neus nog naar links.. pff Zwijgt mij van Hollanders, als ik er eene zie op de baan ben ik al extra voorzichtig. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 Ik vind het wel entertainend wat ik hier lees, want sinds ik netjes 127 op GPS rij, zijn de hollanders en ik weet niet wat echt niet diegene die het onveilig maken :). De bumperklevers, de mensen die rechts inhalen om dan hun firmakrel in 20 meter tussenafstand te prakken omdat ze anders aan volle snelheid achterop een oplegger gaan rijden, ... Daar zit echt wel het gevaar in hoor... Je snelheid aanpassen naar de omstandigheden is wat je moet doen, en bij druk verkeer elk gaatje induiken met +30km/u snelheidsverschil en dan hard remmen want die nieuwe voorligger rijdt echt niet harder dan je vorige voorligger, maakt het echt niet veiliger... Quote
toere 16.929 Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 Nog een leuke is als ze beginnen remmen met hun voet [emoji38]z: Mijn slager meegenomen in uw auto ja? Quote
toere 16.929 Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 Ik rij altijd vlot tot zeer vlot. Voor mijn vrouw kan het nooit rap genoeg gaan, als ik aan 150 cruise op de autostrade vraagt ze of ik in slaap aan het vallen ben [emoji23] Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 Ik wacht niet meer hoor en samenrijden haat ik nog meer. Adres in de GPS en we zien elkaar wel op de bestemming Vorig jaar met 5 auto's vertrokken voor een zalige baan van 10km. Vloeiende bochten, rustig gereden maar toch waren we al meteen 3 auto's kwijt en ik reed gewoon de toegelaten snelheid Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 21 minutes ago, dragonfly said: Ik wacht niet meer hoor en samenrijden haat ik nog meer. Adres in de GPS en we zien elkaar wel op de bestemming Vorig jaar met 5 auto's vertrokken voor een zalige baan van 10km. Vloeiende bochten, rustig gereden maar toch waren we al meteen 3 auto's kwijt en ik reed gewoon de toegelaten snelheid Samen rijden maakt het nog gevaarlijker, want naast je voltijdse activiteit van het autorijden moet je ook nog eens je voorligger zien te kunnen volgen in het verkeer. Laat maar zijn dus... Adres in de GPS en gaan maar. En ja, ik heb er ook al genoeg kwijt gespeeld hoewel ik niet harder dan de snelheidslimiet reed. Quote
ex-Mooseman 14.617 Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 Hangt er vanaf met wie.Met mijn pa samen rijden is een ramp. Ik moet altijd voor rijden, en dan maar zitten kijken of hij nog mee is.Ik rij dan bewust iets trager dan toegelaten, en toch krijg ik achteraf nog te horen dat het weer goed vooruit ging [emoji19].Met mijn schoonbroer: totaal geen miserie mee: de ene keer pakt hij de kop, de andere keer ik. Als er eens een paar honderd meter tussen zit, is dat geen probleem.We hebben zo al twee keer naar de Var gereden, zonder enige ergernis. Als we zien dat de andere niet mee is aan de péage, wordt er een beetje kalmer aan gedaan, maar zonder te slenteren, tot de andere weer mee is (die verdappert dan een beetje). Om de drie uur ongeveer eens een plaspauze (6 dames/dametjes in het gezelschap), en voor de rest: goed doorrijden, zonder te vlammen (140/150). Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 Ja idd, scheelt enorm van persoon tot persoon. Er zijn een aanal mensen in mijn omgeving die idd alleen mogen rijden, ik kom wel achter. En eerst aan Maar er zijn gelukkig zalige uitzonderingen. Quote
Goesting 431 Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 Ik ben ook geen fan van samenrijden, maar als je het toch doet, hou je dan aan de regels en hinder geen andere weggebruikers om koste wat het kost samen te blijven. Onlangs zo 2 Duitsers gespot op de E40 in Aalst, duidelijk op weg naar de kust aan de belading van de wagens te zien. Die hingen de hele tijd links op danig korte afstand zodat ze elkaar zeker niet zouden verliezen. Meerdere mensen hebben ze dan maar rechts ingehaald. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 3 juni 2018 Geplaatst: 3 juni 2018 Deze namiddag hier een gepsensioneerde wijsneus die zomaar zonder stoppen voor mijn neus op de fiets overstak ... Ik heb zo hard moeten remmen (en claxonneren) dat ik er kwaad van werd, en die had dan nog het lef om "ow ow ow jongen" te roepen. Ik heb teruggeroepen of hij zijn leven beu was godverdomme. https://goo.gl/maps/E3yAxM7BLFK2 Een driehoek op een paaltje, en eentje op de grond, bovendien zelfs zonder die 2 aanduidingen geen enkele reden om zo maar over te steken voor een aankomende auto (70 km/u!). Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 3 juni 2018 Geplaatst: 3 juni 2018 Dat komt ervan door al die mongolen die altijd stoppen om fietsers op zo een plaatsen over te laten steken. Daardoor denken die dat iedereen wel voor hen zal stoppen en steken ze gewoon over zonder te kijken. Ik kan er echt het vliegend schijt van krijgen! Quote
Goesting 431 Geplaatst: 12 juni 2018 Geplaatst: 12 juni 2018 Heeft iemand dit ooit voorgehad? Ik ging tanken aan een pomp op een snelwegparking, en na 12 liter slaat de pomp ineens af. Ik probeer verrast vast te stellen wat er mis is, en kom tot besluit dat ik gewoon opnieuw moet proberen. Terug naar de betaalterminal, de pomp selecteren, kilometers ingeven, je weet wel. Na 4 liter tanken was het weer gedaan. Ok dan, deze pomp is stuk. Ik verplaats de wagen naar een andere pomp en begin opnieuw. Na 3 liter slaat ook deze pomp af. WTF? De winkel dan maar binnengestapt en gevraagd of er iets mis is met die pompen. Winkelbediende: *grijnst* "Ja meneer, u was uw smartphone aan het gebruiken." Ik: "Euh, ja inderdaad, da's een routine. Ik vul mijn kilometers, liters, en literprijs steeds in met een app. Maar ik zie eerlijk gezegd het probleem niet." Winkelbediende: "Kijk meneer, het is nu eenmaal een regel dat u uw GSM niet mag gebruiken tijdens het tanken. Er zit een batterij in die dingen, en als u uw toestel laat vallen tijdens het tanken, kan er een vonk ontstaan. Wij hebben dus de mogelijkheid om de pomp stil te leggen." Ik: *mond valt open van verbazing en ongeloof; sprakeloos* Kijk, op zich is het 1 ding als je een fout maakt en dat men je pomp stillegt. Maar ik vind het erover dat men tot 3x met je voeten speelt, en er niet aan denkt om gewoon even naar buiten te komen om een opmerking te maken? Ik ben er nog niet uit of ik de hoofdzetel hierover eens ga aanschrijven. Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 12 juni 2018 Geplaatst: 12 juni 2018 Die verveelde zich duidelijk en je werd daar slachtoffer van. Nog nooit meegemaakt btw. Kan dan ook alleen maar aan een tankstation met shop, lijkt me. Quote
Goesting 431 Geplaatst: 12 juni 2018 Geplaatst: 12 juni 2018 Inderdaad een groot tankstation met winkel. En dan nog, een zelfstandige pomphouder zou zo toch niet te werk gaan? Het was een jobstudent denk ik. Duidelijk nog niet gehoord van klantvriendelijkheid, want nu zien ze mij daar niet meer terug. En zeggen dat de grote pompmerken apps ontwikkelen om je tankbeurt mee te betalen... Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 12 juni 2018 Geplaatst: 12 juni 2018 M'n schoonvader die, als architect, tankstations ontwierp en liet bouwen hamerde er ook steeds op. Geen GSM gebruik bij het tanken, sindsdien let ik er ook op. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 12 juni 2018 Geplaatst: 12 juni 2018 Zojuist, Goesting zei: En zeggen dat de grote pompmerken apps ontwikkelen om je tankbeurt mee te betalen Die betaal je niet TIJDENS het tanken he Quote
CAS 8.071 Geplaatst: 14 juni 2018 Geplaatst: 14 juni 2018 En wat als je smartphone Ex/ATEX ondersteund? Zelf al eens gehad dat ze het door die microfoon roepen. Bij diesel zie ik echter het gevaar niet in. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 juni 2018 Geplaatst: 14 juni 2018 On 6/12/2018 at 6:03 PM, Polygoon said: M'n schoonvader die, als architect, tankstations ontwierp en liet bouwen hamerde er ook steeds op. Geen GSM gebruik bij het tanken, sindsdien let ik er ook op. In die tijd mocht je waarschijnlijk ook geen GSM gebruiken in ziekenhuizen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 juni 2018 Geplaatst: 14 juni 2018 12 minutes ago, CAS said: En wat als je smartphone Ex/ATEX ondersteund? Zelf al eens gehad dat ze het door die microfoon roepen. Bij diesel zie ik echter het gevaar niet in. Bordjes zeggen natuurlijk dat het niet mag. Ooit een pomphouder tegengekomen die op een bankje zelf een sigaret zat te roken. Dat vond ik toch wat minder. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 juni 2018 Geplaatst: 14 juni 2018 En ooit met mijn systeemhelm open binnen in de shop gewandeld voor een hapje en een drankje. Aan de kassa vroeg de gerant me mijn helm af te doen. Ik heb 'm gezegd dat als ie niet wil afrekenen, ik de waren laat staan en wel buiten wandel. Quote
Capitol 630 Geplaatst: 14 juni 2018 Geplaatst: 14 juni 2018 In de gietende regen eens ergens gestopt aan een groot tankstation naast de autostrade om te gaan tanken. Maar de pomp deed het niet tot men ons er attent op maakte dat we onze helm eerst moesten afzetten om te tanken. We moesten herkenbaar zijn op de camera’s. [emoji51] Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 14 juni 2018 Geplaatst: 14 juni 2018 19 minuten geleden, wooter zei: In die tijd mocht je waarschijnlijk ook geen GSM gebruiken in ziekenhuizen. "in die tijd". Het gaat hier over 2 jaar terug ... Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 14 juni 2018 Geplaatst: 14 juni 2018 Niet dat ik vind dat ik te klagen heb maar alla: 24 hour garage people.. Quote
Goesting 431 Geplaatst: 14 juni 2018 Geplaatst: 14 juni 2018 30 minuten geleden, CAS zei: Zelf al eens gehad dat ze het door die microfoon roepen. Bij diesel zie ik echter het gevaar niet in. Dan weet je tenminste van iets. Hier mocht ik er zelf naar raden. Tot 3x toe. En ik was ook Diesel aan het tanken. 19 minuten geleden, wooter zei: In die tijd mocht je waarschijnlijk ook geen GSM gebruiken in ziekenhuizen. Daar doet het mij ook aan denken. Het lijkt mij gewoon niet meer van deze tijd. Wat dan met een smartwatch rond je pols? Zelfde principe hé. Li-Ion batterij + mini PC. Ergens anders lees ik dat het zou gaan om je niet af te leiden. Wat dan met mensen die in hun auto gaan zitten tijdens het tanken? Bij Mythbusters hebben ze het ook ooit getest: http://mythbusters.wikia.com/wiki/Cell_Phone_Destroys_Gas_Station_(Myth) https://www.youtube.com/watch?v=zeRJkde7iHo Blijkbaar is het risico van statische elektriciteit dan groter. Vraag me af ze iedereen ook controleren of ze zich correct ontladen alvorens te tanken? Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 14 juni 2018 Geplaatst: 14 juni 2018 1 hour ago, Goesting said: Blijkbaar is het risico van statische elektriciteit dan groter. Vraag me af ze iedereen ook controleren of ze zich correct ontladen alvorens te tanken? Verbod op wollen pulls Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.