Fille 798 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 21 uur geleden zei Polygoon: Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij druk verkeer op de autostrade vaak niet pink net om te vermijden dat het kalf achter me doorheeft dat ik er tussen wil en moedwillig dat gat gaat dicht rijden. Waar zit dan de logica van een pinker te gebruiken? Het is toch net daarom dat je een pinker wel gebruikt, om je richting te willen aangeven naar welk rijvak je wilt?! Hoe reageer je dan zelf hierop als ze zoiets doen bij u? 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 Zoals steeds is het allemaal genuanceerder dan hier gepercipieerd. Ik gebruik in 99% van de gevallen mijn pinkers, buiten in het geval waar er een rijtje op het derde vak wordt getrokken zoals @Bompa beschrijft. Het enige verschil met Bompa is, geen idee aan wat dat kan liggen, dat bij mij dat gat nooit wordt open gelaten net wel wordt dicht gereden. Kan wel aan de auto liggen want met de G had ik zo'n probleem nooit. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 21 minuten geleden zei Fille: Waar zit dan de logica van een pinker te gebruiken? Het is toch net daarom dat je een pinker wel gebruikt, om je richting te willen aangeven naar welk rijvak je wilt?! Hoe reageer je dan zelf hierop als ze zoiets doen bij u? Ja, dat is hoe ik mijn pinker in 99% van de gevallen gebruik. Je doet net of ik pinkerloos door het leven rijd. Ik laat altijd iedereen er tussen, of ze nu pinken of niet. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 Ik snap nu wel het gevoel dat @Bompa krijgt telkens hij een filmpje post 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 10 minuten geleden zei Polygoon: Zoals steeds is het allemaal genuanceerder dan hier gepercipieerd. Ik gebruik in 99% van de gevallen mijn pinkers, buiten in het geval waar er een rijtje op het derde vak wordt getrokken zoals @Bompa beschrijft. Het enige verschil met Bompa is, geen idee aan wat dat kan liggen, dat bij mij dat gat nooit wordt open gelaten net wel wordt dicht gereden. Kan wel aan de auto liggen want met de G had ik zo'n probleem nooit. Ligt inderdaad in hoofdzaak aan de auto denk ik. Als ik eraan terugdenk, met de XC60 had ik daar ook veel meer last van. En met de G geraakte je nooit op het derde vak Quote
ICM 24.895 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 Als iemand per se het gat wil dichtrijden omdat ze dat belangrijk of overwinnend vinden, dan laat ik ze dat doen. Dank & (C) aan @Bompa 1 Quote
ex-Mooseman 14.617 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 Met de G op het derde vak? Dat moet dan toch bij stilstaand verkeer geweest zijn. Mogen camions trouwens op het derde vak ? Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 2 minuten geleden zei ex-Mooseman: Met de G op het derde vak? Dat moet dan toch bij stilstaand verkeer geweest zijn. Mogen camions trouwens op het derde vak ? Jep . Ik reed met de G enkel op de autostrade in het spitsuur . Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 En ik weet het, niet ok. Maar behoort tot vloeiend rijden ....Iemand couperen zodat jij niet moet remmen is inderdaad vloeiend voor jou, maar niet zo voor de ander.Dat is overigens iets anders dan wat je vervolgens zegt: met je richtingaanwijzer ruimte vragen, en die van een achterligger ook krijgen. Maar daar moet je dus je richtingaanwijzer voor aanzetten, itt het manoeuvre van onze pinkerloze collega. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 En jij noemt dat al meteen couperen, vandaar dat je onterecht een tegenstelling ziet in mijn uitleg. Collega is blijkbaar ook alleen pinkerloos in dit ene geval, dus dat etiket moet hem niet echt toegewezen worden. Quote
Fille 798 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 43 minuten geleden zei Polygoon: Ja, dat is hoe ik mijn pinker in 99% van de gevallen gebruik. Je doet net of ik pinkerloos door het leven rijd. Ik laat altijd iedereen er tussen, of ze nu pinken of niet. Is niet slecht bedoeld hoor. ik heb een 2 tal geleden zo een frats meegemaakt. Korte schets. Ik sta als eerste aan de lichten, vertrek rustig wetende dat er over 500 meter al een rotonde is waar ik moet voorsorteren. Al sinds we vertrokken zijn aan de lichten rijd er links van mij een auto aan dezelfde snelheid, dus ik veronderstel dat die persoon de 2de afslag gaat nemen op de rotonde aangezien ie geen aanstalte maakt om zich richting voorsorteerstrook te begeven. Halverwege staat het verkeer al stil voor richting voorsorteerstrook. Die persoon die naast me reed, geeft een serieuze dot gas om zich toch maar voor mij te kunnen wringen en dan vol in de ankers te gaan voor richting voorsorteerstrook. Echt gene zever, ik heb alles moeten toesmijten (vol in de ABS) en ik merkte op dat ik niet tijdig kon stoppen, tegen 40 km/h nog de handrem mee opgetrokken ook (schuif toch stilstaan gekomen) puur omdat die persoon het gewoonweg vertikte om deftig in te voegen en richtingaanwijzers te gebruiken. Die persoon zag evengoed als ik dat het verkeer stilstond voor de voorsorteerstrook.. klojo Al een geluk dat er nog een deftige afstand tussen zat tussen mij en de auto achter mij.. Aan zo'n mensen erger ik me dus mateloos. Ik zeg niet dat jij zo iemand bent he. Quote
Lotuzzz 17.069 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 48 minuten geleden zei Polygoon: Ik laat altijd iedereen er tussen, of ze nu pinken of niet. Wie in dit geval niet pinkt moet bij mij net niet op veel goodwill rekenen hoor... 2 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 Zojuist zei Fille: Is niet slecht bedoeld hoor. ik heb een 2 tal geleden zo een frats meegemaakt. Korte schets. Ik sta als eerste aan de lichten, vertrek rustig wetende dat er over 500 meter al een rotonde is waar ik moet voorsorteren. Al sinds we vertrokken zijn aan de lichten rijd er rechts van mij een auto aan dezelfde snelheid, dus ik veronderstel dat die persoon de 2de afslag gaat nemen op de rotonde aangezien ie geen aanstalte maakt om zich richting voorsorteerstrook te begeven. Halverwege staat het verkeer al stil voor richting voorsorteerstrook. Die persoon die naast me reed, geeft een serieuze dot gas om zich toch maar voor mij te kunnen wringen en dan vol in de ankers te gaan voor richting voorsorteerstrook. Echt gene zever, ik heb alles moeten toesmijten (vol in de ABS) en ik merkte op dat ik niet tijdig kon stoppen, tegen 40 km/h nog de handrem mee opgetrokken ook (schuif toch stilstaan gekomen) puur omdat die persoon het gewoonweg vertikte om deftig in te voegen en richtingaanwijzers te gebruiken. Die persoon zag evengoed als ik dat het verkeer stilstond voor de voorsorteerstrook.. klojo Al een geluk dat er nog een deftige afstand tussen zat tussen mij en de auto achter mij.. Aan zo'n mensen erger ik me dus mateloos. Ik zeg niet dat jij zo iemand bent he. Ik snap wat je bedoelt hoor en je begrijpt me verkeerd als je denkt dat ik in zo'n situatie mensen ga couperen of geen richting aanwijzers gebruik. Mijn situatie is meestal als volgt: de E19 Breda - Antwerpen, 2 baanvakken. Ik rij rechts zoals het hoort maar het is een druk verkeer. Op het eerste vak kom ik een vrachtwagen tegen welke ik wil voorbijsteken maar zoals reeds gezegd het is druk verkeer. Er is een rijtje op het tweede vak maar de persoon die links achter me rijdt laat een groot genoeg gat waar ik rustig in kan schuiven zonder iemand te couperen of te hinderen. Situatie 1: ik pink, kan rustig invoegen en klaar. Situatie 2: ik pink, persoon links achter denkt bij zichzelf: "gij met uwe maroufenbak komt er niet tussen, achter mij zijt ge den eerste" en rijdt het gat dicht. In deze situatie kan ik zeggen foert ik voeg toch in en coupeer persoon links achter of ik kan niet invoegen, moeten remmen voor de camion en bij de persoon achter de gasgever hetzelfde spelletje beginnen. Ik kies voor situatie 3: er is een groot genoeg gat waar ik rustig kan invoegen zonder de persoon links achter me te couperen of in de weg te rijden maar ik vermijd zo de personengroep die me er niet tussen laten. Couperen doe ik nooit, zij het bij Tesla's want die remmen toch vanzelf (dit is een mopje voor de toortsen hier weer aangestoken worden). En ja, ik weet dat ik hier de wet mee overtreed maar als ik nadien mijn weg vervolg tegen 150 doe ik dat eveneens. Quote
Lotuzzz 17.069 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 9 minuten geleden zei Fille: Is niet slecht bedoeld hoor. ik heb een 2 tal geleden zo een frats meegemaakt. Korte schets. Ik sta als eerste aan de lichten, vertrek rustig wetende dat er over 500 meter al een rotonde is waar ik moet voorsorteren. Al sinds we vertrokken zijn aan de lichten rijd er links van mij een auto aan dezelfde snelheid, dus ik veronderstel dat die persoon de 2de afslag gaat nemen op de rotonde aangezien ie geen aanstalte maakt om zich richting voorsorteerstrook te begeven. Halverwege staat het verkeer al stil voor richting voorsorteerstrook. Die persoon die naast me reed, geeft een serieuze dot gas om zich toch maar voor mij te kunnen wringen en dan vol in de ankers te gaan voor richting voorsorteerstrook. Echt gene zever, ik heb alles moeten toesmijten (vol in de ABS) en ik merkte op dat ik niet tijdig kon stoppen, tegen 40 km/h nog de handrem mee opgetrokken ook (schuif toch stilstaan gekomen) puur omdat die persoon het gewoonweg vertikte om deftig in te voegen en richtingaanwijzers te gebruiken. Die persoon zag evengoed als ik dat het verkeer stilstond voor de voorsorteerstrook.. klojo Al een geluk dat er nog een deftige afstand tussen zat tussen mij en de auto achter mij.. Aan zo'n mensen erger ik me dus mateloos. Ik zeg niet dat jij zo iemand bent he. OK auto Geel? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 16 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2017 2 minutes ago, Lotuzzz said: Wie in dit geval niet pinkt moet bij mij net niet op veel goodwill rekenen hoor... Zelfs als ze pinken. Een pinker is geen vrijgeleide om de voorrangsregels te negeren. Als ik duidelijk sneller ben dan hen, en de enige reden waarom ze van rijstrook willen veranderen is omdat ze efkes achter een tragere zitten, dan moeten ze maar wachten. Op knooppunten en zo waar mensen van rijstrook moeten veranderen om richting te kiezen is het anders. Daar ben ik de gewilligheid zelve. 1 Quote
Lotuzzz 17.069 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 38 minuten geleden zei janvkn: Zelfs als ze pinken. Een pinker is geen vrijgeleide om de voorrangsregels te negeren. Als ik duidelijk sneller ben dan hen, en de enige reden waarom ze van rijstrook willen veranderen is omdat ze efkes achter een tragere zitten, dan moeten ze maar wachten. Op knooppunten en zo waar mensen van rijstrook moeten veranderen om richting te kiezen is het anders. Daar ben ik de gewilligheid zelve. Akkoord mee! Quote
Fille 798 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 52 minuten geleden zei Lotuzzz: OK auto Geel? Jeps, altijd een klote situatie ginder. Tegenwoordig staan ze al aan te schuiven vanaf de lichten van het containerpark... Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 Ik ga dikwijls temporiseren om iemand er tussen te laten zodat die niet achter een camion komen vast te zitten, maar hoe aggressiever ze rijden hoe minder ik daarvoor gemotiveerd ben. Als ene rechts aan't inhalen is durf ik wel eens het gat toerijden maar zelfs dan. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 16 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2017 12 minutes ago, Fille said: Jeps, altijd een klote situatie ginder. Tegenwoordig staan ze al aan te schuiven vanaf de lichten van het containerpark... 't Is soms sneller om daar aan de Pizzahut links af te slaan, zo naar de R14 te rijden en dan terug naar het ronde punt en 360° keren. Of naar Larum rijden, en dan terug naar de R14. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 16 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2017 19 minutes ago, Le Capri Mauve said: Ik ga dikwijls temporiseren om iemand er tussen te laten zodat die niet achter een camion komen vast te zitten Ik ben daarmee gestopt. Da's allemaal heel vriendelijk en al, maar in de meeste gevallen heeft de pipo op het rechtervak het toch niet door, en vertraag je allebei voor schuppezot. Als ie niet achter een camion wil vast komen te zitten, dan had ie maar beter moeten anticiperen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 1 hour ago, Polygoon said: En ja, ik weet dat ik hier de wet mee overtreed maar als ik nadien mijn weg vervolg tegen 150 doe ik dat eveneens. Hoe geraak jij aan 150 op het rechtervak bij dergelijk druk verkeer... Ik rij op CC en GPS 127 km/u en zit nauwelijks op het rechtervak op zoiets als de E313 tijdens de spits. Op het rechtervak wordt doorgaans trager gereden, en tijdens die uren kom ik niet veel volk tegen dat sneller dan mij rijdt... Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 Zojuist zei wooter: Hoe geraak jij aan 150 op het rechtervak bij dergelijk druk verkeer... Ik rij op CC en GPS 127 km/u en zit nauwelijks op het rechtervak op zoiets als de E313 tijdens de spits. Omdat het vaak op eenzelfde plaats stropt eveneens buiten de spits. Aansluiting op de ring aan de afsplitsing met de A12 voor de kenners. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 Op 10/16/2017 om 11:16 zei janvkn: Ik ben daarmee gestopt. Da's allemaal heel vriendelijk en al, maar in de meeste gevallen heeft de pipo op het rechtervak het toch niet door, en vertraag je allebei voor schuppezot. Als ie niet achter een camion wil vast komen te zitten, dan had ie maar beter moeten anticiperen. Vertragen of versnellen. Is gewoon algemeen temporiseren. Niet in mensen hun dode hoek blijven hangen en zo. Den andere hoeft zelfs niks door te hebben. Quote
Fille 798 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 14 minuten geleden zei janvkn: 't Is soms sneller om daar aan de Pizzahut links af te slaan, zo naar de R14 te rijden en dan terug naar het ronde punt en 360° keren. Of naar Larum rijden, en dan terug naar de R14. Uhu, zo durf ik soms ook wel te rijden. Maar in mijn situatie van vorige pagina was het komende van Thomas More (KHK) richting Oke-Auto Geel. Ik woon daar ook op die baan (antwerpseweg) Quote
Soundstorm 2.640 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 26 minutes ago, janvkn said: 't Is soms sneller om daar aan de Pizzahut links af te slaan, zo naar de R14 te rijden en dan terug naar het ronde punt en 360° keren. Of naar Larum rijden, en dan terug naar de R14. Gewoon het rond punt eens driften en uiteindelijk rechtdoor rijden? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.