Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
On 10/14/2017 at 3:28 PM, wooter said:

Kan ook zijn dat je die dag al de 4e was die niet uit zijn doppen keek en bijna die fietser mee had. Na 4 keer verliest een fietser ook zijn geduld hoor.

Kan ik inkomen. 

Doch, wanneer iemand zich duidelijk dadelijk excuseert, dan verwacht je dat de andere partij de verontschuldiging aanvaardt ipv alsnog te gaan schelden.

Geplaatst:
12 minuten geleden zei Soundstorm:

Gewoon het rond punt eens driften en uiteindelijk rechtdoor rijden?

:ninja:

Staan jammer genoeg nog eens verkeerslichten op de rotonde zelf, en dan moet je al snel zijn om daar groen te hebben op de rotonde zelf ! :)

Geplaatst:
1 uur geleden zei Fille:

Jeps, altijd een klote situatie ginder.
Tegenwoordig staan ze al aan te schuiven vanaf de lichten van het containerpark...

't Is daarmee dat ik het kon ontcijferen. Ik moet daar dan ook rechtsaf als ik langs daar naar huis rij; Ik blijf uiterst links rijden en pak de rotonde naar rechts ;) 

Geplaatst:
8 minuten geleden zei Lotuzzz:

't Is daarmee dat ik het kon ontcijferen. Ik moet daar dan ook rechtsaf als ik langs daar naar huis rij; Ik blijf uiterst links rijden en pak de rotonde naar rechts ;)

Huh?

Jij blijft dus helemaal links rijden, en pakt dan op de rotonde zelf direct de 1ste afslag (richting antwerpseweg) dus?

Geplaatst:

Ik moet gelukkig maar van de Antwerpseweg naar richting Mol. Lekker iedereen voorbij of 't scheelt niet veel. Maar wel het belachelijkste rond punt ooit ....

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
40 minuten geleden zei Fille:

Huh?

Jij blijft dus helemaal links rijden, en pakt dan op de rotonde zelf direct de 1ste afslag (richting antwerpseweg) dus?

Ja. Anders moet ik aanschuiven. Doe ik niet aan mee :P

Geplaatst:
40 minuten geleden zei Bompa:

Ik moet gelukkig maar van de Antwerpseweg naar richting Mol. Lekker iedereen voorbij of 't scheelt niet veel. Maar wel het belachelijkste rond punt ooit ....

En daar staan dus borden die je aanraden links voor te sorteren als je naar Turnhout wil (derde afslag). Bijna niemand doet dat :fp:

Geplaatst:

Nee idd, als ik 's middags terugkeer merk ik dan net hetzelfde. Die kwezels rijden dan heel de tijd door rechts, en je moet ze dan nog eens voor laten ook als ze de afslag nemen....

Geplaatst:
44 minuten geleden zei Lotuzzz:

Ja. Anders moet ik aanschuiven. Doe ik niet aan mee :P

Is dat wel toegestaan? :ninja::ninja:

Geplaatst:
7 minuten geleden zei Fille:

Is dat wel toegestaan? :ninja::ninja:

Zolang je maar pinkt!!!!!!!!!! 

Geplaatst:
2 minuten geleden zei Polygoon:

Zolang je maar pinkt!!!!!!!!!!

goei'ke :) Ik pink altijd :D

Nee, eerlijk gezegd weet ik niet of het mag dat je de rotonde erop en direct de eerste afslag neemt naar rechts, dit als er al een voorsorteerstrook is om naar rechts te gaan ?

Geplaatst:
6 minuten geleden zei Fille:

Nee, eerlijk gezegd weet ik niet of het mag dat je de rotonde erop en direct de eerste afslag neemt naar rechts, dit als er al een voorsorteerstrook is om naar rechts te gaan ?

Om zoiets te vermijden kan je ook even 450° op de rotonde rijden he :) 

Geplaatst:
51 minutes ago, Fille said:

waarom zou dat niet mogen?

Geplaatst:
25 minuten geleden zei janvkn:

waarom zou dat niet mogen?

Omdat er al een voorsorteerstreek is en deze ligt naast de rotonde.
Ik heb allessinds nog niemand zien doen zoals @Lotuzzz het zei door op de rotonde te rijden en direct de 1ste afslag terug te nemen.

Geplaatst:
3 minutes ago, Fille said:

Omdat er al een voorsorteerstreek is en deze ligt naast de rotonde.

So? Niets verplicht je die te nemen, en niets verbiedt je om toch de rotonde op te rijden, en eenmaal op de rotonde mag je kiezen welke afrit je neemt.

Bezie het als een blokje om rijden om toch op dezelfde bestemming te geraken, ook al is dat blokje om nu maar 5 meter.

• 3 weken later...
Geplaatst:

t was weer de moeite ...

gisteren in Frankrijk bijna de neus van de auto kwijt door een mof die besliste naar links te komen op de snelweg. Toen ik claxonneerde deed hij teken dat ik zot was ...

En net de Porsche bijna een beetje korter gemaakt. Ik stop op straat voor mijn huis om achterwaarts de oprit op te rijden. Dus, richtingaanwijzer naar rechts aan, kom tot stilstand, zet die kar in achteruit, en zie in mijn spiegel een camionette afkomen waar de chauffeur duidelijk met iets anders bezig was dan opletten. Ik begin te claxonneren, die verschiet, gooit alles dicht en komt met gierende banden net niet tegen mijn auto terecht. En daarna krijg ik nog een hoop gebaren naar me geslingerd alsof ik iets gedaan had wat niet mocht :wacko:

Geplaatst:

En vorige week iemand die van stilstand de autostrade op reed. De rest moest maar oppassen. WTF ....

maargoed, zolang je maar niet te snel rijdt zeker he? :roll:

Geplaatst:
17 minutes ago, Phil said:

Ik denk soms dat wij de abnormalen zijn. :cry: @ir_fuel

Da is.

Zoals @Bompa of @wooter het ooit zei (sorry, weet niet meer wie). Al die "debielen" in het verkeer, je moet ze niet ver gaan zoeken. Rijd maar eens mee met 90% van de mensen die je kent (de mensen op AM niet meegeteld) die niet bezig zijn met auto's. Voila, daar heb je ze.  En daar tegen moet het verkeersreglement ons dus beschermen, samen met al die flitsbakken en pestmaatregelen.

:fp: 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Inderdaad, dat is wat ik ervan denk. Het frappantste is, dat wij die regels proberen te volgen en diegene die moeten beschermd worden door  middel van die regels, niet. Vandaar dat ik voorstander ben om geen snelheidsboetes meer uit te schrijven maar zware boetes op niet rechts houden, niet gebruiken van pinkers, niet correct rotondes gebruiken, niet ritsen, onnodig hinderen, versnellen wanneer ingehaald wordt, .... (dan denk ik dat we de meeste ergernissen gehad hebben).

Geplaatst:
1 hour ago, Bompa said:

niet correct rotondes gebruiken

In tegenstelling tot die andere is hier geen wet rond.

Dat hebben ze in Portugal bv wel goed geregeld. Als je daar meerdere vakken hebt ben je verplicht het binnenste vak te pakken en pas naar het buitenste te gaan tussen de voorlaatste afslag en de laatste die je gaat pakken. Verkeer op de buitenkant moet je dan ook voorrang verlenen (wat in theorie niet nodig is als iedereen de wet volgt).

Geplaatst:

En uiteindelijk is het zoals met alle activiteiten in het leven. Je hebt mensen die supergoed in iets zijn, je hebt mensen die gewoon "ok" zijn, en je hebt mensen die er echt geen bal van kunnen en nooit gaan kunnen. Het verschil is dat in tegenstelling tot tennis of gitaar spelen iedereen wel achter het stuur van een auto kruipt.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
10 minutes ago, ir_fuel said:

En uiteindelijk is het zoals met alle activiteiten in het leven. Je hebt mensen die supergoed in iets zijn, je hebt mensen die gewoon "ok" zijn, en je hebt mensen die er echt geen bal van kunnen en nooit gaan kunnen. Het verschil is dat in tegenstelling tot tennis of gitaar spelen iedereen wel achter het stuur van een auto kruipt.

Volgens mij is dat de reden waarom een periodiek herexamen er niet zal doorkomen. Dat zou een maatschappelijke ontwrichting veroorzaken. "Iedereen moet met de auto kunnen rijden".

Geplaatst:
1 uur geleden, Bompa zei:

Inderdaad, dat is wat ik ervan denk. Het frappantste is, dat wij die regels proberen te volgen en diegene die moeten beschermd worden door  middel van die regels, niet. Vandaar dat ik voorstander ben om geen snelheidsboetes meer uit te schrijven maar zware boetes op niet rechts houden, niet gebruiken van pinkers, niet correct rotondes gebruiken, niet ritsen, onnodig hinderen, versnellen wanneer ingehaald wordt, .... (dan denk ik dat we de meeste ergernissen gehad hebben).

Daar heb ik ook al aan gedacht. Foertboetes voor mensen die misschien wel kunnen rijden maar hunne zak vegen aan de anderen. Dubbel parkeren terwijl er plaats genoeg is bv. Niet noodzakelijk gevaarlijk gedrag.

En smartphones betekenen natuurlijk ook niet dat ge niet kunt rijden, alleen dat ge wel iets beters te doen hebt.

Geplaatst:
2 hours ago, Bompa said:

Maar allemaal heel moeilijk te meten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid