Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Feest bij plakaten dat er een rijvak over 1500m verdwijnt wegens werken. Knalt er zich een of andere debiel in zijn aftanse camionette aan 90 net voor mij in. Ik had geen uitwijkmogelijkheden en op mijn geclaxoneer, heeft hij gereageerd door te remmen. Gelukkig was er rechts een rijstrook vrijgekomen, debiele aap!

Geplaatst:

Wat ik me dikwijls afvraag in het verkeer: bij een asverschuiving is het o zo moeilijk blijkbaar om mooi de bocht te nemen en mij als tegenligger niet te hinderen.

Maar bij een middenbermpje kunnen ze geen rechte lijn aanhouden, neen, dan schuiven ze helemaal weg ervan.

Zie rode lijnen (meerderheid van de chauffeurs) en groene lijnen (wat ik meestal automatisch doe en waarschijnlijk ook velen hier).

post-45-0-31266800-1363731078_thumb.jpg

Bij de eerste foto echt een ergernis, want je wordt echt gehinderd. Bij de tweede foto is niks ergerlijks. Alleen opmerkelijk.

Geplaatst:

Ik dwing mensen opzij bij zo een asverschuiving. Ze mogen er altijd tegen zitten, zijn ze in fout en kan ik ineens men gedacht zeggen...

Geplaatst:
Ik dwing mensen opzij bij zo een asverschuiving. Ze mogen er altijd tegen zitten, zijn ze in fout en kan ik ineens men gedacht zeggen...

Zorg er dan wel voor dat je getuige hebt of het is ieder het zijne.

Geplaatst:

Niets wat een kopstoot niet kan oplossen!

Geplaatst:
Zorg er dan wel voor dat je getuige hebt of het is ieder het zijne.

mij lijkt het wel simpel als die mens de bocht afsnijdt en zich zo in jouw auto plant.

Geplaatst:
Wat ik me dikwijls afvraag in het verkeer: bij een asverschuiving is het o zo moeilijk blijkbaar om mooi de bocht te nemen en mij als tegenligger niet te hinderen.

Maar bij een middenbermpje kunnen ze geen rechte lijn aanhouden, neen, dan schuiven ze helemaal weg ervan.

Zie rode lijnen (meerderheid van de chauffeurs) en groene lijnen (wat ik meestal automatisch doe en waarschijnlijk ook velen hier).

attachicon.gifmiddenberm rechtdoor.jpg

Bij de eerste foto echt een ergernis, want je wordt echt gehinderd. Bij de tweede foto is niks ergerlijks. Alleen opmerkelijk.

²²²²²²²²

Hatelijk zijn die eerste! En als jij van de andere kant komt mag je stoten uithalen om niet over die borduren te rijden en hen niet mee te hebben... 

De carrossiers vinden dit niet erg!

De vluchtheuveltjes in de kortemarkstraat :inlove:

Als je ze wat kent kan je gewoon rechtdoor rijden. Met mijn caravan van 2m50 breed rij ik daar sneller door dan de gemiddelde twingo...

Geplaatst:
Wou me vanmorgen parkeren aan de kapper, was net op tijd voor m'n afspraak, wil me fileparkeren (1,5 gewone plaats vrij, met daarvoor een lege gehandicaptenplaats en daarachter een poort) ik zie dat er iemand in een dichtbijliggende T splitsing mijn rijvak wil oprijden en zet me snel in die gehandicaptenplaats, rij zachtjes naar achter.

Komt die pipo(gepensioneerde) toch wel net achter mij staan om zijn vrouw naar den bakker te laten gaan en ondertussen sta ik daar vast... :fp:

Heb mij 20 meter verder mogen stellen (plaats genoeg trouwens) en es op z'n ruitje geklopt en aangemaand om het open te, maar hij negeerde mij en bleef voor zich uitkijken.

Hoe lust mensen dat toch zo de klootzak uit te hangen...

ik begrijp je frustratie, maar als je zelf schrijft dat er 20m verder plaats zat was, en jij ging je verkeerd parkeren om ietwat dichter te kunnen staan.........:D

Geplaatst:

Hiermee samenhangend: mensen die zich niet deftig op een voorsorteerstrook kunnen zetten om links af te slaan, en zo alsnog het achteropkomend verkeer hinderen.

Geplaatst:
mij lijkt het wel simpel als die mens de bocht afsnijdt en zich zo in jouw auto plant.

Hoe ga je dat bewijzen zonder getuige?

Geplaatst:

Je moet toch zo een tekeningske invullen op je formulier? Al kan ik me wel voorstellen dat het merendeel gewoon doorrijdt.

Zelf ook al een nieuwe velg mogen kopen nadat er een lul op een tweevaksbaan de bocht afsneed. En ik ben zo dom als ik maar kon zijn uitgeweken en op de borduur geknalt.

Geplaatst:

Maja als hij daar niet mee akkoord gaat zedde gescheten.

Een dashcam lost dat op :D

Geplaatst:
ik begrijp je frustratie, maar als je zelf schrijft dat er 20m verder plaats zat was, en jij ging je verkeerd parkeren om ietwat dichter te kunnen staan......... :D

Ik ging niet verkeerd parkeren 1.5 gewone parkeerplaats+gecaptenplaats+poort = 3,5 parkeerplaats. (toegelaten+verboden)

Ik was gewoon vlot ingereden om hem niet te hinderen en wou van die gehandicaptenplaats naar die gewone rijden toen Jef Eikel zich plots achter mij plantte.

Geplaatst:

Je moet toch zo een tekeningske invullen op je formulier? Al kan ik me wel voorstellen dat het merendeel gewoon doorrijdt.

Zelf ook al een nieuwe velg mogen kopen nadat er een lul op een tweevaksbaan de bocht afsneed. En ik ben zo dom als ik maar kon zijn uitgeweken en op de borduur geknalt.

Zonder getuige sta je nergens. Dat valt niet te bewijzen wie er van zijn baan afweek. Ik heb iets soortgelijk voorgehad (waar je in mijn ogen wel kon aantonen dat hij in fout was) en de tegenpartij ging niet akkoord. Flikken opgebeld, maar die konden niets doen. Voor de verzekering was ieder het zijne.

Geplaatst:

Daarnet op de E34 een BMW E60 rijder voor me gehad die letterlijk om de 5 seconden eens zijn rem moest aantikken. Hatelijk! 

Geplaatst:
Zonder getuige sta je nergens. Dat valt niet te bewijzen wie er van zijn baan afweek. Ik heb iets soortgelijk voorgehad (waar je in mijn ogen wel kon aantonen dat hij in fout was) en de tegenpartij ging niet akkoord. Flikken opgebeld, maar die konden niets doen. Voor de verzekering was ieder het zijne.

smerig. Dus ook al staat hij tegen jouw auto overduidelijk op jouw rijvak, dan nog kan hij vrijuit gaan.

Dan hoop je toch echt dat zijn draagarmen naar de kloten zijn.

Geplaatst:
smerig. Dus ook al staat hij tegen jouw auto overduidelijk op jouw rijvak, dan nog kan hij vrijuit gaan.

Dan hoop je toch echt dat zijn draagarmen naar de kloten zijn.

Na de tik had hij zich onmiddelijk verzet....

Geplaatst:

de bedrieger.

Geplaatst:

Mensen die 4 meter achter iemand anders stoppen voor het rood licht, om dan na 10 sec die 4 meter vooruit te rijden en daarna opnieuw te stoppen

Rage-Face-Evolved.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Mensen die 4 meter achter iemand anders stoppen voor het rood licht, om dan na 10 sec die 4 meter vooruit te rijden en daarna opnieuw te stoppen

Rage-Face-Evolved.jpg

Vooral leuk als je zelf een auto met start/stop systeem hebt.

Geplaatst:

Maar niet erg als je automaat hebt :D

Geplaatst:

Op de plaats van die eerste foto heb ik echt al enorm straffe stoten zien gebeuren. Qua echte rijweg is het daar al zeer beperkt geworden, komen daarbij nog die paaltjes en het feit daar rechts een school ligt met bijhorende parking en fietsers...

Sommigen rijden daar aan 20 per uur, anderen knallen nog steeds zo hard als vroeger, zodat je zelf altijd gedwongen wordt tot stoppen,... Het is er quasi altijd wel iets.

Geplaatst:
²²²²²²²²

Hatelijk zijn die eerste! En als jij van de andere kant komt mag je stoten uithalen om niet over die borduren te rijden en hen niet mee te hebben... 

De carrossiers vinden dit niet erg!

De vluchtheuveltjes in de kortemarkstraat :inlove:

Als je ze wat kent kan je gewoon rechtdoor rijden. Met mijn caravan van 2m50 breed rij ik daar sneller door dan de gemiddelde twingo...

Op de plaats van die eerste foto heb ik echt al enorm straffe stoten zien gebeuren. Qua echte rijweg is het daar al zeer beperkt geworden, komen daarbij nog die paaltjes en het feit daar rechts een school ligt met bijhorende parking en fietsers...

Sommigen rijden daar aan 20 per uur, anderen knallen nog steeds zo hard als vroeger, zodat je zelf altijd gedwongen wordt tot stoppen,... Het is er quasi altijd wel iets.

En meteen werden de plaatsen herkend door de kenners :inlove:

Het zijn beide plaatsen waar ik meerdere keren per week passeer. En 't is elke keer van dat.

Je kan in de Kortemarkstraat inderdaad perfect rechtdoor. Niemand doet dat. Schrik dat de borduur in hun banden gaat bijten ofzo.

En de andere plaats mag ik inderdaad de helft van de tijd iemand dwingen opzij te gaan of zelf stoppen.

Geplaatst:

Mijne maat woont bij één van die vluctheuvels en op een jaar tijd zijn die al minstens 10 keer platgereden :lolz:

Ik ken er ene (die trouwens ook in de kortemarkstraat woont) die er heeft omgereden... Reed met een kleine stukje ijs vrij gemaakte ruit en trk ruitensproeiers (:roll:) en dus volledig weer dicht gevroren. Aan 25kmh de hele rimram plat gereden...

Geplaatst:

De Zwevezelestraat vind ik op dat vlak even erg hoor... Op 1 meter van de kant blijven en toch nog zienbaar moeite hebben om hun wagen in te schatten tov de borduur (met een corsa/clio/twingo) <_<

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid