Ken 3.441 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Daar heeft een chauffeur met mongolenbusje (letterlijk zo'n bus met mongolen) zijn kar nog in achteruit gestoken om me te rammen, ie vond 't niet correct hoe ik achter ingevoegd was. Ik rij sinds deze week rond met de GoPro aan op het dashboard. Ik verlang tot er één onnozel doet, uitstapt en ik met mijn vingertje kan wijzen naar het cameratje met rood knipperlicht (aan 't opnemen) Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Heb ik één maal gehad op de autostrade. Enen die middenvakplakte, en wat dom begon te doen. Wijzen naar camera en passagier zag dat en zei iets tegen de chauffeur en zijn dan 20 km achter mij gebleven Quote
bertds 207 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Bompa, waar is je filmpje van het voorval met de BMW? Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Alleenstaand huis aan de linkerkant met wat bomen rond? (5de huurder in 2 jaar tijd als ik me niet vergis...)Mijn daily is trouwens die camionette, moest die je zijn opgevallen? Is even een tussentijdse stage-oplossing. Dàt heb ik net niet meer kunnen opnemen, 't ging allemaal te snel en had mijn aandacht nodig op wat beweegde rondom mij. Zal morgen eens kijken, ook naar de camionette, want die heb ik blijkbaar al altijd genegeerd de laatste dagen wegens slechts een camionette Quote
Quill 189 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Dàt heb ik net niet meer kunnen opnemen, 't ging allemaal te snel en had mijn aandacht nodig op wat beweegde rondom mij.Zal morgen eens kijken, ook naar de camionette, want die heb ik blijkbaar al altijd genegeerd de laatste dagen wegens slechts een camionette Was de enige "auto" op overschot hier, vandaar. Het verschil tussen op de baan zijn met zo'n relatief omvangrijke camionette tov een gewone wagen is wel opmerkelijk. Sommigen hebben er precies echt schrik voor op de baan, terwijl anderen per sé op de zotste momenten manoeuvres forceren om je toch maar voorbij te zijn.. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 zooo .... Vandaag voor de eerste keer fysiek bedreigd geweest in het verkeer. Ik rijd hier: http://goo.gl/maps/eDg6p en er komt een Q7 met Spaanse platen rechts over de haaietanden gereden en snijdt me vol de pas af. Ik claxonneer en meneer rijdt aan 30 per uur verder. Ik steek hem voorbij en ik rij wat verder de rotonde 3/4 rond en ga naar de Q8 om te tanken. Hij beslist mij te volgen en zet zich pal naast mijn auto daar en doet zijn raam op (stond rechts van me). ik doe het passagiersraam op een kier en die kerel begint daar te roepen en te doen. Ik wilde nog zeggen "Voorrang wat is dat?" maar ik kreeg er letterlijk geen woord tussen. Die bleef maar razen en roepen dat ik moest uitstappen om het eens te regelen en blablabla (riep ook nog iets van "Viva España!" enzo). Vervolgens rijdt hij de pompen voorbij en ik stop aan een pomp, en meneer blijft gewoon wachten met zijn kar om te zien of ik uitstap. Na een minuut ofzo stapt hij uit, begint een hoop obscene gebaren te maken, stapt terug in zijn auto en vlamt weg. Waar is die Bulgaar nu als je hem nodig hebt ... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Waar is die Bulgaar nu als je hem nodig hebt ... Op zo een momenten liever een Meenselaar dan een Bulgaar eerlijk gezegd Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Op zo een momenten liever een Meenselaar dan een Bulgaar eerlijk gezegd Dat is idd het verschil, die Bulgaar gaat misschien de confrontatie voorkomen, de Meenselaar lost het op eens de confrontatie er is Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Gisterenavond bijna perte totale, even voorbij de woonplaats van @@Quill .Je mag er 70, Renault Clito reed 50, ik steek voorbij (en geef uiteraard goed gas), komt er van de linkerzijde enen van zijnen oprit met een kot van een BMW 3-reeks van zo veel generaties terug. Ik rem keihard, claxonneer aan één stuk door, gelukkig gaat de Clito wat opzij, en ik mis op een paar cm het front van die marginale BMW. Ik koos ervoor om op die BMW te mikken, want die flank aan flank leek me iets dat eerder mijn fout zou kunnen zijn. Maar kon er nog net tussen, dankzij de move van de Clito. Dé grote ergernis komt nog: BMW claxonneerde minstens even brutaal (lang dus) terug. Ik had zo een zin om een rewind te doen en er gewoon los op te knallen. Maar 't ging dan sowieso pijn gedaan hebben, sowieso voor die BMW, mogelijks ook voor mij. de bmw was toch in zijn recht? Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 de bmw was toch in zijn recht? Die moet voorrang verlenen, ook al rijdt bompa op dat moment spook... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 de bmw was toch in zijn recht? Grrrrrr..... Als je de baan op rijdt moet je wel ook kijken in de richting welke je uit wil he. Niet alleen achter jou. Jij zou dus ook fel geclaxonneerd hebben? TCT heeft het juist: en ik rijd niet spook, ik doe een inhaalmaneuver. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 ik zou gas gegeven hebben dat ik op men vak stond. zo was er geen discussie mogelijk. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 euh ... ik was al volle petrol aan 't blazen.... zat zelfs al boven de 70, maar 't is niet dat het daar zo ruim was, 't was allemaal kort bij elkaar. Had ik blijven gas geven was 't sowieso derop en ging die Clio nooit aan de kant gegaan zijn. En ging ik zeker nog niet voorbij geweest zijn. Onze snelheid was aanvankelijk niet zo verschillend he. Quote
Ritsuke 6.253 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Op zo'n momenten vind ik het toch super van die chauffeur van de Clio. Die rijdt te traag maar heeft uiteindelijk wel de boel in de gaten. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Geplaatst: 9 maart 2013 de bmw was toch in zijn recht? say what???? Neem nog maar eens een boek over de wegcode vast. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Geplaatst: 9 maart 2013 Op zo'n momenten vind ik het toch super van die chauffeur van de Clio. Die rijdt te traag maar heeft uiteindelijk wel de boel in de gaten. Inderdaad, vind ik ook, al is het vaak wel eerder het omgekeerde bij traagrijders, namelijk dat ze niks in de gaten hebben. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 say what???? Neem nog maar eens een boek over de wegcode vast. Dat bewijst dat zelfs op een autoforum mensen zitten die de wegcode niet kennen. Kan je al voorstellen wat dat is in het algemeen .... 1 Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Geplaatst: 9 maart 2013 Dat bewijst dat zelfs op een autoforum mensen zitten die de wegcode niet kennen. Kan je je al voorstellen wat dat is in het algemeen .... Of met de regels van de grammatica Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Gelukkig maak jij minder fouten dan mij. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 10 maart 2013 Geplaatst: 10 maart 2013 dan ik. Op zo'n momenten vind ik het toch super van die chauffeur van de Clio. Die rijdt te traag maar heeft uiteindelijk wel de boel in de gaten. Klopt. Maar met zo een claxonconcert kon je moeilijk anders. Alhoewel... Als je soms ziet dat ze de sirene van de 100 niet eens horen.... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 10 maart 2013 Geplaatst: 10 maart 2013 say what???? Neem nog maar eens een boek over de wegcode vast. Dat bewijst dat zelfs op een autoforum mensen zitten die de wegcode niet kennen. Kan je al voorstellen wat dat is in het algemeen .... Daarom geloof ik ook niet dat er tussen de forummers geen middenvakplakkers zitten. 1 Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 10 maart 2013 Geplaatst: 10 maart 2013 Ik geef eerlijk toe dat ik soms wel eens op het middenvak blijf wanneer ik zie dat er 200m verder op het rechtervak een vrachtwagen rijdt. Stel dat ik opzij ga en ze beginnen me dan op het middenvak in te halen, dan is de kans groot dat ik moet afremmen tot 90. En als het dan druk is, dan kan ik daar wel serieus wat tijd verliezen want met mijn karreke kan ik niet op tijd genoeg snelheid ontwikkelen om me ergens tussen te schieten. Als ik met een andere wagen (lees: vlottere) wagen op de baan ben, dan speelt dat allemaal gene rol. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 10 maart 2013 Geplaatst: 10 maart 2013 Voila; daar ligt ondermeer de kiem van het middenvakrijden: "stel dat ze me beginnen in te halen". Een auto die je inhaalt komt niet ineens vanuit de hemel neergedwarreld om dat te doen. Als je genoeg in je spiegels kijkt, zie je dat van ver aankomen. Zoals hier soms gegrapt wordt: anticiperen, dan heb je geen pk's nodig. Eens meerijden met DenDuvel, dan weet je wat er bedoeld wordt. Reed vlot mee met de A7 van Naish en met mij, en had de helft van de pk's. En anticiperen is alles in de gaten hebben. Geen persoonlijke aanval he, GTX, maar wat jij beschrijft is op een afstand van 200m, maar wel hetgeen ik 1000x uitvergroot zie bij vele mensen die zichzelf vastrijden op het eerste en bijgevolg nooit meer naar het eerste gaan. Ik ga heus ook niet invoegen naar het eerste als ik zie dat ik mezelf ga vastrijden. 1 Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 10 maart 2013 Geplaatst: 10 maart 2013 Als ik aan het middenvakplakken ben kom je me in 95% van de tijd niet voorbij, want dan ben ik aan het topspeedrunnen Het rechtse rijvak in mijn contreien vind ik daar iets te tricky voor met mijn zwalpende boot... Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 10 maart 2013 Geplaatst: 10 maart 2013 Awel ja, jouw laatste zin bedoelde ik: Ik ga niet naar het eerste gaan als ik zie dat ik mijn eigen ga vastrijden. Maar voor sommigen is dat middenvakplakken Ik denk dat we beide hetzelfde bedoelden Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.