janvkn 5.568 Geplaatst: 30 april 2013 Auteur Geplaatst: 30 april 2013 Waar ik me wél aan blijf ergeren zijn linksrijders die, wanneer jij aan een constante snelheid rechts rijdt (cc), aan hetzelfde tempo schuin achter je blijven rijden. Tot daar als ze dat ook deftig zouden doen, maar telkens jij een tragere voorligger nadert en naar links wilt gaan, anticiperen zij daarop door zelf ook wat gas bij te geven. Hatelijk. Ugh ... dit is de hoofdreden dat ik me vaak niet aan de vmax hou. Er is altijd wel een kutmongool die aan vmax+0.1 per se moet "inhalen". Vaak gaan ze dan ook nog eens trager rijden als ze je eenmaal voorbij zijn Ik heb zo eens 4 keer haasje over gedaan met dezelfde chauffeur terwijl ik zelf aan constante snelheid op cc reed. Na de 4de keer was ik het beu, en ben ik maar vmax+40 gaan rijden om van die oelewapper vanaf te zijn. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Ugh ... dit is de hoofdreden dat ik me vaak niet aan de vmax hou. Er is altijd wel een kutmongool die aan vmax+0.1 per se moet "inhalen". Vaak gaan ze dan ook nog eens trager rijden als ze je eenmaal voorbij zijn Ik heb zo eens 4 keer haasje over gedaan met dezelfde chauffeur terwijl ik zelf aan constante snelheid op cc reed. Na de 4de keer was ik het beu, en ben ik maar vmax+40 gaan rijden om van die oelewapper vanaf te zijn. Idd, ge rijdt u echt constant vast als je correct wil rijden (vmax en telkens terug naar rechts). Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Ugh ... dit is de hoofdreden dat ik me vaak niet aan de vmax hou. Er is altijd wel een kutmongool die aan vmax+0.1 per se moet "inhalen". Vaak gaan ze dan ook nog eens trager rijden als ze je eenmaal voorbij zijn Ik heb zo eens 4 keer haasje over gedaan met dezelfde chauffeur terwijl ik zelf aan constante snelheid op cc reed. Na de 4de keer was ik het beu, en ben ik maar vmax+40 gaan rijden om van die oelewapper vanaf te zijn. Klopt wel een deel van. Als je jou aan je snelheid houdt kom je dat idd veel meer tegen. Maar da's voor mij nog geen reden om te snel te rijden ... ik wil geen boetes betalen omwille van een ander zijn onkunde. Had vorige week een echte wtf-situatie... De gekende situatie, je rijdt op CC en er is er enen die constant rond jou wareert. Eens wat sneller, eens wat trager, eens links ... neen, niet echt rechts. Ik zat dus op een bepaald moment op het derde vak, hem voorbijstekend. En meneer versnelt zeer zachtjes waardoor ik zeer traag voorbij ga. Ik zie al van ver dat de vrachtwagen op het tweede die kerel zal doen vastrijden. Maar hij ziet dat niet en blijft "kruipen" naast mij. Tot hij niet verder kan en dan zag je een neusje duiken. Wel, ik ga mijn CC niet afzetten voor een idioot met een F11 5-reeks die zijn CC niet durft te gebruiken (of is dat daar nog steeds een optie misschien???). Goed, ik rijd verder, voeg in naar het tweede, naar het eerste. Daar is ie dan. Schuin achter mij. Me van geen kwaad bewust, hij bleef achter mij. Tot ik in dezelfde situatie kom (maar het wél door had): op het eerste nadert een vrachtwagen. Ik rekende er wat op dat hij ofwel sneller zou gaan ofwel trager, maar hij bleef achter mij, zowat hoek aan hoek. Ik besluit te planken om voor hem te kruipen, nog steeds van geen kwaad bewust. Maar ineens zie ik er daar enen ook alles op alles geven om me niet door te laten. Was dan wel even buiten zijn waard gerekend, want ik gaf alles op alles en ging toch naar het tweede. Vond ie niet fijn. Vloog me voorbij op het derde en smeet zijn remmen dicht voor mij. Van het moment dat hij gas begon te geven had ik door wat zijn bedoeling was, en dat remmen was ik gelukkig verwachtende. Toen begon hij te gesticuleren in zijn auto en zijn duim op te steken en andere gebaren... Ik negeerde alles en deed alleen een vragend gebaar van "wat heb ik jou misdaan" met mijn twee handen. Nog een tweede remstoot. Ik negeer verder helemaal. Plots vertraagt hij, en ik blijf aan mijn oorspronkelijke CC-snelheid verder rijden en kom weer naast hem. Was me weer aan een ferme stoot verwachtende .... ... ... ... en hij deed tot 5x toe het teken dat ik stonk, gevolgd door een overdreven uitlachgebaar.... :wtf: Het moet zowat geleden zijn van op de speelplaats in het freubelklasje dat ik dat nog gezien heb. Wist niet dat ik dat 35j later op de autosnelweg ging zien in een doorgaans statige auto met een eerder zakelijk geklede man van gelijke leeftijd. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Idd, ge rijdt u echt constant vast als je correct wil rijden (vmax en telkens terug naar rechts). Dan ga je niet vroeg genoeg naar links of kom je te veel bovenstaande pipo's tegen Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Dan ga je niet vroeg genoeg naar links of kom je te veel bovenstaande pipo's tegen Het laatste vooral. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Onvoorstelbaar Bompa... Toevallig in Duitsland ook een wild gesticulerende F11-rijder tegengekomen, die het ongepast vond dat ik naar het linkervak ging tegen 130 om te vermijden dat ik me klem reed achter een vrachtwagen op het rechtervak. Ja, dat is vervelend als je zelf sneller rijdt, maar doorgaans geven ze je zelf die ruimte ginder. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Bovenstaande reden is waarom ik gewoon 150 rij. Daar, ik heb het gezegd. Maar aan 120 kom je dus van die zever tegen, en aan 150 kom je er maar 2 types tegen: diegenen die aanzienlijk trager rijden (120, ...) en een enkeling die voorbij komt aan +160. Geen kleuters, geen remacties, geen bumperkleven, ... Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Onvoorstelbaar Bompa...Toevallig in Duitsland ook een wild gesticulerende F11-rijder tegengekomen, die het ongepast vond dat ik naar het eerste ging tegen 130 om te vermijden dat ik me klem reed achter een vrachtwagen op het tweede. Ja, dat is vervelend als je zelf sneller rijdt, maar doorgaans geven ze je zelf die ruimte ginder. Hangt er vanaf hoe je dat juist doet hé Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Ik moest ook aan Lefty's filmpje denken terwijl ik dat typte, maar ik had goed in m'n spiegels gekeken! En ja, hij moest vertragen, maar wat is de andere optie? 90 rijden achter die vrachtwagen om op een groot genoeg gat te wachten, zodat je terug kan versnellen zonder iemand anders te storen? Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Onvoorstelbaar Bompa...Toevallig in Duitsland ook een wild gesticulerende F11-rijder tegengekomen, die het ongepast vond dat ik naar het linkervak ging tegen 130 om te vermijden dat ik me klem reed achter een vrachtwagen op het rechtervak. Ja, dat is vervelend als je zelf sneller rijdt, maar doorgaans geven ze je zelf die ruimte ginder. Of je kan ook gewoon even van je gas gaan; dat is wat je ziet eens je voorbij Keulen bent... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Ik moest ook aan Lefty's filmpje denken terwijl ik dat typte, maar ik had goed in m'n spiegels gekeken!En ja, hij moest vertragen, maar wat is de andere optie? 90 rijden achter die vrachtwagen om op een groot genoeg gat te wachten, zodat je terug kan versnellen zonder iemand anders te storen? Ja. 2 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Ik zal nooit iemand hinderen die op het vak links van me rijdt als ik wil inhalen. Veel mensen kan dat blijkbaar niet deren, als het gat groot genoeg is zetten ze zich erin en die erachter moet maar vertragen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Of je kan ook gewoon even van je gas gaan; dat is wat je ziet eens je voorbij Keulen bent... of gas lossen, gat laten op vak 1, optrekken en dan pas invoegen. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 waarom doen die Duitsers dat dan hier niet op de E40? Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Niet akkoord. Op den duur zit je vast achter die vrachtwagen aan 90 per uur, terwijl ze links allemaal voorbij komen met minstens 40 per uur snelheidsverschil. Als je dan niemand wil hinderen, mag je wachten op een heel groot gat, zeker met 75 pk. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 waarom doen die Duitsers dat dan hier niet op de E40? in Duitsland ook niet. Het wordt daar ook elk jaar erger heb ik al mogen merken. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 waarom doen die Duitsers dat dan hier niet op de E40? DIe passen zich aan... Duitsers tussen Aken en Keulen rijden ook als hollanders en belgen. En de Duitse rijstijl is de laatste 15 jaar ook veranderd...Vroeger was rechts inhalen en links plakken nooit done, maar met de snelheidslimieten is het aantal meester-types en freelance politieagentjes ook meer opgedoken... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Niet akkoord. Op den duur zit je vast achter die vrachtwagen aan 90 per uur, terwijl ze links allemaal voorbij komen met minstens 40 per uur snelheidsverschil.Als je dan niemand wil hinderen, mag je wachten op een heel groot gat, zeker met 75 pk. Net zei je dat je 130 deed om in te voegen links. Nu ineens gaat het niet want ze rijden allemaal 40 per uur sneller dan 90. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 in Duitsland ook niet. Het wordt daar ook elk jaar erger heb ik al mogen merken. Dat viel me ook op. Ze houden zich ook niet meer exact aan de beperkingen bij werken e.d., meer op z'n Belgisch tegenwoordig. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Net zei je dat je 130 deed om in te voegen links. Nu ineens gaat het niet want ze rijden allemaal 40 per uur sneller dan 90. Klopt toch? Als ik 130 blijf rijden rechts, dan is m'n dak weg. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 DIe passen zich aan... Duitsers tussen Aken en Keulen rijden ook als hollanders en belgen. En de Duitse rijstijl is de laatste 15 jaar ook veranderd...Vroeger was rechts inhalen en links plakken nooit done, maar met de snelheidslimieten is het aantal meester-types en freelance politieagentjes ook meer opgedoken... Zeker rechts inhalen daar worden ze echt woest van. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Klopt toch? Als ik 130 blijf rijden rechts, dan is m'n dak weg. Als jij kan invoegen aan 130 rij je dus 130 om naar links te gaan, dan is er toch geen 40 per uur snelheidsverschil meer? Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Zeker rechts inhalen daar worden ze echt woest van. dan moeten ze maar het middenvak van de E40 niet toe-eigenen. Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Klopt toch? Als ik 130 blijf rijden rechts, dan is m'n dak weg. Gas lossen, wachten tot je een gat ziet in het achterkomende verkeer, beginnen optrekken tot een deftige snelheid en dan invoegen. Met op 1m afstand van die vrachtwagen te gaan plakken rij je jezelf vast natuurlijk. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Zeker rechts inhalen daar worden ze echt woest van. Ben zo in Ingolstadt op de snelweg 3 Audi's voorbij gegaan over het middenvak terwijl ze zaten te taffelen op het linkervak. Aan 220 km/u. Daarvoor heb je dus vermogen nodig Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.