gewoon ik 8.350 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Gas lossen, wachten tot je een gat ziet in het achterkomende verkeer, beginnen optrekken tot een deftige snelheid en dan invoegen.Met op 1m afstand van die vrachtwagen te gaan plakken rij je jezelf vast natuurlijk. en mister-ik-laat-niemand-tussen rijdt zelf dat gat toe en kan je opnieuw beginnen natuurlijk. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Als jij kan invoegen aan 130 rij je dus 130 om naar links te gaan, dan is er toch geen 40 per uur snelheidsverschil meer? Dan niet, maar die moet ik toch goedmaken als ik achter de vrachtwagen blijf rijden om de 130+ rijder door te laten? En dat duurt wel even. Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 en mister-ik-laat-niemand-tussen rijdt zelf dat gat toe en kan je opnieuw beginnen natuurlijk. Om Wooter voor één keer eens gelijk te geven: Vermogen maakt autorijden een stuk makkelijker. Probeer maar eens een vlotte rijstijl aan te houden (en dus half Vlaanderen in te halen) op een secundaire weg met 90pk Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Met vermogen maakt het overigens niet uit dat je eens wat moet uitbollen om te vertragen. Daarna kan je volle petrol weer accelereren. Met 90pk ga je daarentegen koppig je snelheid proberen aan te houden want afremmen betekent onnozel lang wachten om terug op tempo te raken; Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Sommige mensen maken het zich toch moeilijk... Stel er rijdt iemand op het middenvak 120, jij rijdt 125cc en gaat er links voorbij. Terwijl je links voorbijrijdt versnelt ie wat zodat je echt voorbijkruipt. Dan geef je toch gewoon een dot gas, plak je je d'r voor en ga je gewoon verder 125 rijden? Dan moet hij maar terug inhalen als hij dat plots te traag vindt, ik zie het probleem niet. En ik zou door zo'n actie al zeker niet blijven taffelen waardoor er achterliggers gehinderd worden, die hebben met dat hele verhaal toch niets te maken? Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 En zeiken op Duitsers die op de E40 slecht rijden...ook al eens gelet op die 99.99% andere lui met Belgische platen die kut rijden? I mean Quote
toere 16.927 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Ik erger mij nooit aan linksplakkers : tandje bij en hup er rechts over ... velen beseffen het pas als ik er al voorbij ben Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Om Wooter voor één keer eens gelijk te geven: Vermogen maakt autorijden een stuk makkelijker. Probeer maar eens een vlotte rijstijl aan te houden (en dus half Vlaanderen in te halen) op een secundaire weg met 90pk lach ermee ja. Vooral die mongolenbussen met 110pk zijn lastig. En zeiken op Duitsers die op de E40 slecht rijden...ook al eens gelet op die 99.99% andere lui met Belgische platen die kut rijden? I mean Tussen Gent en Oostende valt het meestal goed mee. De Nederlanders vind ik daar zelf het hoffelijkst van de hoop. (maar niet de vrachtwagens met gele platen : dat zijn de grootste boeren). De Duitsers die ik daar zie, rijden zo goed als altijd in het middenvak of links en zelden rijden ze door. En in de vakantieperiode wint er op dat traject niets van de papa's van ... (vul zelf je marginale kindernaam in). Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 30 april 2013 Auteur Geplaatst: 30 april 2013 Met 90pk ga je daarentegen koppig je snelheid proberen aan te houden want afremmen betekent onnozel lang wachten om terug op tempo te raken; Ja de "Lieber tot als Schwung verlieren" rijstijl Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 30 april 2013 Auteur Geplaatst: 30 april 2013 Bovenstaande reden is waarom ik gewoon 150 rij. Daar, ik heb het gezegd. Maar aan 120 kom je dus van die zever tegen, en aan 150 kom je er maar 2 types tegen: diegenen die aanzienlijk trager rijden (120, ...) en een enkeling die voorbij komt aan +160. Geen kleuters, geen remacties, geen bumperkleven, ... Je vergeet wel de kamikazes die denken dat hun richtingaanwijzer hen voorrang geeft, ook al rijden ze 90 achter een camion en kom jij eraan tegen 150. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Je vergeet wel de kamikazes die denken dat hun richtingaanwijzer hen voorrang geeft, ook al rijden ze 90 achter een camion en kom jij eraan tegen 150. Dat valt met bixenon en M-strepen op een motorkap of een oranje pothelm op de motorfiets erg goed mee. Met een 118d met halogeenpeertjes kan dat inderdaad tegenvallen Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Ik begrijp niet dat je met 90PK niet meekunt in het verkeer...zelfs met een pug 106 1.5 atmo diesel kon ik vlot mee. 4 Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Ik haal ook af en toe rechts in op de autosnelweg. Wel na me er eerst zo goed mogelijk van te vergewissen dat er geen popo achter of voor me rijdt. Boetes voor rechts inhalen zijn nog steeds een pak duurder dan bumperkleven (wat ik trouwens ook niet doe, slechts voor de steenslag op m'n capeau ) Quote
Phil 12.505 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Je vergeet wel de kamikazes die denken dat hun richtingaanwijzer hen voorrang geeft, ook al rijden ze 90 achter een camion en kom jij eraan tegen 150. Die zie je toch van ver aankomen. Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Eigenlijk benieuwd hoe snel mensen aan de kant gaan als je met zo'n ex-flikken V70 rondrijdt. Van die witte met de oranje stickers er nog op... Quote
Fernand 2.389 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Ik haal ook af en toe rechts in op de autosnelweg. Wel na me er eerst zo goed mogelijk van te vergewissen dat er geen popo achter of voor me rijdt. Doe ik alleen 's nachts. Het stuk E40 van Leuven naar R0 is echt verschrikkelijk als het op middenvakrijders aan komt. 1 Quote
Phil 12.505 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Bovenstaande reden is waarom ik gewoon 150 rij. Daar, ik heb het gezegd. Maar aan 120 kom je dus van die zever tegen, en aan 150 kom je er maar 2 types tegen: diegenen die aanzienlijk trager rijden (120, ...) en een enkeling die voorbij komt aan +160. Geen kleuters, geen remacties, geen bumperkleven, ... Ben het hiermee eens, als het verkeer het toelaat natuurlijk. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 30 april 2013 Auteur Geplaatst: 30 april 2013 Met een 118d met halogeenpeertjes kan dat inderdaad tegenvallen Hela gast, ik heb wel M-pack én xenons he! Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 30 april 2013 Auteur Geplaatst: 30 april 2013 Die zie je toch van ver aankomen. En dat maakt het minder ergerlijk? Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Hela gast, ik heb wel M-pack én xenons he! Een zwarte? Een 6-reeks heeft nog uberholprestige, een einser niet. Behalve als ie wit is, xenon, en met een noodgang nadert. Er moet een duidelijk snelheidsverschil zijn, xenons en best een niet te onopvallende kleur. Quote
Phil 12.505 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 En dat maakt het minder ergerlijk? Nee, zeker niet. Maar als je tegen de Noordelijke grens woont word je dat gewoon, beetje defensieve rijden. Soms hoop ik dat de front assist op de Golf 7 (ACC radar in het midden van de voorbumper) ook helpt zodat mensen sneller opzij gaan. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Een zwarte? Een 6-reeks heeft nog uberholprestige, een einser niet. Behalve als ie wit is, xenon, en met een noodgang nadert. Er moet een duidelijk snelheidsverschil zijn, xenons en best een niet te onopvallende kleur. zoals jullie cabrio toevallig? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 30 april 2013 Auteur Geplaatst: 30 april 2013 Ik haal ook af en toe rechts in op de autosnelweg. Wel na me er eerst zo goed mogelijk van te vergewissen dat er geen popo achter of voor me rijdt. Dat laatste ga ik in het vervolg ook doen. Ik ben er laatst in Nederland voor aan de kant gezet. Situatie: 3 vaks autostrade midden in de nacht, ik rij rechts een eenzame middenvaksrijder voorbij, puur uit koppigheid eigenlijk: jij niet rechts rijden? Foert, dan doe ik ook geen moeite om naar links te gaan. Nadien ook nog gepakt op mijn snelheid: 160 waar je maar 100 mag, gelukkig nog wel "gematst" naar net onder de rijbewijs kwijt grens van 150 Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 30 april 2013 Auteur Geplaatst: 30 april 2013 Een zwarte? Spacegrau ... mja Een 6-reeks heeft nog uberholprestige, een einser niet. Dat is helaas waar... Zelfs voor mijn E36 gaan ze sneller opzij. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.